Българската икономическа общност има отговорността да обясни сега, че френската изгъзица "социален дъмпинг" си е изцяло техен проблем.
Това коментира в профила си във Фейсбук икономистът Владимир Каролев.
Това, че френският тираджия си губи работата, защото иска 8 000 евро заплата, а френската социална държава е толкова раздута, че върху тия 8 000 евро заплата начислява 6 000 евро осигуровки и данъци, си е изцяло проблем на френската държава. Конкуренцията и пазарът оценяват, че цената на този труд е около 2 500 - 4 000 евро, т.е. колкото взимат българските шофьори, изхвърляйки от пазара и взимайки работата на френските, немските, белгийските, т.н.
Имайте предвид, че най-вероятно утре цената на този труд ще бъде около 0 евро - т.е. камионите ще бъдат на автопилот. Тогава, мосю Макрон какъв дъмпинг ще измисли - "роботизиран дъмпинг"? И къде ще ходи, в Калифорния и Токио да убеждава Тръмп и Абе да си унищожат IT индустриите, щото френските тираджийски синдикати са обсъдили Айфела?
Тръмп и Абе дали ще го гушнат тогава или ще го напъдят с голямата тояга? След "социалния дъмпинг" ще дойде "данъчният", "имотният", "осигурителният", "логистичният" и т.н. - докато нежелаещият да се реформира и да си оправи собствените бакии Запад не отнеме всички конкурентни предимства на по-бедните "партньори". Ай, сиктир...
*Заглавието е на редакцията
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Говньо
Коментиран от #29
08:35 27.08.2017
2 бай Тодор
08:42 27.08.2017
3 Глупости
08:42 27.08.2017
4 Браво
08:43 27.08.2017
5 Варна
След като Западна Европа "задуши" всичко живо в държавата ни и тръгнахме да търсим по- добър живот при тях...
- Сега им пречим! - Не сме били честни!
- А какво стана със свободната търговия и свободното движение на хора?
Втората икономика в Европа идва да ни размахва пръст, че им пречим!
08:45 27.08.2017
6 Гост
09:28 27.08.2017
7 гост
Коментиран от #67
09:34 27.08.2017
8 Гарван
09:37 27.08.2017
9 кирил
Коментиран от #13
09:40 27.08.2017
10 edin
09:44 27.08.2017
11 панов
09:48 27.08.2017
12 Mmmm
Коментиран от #14
09:53 27.08.2017
13 варна
До коментар #9 от "кирил":
магазините карфур не само че не даваха френски заплати а останаха да дължат и български заплати на служителите си.отделно лъжеха и мамеха доставчици към които са задължени с милиони.по малки фирми фалираха или имаха огромни загуби нанесени им от карфур10:02 27.08.2017
14 Варна
До коментар #12 от "Mmmm":
Струва ми се, че не си го разбрал!- Идеята на Макрон е да нямаш право да работиш там повече от 1 година, понеже френският работник е по- значим за френската икономика. Отивайки там ти вземаш неговото работно място, за по- малко пари, което отнема от френската данъчна и социална система пари и я натоварва с нов френски безработен. - Разбираш ли за какво говоря?
Коментиран от #19
10:04 27.08.2017
15 Компира
10:20 27.08.2017
16 бате Петьо
10:25 27.08.2017
17 Mmmm
10:29 27.08.2017
18 Шляхтиц
10:46 27.08.2017
19 Azazel
До коментар #14 от "Варна":
Всъщност, ти (както винаги) не си го разбрал. Макрон не казва нищо против източноевропейците, които работят във Франция на трудов договор, а визира една конкретна вратичка в законодателството - френски (или европейски) компании да наемат работници от други държави в ЕС, но да не ги водят НАЕТИ, а КОМАНДИРОВАНИ в държавата, в която работят. Каролев (прав или крив) добре е уточнил в статията какъв е проблемът (ама, кой да чете, като може директно да пише глупости...) - примерно, наемат те като тираджия срещу срещу обещание да взимаш 4 хил. евро нето месечно. Ако си нает на трудов договор във Франция, компанията ще трябва да заплати още толкова за данъци и осигуровки. Ако обаче се водиш нает в България и КОМАНДИРОВАН във Франция, в България ще получаваш заплата, плащаш данъци и ще се осигуряваш на несравнимо по-нисък осигурителен доход (тоест - към държавната хазна ще отиват не повече от 200-400 лв. месечно), а значителна част от възнаграждението ще ти плащат под формата на необлагаеми командировачни. Така, ако една френска компания иска да наеме шофьор със заплата 4 хил. евро и наеме местен - ще ѝ струва двойно, заради данъците и осигуровките... Затова, Макрон е прав, че трябва правно да се дефинира какво означава "командирован" (примерно, може ли години наред да си командирован?) и да се затвори тази вратичка за злоупотреби с нея.Коментиран от #20
10:49 27.08.2017
20 Варна
До коментар #19 от "Azazel":
Въпросът е в това, че той не е точно нает по трудово- правни отношения! - Разбираш ли? Договорът не е Фреска фирма- Български работник и поради тази причина не важи френското законодателство.Договорът е Френска фирма - Българска фирма и отношенията не са трудово- правни, а търговски!
- Правиш ли разликата?
Коментиран от #22
10:58 27.08.2017
21 Факт
Би трябвало началници да са му тези които са пуснали неговата бюлетина...
11:09 27.08.2017
22 Azazel
До коментар #20 от "Варна":
Именно, много ясно правя разликата и затова разбирам на Макрон какъв му е проблемът. Ако една френска фирма иска да наеме работник, ще ѝ излезе двойно по-евтино да наеме български/румънски/унгарски/полски и т.н. "командирован" такъв, и е логично да използва тази вратичка. Макрон няма (или не казва да има) нищо против работниците от тези държави, но, ако работят на трудов договор във Франция и плащат осигуровки и данъци в местната хазна. Иначе, така държавата им губи двойно - веднъж от ненает (безработен), на който плащат помощи, и още веднъж - от невнесени в хазната осигуровки и данъци. Затова, няма как за всеки загрижен за държавата си френски политик този въпрос да не е важен и да не иска да направи законодателни промени на ниво ЕС, за да затвори тази вратичка. Друг е въпросът - как нашите политици ще си изиграят картите и, ако се видят принудени да се съгласят - какво ще поискат в замяна.Коментиран от #24
11:14 27.08.2017
23 Бай Ставри
11:15 27.08.2017
24 Варна
До коментар #22 от "Azazel":
След като си го разбрал тогава, за какво ми репликираш?- Сега се върни обратно и прочети думите ми отново за да разбереш да ли съм разбрал за какво идва франсето!
Не може да обявява за честно когато френска фирма идва да продава услуги или стока на нашият пазар, а когато българска фирма отиде на техният пазар да се смята за дъмпинг!
Без значение как се опитва да извърти нещата французина, това е търгавска сделка между две фирми от чужди държави в една общност. - Това е идеята на ЕС! Свободна търговия и движение на хора!
Щом Френски, Испански, Германски, Италиански фирми с техен персонал могат да оперират на нашият пазар без да им коментираме нито социалната система, заплащане и условия на труд... - Редно е това правило да е реципрочно!
Коментиран от #25, #27
11:37 27.08.2017
25 Говньо
До коментар #24 от "Варна":
Да ама не е точно така, защото те имат по-голям напредък в сферата на ДЕМОКРАЦИЯТА! Ето защо и заслужават повече!Коментиран от #26
11:43 27.08.2017
26 Говньо
До коментар #25 от "Говньо":
Прав си! Не може да избираш Льотчик тогава когато се е кандидатирала ЦЕЦКА ЦАЧЕВА и да имаш някакви очаквания!11:46 27.08.2017
27 Aza
До коментар #24 от "Варна":
Нещо продължаваш да не разбираш за какво става дума, ама това е типично за теб, затова спирам да споря. Само, в името на правдата, да уточня - никой не спира български компании да оперират на френския пазар, така, както френски компании оперират на българския. И никой не спира български работници да работят във Франция, така както френските имат право да работят в България. Пак казвам, въпросът е чисто правен и е свързан с недомислена законодателна разпоредна и това - как много компании злоупотребяват с нея. Идеята на Макрон е, че, ако работиш целогодишно във Франция, би следвало да си плащаш данъците и осигуровките във Франция. Тук не става въпрос да се спира работата на български превозвачи на френския пазар, а за това, че българските превозвачи не извършват превозите, а са се превърнали в HR агенции, които дават под "наем" служители на френски превозвачи. И, проблемът на Макрон даже не опира толкова до нашите шофьори и минималния им брой във Франция - проблемът му е с цели предприята, които наемат работници от Полша и Румъния на този принцип - тези хора работят и живеят във Франция по 12 месеца в годината, но не се водят наети, а командировани и съответно - не плащат данъци и осигуровки в държавата, в която живеят и работят, а в държава с много по-ниска данъчна тежест. Това е желанието на Макрон - всички от ЕС могат да живеят, работят и правят бизнес във Франция. Просто, ако работят във Франция, нека плащат данъците и осигуровките си във Франция.Коментиран от #30, #32, #47
12:04 27.08.2017
28 Гост читател
Коментиран от #31
12:22 27.08.2017
29 Цун Кай Ми Хуя
До коментар #1 от "Говньо":
Ти знаеш ли,какво е това демокрация и ,какво общо иматдействията на Макрон с демокрацията.Изглежда според
тебе всичко,което идва от запад е демокрация.От абсолю-
тизиране и лизане на задници на всичко идващо от запад
сме на това дердже.
Коментиран от #36
12:29 27.08.2017
30 шовинист
До коментар #27 от "Aza":
аза ли си ... г. аза ли.... само да попитам- тези много работници не се ли хранят, обличат и не плащат ли наем във Франция? Това не е ли приход за държавата? И друго- кой е виновен на саксофоните, че допуснаха 25 % от населението да са мързеливи хомо еректуси на социал? И трето - мислиш ли, че ако тези хора плащат данъци там и нещата ще се оправят? Замисли се малко. маак. рон е един прислужник на рота. шайлд и нищо повече...а на франция и остават още 20 години максимум. Дотогава еректусите ще са мнозинство....12:37 27.08.2017
31 гюро
До коментар #28 от "Гост читател":
читателю, ако франция е пример значи светът е мъртъв. ходил ли си там? живял ли си? какви граждани защитава пед. ала ? защитава икономически интереси на корпорациите. А гражданите.... то там вече са само потомци на урко....12:41 27.08.2017
32 Варна
До коментар #27 от "Aza":
Ей....,Ако имаше поне малко опит то щеше да ти е ясно, че не можеш да смесваш търговската сделка между две фирми от чужди държави с трудово- правните въпроси на отделните законодателства на участниците.
Ти наясно ли си за какъв абсурд говориш?
Коментиран от #38
12:42 27.08.2017
33 Mmmm
12:43 27.08.2017
34 Ясно
13:02 27.08.2017
35 Къртев
13:16 27.08.2017
36 Говньо
До коментар #29 от "Цун Кай Ми Хуя":
ДЕМОКРАЦИЯТА Е НА ЗАПАД, не е на изток! ДЕМОКРАЦИЯ има точно в западна европа !13:21 27.08.2017
37 БЪЛГАРИН
Има някаква потресаваща прилика в изказа, поведението, навиците и външността...
14:03 27.08.2017
38 Azazel
До коментар #32 от "Варна":
И защо да не можеш да ги смесваш? Това е идеята на законите и наредбите - когато възникват различни конфликти, те служат за тяхното разрешаване. За всеки поне полу-интелигентен човек, е ясно, че "командироването" е просто правна хватка за избягване на данъци, нещо като офшорните компании, но в случая - за човешки ресурси. Тук ощетени са френските работници, тъй като, заради прекалено високите данъци и осигуровки във Франция, на френските фирми им излиза по-изгодно да наемат "командировани" работници от други държави в ЕС, вместо тях. Френските политици имат два варианта за справяне с проблема - единият е да изравнят нивата на данъците и осигуровките във Франция с тези на държавите от Източна Европа (но това ще значи край на френския социален модел и ще доведе до истински социални бунтове там), а другият - да намерят законодателно решение на ниво ЕС, с което да ограничат тази практика. И, да, имам достатъчно опит и като работодател, и като служител. С моя фирма сме извършвали неведнъж услуги за фирми от ЕС, а данъци и осигуровки съм плащал винаги в държавата, където работя и живея - България. Вършил съм същите услуги и за фирми от САЩ - там има много по-ясна правна уредба при какви условия фирмата/служителят трябва да плаща данъците си в САЩ, и при какви - в държавата, където е (не, че също не може да бъде заобиколена с вратички в закона, де...).Коментиран от #44
14:18 27.08.2017
39 Незнаещ
14:26 27.08.2017
40 Ай сиктир ... на недоволните
Макрон е Макроикономист и Макрофинансист. Похвално е че е намерил сили да защитатава приходите в собствената си хазна , която впрочем е задлъжняла с няколко стотин милиарда....
Не го е срам , не пратил зам. министър или шеф на агенция лично поема кръстоносен поход за пари. Разкрил е вопиюща несправедливост. Посочвам го за пример на нашите властимащи.
И ги питам сплаведливо ли е нашите 3 и 4 блок на АЕЦ да са затворени а френските дори и по стари да работят
справедливо ли е нашите земеделци и животновъди да получават в пъти по ниски субсидии за своя труд и продукция.
Справедливо ли е България да е отворила пазарите си и да приема нискокачествените храни и боклуци на Франция
Българина да получава заплата по ниска от социалните помощи
Пенсионери с 40-50годишен стаж да мизерстват.
14:49 27.08.2017
41 Ай сиктир ... на недоволните
Макрон е Макроикономист и Макрофинансист. Похвално е че е намерил сили да защитатава приходите в собствената си хазна , която впрочем е задлъжняла с няколко стотин милиарда....
Не го е срам , не пратил зам. министър или шеф на агенция лично поема кръстоносен поход за пари. Разкрил е вопиюща несправедливост. Посочвам го за пример на нашите властимащи.
И ги питам сплаведливо ли е нашите 3 и 4 блок на АЕЦ да са затворени а френските дори и по стари да работят
справедливо ли е нашите земеделци и животновъди да получават в пъти по ниски субсидии за своя труд и продукция.
Справедливо ли е България да е отворила пазарите си и да приема нискокачествените храни и боклуци на Франция
Българина да получава заплата по ниска от социалните помощи
Пенсионери с 40-50годишен стаж да мизерстват.
14:50 27.08.2017
42 Ай сиктир ... на недоволните
Макрон е Макроикономист и Макрофинансист. Похвално е че е намерил сили да защитатава приходите в собствената си хазна , която впрочем е задлъжняла с няколко стотин милиарда....
Не го е срам , не пратил зам. министър или шеф на агенция лично поема кръстоносен поход за пари. Разкрил е вопиюща несправедливост. Посочвам го за пример на нашите властимащи.
И ги питам сплаведливо ли е нашите 3 и 4 блок на АЕЦ да са затворени а френските дори и по стари да работят
справедливо ли е нашите земеделци и животновъди да получават в пъти по ниски субсидии за своя труд и продукция.
Справедливо ли е България да е отворила пазарите си и да приема нискокачествените храни и боклуци на Франция
Българина да получава заплата по ниска от социалните помощи
Пенсионери с 40-50годишен стаж да мизерстват.
14:51 27.08.2017
43 Гост
ай, сиктир Макароне!
16:34 27.08.2017
44 Варна
До коментар #38 от "Azazel":
Ей не спря да говориш глупости!Имаш 28 държави- членки, с 28 различни законодателства и с 28 бюджетни системи, които определят издръжката на всяка една от тях.
Ако имаше поне малко представа, щеше да ти е ясно, че това е невъзможно понеже трябва да промениш цялата система съобразена с тези 28 членки заради спецификите им на облагане на доходите. Което означава, че нашата бюджетна система ще започне да издиша именно заради това. Някои от държавите членки имат поголовно данъчно облагане, което е различно от нашето. Ако имаше представа поне малко от данъци вероятно нямаше да говорим по темата защото няма как данъчното облагане да бъде синхронизирано с 28 различни системи на облагане.
Ако си работодател то вземи да си питаш счетоводителя, как на практика ще се реши въпроса с осигуровките, пенсионирането и облагането на доходите на физическите лица и отделно по въпроса на ЗКПО, ако трябва да го хармонизираш с всяка отделна членка? Как я виждаш хармонизирана българската данъчна система в частност осигурителната съобразена със законодателството на останалите 27 членки? Въобще ти мислиш ли? Как ще прибереш осигуровките на твоят работник от Франция, Холандия, Испания, Белгия и т.н. които имат съвсем различна система на облагане. Къде ще ти се признаят разходите? - Ако ти се признаят във Франция защото са направени на френска територия защо да ти се признават в България, Румъния или Испания? По чия данъчна система и нейната ставка ще ти се удържат и признава
Коментиран от #48
16:40 27.08.2017
45 юрист
17:08 27.08.2017
46 Знаещ
Това се прави под натиска на местните превозвачи, които се стремят да отнемат пазара на по-конкурентните превозвачи от България, Полша, Румъния, Унгария и прибалтийските републики. Редица подобни законодателни решения, ограничаващи превозвачите, вече се обжалват пред Съда на ЕС.
Целта е видима и ясна – да се принудят изкуствено, чрез административни пречки и мерки, по-конкурентните превозвачи да прекратят дейностите по превоз и каботаж в рамките на ЕС, а водачите да бъдат принудени да работят за западните фирми. Това ще означава нова вълна от миграция и нова загуба за българската икономика."
Коментиран от #49, #52
17:31 27.08.2017
47 Знаещ
До коментар #27 от "Aza":
Горния ми коментар е адресиран до теб.17:34 27.08.2017
48 Azazel
До коментар #44 от "Варна":
Това, че нещо е сложно за ограничените ти умствени способности, не значи, че е сложно за ЕК, ЕП и т.н., и те отдавна са приели достатъчно закони и наредби, които да дават решения на почти всички проблеми, които изложи. Просто, в тях има оставени вратички и Макрон иска да затвори една конкретна такава. За да се реши проблемът, изобщо не е необходимо синхронизиране на данъчните системи на 28-те членки, а и идея си нямам откъде пък ти хрумна, че аз искам подобно нещо (впрочем, има доста политици в ЕС, които искат, но, да, и аз знам, че, ако това стане, България ще е от губещата страна). Необходимо е единствено експертите по международно/европейско данъчно право (а не аз и ти) да предложат някакви възможни решения, те да се дискутират от всички заинтересовани страни и да се гласуват.Коментиран от #51
17:46 27.08.2017
49 Azazel
До коментар #46 от "Знаещ":
Точно за там, където има опити за протекционизъм, има съд и не се съмнявай, че, ако такъв се докаже, съдът ще отмени тези закони и наредби, ще наложи санкции на държавите, и ще позволи отново свободния пазар на транспортни услуги. Тук не говорим за това, а за вратичка в данъчното законодателство, от която се възползват компании от всякакви сфери, не само от транспортния бранш.Коментиран от #50
17:59 27.08.2017
50 Знаещ
До коментар #49 от "Azazel":
Аз ти показах, че си написал лъжа. А за да разбереш по-добре позицията на франсето прочети това: https://m.offnews.bg/news/Analizi-i-Komentari_65/Prezidentat-Makron-sreshtu-svobodniia-pazar_663565.htmlКоментиран от #53
18:05 27.08.2017
51 Варна
До коментар #48 от "Azazel":
Слушай ме сега внимателно щото ми писна от тъпотии!- Завършил съм магистратура по счетоводство и контрол. Управлявам собствената си фирма повече от 10 години и основно се занимавам с търговия в и извън ЕС.
Като ти казвам, че нямаш представа за какво говориш означава, че наистина нямаш престава!
Вземи и си говори с счетоводителя за да разбереш как функционира една система включително и българската!
Не може да има синхронизиране на данъчните, а съответно и социалните системи на ЕС, в този му вариант при 28 вида бюджети и 28 пенсионни, социални и здравни системи!
Така както е невъзможно всяка от страните да има общо 28 начина на отчитане! Да е хуй че да ти го набия, а то акъл!
Не се занимавай с въпроси, които не са от компетенциите ти и в тези случаи е добре да слушаш онези, които "поназнайват" малко повече!
Не маже да се плащат осигуровките във всяка страна, в която си командирован или нает! Не го позволяват съвременните пенсионни и социални системи на 28- те членки, а и на никоя от страните.
За да не изпадам в подробности ще ти дам един прост пример, надявайки се че ще го схване ХХХ глава. Ако ти си строителна фирма и имаш в следващите 20 години обекти в всичките 28 членки и осигуровките се отчитат по месторабота в чужбина, после от кого ще вземат пенсия твоите работници?
Научи се как работят социалните системи преди да дрънкаш простотии!
Едно е да облагаш с данъци при източника и съвсем друго е да облагаш с данъци при получателя или
Коментиран от #54
18:36 27.08.2017
52 Варна
До коментар #46 от "Знаещ":
Няма да те разбере!- Коментарите са почти излишни, не заради друго за защото въпреки че не знае, що пък трябва да слуша какво му се говори? Аз вече почти съм се отказал да му наливам акъл просто защото не слуша.
Най- елементарното е да беше си погледнал оценките на коментарите, че да прецени да ли не стъпва накриво, но той е от типа на онзи с коня и още двама трима.
18:41 27.08.2017
53 Azazel
До коментар #50 от "Знаещ":
Първо, не съм написал лъжа, защото тези превозвачи, които оперират със собствен такъв транспорт (4-5 големи фирми, които мога даже да ги изброя, защото познавам бранша), никой не ги спира да продължат да си работят по същия начин - идеята на Макрон ще ограничи само тези, дето дават персонал под "наем" и френските фирми, които използват дъщерни и кухи фирми, за да намаляват разходите си за персонал. Второ, позицията на Макрон добре я познавам (не казвам, че я одобрявам, а само, че е прав за пред своите избиратели и Франция) и не ми е необходимо да чета свободните съчинения по нея на фашист - популист, известен най-вече с лъжите си.Коментиран от #55
18:53 27.08.2017
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Знаещ
До коментар #53 от "Azazel":
От най-долните лъжци си:"... българските превозвачи не извършват превозите, а са се превърнали в HR агенции, които дават под "наем" служители на френски превозвачи.".19:14 27.08.2017
56 Варна
До коментар #54 от "Azazel":
Такова непознаване на елементарни постановки от бизнеса са характерни само за онези, които не могат да си вадят хляба сами.Честно имаш голям късмет имаш че не се познаваме лично
Коментиран от #58
19:33 27.08.2017
57 Мършата
До коментар #54 от "Azazel":
Аз се разграничавам от тях! Образован човек си, защо се унижаваш да общуваш, да им правиш извратеня кеф на тая КОМУНЯШКА ПАПЛАЧ????? НЕКА БЪДЕ И Я ПРЕБЪДЕ ДЕМОКРАЦИЯТА!19:44 27.08.2017
58 Azazel
До коментар #56 от "Варна":
Не е въпрос на късмет, просто няма къде човек като мен да се запознае с прост и невеж селянин като теб. И това - да обикаляш цял ден с баничарка, за да зареждаш будки със семки и бонбонки, не е като да си големия международен "бизнесмен", повярвай ми. Само невежеството и тъпотията ти те карат да мислиш, че разбираш от нещо и си някой - ефекта на Дънинг-Крюгер все едно по теб са го писали.19:45 27.08.2017
59 Софиянец
Ваше право е да сте недоволни от позицията на Макрон, но знаете ли изобщо какво означава на турски изразът, който сте включили в заглавието и с който се обръщате към френския президент? Какво да се прави, толкова са ви умствените възможности и професионалното ви ниво и такова изискано възпитание са успели да ви дадат родителите :) Заради такива като вас, ми се е случвало и в България, и в чужбина да се срамувам, че съм българин. Единственото, за което ставате, е да отразявате живота на чалга нищожествата.
Коментиран от #60, #61, #62
22:20 27.08.2017
60 Azazel
До коментар #59 от "Софиянец":
Стана ми интересно от коментара ти какво точно значи, извън обичайния български начин на използване - като възклицание за изразяване на възмущение и кратка проверка из Гугъл показа, че май и буквално, и преносно: Ай, сиктир = Fuck off... Това ли имаш предвид, или е още по-зле работата?...22:58 27.08.2017
61 шовинист
До коментар #59 от "Софиянец":
не знаех, че софиянец звучи толкова гордо ;) . ...ама щом се хвалиш. Колкото до останалите ти писания - като не ти харесва нещо - марш в гейропа, трансджендърия, либерталандия, сингулария или в каквото и демоноидно място ти харесва. Трансхуманистичните зомбита така или иначе ще изчезнат и нормалното ще победи. А България ще пребъде. Бог е велик!23:07 27.08.2017
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Хасан
23:48 27.08.2017
64 Шарл Дьо Гол
09:05 28.08.2017
65 Дикембе Мутомбо
Примерът със заплатите е напълно валиден, но използвайте като субект Декатлон, например.
17:27 28.08.2017
66 десперадо
03:12 29.08.2017
67 факт
До коментар #7 от "гост":
Каква свободна търговия, какви 5 лева? Големите икономики са големи, именно заради протекзионизма и кражбите от колониите си.10:56 31.08.2017
68 ПЕШО
11:16 04.09.2017