От няколко дни наблюдавам особеното злорадо удоволствие на шепа умни и красиви леви и „демократични“ умници и разбирачи, които се опитват да иронизират и да „тричат“ колегата Новаков по темата с гласуваните предложения за изменения в трите доклада от пакета „Мобилност“.
Почти еднакви текстове ще намерите във вестник „Сега“, "Редута" и една страница за фалшиви новини. Общото между тези текстове, освен че са злобни и ехидни, е, че са пълни са грешки и неточности.
Показват пълно непознаване на темата. Кой европейски представител може да гласува, кой европейски представител има право на глас, кой европейски представител е гласувал, кой европейски представител е член на комисията по транспорт и туризъм, всяка от статиите разказва, съобщава и пресъздава различно. И всичките грешно и невярно.
А е въпрос на проста проверка, всеки третокласник може да я направи за пет минути. Но не са я направили. Дали от глупост, дали от мързел, дали умишлено, всички тези материали разпространяват неверни и фалшиви твърдения.
Което не им пречи да твърдят, че българските представители в ЕП не били „качествени“. Същите, които не могат да направят простата проверка на това кой къде е член, при това от страница, направена за бавноразвиващи се лица. Толкова за „качеството“ на тази журналистика.
Помагам. Единственият български представител в Европейския парламент, член на комисията по транспорт и туризъм, е Петър Курумбашев. При това заместващ член. Обаче всеки европейски представител може да гласува във всяка комисия на ЕП, стига титулярът да се съгласи и да му отстъпи мястото си.
И още нещо - същите автори, които сега злорадо вадят бомбастичните заглавия как сме се прецакали, само преди два дни твърдяха, че отпадането на транспортните работници от директивата за командированите такива било „експлоатация“. Което още веднъж показва колко отчайващо неграмотни и неподготвени са те.
Трето. Две години говорим, работим, бием камбаната упорито и последователно, предупреждавайки, че проекта за пакет „Мобилност“ съдържа текстове, които представляват опит да бъде откраднат български бизнес и български превозвачи да бъдат доведени до фалит, а работниците - превърнати в гурбетчии.
Същите журналисти не отразиха тези сигнали никога. Нито ред. Дали от мързел, дали от незаинтересованост, дали поради редакционна забрана или автоцензура по европейските ценности, но - нито ред.
Истината е, че всички български представители в ЕП, с много малки изключения, работихме обединено, твърдо, усърдно и последователно в защита на българския национален интерес по тази тема. Издирихме и убедихме десетки колеги да ни подкрепят. Успяхме да сменим гласуващите в комисията колеги почти изцяло с източно и централно-европейски представители. От ЕКР бяхме само такива.
И ЕКР, и ГЕРБ, и БСП, и ДПС. Това е факт. Факт, отразяван многократно във всеки един протокол от всяка една среща на българската делегация. Няма как да не бъдат отличени усилията и на колегите Новаков и Курумбашев, всеки в групата му, за събиране за подкрепа на важните за нас текстове. И в тази тема доказахме, че за българската делегация в ЕП е в сила „Съединението прави силата“, когато става дума за национален интерес, а не за партийни такива.
Успяхме ли да постигнем успехи? Да, категорично. Разделянето на транспорта от директивата за командированите работници спасява от моментален фалит българските превозвачи и запазва работните места на сто и двадесет - сто и петдесет хиляди български граждани, а семействата им от емиграция.
Има ли подводни камъни? Да, разбира се. Изменението, засягащо връщането на камиона на 21 дни, с цел товарене или разтоварване, е един от тях. Обаче то се отнася или би трябвало да се отнася само за каботажните превози, които не са наш проблем. Сигурен съм, че никой от разбирачите не може да посочи нито текста, нито в кой от трите доклада се намира той. Нито пък знае какво е каботаж.
Можем ли да се радваме и да празнуваме? Категорично не. Рано е. Предстои гласуване в зала, предстои процедурата „триалог“, това с преговори между ЕП, ЕК и СЕС. Има още много работа за вършене. Много упорита, последователна и деликатна работа.
Пресоли ли колегата Новаков с реакцията си след приемането на докладите? Може би. Донякъде. Но това е напълно обяснимо, особено след безумната ситуация по време на гласуването, когато западните колеги искаха прегласуване на всеки текст и всячески се опитваха да осуетят предлаганите от нас промени.
Листът за гласуване, само на ЕКР, съдържаше по деветдесет страници изменения, допълнения и обяснения, за всеки един от трите доклада. Всеки може да сметне колко страници прави това. Всеки текст беше проверен и срещу него стоеше позицията на всяка група. Сигурен съм, че Андрей си е взел поука. Положи усилия, нормално е да се зарадва, когато види резултата от тях.
Но нищо не може да оправдае стръвта и злобата, с която го нападат хора, които нищо не разбират от темата транспорт, а просто си търсят повод да изсипят върху някого комплексите и неудачите си. Поставяйки темата за морала и подготовката на автори, които имат напразната и куха претенция да правят качествена журналистика.
Автор: Ангел Джамбазки, Фейсбук
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 482
19:22 09.06.2018
2 СтарТИРаджия
Дословно съм постнал едно от последните изречения от защитата, забележете на "Западните държави", на "пакета Макрон"! Т.е. махайте се от главите ни, докато не станете нормални европейци и не сме равнопоставени при каботаж!
19:40 09.06.2018
3 Кумчо Вълчо
13:21 10.06.2018
4 патриот
14:31 12.06.2018