Сигурно всички са ви омръзнали. И грешни – и безгрешни, и стари – и нови. Няма как да е иначе.
И вероятно вече не ги и слушате. Правилно: те говорят помежду си – но не и с вас. България спокойно може да бъде оприличена на кораба, който заседна край Камен бряг. Гледаха го, нищо не направиха – и пак раззинаха усти. Така коментира в социалната мрежа журналистът Кеворк Кеворкян последните политически и обществени събития в страната ни.
Министърът на транспорта се направи на герой.
Обадил се на фирмата, която навремето извадила руската ядрена подводница „Курск“ – собственикът ѝ бил на почивка в Гърция, обаче изслушал нашия човек.
Вижте ни - търсим най-доброто, хайде да се изфукаме. Това не е сериозно говорене, а вкисната боза.
Нищо и никакъв товарен кораб не можете да преместите - а намесвате една от най-зловещите драми в историята на военното корабоплаване.
И сетне същият министър казва, че проблемът е търпян десетилетия?!
Говори си ей така – от вчера е във властта, а вече е усвоил всичките ѝ номера, празни приказки и изхвърляния.
Дори заговори за „саботаж“. Вместо да говори за глупост.
Изтървават всичко, защото не знаят как да говорят с Народа, дори не го усещат.
Същата боза е и с ваксините.
Увещават хората да си бият трета игла – обаче лекарите се опъват, защото нямат писмена инструкция от Министерството.
Една лекарка проплака по телевизията: „Искаме да видим черно на бяло, какво казва Министерството“.
Всъщност, иска да знае кой носи отговорност. Няма инструкции, защото са по празните приказки.
Новите министри накисват бившите - и това им е предостатъчно. А всички заедно трябва да гледат кораба – за да видят себе си.
Но те не виждат по-далеч от носа си.
Затова и най-дребният проблем се превръща в антична драма.
Чакат цирея да се спука, да изтече отровата му и да ни поболее - а те да се разправят помежду си.
Преди малко от Българската морска камара отрязаха главата на транспортния министър/Новините на Би Ти Ви.
Всъщност, отряза му я член 9 от Конвенцията по спасяване, който цитираха.
Той гласи, че „Държавата може да се намеси, в случай, че има опасност от замърсяване на нейното крайбрежие“.
А министърът беше оправдал забавянето така: „Не сме пиратска държава, не можем да превземем кораба“.
Не сме пирати. Балами сме.
Държавата е трябвало веднага да се намеси - но някои са се офлянквали. защото им се услажда да се правят на герои-ревизори.
А вие трябва да живеете с ревизиите им.
Един писател беше казал, че корабът на мечтите се разбива в бита. Нашият кораб България се разбива в глупостта, във фукните и в некадърността на управниците ни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #10, #16
10:11 30.09.2021
2 Реалист
10:12 30.09.2021
3 човек от народа
Коментиран от #20
10:12 30.09.2021
4 ТАКА ДЕ
Коментиран от #29
10:13 30.09.2021
5 РАДЕВ, КВО СТАА,,,
10:14 30.09.2021
6 БСП...ЗЛО КОМУНДЕ
10:15 30.09.2021
7 Левски
10:16 30.09.2021
8 духовна истина
Коментиран от #11
10:17 30.09.2021
9 варненец
10:17 30.09.2021
10 Първо
До коментар #1 от "честен ционист":
Искаме да знаем кой е собственикът и кои са изпращачът и получателят на товара!Коментиран от #19
10:18 30.09.2021
11 по памет
До коментар #8 от "духовна истина":
Ако само чакаш, ще е още дълго ...10:22 30.09.2021
12 Бамбука
Коментиран от #21
10:24 30.09.2021
13 РАДЕВ, КВО СТАА,,,
10:25 30.09.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Ген. Пасов
Коментиран от #17
10:34 30.09.2021
16 Jacques Yves Moineau
До коментар #1 от "честен ционист":
Къде го чукаш , къде се пука....11:17 30.09.2021
17 Jacques Yves Moineau
До коментар #15 от "Ген. Пасов":
Приятелю, флот нямаме , но моряци и пристанища имаме. Но че МА е с раздут щат е вярно....Коментиран от #30
11:19 30.09.2021
18 Емо
11:38 30.09.2021
19 И като
До коментар #10 от "Първо":
узнаеш, какво точно смяташ да направиш!?12:01 30.09.2021
20 Сигурно
До коментар #3 от "човек от народа":
Според теб ББ е направил така ,корабът да заседне на българския бряг.И пак той е виновен,че служебното правителство не знае как да действа в труден момент.Ама то не е като сами да си казват,че са цвят на нацията .Работа трябва!И мисъл! Иначе става "на гол тумбак чифте пищови ".12:07 30.09.2021
21 Как
До коментар #12 от "Бамбука":
Събират се експерти и искат помощ от съседи. После плащат,ако се наложи.Ако стане екокатастрофа няма само България да е потърпевша.Коментиран от #28
12:11 30.09.2021
22 Браво
12:16 30.09.2021
23 Лудница
12:19 30.09.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 дидо
2 прекарва се кран с дълга стрела и подходяща товароносимост
3 прави се площадка разчистена от торове за да може боб ката да започне да товари с човешки ресурс (пълнят торби и крна ги изкарва)
4с крана се вкарва един боб кат на кораба
5 започва пълнене на бигбегове чрез боб ката и с помоща на 4 човека и искарване на беговете с крана
толкова ли е сложно?
Коментиран от #31, #40
12:37 30.09.2021
26 Дано
12:38 30.09.2021
27 Прост пример
12:43 30.09.2021
28 Бамбука
До коментар #21 от "Как":
Събират се експерти – Морска администрация за какво е ?Иска се помощ от съседи – Какво е правното състояние на кораба ? Арестуван ли е ?
Кой е застрахователя и изобщо застрахован ли е кораба и товара ?
Какво помощ искаш от съседите – влекачи, вакум помпи за разстоварване ? Каква точно ?
Какво правиш после с кораба и товара ?
Посоката на течението е обратна на часовниковата стрелка – т.е. от север на юг по българското крайбрежие.
Именно затова министъра на транспорта се е обърнал към чужда спасителна фирма.
13:06 30.09.2021
29 Някой си
До коментар #4 от "ТАКА ДЕ":
Абе ще ви уврат главите, ама след като им изсърбате попарата. Много пъти съм го писал- Дай на българин власт( и пари) и му засечи по часовник за колко време ще се ос..ре. Самостой по-настрана, че.....13:23 30.09.2021
30 те така
До коментар #17 от "Jacques Yves Moineau":
Колко са моряците??? 99% от тях плават в чужди компанииКоментиран от #41
13:24 30.09.2021
31 КОНСТАНЦА
До коментар #25 от "дидо":
МНОГО, АМА МНОГО Е СЛОЖНО ЩОТО ТИЯ В МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ СА ГЕРБЕРСКИ ПОЛИТИЧЕСКИ КАЛИНКИ БЕЗ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ. ЗАТОВА Е МНОГО СЛОЖНО. ДА ВИКАТ РУМЪНЦИТЕ ТЕ ИМАТ ТЕХНИКА И ОБОРУДВАНЕ И ТО ДЪРЖАВНО. ДА ГЛЕДАТ И ДА СЕ УЧАТ!!!! АКО БЕХА ИЗВИКАЛИ РУМЪНЦИТЕ ДОСЕГА ПРОБЛЕМА ЩЕШЕ ДА БЪДЕ ЗАБРАВЕН,КОРАБА ИЗПАРЗНЕН И ИЗТЕГЛЕН.ОБАЧЕ С ГЕРБЕРИТЕ ПО МЕСТА НЕ СТАВА- С ТИЯ НЕКАДЪРНИЦИ НИЩО НЕ СТАВА.13:27 30.09.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 ПИТЪНКА
Коментиран от #34
13:32 30.09.2021
34 Пешо Папура
До коментар #33 от "ПИТЪНКА":
Е как така защо ни е? А кой ще регистрира лодките в Панчаревското море? Кой...?Коментиран от #35, #36
14:22 30.09.2021
35 КДП КОКОРЧЕВ
До коментар #34 от "Пешо Папура":
ПАНЧЕРЕВСКАТА ОБЩИНА С НАЗНАЧЕН ПРЕБРОИТЕЛ НА ЛОДКИТЕ И ВЪДИЦИТЕ. ТРЯБВА ДА СЕ ЗАВЕДАТ И НАДУВАЕМИТЕ ДЮШЕЦИ И ПОЯСИТЕ ДО 2 ЛЕВА. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА ДЮШЕЦИТЕ ДА СА МОНТИРАНИ РАДИОСТАНЦИИ И ДЖИПИЕСИ, СВЕТЕЩИ БУЮВЕ И СПАСИТЕЛНИ ЖИЛЕТКИ,СИГНАЛНИ РАКЕТИ,ПЛАВНИЦИ И АКВАЛАНГИ.БУКСИРНО ВЪЖЕ И КОТВИ.14:33 30.09.2021
36 ПАПУРЧЕВ ПАНЧЕР
До коментар #34 от "Пешо Папура":
ВЕРНО БРЕ ТРЕБЕШЕ И МИНИСТЕРСТВО И АГЕНЦИЯ КЪМ НЕГО ДА ОТКРИЕ РАЗБОЙКО. АМА ОТ ДЕКА ТОЛКОВА УМ В ТИКВЕНАТА ШОПСКА ГЛАВА???? ТРЕБЕШЕ И СПАСИТЕЛНА ПАНЧЕРЕСКА МОРСКА СЛУЖБА И ПЕРУН ДА ГО ТОПНАТ ТАМ.14:41 30.09.2021
37 дге6утж рътир
15:20 30.09.2021
38 пламен
15:22 30.09.2021
39 Владимир Кънчев
15:27 30.09.2021
40 Рац
До коментар #25 от "дидо":
Дидо, харесвам ти нормалния подход за помисъл и реализация, но в действителност се иска и повече. Аз пък така и не проумявам, след като ГОЛЯМАТА ЦЕЛ е намаляване теглото на кораба ЗАЩО НЕ СЕ ПРИЛАГА "ОЛЕКОТЯВАНЕТО" обграждане с надуваеми балонни въздушни вместимости! Та нали такива "фокуси" навлязоха дори в квартирните похвати при нужда!?! Защо досега никой в тази морска администрация не е поставил въпроса пред БАН или инженерингова фирма за разработка на въздушно-повдигателни подводни съоръжения!? Чакаме пак ли да се появи Архимед!?15:55 30.09.2021
41 Jacques Yves Moineau
До коментар #30 от "те така":
Няма значение къде пътуват. Нали МА издава и преиздава сертификатите им. Иначе трябва да ходим в друга държава да ни ги издават....и това е само едно от задълженията на МА.17:02 30.09.2021