Има съвсем ясно решение на проблема със заседналия кораб край Камен бряг.
От една страна собственикът ясно демонстрира, че не се вълнува от съдбата на кораба, а още по-малко от опасността от екологична катастрофа. Явно го е прежалил, все едно го е извадил от пакет "Лъки бой" /за момче/ - не му дреме.
От друга страна видяхме ясно, че една "чрезвичайна" ситуация моментално сваля боксерките на държавните органи, които би трябвало да намират решения и да действат при подобни рядко срещани инциденти.
Какво баче да очакваме от държава, която не разполага с дори един медицински хеликоптер, най-малкото...
Няма място за отчаяние. В такива моменти е нужна пълна мобилизация и пределна концентрация, както би казал Стойчо Младенов.
Изход има. Просто трябва визионерско мислене. На извънредно заседание на Министерския съвет трябва да се взема решение в три точки, както следва:
-
Корабното гориво да се източи от екип на БДЖ - момчетата имат опит в работата под напрежение, могат да я свършат и през нощта, напълно незабелязано, без да смущават и без друго оределите летовници;
-
Разтоварването на азотния тор се възлага на агробизнесмена Светослав Илчовски, доказал се освен като успешен бизнесмен, но и като буден, съвестен и отговорен гражданин;
-
Нарязването за скрап на кораба се възлага на фирмите, които режат успешно вече десетилетие Кремиковци и Химко. Нека се проведе един истински конкурс, който да бъде апотеоз на прозрачността и да измие срама от всички обвинения към държавните власти, незаслужено лепнати им от неблагодарното население в годините на Прехода.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
09:09 29.09.2021
2 Бамбука
09:11 29.09.2021
3 Госあ
09:13 29.09.2021
4 ГРАД КОЗЛОДУЙ
ДЪРЖАВНА МОРСКА АДМШНИСТРАЦИЯ
до това състояни се е стигнало заради не едекватното състояние на екипажа
накратко били
пияни
Коментиран от #16, #38
09:13 29.09.2021
5 в34фтв4т
09:14 29.09.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 пффф
Коментиран от #10
09:19 29.09.2021
8 Тошо
Коментиран от #12
09:23 29.09.2021
9 Сюууу
Коментиран от #13, #46
09:24 29.09.2021
10 Бамбука
До коментар #7 от "пффф":
При наличие на служби отговарящи за спасяването на товар и кораба в лицето на Морска администрация, министъра е длъжен да изчака решението им. Има си правила и срокове за реагиране. Това че нямаме ефикасна спасителна служба, няма спасителен кораб, няма техническо оборудване и т.н. е заложено от предишните правителства.Коментиран от #19
09:33 29.09.2021
11 замислен
09:36 29.09.2021
12 Адолф
До коментар #8 от "Тошо":
Относителното тегло на карбамида е около 750кг. на кубичен метър в зависимост от вида му.Ако контейнера е 4 куб. метра той ще събере 3 тона карбамид.За да се разтоварят 3000 тона, колкото се твърди че има на кораба, са необходими 1000 курса а не 120.09:38 29.09.2021
13 Ами
До коментар #9 от "Сюууу":
Ще излязат с декларация и ще размахат пръст......от тях толкова. Това е просто една от многото паразитни структури, които реално не вършат никаква работа а само лапат кинти от бюджета за заплати, бонуси и командировки на "наши хора", както и корупционни практики и търговия с влияние за правилните хора!09:38 29.09.2021
14 Край
09:41 29.09.2021
15 Тошо
09:42 29.09.2021
16 кукуригу
До коментар #4 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Все едно да обвиняваш шофьора предизвикал катастрофа. Да, виновен е . Катастрофирал на магистралата, и сега държавата чака шофьора сам да разчисти пътя, а задръстването вече е девети ден. И къде е държавата тук? Ама не, ние сме слепи, че няма държава, важното е, че шофьора е виновен. Това, НИКОГА не би се случило в нормална държава, защото аз съм бил на такъв заседнал кораб във териториалните води на нормална държава и знам как се задейства държавата. Не да й трябват дни, а точно след 30 минута всичко беше под контрола на държавата, водолазите бяха под кораба и влекачите пътуваха към нас за да ни издърпатКоментиран от #22
09:42 29.09.2021
17 Милен
Ох, докъде я докарахме.....
09:44 29.09.2021
18 Сус
09:47 29.09.2021
19 пффф
До коментар #10 от "Бамбука":
Абе то на чорапите се някой им е заложил бомби и се някой им е виновен.Да те питам как Нено Димов, бивш министър на екологията, беше подведен под съдебна отговорност и арестуван като обвиняем в умишлена безстопанственост, а на тоя министър му виновни предишните?Нещо май имаме двоен стандарт според тебе щото той и Нено Димов можеше да каже че някой от ВиК Перник е спал нали?А това че нямаме необходимата техника не оневинява министъра защото можеше да се извика техника от други държави, както между другото и той самия заяви само че седмица след катастрофата.Нали затова казвам че и министъра спи и си чопли в носа цяла седмица.Коментиран от #20
09:49 29.09.2021
20 Бамбука
До коментар #19 от "пффф":
Нено Димов е спал години, а тук говорим за няколко дни - 5 или 6. После процедурата задължава да се изчака решението на корабния оператор и застрахователя. Очевидно у нас службите не работят. Затова и последва заповед на министъра за съдействие от други държави.Коментиран от #24
10:03 29.09.2021
21 Павел пенев
10:07 29.09.2021
22 мародер
До коментар #16 от "кукуригу":
Напълно си прав Но!? Държавата ни е оставена и без гащи а Вие искате да направи нещо!??? Затворите трябва да се напълнят с държавници или площадите с бесилки.10:13 29.09.2021
23 аз съм Веска
ДА БЯХА ИНСТАЛИРАЛИ КРАН НА СУШАТА , ПО - ЛЕСНО, И БЕЗОПАСНО БИ БИЛО .
ВИЖДА СЕ ,ЧЕ БИБИ ОТГЛЕЖДАЛ ДЕЛОСПЕРМАТА , Е ОСТАВИЛ ДЪРЖАВАТА НА САМОТЕК. БЕЗ АВАРИЙНИ ГУПИ , И БЕЗ НАДЗОР НА КРАЙБРЕЖИЕТО .
10:14 29.09.2021
24 пффф
До коментар #20 от "Бамбука":
Тия процедури по изчкаването не важат при форсмажорни обстоятелства каквото обстоятелство е заплахата от екологична катастрофа следствие от разлива на 3000 тона азотен тор.А тоя доколкото знам не е министър от 5-6 дена, защо не е повдигнал въпроса че нямаме необходимата техника за такива спасителни операции досега?Казваш че службите не работели, ами нали изпълнителна агенция "Морска администрация" е на подчинение на министерството на транспорта, е кой е виновен че тя не работи???Не е ли министъра на транспорта?Или те тия чорапите не са виновни за нищо, те са богопомазани.10:16 29.09.2021
25 морски капитан
10:24 29.09.2021
26 Патриот
Друг е въпроас какво прави такъв кораб толкова близо до брега.
Собственика го боли... съсипла един от най-красивите плажоне на България.
Кой ще му направи нещо.
10:30 29.09.2021
27 √(n&Варна)
Независимо че сме в 21-я век това е напълно възможно от следната проста сметка:
Приемам че един човек с кофа прехвърля в баржата по 20 кг тор за една минута (средното време за пълненето и пренасянето ѝ в зависимост от кой борд на кораба – от близкия или от далечния), което прави 1 200 кг (1,2 т) на час или 50 човека биха претоварили 60 тона за този час.
Оставям на специалистите/професионалистите да изчислят за колко време по този първобитно-ефикасен начин и при спазване на хигиенните норми за труд в конкретните условия корабът би олекнал достатъчно, за да бъде безопасно изтеглен!!!
Коментиран от #41
10:46 29.09.2021
28 тони
10:49 29.09.2021
29 Решението
10:52 29.09.2021
30 Cenzurata
10:53 29.09.2021
31 📌:) Бля
.1 Времето Метео/Прогноза за района Яйлата/Камен Бряг, Шабла е “негатив” до 6/7 Октомври, включително!
.2 Българска Държава не разполага със план за момента и ресурс да свъши това което Холандците ще свършат! Персонал може би да се намери но дотам!
.3 Ръководителите на М.Администрация трябва да бъдат уволнени незабавно, поради неприемане на действия веднага след първите 48 Часа, поради даване срок - 168 часа на Собственика на плавателният съд да представи План за спасяването на Контейнеровоза/Шлеп и определяне на Срок от Един Месец да извърши спасителната операция!
.4 Издаване на Документ /М.А./ според които товара и кораба “Вера Су” са погинали.
.5 Накратко, :) мощен шут и и Уволнение за Ръководителите на М.А. е задължително, като отправна точка за решаване на проблема!
Какво ще се случи от тук нататък, нещата са оставени в ръцете на случайноста, морето и времето да довършат своето.
10:54 29.09.2021
32 √(n&Варна)
Вместо да чакат собственика на кораба и застрахователите да организират спасяването му, всичко можеше да се реши примерно в рамките на три-четири денонощия:
1. Ако oще на 20-ти преди обед Областният управител на Добрич беше обявил извънредно положение за района, в който е заседнал корабът – този район е българска акватория и за него действат националните ни закони.
2. Ако същия ден Гранична полиция беше арестувала капитана на кораба и офицера на вахта по време на инцидента – те и без друго ще получат обвинения и подведени под съдебна отговорност.
3. Ако Морска администрация-Варна беше арестувала кораба и служебно му беше назначила лоцман за неизбежното предстоящо придвижване на буксир до най-близкото пристанище (Каварна) и междувременно беше започнала да привлича и насочва към мястото на инцидента всички намиращи се наблизо плитко газещи товарни плавателни съдове (баржи) и плаващия кран, който, както се оказа, не е имал подходяща за претоварване на насипни товари кофа (грайфер).
За ръчното претоварване вече писах – то е включено в тези три-четири денонощия.
Коментиран от #34
10:56 29.09.2021
33 Виж какво
11:01 29.09.2021
34 А ми
До коментар #32 от "√(n&Варна)":
И друг вариянт ,защо не се обадиха на Румънците те със сигуурност имат подготовка и са по близоКоментиран от #43
11:04 29.09.2021
35 📌:) Бля
11:05 29.09.2021
36 📌:) Бля
Кораба “Вера Су” трябва да устои на лошата метео/прогноза, “Холандците” действително да пътуват/плават за Яйлата/Камен Бряг, и на последно, но не на последно място, Добра Фортуна! ⚓️ Единствено Времето Часово и като Метео/Обстановка са тези фактори, мултиплицирани с пробойната или пробойните на Контейнеровоза/Шлеп и динамиката на това което ще се случи в близките седмица две, са отговорите!
11:19 29.09.2021
37 Гената
12:04 29.09.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Варненец
12:58 29.09.2021
40 Диамантената ръка
14:03 29.09.2021
41 Цинк кофа
До коментар #27 от "√(n&Варна)":
Защо неземеш две кофи .и ще прехвърляш два пъти повече.Прост народ слаба ДЪРЖАВА.Коментиран от #42
14:28 29.09.2021
42 √(n&Варна)
До коментар #41 от "Цинк кофа":
Липсата на чувство за хумор е признак на ниска природна интелигентност!15:17 29.09.2021
43 ГОЛЯМ СМЯХ
До коментар #34 от "А ми":
а можеха и на руснаците да се обадят колко му еако ще е само едно обаждане
16:13 29.09.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 ТОЧНО ПРЕДИ ТРИ ГОДИНИ
17:44 29.09.2021
46 Гост
До коментар #9 от "Сюууу":
Представиси "МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" СОФИЯ-нерде Ямбол,нерде Стамбул.Това само в България може да се случи-всички учреждения в София,там е най морското място.11:17 30.09.2021
47 дидо
2 прекарва се кран с дълга стрела и подходяща товароносимост
3 прави се площадка разчистена от торове за да може боб ката да започне да товари с човешки ресурс (пълнят торби и крна ги изкарва)
4с крана се вкарва един боб кат на кораба
5 започва пълнене на бигбегове чрез боб ката и с помоща на 4 човека и искарване на беговете с крана
толкова ли е сложно?
12:38 30.09.2021
48 гуньо
17:18 01.10.2021