След революцията през 1917 год. болшевиките, опирайки се на догмите на Маркс и Енгелс, също обявяват, че ще сменят изцяло обичайния начин на живот, не само политически и икономически, но и самата представа за това какво представлява човешкият морал, основите на здравото съществуване на обществото. Разрушаването на вековните ценности, на вярата, на отношенията между хората, дори се стига до пълно отричане от семейството – и това го е имало – насаждането и поощряването на доносничеството срещу близки – всичко това е обявявано за стъпки по пътя на прогреса и, между другото, по света широко е подкрепяно и е било модерно също както сега. Между другото болшевиките са проявявали абсолютна нетърпимост към всяко друго мнение. Ето това, според мен, трябва да ни напомня нещо за нещата, които виждаме сега. Гледайки случващото се в редица западни страни, ние с учудване разпознаваме отечествените практики, които сами, за щастие, сме оставили, надявам се, в далечното минало. Борбата за равноправие и против дискриминацията се превръща в агресивен догматизъм на границата на абсурда, когато великите автори от миналото – същият този Шекспир – престават да се преподават в училище и в университети, защото тези идеи, както там смятат, са остарели. Класиците се обявяват за непрогресивни, за неразбиращи важността на джендърния или расовия въпрос. В Холивуд издават инструкции как и за какво трябва да се снимат филми, колко персонажи и с какъв цвят на кожата да са, от какъв пол. Излиза по-строго, отколкото в отдела за агитация и пропаганда на Централния комитет на Комунистическата партия на Съветския Cъюз.
Това казва президентът на Руската Федерация Владимир Путин по време на пленарната сесия на Международния дискусионен клуб «Валдай» за причините на световното преустройство
От страницата на руското посолство във ФБ
Предлагаме на откъс от изявлението на Путин:
В съвременния крехък свят значително се повишава важността на твърдата опора, морална, етична, ценностна. По същество ценностите са продукт на културно-историческото развитие на всяка нация и е уникален продукт. Взаимните преплитания между народите без съмнение обогатяват, отвореността, разширява кръгозора и позволява по друг начин да се осмисли собствената традиция. Но този процес трябва да бъде органичен и не може да е бърз. А чуждото все едно ще бъде отхвърлено, възможно е дори в най-острата форма. Опитите за диктат на ценностите в условията на неясни и неопределени перспективи още повече усложняват и без това острата ситуация и обикновено довеждат до обратна реакция и обратен на очакваното резултат.
С учудване наблюдаваме процесите, протичащи в страните, които са свикнали да се смятат за флагмани на прогреса. Разбира се, социално-културните сътресения, които се случват в същите Щати и в Западна Европа, не са наша работа, ние не се бъркаме там.
Някои в западните страни са убедени, че агресивното заличаване на цели страници от собствената история, „обратната дискриминация“ на мнозинството в интерес на малцинствата или искането за отказване от привичното разбиране на такива основни неща като майка, баща, семейство или дори разликата в пола – в това, според тях, са истинските стъпки по пътя към обществено обновяване.
Знаете ли, искам да подчертая още веднъж, ние там не се бъркаме. Ние само молим да не се навират твърде в нашата къща. Ние имаме друга гледна точка, във всеки случай, по-голямата част от руското общество – така ще бъде, разбира се, по-точно казано – има друга гледна точка: смятаме, че трябва да се опираме на своите духовни ценности, на историческата традиция, на културата на нашия многонационален народ.
Адептите на така наречения социален прогрес смятат, че носят на човечеството някакво ново съзнание, което е по-правилно от предишното. Дай, боже, прав им път, както се казва. Само знаете ли за какво бих искал да кажа: предлаганите от тях рецепти хич не са нови, всичко това, може на някого да се стори неочаквано, в Русия вече сме го минали, при нас вече се е случвало.
След революцията през 1917 год. болшевиките, опирайки се на догмите на Маркс и Енгелс, също обявяват, че ще сменят изцяло обичайния начин на живот, не само политически и икономически, но и самата представа за това какво представлява човешкият морал, основите на здравото съществуване на обществото. Разрушаването на вековните ценности, на вярата, на отношенията между хората, дори се стига до пълно отричане от семейството – и това го е имало – насаждането и поощряването на доносничеството срещу близки – всичко това е обявявано за стъпки по пътя на прогреса и, между другото, по света широко е подкрепяно и е било модерно също както сега. Между другото болшевиките са проявявали абсолютна нетърпимост към всяко друго мнение.
Ето това, според мен, трябва да ни напомня нещо за нещата, които виждаме сега. Гледайки случващото се в редица западни страни, ние с учудване разпознаваме отечествените практики, които сами, за щастие, сме оставили, надявам се, в далечното минало. Борбата за равноправие и против дискриминацията се превръща в агресивен догматизъм на границата на абсурда, когато великите автори от миналото – същият този Шекспир – престават да се преподават в училище и в университети, защото тези идеи, както там смятат, са остарели. Класиците се обявяват за непрогресивни, за неразбиращи важността на джендърния или расовия въпрос. В Холивуд издават инструкции как и за какво трябва да се снимат филми, колко персонажи и с какъв цвят на кожата да са, от какъв пол. Излиза по-строго, отколкото в отдела за агитация и пропаганда на Централния комитет на Комунистическата партия на Съветския Cъюз.
Противопоставянето на проявите на расизъм е нужно и благородно дело, обаче в новата „култура на отменяне“ то се превръща в „обратна дискриминация“, т. е. в расизъм на обратно. Натрапчивото подчертаване на расовата тема още повече разделя хората, а нали мечтата на истинските борци за граждански права е тъкмо премахването на различията, отказване от разделянето на хората по цвета на кожата.
Ще намопня, вчера специално помолих колегите да подберат този цитат от Мартин Лутър Кинг, който, както помните, казва: „Мечтая за това, че ще дойде ден, когато моите четири деца ще живеят в страна, където за тях няма да съдят според цвета на кожата, а според личностните им качества“ – това е истинската ценност. Ама нещо, както виждаме, всичко там сега се случва иначе. Впрочем, у нас, в Русия, на абсолютното болшинство от нашите граждани им е все едно какъв е цветът на кожата на човек, той или тя също не е толкова важно. Всеки от нас е човек, това е главното.
В редица западни страни дискусията за правата на мъжете и жените се превърна в пълна фантасмагория. Гледайте там да не стигнете до това, което предлагаха болшевиките, не само кокошките да станат общи, но и жените също да са общи. Още крачка – и ще стигнете дотам.
Застъпниците на новите подходи стигат толкова далеч, че искат да отменят самите понятия. Тези, които рискуват да кажат, че все пак има мъже и жени и това е биологически факт, са подложени едва ли не на остракизъм. „Родител номер едно“ и „родител номер две“, „родител, който е родил“ вместо „мама“, забрана за използване на словосъчетанието „майчино мляко“ и замяната му с „човешко мляко“, за да не се разстроят хората, неуверени в собствената си полова принадлежност.
Ще повторя, това не е ново, през 1920-те години така наречените съветски културтрегери измислиха също така наречения нов език, смятайки, че по такъв начин съзиждат новото съзнание и променят реда от ценности. И, както вече казах, такива ги надробиха, че и досега понякога ти иде да хлъцнеш от учудване.
Не говоря за просто чудовищните неща, които от най-ранното детство внушават сега на децата, че момченцето лесно може да стане момиченце и обратно, натрапвайки им фактически уж съществуващия у всеки избор. Натрапват, изолирайки от това родителите, като заставят детето да взема решения, които могат да му провалят живота. И никой дори не се съветва с детските психолози: на каква възраст детето въобще е в състояние да взема подобни решения и кога не е? Назовавайки нещата с истинските им имена, това вече е на ръба на престъпление против човечността и всичко е в името и под знамето на прогреса.
Щом на някого му харесва – нека го прави. Веднъж вече съм казвал, че като формираме нашите подходи ще се ръководим от идеологията на здравия консерватизъм. Това беше преди няколко години, тогава страстите на международната арена още не се бяха нажежили както сега, макар че може да се каже, че облаците вече се сгъстяваха. Сега, когато светът преживява структурно крушение, значението на разумния консерватизъм като основа за политическия курс нарасна многократно именно заради увеличаващите се рискове и опасности, заради крехката реалност, в която живеем.
Консервативният подход не е лекомислена предпазливост, не е страх от промени и не игра на задържане, още по-малко не е затваряне в собствената черупка. Това е преди всичко опора върху проверена от времето традиция, запазване и увеличаване на населението, реализъм при оценката на себе си и другите, точно изграждане на системата от приоритети, съотнасяне на необходимото и възможното, пресметливо формулиране на целите, принципно неприемане на екстремизма като начин на действие. Казано направо, за предстоящия период на световното преустройство, което може да продължава доста дълго и окончателният му вид не е известен, умереният консерватизъм е най-разумната, във всеки случай според мен, линия на поведение. Разбира се, тя неизбежно ще се променя, но засега лекарският принцип „да не навредиш“ изглежда най-рационален. Както се знае, noli nocere.
Ще повторя, за нас в Русия това не са умозрителни постулати, а уроци от нашата сложна, понякога трагична история. Цената на необмисленото естествоизпитателство понякога просто не се поддава на оценка, то разрушава не само материалните, но и духовните основи на човешкото съществуване, оставя след себе си нравствени руини, на чието място дълго време не е възможно нищо да се построи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 браво
Коментиран от #8, #65
16:01 06.11.2021
3 Софиянец
Коментиран от #38
16:02 06.11.2021
4 ей пe дал
16:02 06.11.2021
5 Абсурдна държава
Коментиран от #49
16:02 06.11.2021
6 Пича
Мурзилки, почвайте хвалбите!
16:05 06.11.2021
7 Джони
Коментиран от #13
16:05 06.11.2021
8 6969
До коментар #2 от "браво":
Ленин: Електрификация + съветска власт = комунизъмЕС: Ваксинация + еко-джендър либерализъм = комунизъм
16:05 06.11.2021
9 Този кой беше?
Коментиран от #120
16:05 06.11.2021
10 Ленин
Коментиран от #41, #76
16:06 06.11.2021
11 сесесере
Коментиран от #17
16:06 06.11.2021
12 Сатана
16:08 06.11.2021
13 Тъкмо са го
До коментар #7 от "Джони":
боли с хиалурон и ботокс. Може и да е малко алергичен към химиите. Ще спадне, след седмица, ама и кожата ще висне. И пак ще се боде. Те кифлите не се джаскат толкоз като тоя. Голям глезльо. Съмнейшън е малко. Да не би на дърти години да се е .........Коментиран от #21, #212
16:09 06.11.2021
14 Сахаров
Коментиран от #181
16:10 06.11.2021
15 Сандо
16:11 06.11.2021
16 Стефан Петров
Коментиран от #33
16:11 06.11.2021
17 бечев
До коментар #11 от "сесесере":
Вашите разсъждения са дълбоки и проникновени. Като герана ми на село.16:11 06.11.2021
18 ЕСССР
Коментиран от #25
16:13 06.11.2021
19 Пръц
Коментиран от #23
16:13 06.11.2021
20 Даа
Коментиран от #71
16:14 06.11.2021
21 чунчо мунес
До коментар #13 от "Тъкмо са го":
Абе какво се чудиш,кюлхане първо е той.А,и Лавров щях да забравя.16:15 06.11.2021
22 Не на автокрацията
Коментиран от #53, #68
16:17 06.11.2021
23 Истината
До коментар #19 от "Пръц":
Глобализъм = болшевизъм16:17 06.11.2021
24 Taka si e
16:17 06.11.2021
25 Чичо Том
До коментар #18 от "ЕСССР":
Само че няма да го гътне Бай Дън.Тук трябва янки с топки като Рейгън,например Тръмп.16:19 06.11.2021
26 разсмя ме
16:21 06.11.2021
27 Европа
Изводи, които на запад никога няма да си ги признаят, а нашите ще мълчат като зад ни ци.
16:28 06.11.2021
28 Стефан Петров
Коментиран от #31, #44
16:32 06.11.2021
29 Stan The Man
Глобаална, реална преценка на нещата!
As usual..
Пак си разчел ситуацията и посочваш с пръст кравата която вече много мирише от акинцата които пръщи навред.
Продължавай да им казваш, че все още си там. И докато си там, те просто ще духат супата. Не заради друго, а защото просто много ще пари 👊
16:33 06.11.2021
30 Говедовъд
16:38 06.11.2021
31 Еми айде де, айде де
До коментар #28 от "Стефан Петров":
Колко да ги чакаме да се изселят от тука русофилите. Само говорят и говорят. Пишат и пишат. Колко лошо на запад и колко хубаво на изток. Ми айде де. Граници няма вече всеки си живее където иска. Като не ви харесва ако искате и на марс можете да отидете вече и да си направите девствен комунизъм. Някой спира ли ви да си купите билет за аерофлот. Отивайте си в рая и ни оставете да си се гърчи тук в ада на ЕС или в СЩАКоментиран от #37, #42, #113
16:40 06.11.2021
32 Аха
16:42 06.11.2021
33 Ма Стефане ти балет ли гледаш бе,
До коментар #16 от "Стефан Петров":
Обичаш да гледаш оформените пакети на балетистите и сега си разочарован, че ще са с поли и няма да може да се наслаждаваш на гледката ли. Пълни ли ти се устата със слюнка докато ги зяпаш? Браво чисто мъжко занимание Ценноста на всеки хетеросексуален руснак. Вечер да гледа балет, на чаша бояршик.16:45 06.11.2021
34 Без сантименти
Коментиран от #39
16:45 06.11.2021
35 Професор
Коментиран от #54, #95
16:48 06.11.2021
36 Българин от САЩ
16:49 06.11.2021
37 Тото
До коментар #31 от "Еми айде де, айде де":
Айде ама за РФ е с визи-а гражданство да вземеш е почти невъзможно.Проучвал съм въпроса и хич не е лесно.Рашаните не са глупави-пазят си и държавата и народа си.Коментиран от #40
16:50 06.11.2021
38 Как ще са
До коментар #3 от "Софиянец":
Смеят ли да се мерят със шопите-))) Да се скриваш ,клоун, че поне да не се излагаш !16:51 06.11.2021
39 Само дето никой президет не си пише речи
До коментар #34 от "Без сантименти":
Група психолог, политолог ,социолог, журналист, и сума ти специалисти по съответната тема му пишат не само речите а и изказванията по специфичните теми. Да не говорим за интервю каква подготовка има и ако не са нагласени въпросите се разиграват хиляда сценария и заучават отклоняващи отговори. Рака, че Путин си е най-обикновен бандитин, на върха на една мафиотска струйтура, с голям екип от специалистиКоментиран от #47, #67
16:52 06.11.2021
40 пазят ги. Да не се разбягат
До коментар #37 от "Тото":
Виж как се молят булките по сайтовете да се омъжват за чужденци и да раждат западноевропейчета и американчета, само и само да избягатот кочината16:55 06.11.2021
41 БОЛШЕВИК 🌟
До коментар #10 от "Ленин":
С това изказване напомня на горбачов. Следващите избори ком. партията вече ще е първа сила в РФ - но може и преждевременно!!!16:55 06.11.2021
42 Абе не е баш така
До коментар #31 от "Еми айде де, айде де":
Пич,смях смях ама за 2019 г мисля,че беше -по данни на ООН Русия е втора след САЩ по прииждащи емигранти--повтарям-емигранти--а не бежанци и амуджи....Та каквато и ирония и бъзици да си правим с рашките-явно малко достоверно инфо ни представят от там за да знаем истинското положение не нещата.Коментиран от #50
17:02 06.11.2021
43 Един от НАСА
17:06 06.11.2021
44 Че то има ненормалници дето са се
До коментар #28 от "Стефан Петров":
изселили да живеят в сомалия, замбия. в амазонската джунгла, в камчатка и т.н. Че даже и у нас, представи си. И кво? Хамави бол. А относно гейовете, ко ти пречат? Много били. Ми идеално. Повече женски за нас норналните. Особено за мен. Не съм особено красив. Смятай тея контета и красавци обратните, ако бяха нормални, аз кога щях да се класирам да плющя хубава п..ка. А сега съм вървежен. Аз не се оплаквам от ситуацията. Кокошките се оплайват, че не стигали мъжете. Имало много обратни Ох котьо, жътва иде.Коментиран от #48
17:07 06.11.2021
45 Bulgarian terrorists
17:09 06.11.2021
46 Професор
17:12 06.11.2021
47 Айде бе
До коментар #39 от "Само дето никой президет не си пише речи":
А дали пък въпросите от журналистите на СиЕнЕн ,Телеграф,БиБиСи и т.н..са пак уговорени--защото Путин постоянно дава на тях интервюта по два часа и досега никога не е бил без адекватен отговор???? Айде стига с това елементарно и наивно мислене-гледайте малко и реално на нещата.Коментиран от #57
17:13 06.11.2021
48 Пожелавам ти
До коментар #44 от "Че то има ненормалници дето са се":
Явно щом имаш такова отношение към гейовете,значи нямаш да имаш нищо против синът ти да ти доведе зет в къщи? май прекалено елементарно и първично виждаш реалито около себе си.Коментиран от #51, #129
17:17 06.11.2021
49 Ще има и още
До коментар #5 от "Абсурдна държава":
Няма значение кой го казва. Важното е че за първи е казано публично , открито , от влиятелна политическа фигура от световен мащаб. Аз самият много от отдавна съм направил абсолютно същите асоциации и то точно с болшевиките, писал съм го в постове но аз съм никой.Коментиран от #123
17:18 06.11.2021
50 Прав си, обаче интересуваш ли се
До коментар #42 от "Абе не е баш така":
Какви са по националност. Сега сериозно, без ирония. Най-големият проблем на Русия е Китай. Китайски фирми сериозно изкупуват земя навътре. Строят заводи. Правят инфраструктурата. Пълнят с техни работници. Цели семейства изселват в районите. Скрита икономическа и стратегическа инвазия. Без никакъв бъзик. И са главният купувач на Руски газ, но имат и алтернативи и затова Путин мълчи и гризе нокти. Сериозно мисля, че ковид, беше хвърлен в Китай от Руснаците, за да спре икономическото им развитие. Хвърляйки съмнението за китайска вина се надяваха светът да наложи икономически санкции на Китай. Не стана. Проблемът е, че Китай има алтернативи за доставки, а и както направиха тази зима, показаха ср. пръст на високите цени на Руски газ, като увеличиха на макс добива на въглища и отказаха участие в зелената сделка и преговорите за климата. Същевременно наливат десетки милиарди в разработки на реактори за термоядрен синтез, с токамаци и лазерни. Доколкото чета, доеи държат рекорда за задържане на стабилна плазма. Близо са до пробив. Тогава ще станат неконтролируемо силни и голяма "угроза" за Русия.Коментиран от #55
17:19 06.11.2021
51 Е ако нямам такова отношение
До коментар #48 от "Пожелавам ти":
Няма ли да ми доведе зет, ако така било писано. Много сте ми странни. Като че ли досега ги е нямало. Просто са се крили. Но пак си ги знаехме. Ко да напрайм. Да ги застреляме Да ги ръгнем в затвора и да ги храним. Колкото повече им обръщате внимание, толкова по-голяма реклама им правите. Пъ сина ми като докара зет, шута и да не се е вяснал вкъщи. Затова правете повече деца Все едно читаво ще излезе.Те така или иначе обратните не могат да се размножават, а и не съм чувал да е заразно.Коментиран от #52
17:25 06.11.2021
52 Кофтито е аки си скрит пе.ал
До коментар #51 от "Е ако нямам такова отношение":
И за това не искаш да им даваш гласност. Искаш да се крият, да ги е страх. Правиш закони против тях. гонения. Иначе някой брадясал с големи мустаци фреди меркюри, ще го издаде, че му е смукал биберона. Май крадеца вика дръжте крадеца. Като оня антигей евродепутат, дето го пипнаха да се плющи на гейкупона.17:33 06.11.2021
53 Хахаха
До коментар #22 от "Не на автокрацията":
Ти нищо не си понял. 30 години те опростачваха за да не разбереш, че пак живееш в робство на либерастията.17:35 06.11.2021
54 Хахаха
До коментар #35 от "Професор":
Путин е неосталинист......По голяма г.лупост не може ли някой да измисли? Какво е неосталинист?Коментиран от #69
17:38 06.11.2021
55 Ами не
До коментар #50 от "Прав си, обаче интересуваш ли се":
Явно не си баш в нещата-в Русия не можеш да купиш земя,освен за личен дом.Дори големите руски фирми като Газпром,СНГаз,Башнефт и т.н..взимат земята под наем.Китайците няма как да получат руско гражданство-на чужденците им се издава Вид на Жителство-демек временно жителство.А що се отнася за меката икономическа инвазия-да му мисли Европа-че от Гръцките пристанища та чак до Лондон китайците изкупуват не само заводи и пристанища-а инфраструктора и земя.Руснаците не си правят илюзии за китайската"любов" и помнят историята си-да не изреждам фактите тук...Така че страшното не предстои за Русия-страшното предстои за Европа и в частост за нас.В Русия съм бил много пъти по половин година и то точно в Сибир с договор към Бритиш Петрол та нещата ги знам от първо лице...Айде лека вечер и Бог да пази Родината ни-руснаците да не ги мислим-те са се доказали,че могат да решават проблемите си...Коментиран от #64
17:39 06.11.2021
56 Бузов
17:39 06.11.2021
57 Той не би се съгласил
До коментар #47 от "Айде бе":
На интервю без уговорени въпроси. Не иска да се излага с "ТОРТА ШЕКЕР"Коментиран от #58
17:40 06.11.2021
58 ТОРТА САХЕР
До коментар #57 от "Той не би се съгласил":
извинети сбърках17:41 06.11.2021
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Аз брисах там
До коментар #55 от "Ами не":
Ти ми говориш. Те и тук не могат, ама отварят фирма с много собственици и получават вид на жителство. Аз ти казвам че има райони където без китайски език хляб не можеш да си купиш, както у нас има такива райони без турски. Айде стига руска телевизия. Направи си един тур в Русия от край до край и ще разбереш някои работи за действителността. Не е чак толкова скъпо.17:48 06.11.2021
65 Браво и от мен
До коментар #2 от "браво":
Тази реч да влезе задължително в учебниците на средношколците.Да я включат и в приемните изпити по история,политикономия,международни политически отношения .Искам да чуя мнението и на българските "свободни" медии .17:57 06.11.2021
66 Матей
17:59 06.11.2021
67 Ха ха
До коментар #39 от "Само дето никой президет не си пише речи":
Да,затова прави всеки 6 месеца3-4 часови ТВ конфееенции на живо.Това да не ти е Бай Сън,който заспива още преди да седне на креслото.Коментиран от #70
18:03 06.11.2021
68 Само питам
До коментар #22 от "Не на автокрацията":
А ти записался в Красную Ваксину?18:07 06.11.2021
69 Професор
До коментар #54 от "Хахаха":
Виж сега, не е лошо че си малограмотен -- ще ти помогна да се ограмотиш. Лошото е, че си АРОГАНТЕН и ОТКАЗВАШ да се ограмотиш. Ето такива като теб докарват нашата страна до национална катастрофа след национална катастрофа. Защо Путин може да се охарактеризира като антиблошевик и неосталинист? Ами ТОЙ САМ се дефинира така. Прочети му изявлението горе. Антиболшевишко ли е? Със сигурност СА! А кой е най-големият преследвач и ликвидатор на интернационалния болшевизъм? Именно Сталин. Сталин ПОДМЕНИ болшевизма с национал-комунизъм. Путин НЕЕДНОКРАТНО се е възхищавал на това, даже и съвсем публично. ОСВЕН ТОВА, по времето на Путин индустрията в Русия е над 70% държавна собственост. Това капитализъм ли се води, според теб? Да не говорим, че е несменяем авторитарен лидер на страната от десетки години. Защо е НЕО? Ами партията му НЕ Е комунистическа партия, както по времето на Сталин, а е националистическа такава, тоест, НЕ СПОДЕЛЯ комунистическата част от сталинизма. Сега разбра ли защо?Коментиран от #73, #77, #86, #125
18:09 06.11.2021
70 Ай стига сега
До коментар #67 от "Ха ха":
някой път сяда и държи буден 10-15 минути.18:33 06.11.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 ха ха ха
18:34 06.11.2021
73 Аре бе
До коментар #69 от "Професор":
Я кажи колко % е държавната собственост из Скандинавските страни, и дали там това се води капитализъм?Коментиран от #80
18:38 06.11.2021
74 Благодаря на Путин
Коментиран от #78
18:42 06.11.2021
75 Атина Палада
Ами да, това се нарича държавен капитализъм. Тази система-държавен капитализъм съществуваше в Западна Европа след ВСВ, та до 90-те години на миналия век. След това навлезе неолиберализма, който отвя парите на западняците и ги отнесе по офшорки. Приватизира всичко държавно, което се озова в тесен кръг от приватизатори близки до политиците. Т. е. олигархичен капитализъм...
Лично на мен тази система, която беше изградена в Западна Европа след ВСВ ми харесва. За мен е най- добрата от всички останали.
Коментиран от #81
18:42 06.11.2021
76 temerut
До коментар #10 от "Ленин":
Ще му се на Борисов,пък и не само на него,да прилича на Путин!Ама му няма куража,визията и нервите,за управленски капацитет-дума да няма.А ,ако н теб нещо ти се свижда,провери си главата-явно не те слуша.18:43 06.11.2021
77 Атина Палада
До коментар #69 от "Професор":
Професоре, коментара ми беше до теб,.Коментиран от #84
18:45 06.11.2021
78 temeru
До коментар #74 от "Благодаря на Путин":
Ако си джендъролюбител е разбираемо.18:47 06.11.2021
79 az #Контрапропаганда
18:49 06.11.2021
80 Професор
До коментар #73 от "Аре бе":
Веднага ти отговарям: 33%. Но в тези страни глобал-социализмът е непоносим.18:51 06.11.2021
81 Професор
До коментар #75 от "Атина Палада":
Системата в Западна Европа след ВСВ беше национален капитализъм. Държавната собственост беше под 50%, а на места и под 30%.Коментиран от #83
18:55 06.11.2021
82 Храна за мурзилки
18:56 06.11.2021
83 Атина Палада
До коментар #81 от "Професор":
Държавната собственост беше около 70%,а не под 50%..Коментиран от #85
18:58 06.11.2021
84 Професор
До коментар #77 от "Атина Палада":
Богиньо, радвам се, че се срещаме отново! Обясних нещата в коментари 35 и 46. Дано да съм ясен...18:58 06.11.2021
85 Професор
До коментар #83 от "Атина Палада":
Франция 1982 г: само 29% от индустрията е държавна собственост... Провери си източниците.Коментиран от #88, #100
19:10 06.11.2021
86 Хахаха
До коментар #69 от "Професор":
Разбрах, че нищо не знаеш за Русию и за Путин. И че си обикновен зомби.ан БАЛАБОЛ. На чист руски ти го казвам.Коментиран от #87
19:15 06.11.2021
87 Професор
До коментар #86 от "Хахаха":
Нас дебилите ни мани. Важното е ТИ да знаеш!19:28 06.11.2021
88 Атина Палада
До коментар #85 от "Професор":
Здрасти Професоре. Аз така съм чела. Възможно е и ти да си прав....19:43 06.11.2021
89 Стефан Петров
Коментиран от #92
19:53 06.11.2021
90 За тяхна сметка
20:02 06.11.2021
91 Бамбука
Коментиран от #139
20:26 06.11.2021
92 Професор
До коментар #89 от "Стефан Петров":
Говорим за държавния дял в индустриалната собственост... Ще ти цитирам: The 2014 IMF paper that estimated the state’s share of the economy at 68-71 percent" По-важното е, че този процент се увеличава през последните години, докато всички програми планират той да намалява...20:26 06.11.2021
93 1100
20:31 06.11.2021
94 1100
20:42 06.11.2021
95 Госあ
До коментар #35 от "Професор":
Оффф пак глупости. Ти да не си професор от юзуту ве ?Коментиран от #99
20:48 06.11.2021
96 Ролер
20:51 06.11.2021
97 Сегашният вой
20:52 06.11.2021
98 БПФ
21:11 06.11.2021
99 Професор
До коментар #95 от "Госあ":
Абе мене ме мани, ти кажи нещо умно. Например как поднебесната империя е еманция на еволюцията в китайския комунизъм... Пожелавам ти да отидеш там и да поживееш като обикновен китаец...Коментиран от #105
21:13 06.11.2021
100 Петър
До коментар #85 от "Професор":
Държави като Австрия и като Франция имат над 35-40 процента държавна собственост. Това е много, ние глупашки унищожихме всичко.А Русия има необятни природни ресурси, и има голям процент държавна собственост (и Китай) заради собствената си защита- и тя е, че не печата световната валута. В случая-долари.
Русия и Китай много добре знаят как да се защитават от американския глобализъм, който, ако не ги погълне ще спретне световна война, или просто ще трябва да фалира и умре...
21:17 06.11.2021
101 Голем смях
Коментиран от #102, #103
21:29 06.11.2021
102 Те вече
До коментар #101 от "Голем смях":
не нападат съседите си както примерно е било преди (войни на САЩ с Мексико).Сега нападат други държави, предимно със залежи на нефт и предимно слаби.
Така че malоумнико недей да ги изкарваш света вода ненапита.
И ако погледнеш, кой съсед е нападнат от Русия?
Грузия ли?
Ми те от ЕС признаха че Грузия е виновна.
Или Украйна? Там има сепаратисти и Русия ги поддържат щото са руснаци.
Също както САЩ поддържаха секви талибани и други изроди които след това се обърнаха срещу тях.
21:36 06.11.2021
103 Че кога
До коментар #101 от "Голем смях":
дктаторите са били проблем за САЩ?Само когато не правят каквото САЩ иска, иначе са си ОК.
Южна Америка до преди 20 години беше пълна с диктатори и всичките с подкрепа на САЩ.
И не забравяй как един саудитец отиде в собственото си консулство и го нарязаха на парчета.
Западът какво направи по въпроса?
21:39 06.11.2021
104 МалкоЛогика
21:41 06.11.2021
105 Госあ
До коментар #99 от "Професор":
Всички велики сили имат корпоративна индустрия и земеделие. Дори изкуството е корпоративно. Дали ще бъде комунизъм или фашизъм е все едно. Проблема е, когато е капитализъм. Тогава се получава тая неолиберастия, която плъзна от сащ или месомелачката в Англия по време на индустриалната революция.Коментиран от #108
21:46 06.11.2021
106 Борката
Четете ли между редовете?
И Маркс и Енгелс за западняци и идеологията им западна.., т.е. Путин ясно им казва,че втори път Русия грешка няма да допусне.
Коментиран от #107
21:48 06.11.2021
107 Хахаха
До коментар #106 от "Борката":
Те четат Путин като дявол чете Евангелие. Пеят в глас едно и също като латерна. Когато си част от цивилизацията на лъжата и лицемерието истината предизвиква само агресия и ярост.22:06 06.11.2021
108 Професор
До коментар #105 от "Госあ":
Сегашният неомарксизъм на Запад, дефиниран като глобал-социализъм, когото ти наричаш либерастия, е продукт на същия стремеж за ликвидиране на националния капитализъм, на който ти пламенно се възхищаваш. Дали ще е троцкизъм, дали ще е сталинизъм, дали ще е китайски вариант, дали ще е национал-социализъм, дали ще е фашизъм, дали ше е глобал-социализъм -- целта на всички тези утопии е една: ЛИКВИДИРАНЕ на най-сполучливия обществен строй в света, генериращ нормално живееща средна класа -- националния капитализъм. ЕТО ТОВА ви обедниява -- желанието ДА РАЗРУШАВАТЕ. Затова вие сте в един кюп -- Маркс, Енгелс, Ленин, Троцки, Сталин, Хитлер, Мусолини, Мао, Тао, Лао, Бао, Пол Пот, Татко Ким, Шу, Мю и Му. Хората НЕ ЖЕЛАЯТ да им живеят в страните. ИДИ И ПОЖИВЕЙ ТАМ за да се увериш. Искрено ти го пожелавам!Коментиран от #109, #111
22:06 06.11.2021
109 Госあ
До коментар #108 от "Професор":
Мерси, най вероятно след зимната олимпиада. Имат някои странности, наистина , но нещата ще се наредят. Сериозни хора са ККП. А тази холивудска боза за богатия американец рухна отдавна. Средна класа съм виждал в Япония, чувал съм за такава в Скандинавските страни и съм виждал отчасти в Германия и Франция. Китай пое в правилна посока и това е очевадно, точно след като смени курса на болшевиките. Путин е много прав, че капитализма много наподобява болшевиките - демокрация на простолюдието и съответно елити от търговци.22:18 06.11.2021
110 Пропиздат
22:22 06.11.2021
111 Госあ
До коментар #108 от "Професор":
Всъщност, средната класа по време на соца беше много по истинска и голяма, отколкото след влизането на капитализма в България. И само не започвай да ми даваш като доводи кока кола, макдоналдс и бананите като символ на просперитет. Както и задръстванията в София, между друготоКоментиран от #114
22:22 06.11.2021
112 Госあ
Коментиран от #116
22:39 06.11.2021
113 Шайба
До коментар #31 от "Еми айде де, айде де":
Като ви налазат плътно мохамеданите от изток друга песен ще запеете,ще видим тогава да ли ще викате,че всеки можел да си живее къде си иска.Като ви наложат сетне и шериата ще гледате само като мишки от дупка.Коментиран от #132
22:41 06.11.2021
114 Професор
До коментар #111 от "Госあ":
Говориш пълни дивотии. Това за богатата средна класа по времето на социализма дядо ти АБПФК-то ли ти го разказа? Казах ти -- ИДИ В КОМУНИСТИЧЕСКИ КИТАЙ и ПОЖИВЕЙ там като обикновен китаец поне 3 месеца. После се върни и ПИШИ...Коментиран от #115
22:41 06.11.2021
115 Госあ
До коментар #114 от "Професор":
В Китай съм бил и пак ще бъда. За доста повече от три месеца. Интересно ми е у дакота и уисконсин какъв е рай за хората 😂 Със сигурност обаче, нямам никво желание да ходА там. А това АБПФК какво означава ?22:47 06.11.2021
116 Госあ
До коментар #112 от "Госあ":
американската мечта е равенство за простолюдието. Всички са равни пред парите, но някои по равни. Затова и крайно бедните са в пъти повече на промил отколкото в Китай, при положение че Китай са 1,3 млрд а американците около 360 млн. Затова и там свръхбогатите са най много.Коментиран от #118, #141
22:57 06.11.2021
117 Верно ли
23:23 06.11.2021
118 Професор
До коментар #116 от "Госあ":
Виж какво, ако си живял в Китай като обокновен китаец повече от 3 месеца и ти харесва, значи си или бедняк от Каспичан в България, или си душевно болен. Във Уисконзин -- ами иди и си живей в Оукууд Вилидж и се радвай на живота. Ама не можеш, понеже притежаваш един велосипед, една тротинетка и h-index от 2 (две!) На 30 години си, а си ПЪЛЕН провал, и то не случайно -- главата ти е пълна с комуно-съветскокитайски бръмбари. Ето това е непростимото на комунизма, че проваля животите на млади хора като теб. Нито си успешен учен, нито си успешен професионалист, нито имаш успешно семейство, нито имаш деца. Единствено в главата ти комунистически бръмбари. Това е тъжното...Коментиран от #122
23:50 06.11.2021
119 някой
01:19 07.11.2021
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Ленин
07:07 07.11.2021
122 Госあ
До коментар #118 от "Професор":
А ако ти изобщо си някакво подобие на учен и ако наистина си некъде по америка, съм спокоен ;)Коментиран от #137
07:25 07.11.2021
123 Роко
До коментар #49 от "Ще има и още":
Приятелю просто крадеца вика дръжте крадеца. Да видим кой е Путин. В съветско време дребно политическо ченге член на комунистическата партия. След разпада на СССР както и много подобни на него е уволнен и става престъпник. По едно време се появява в Питер където работи за бившия кмет на града престъпника Собчак (грижи се за сенчестия му бизнес отстранява конкуренти помашките ширини на това му викаме мутра). След като Сопчак е принуден да избяга от Русия заради престъпленията си известно време ръководи бандата му. Когато срещу Елцин прокуратурата завежда дело за корупция другари му препоръчват Путин като човек решаващ такива проблеми. Резултата двама прокурори се "самоубиват" двама подават оставка след скандали единия с наркотици другия с проститутки. Делото е прекратено, а руската прокуратура никога повече не си позволява такива волности като да разследва президента за корупция. Благодатният Елцин назначава Путин за свой заместник. Значи да обобщим Путин е комунистически безбожник и престъпник и това същество говори за вяра, морал, семейни ценности (да припомним отдавна е разведен и живее без брак с Кабаева) и патологичен лъжец, а да бившата му жена случайно е собственик на най - голямата фирма за бързи кредити в Русия(случайно може би).Коментиран от #124
07:59 07.11.2021
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Роко
До коментар #69 от "Професор":
Професорче Сталин нищо не подменял той прави повече за световната революция от всички останали комунистически деятели взети заедно. Да той разпуска Коминтерна защото е трудно да се молиш за помощ на лошите западняци когато ги заплашваш със световна революция (но нито на секунда не прекратява дейността на организацията просто се отървава от ненужна към момента публична структура), а трябва да се молиш защото бясното куче което е отгледал се е обърнало срещу стопанина си и е пред Москва. Той е човекът комунизирал половин Европа, и близо половината от Азия. Колкото до Путин той е необолшевик мечтата му е да възстанови СССР. Като затова е готов на всякаква подлост включително и да плюе по болшевизма (в идеологията на който дълбоко вярва). Путин реабилитира касапите от ЧК премахва паметните плочи на жертвите на червения терор. Вече официалната позиция е че Солженицин е лъжец и червен терор и концлагери не е имало, а ГуЛаг са курортни заведения където почиващите са плюскали едва ли не черен хайвер. Докато се е загрижил за загниващия запад в Русия се шири престъпност търговия с наркотици на която може да зависи всеки уважаван колумбийски нарко барон, търговия с бели робини( в Турция нарицателното за проститутка е Наташка) 70% от публичните домове на запад са с руски момичета, в Азия са едва 30% но това е заради голямата конкуренция и факта че клиентите предпочитат азиатки. Абе въобще докато лицемера Путин се е загрижил за загниващия запад Русия все повече заприлКоментиран от #135, #184
08:48 07.11.2021
126 Роко
До коментар #124 от "Хахаха":
Не приятелю това са общо достъпни данни всеки може да ги провери.Коментиран от #127
08:51 07.11.2021
127 Общодостъпни
До коментар #126 от "Роко":
значи никакви! Както писа един по- горе.Когато лицемерието и демагогията бъдат посочени и разобличени от истината,което стори Путин,винаги пораждат агресия и злоба. А при сороснята е още по-голяма ,защото нищо не могат да им сторят ,на тях и на Китай! Могат само да подскачат край мечката и дракона и да лаят лекичко.Е не много силно за да не ги събудят!Коментиран от #133, #136
09:41 07.11.2021
128 ИВАН
09:56 07.11.2021
129 ПРИЯТЕЛ
До коментар #48 от "Пожелавам ти":
ТОЙ НЯМА СИН,ЗАЩОТО ВЪПРЕКИ МНОГОТО ОПИТИ ТАКА И НЕ МОЖА ДА РОДИ10:03 07.11.2021
130 ФИЛИП ЕЙДЖИ
10:08 07.11.2021
131 антигей
11:30 07.11.2021
132 Те в русия
До коментар #113 от "Шайба":
всичките "......стани" какви са. Православни християни. Като чеченците ли? Половина русия са рязани биби. Ако не и повече. Доста чалми трябва да влязат в ЕС за да се изравни процентаКоментиран от #134
11:54 07.11.2021
133 Роко
До коментар #127 от "Общодостъпни":
Приятелю КОГА ПУТИН Е ГОВОРИЛ ИСТИНАТА? Няма такъв случай той е патологичен лъжец. При това лъжите му са толкова тъпи че само путинопитек може да им се върже. И не мога да разбера защо путинопитеците постоянно поставяте Китай до Рассия. Запомнете Китай се интересува единствено от Китай и изобщо не му пука за Рассия. Вярно Китай има интереси там. Китай е най - големият кредитор на путинландия като задълженията са такива че десет поколения рассияни няма да могат да ги платят въпреки всички подземни богатства на Русия (всъщност част от тях вече не са руски дадени са на Китай вместо лихвите по бързите кредити). Но никога няма да тръгне да воюва за да спаси мечката от заслужения бой. Да припомним осем години след окупацията на Крим Китай все още не го е признал за руски (то и никога няма и да се случи). При петролната война между Саудитска Арабия и Русия братски Китай застана твърдо зад Саудитите забивайки за пореден път нож в спину Путина. А да ти припомням ли Султана как се гаври с мечката вече 7 години и мечката не смее и дума да каже12:36 07.11.2021
134 Шайба
До коментар #132 от "Те в русия":
Като болшинството лица от мъжки пол в ЕС са меки китки как ще им се опълчат,достатъчно е да станат мюсюлманите малко повече от 20% и ще поемат инициативата,докато руснаците са мъже в пълния смисъл на думата и лесно дупе не дават.12:43 07.11.2021
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Роко
До коментар #127 от "Общодостъпни":
Приятелю общодостъпни означава че не са тайна и дорипутинопитек с малкия си мозък ако пожелае може да ги провери. Не че ще го направи всичко което не съвпада с представата му за великото Пу е соросоидна инсинуация
13:03 07.11.2021
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Роко
До коментар #135 от "Професор":
Професорче вземи прочети какво е говорил и писал Сталин и после обяснявай за отказа му от световната революция. До края на живота си Сталин остава верен на заветите на Ленин или с други думи на световната революция, но за разлика от Троцки той е привърженик на налагането със сила на революцията (след разгрома при Варшава разбира че без силна добре дресирана армия не може да се завладява света с което се и занимава до войната но нито за момент не забравя революцията хвърляйки колосални средства в организирането й). А това че ГРУЗИНЕЦА Сталин е станал руски националист направо избива рибата (всеки историк твърдящ подобна глупост е идиот или нагъл лъжец) Възстановява църквата??? Да назначавайки за свещенници безбожници чекисти но го прави едва когато немците са пред Москва и трябва да се спасява тогава изведнъж се оказва, че съветската армия вече не се бори за световна революция, а за Бога и брезичките.Коментиран от #142, #144
13:31 07.11.2021
139 Съчки събирам
До коментар #91 от "Бамбука":
То и НАТО нямаше да се разширява,а Крим никога не е бил украински.Бил е автономна република( по желание на украинеца Н.С.Хрусчов подарена на УССР) и след референдум се присъединява към Русия.Коментиран от #158
13:45 07.11.2021
140 стоян георгиев
Коментиран от #143
14:04 07.11.2021
141 стоян георгиев
До коментар #116 от "Госあ":
хахахаха хохохоххохо!краино бедните в сащ могат да живеят в китаи по-добре от средната китаиска класа.един краино беден италианец през 80 те в българоия беше като египедски Бог със своите 400 долара помощи.местните красавици от англииските паралелки се трупаха на тумби да го впечатлят.сега същото е в китаи.наистина е много добре за такива като теб да се набутат в някое градче там с париците пращани от бедна българия или щото имаш някакъв бизнес там.я провери колко американски квартала с бедняци има в китаи и после проверки колко китаиски квартала има в сащ.и се питаи що е така?въпреки че нито един американски бедняк няма проблеми с визата или паспорта си за да се засели в прогресиралия китаи.както каза професора доброто решение е да ви заселват в китаиските градове като средна китаикса класа.един после да се върне и ще изчезнете като вид!такива балъци е имало и преди 1944 година.бягали са в ссср и повечето са запълнили безименни дупки в сибир.14:13 07.11.2021
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Професор
До коментар #138 от "Роко":
Вземи се ограмоти малко. Прочети Коткин, преведен е на бг. Сталин не е болшевик, а национал-комунист. И да, той, грузинецът, става такъв именно защото болшевизмът разрушава страната, световната пролетарска революция не се случи и той разработи доктрината "строим комунизъм в отделна страна", като се отказа от износ на революция на Запад. С това СССР беше признат дипломатически и започна да внася западни технологии за да се индустриализира. Всеки сериозен историк ги обяснява тези неща. Даже в Уикипедия ги има. Ходи спори с тях.Коментиран от #152
16:35 07.11.2021
145 стоян георгиев
До коментар #143 от "Професор":
нациноалист и комунист професоре са оксиморони,като суха вода и студен огън.сталин е комунист с мания за величие,успял да сътвори за себе си абсолютна монархия.никакви доктрини не е изповядвал ,всичко е било поза с цел да лъже масите и да си държи положението.ако толкова ви интерасува начина на мислене на сталин ви препоръчвам книгата на неговия секретар борис бажанов.огромна власт концентрирана в една клика ,която лъже народа за някакво светло бъдеще докато го експлоатира зверски само и единствено в своя полза.днешните политически и икономически модели на запад са далеч далеч от всичко това.самия факт че ти може публично да критикуваш даден модел те прави различен от робите на сталин.няма да коментирам сегашните ти индивидуални и колективни права и възможности,материалното ти състояние и т.н. на база същите в сталинова русия.ситуацията е несравнима!Коментиран от #146
17:03 07.11.2021
146 Професор
До коментар #145 от "стоян георгиев":
Не е така. Сталин е национал-комунист точно както Хитлер е национал-социалист. Режимите им са много сходни, но с една съществена разлика -- Хитлер запазва няколко големи корпорации, които да му служат, Сталин прави от цялата държава една единствена корпорация.Именно затова Путин адмирира Сталин, но продължава да настоява, че нацизмът не е социализъм, а е капитализъм. А че Путин е анти-болшевик това е съвсем ясно и от това му изявление. Сериозно ви казвам, изобщо не разбирате миналото, не знаете какво става в настоящето, непрекъснато гледате да плюете и да джафкате вместо да се ограмотите -- ще си загубите държавата и ще си завършите животите в мизерия.
Коментиран от #147
17:27 07.11.2021
147 стоян георгиев
До коментар #146 от "Професор":
пак ти казвам,няма никакви исторически данни за писаното от теб.ленин вижда пълния крах на комунистическата икономическа доктрина и я сменя,създаваики неп.след смъртта му сталин унищожава непа ,както и кадрите които я потдържат и създава огромна държавна икономика,напълно неефективна и провалена.без втората световна воина комунизма щеше да се е самозатрил около 1960 година,воината му даде още 30 години живот.ако ти знаеше кво е корпорация нямаше да пишеш че сталин е имал подобни структури.също не е вярно че хитлер бил оставил няколко такива.при хитлер си съществуват всичките такива на пазарен принцип и работят много добре благодарение на държавните поръчки и контрола на профсъюзите,но тва са съвсем различни структури от руските държавни предприятия.другата щуротия дето си писал че сталин бил националист или квото имаш предвид под национал комунист.при сталин нациите са напълно инертно понятие.тои пропагандира и налага интернационализма демек обратното на национализма.създава изкуствени нации разбива руската такава на сегменти ,прокламира класвото ,а не националното развитие на народите и масово трепе всеки дето иска да се потдържа национализма под каквато и да е форма,дори и сред съратниците му бая губят главите си обвинени в национализъм.пример е жената на молотов ,обвинена именно в това!Коментиран от #148
17:47 07.11.2021
148 Професор
До коментар #147 от "стоян георгиев":
Знам точно какво е корпорация, и то от първа ръка. Изобщо не си в час. Стига с тия байтошовски клишета. Казах ти -- чети Коткин, чети сегашните руски историци. Сталин е националист, но и комунист, точно както Хитлер е социалист, но и националист. Национал-социализмът стимулираше и контролираше няколко големи корпорации, които задушиха малкия и среден бизнес, гръбнака на националния капитализъм. Именно затова нацисткият режим беше социалистически. Но, какво да ти обяснявам? Ти не четеш нищо, едно си знаеш, едно си баеш -- ами бон шанс и ай с-к-т-р. После не идвай да ми плачеш като се разориш и те изселят в село Байрям Дере Каспичанско да се глобализираш там.Коментиран от #151
18:05 07.11.2021
149 .. Ми
18:18 07.11.2021
150 Гост
18:25 07.11.2021
151 стоян георгиев
До коментар #148 от "Професор":
професоре,ставаш с всеки пост все по-лъжлив.и къв националист да е сталин?коя е нацията която протекционира?грузинец ръководил съветска русия ,които ерозира националните чувства .та какъв националист е бил?на коя нация?чел съм всички съвременни руски историци,както и биографията на сталин от руски и западни автори.освен тях съм чел спомените на бажанов ,на хрушчов и историческите анализи на епохата поне от дузина руски и западни историцичел съм и биографията му писана от въпросния кошкин.тя мездху другото е доста неточна.никъде не съм срещал твърдението че сталин е националист или че в ссср е имало корпорации.корпорацията е икономическия връх на пазарната икономика ,тя е причината в момента на световното икономическо развитие.именно поради липса на такива фалира комунизма.що се отнася до хитлер пак лъжеш безугледно.нищо не е задушено от малкия и средния бизнес в германия от нацистите,напротив малкия и средния бизнес процъфтяват при хитлер,големите икономически структури също.Коментиран от #153
18:33 07.11.2021
152 Роко
До коментар #144 от "Професор":
Както вече ти писах всеки твърдящ тези глупости е глупак или нагъл лъжец. А аз не споря с такива индивиди. Казах чети какво е казал и написал Сталин не умозаключенията на хора с умствени проблеми. И за разлика от някой хора не ми е необходимо да чета преводи от руски достатъчно добре го знам за да чета в оргинал. Колкото до уикипедията тя е доста далеч от източник на които може да се има доверие там всеки може да си пише каквото иска дори да няма нищо общо с историята.Коментиран от #154
20:45 07.11.2021
153 Професор
До коментар #151 от "стоян георгиев":
Виж какво, ако действително си чел, значи нищо не си разбрал. Това не ме учудва изобщо, като гледам как се държиш. Повтарям като за бавноразвиващ се. ПЪРВО. Сталин СЕ ОТКАЗВА официално от интернационалния болшевизъм, ВЪЗСТАНОВЯВА много елементи свързани с имперска националистическа Русия, променя химна на страната от Интернационала към друг, в текста на който се възвеличава "Великата Рус", възстановява единоначалието в армията, униформите, пагоните и дори ордените от имперските времена, възстановява църквата, семейството, и общоприетата дореволюционна моралност в обществото, и въвежда в страната КУЛТ към родината в песни, стихове и произведения. ВТОРО. Той се представя пред Рузвелт и Чърчил именно като съветски националист, непрекъснато уверявайки ги, че не се интересува от световна пролетарска революция, а от успеха на собствената му страна. По лично указание на Сталин се правят филми в прослава на Александър Невски, на Александър I, на Петър I, на Суворов и на Кутузов, че даже и на Александър II. ТРЕТО. Именно Сталин менажира СССР като една огромна корпорация и именно сталинизмът еволюира в корпоративния днешен китайски национал-комунизъм.20:50 07.11.2021
154 Професор
До коментар #152 от "Роко":
Виждаш ли колко си зле? Коткин е американец и пише на английски. По абсолютно всички ОБЕКТИВНИ критерии Сталин е национал-комунист и имперски шовинист, вече изброих тези критерии другаде. Факт е, че в неговите антиболшевишки репресии има много ясна логика. Путин, като консервативен националист, се възхищава на Сталин именно понеже е ликвидирал болшевизма в Русия подобно на Наполеон, който е ликвидирал якобинството във Франция. САМО националист ли е Сталин? Въобще не! Той е И комунист. Затова е най-правилно да се характеризира като национал-комунист. Именно Ленин го критикува за това в една от последните си статии, "По добре по-малко, но по-добре". Ленин смята, че основна цел на СССР трябва да е да оцелее докато пролетарската революция победи в развитите капиталистически страни. Сталин, обаче, вижда възможност за въздигане на СССР в суперсила чрез съветски патриотизъм и индустриализация, ползвайки западни технологии. Мао поема именно по този път и резултатът е съвременен комунистически Китай.Коментиран от #155, #160
21:05 07.11.2021
155 Господин
До коментар #154 от "Професор":
Професоре, по-умният в един момент просто замълчава. Вашият опонент явно не е в час. Поздрави от Брюксел!Коментиран от #157, #162
21:22 07.11.2021
156 Донякъде
21:38 07.11.2021
157 Професор
До коментар #155 от "Господин":
Абе трябва да им се набива в канчетата докато се изтощят... Ако се оставят, се активизират и хоп -- станали депутати и министри. След това ти съсипват страната...21:43 07.11.2021
158 Роко
До коментар #139 от "Съчки събирам":
Приятелю НАТО никога не е поемало никакви ангажименти че няма да се разширява. Крим е бил автономна република в състава на Украйна. Така наречения референдум е абсолютно незаконен организиран е от руските окупационни войски и това е причината НИТО ЕДНА независима държава да не го признае. Признават го само няколко дребни диктаторчета на руска издръжка, а да и неофашистките партии в Европа (между другото и те са на руска издръжка). Дори "братски" Китай не го признава.Коментиран от #159
21:44 07.11.2021
159 Вдовици за
До коментар #158 от "Роко":
Беее... то и Косово беше автономия в състава на Сърбия и руснаците още тогава казаха на натовците,че създават прецедент... Сега е късно да рИват като вдовици за ...Коментиран от #161
21:56 07.11.2021
160 Роко
До коментар #154 от "Професор":
Пази боже от американци пишещи за СССР. В края на 80-те излиза американската книга СССР 2000 в която група американски експерти обясняват какво светло бъдеще го чака СССР до 2000- та година. Книгата е направо бестселър дори подготвят второ издание но СССР взе че се разпадна и така тази велика книга остана само с едно издание. За пореден път повтарям ако искаш да разбереш нещо за Сталин чети Сталин не идиота Коткин. Всъщност се оказа че съм чел книгата на Коткин по скоро се опитах да я чета стигнах до обяснението му защо болшевиките са взривявали църкви и там вече не издържах на малоумието на автора.Коментиран от #164, #165, #166, #167, #168
22:02 07.11.2021
161 Роко
До коментар #159 от "Вдовици за":
Косово и Крим нямат нищо общо. НАТО се намеси в Косово за да спре етническото прочистване започнато от сърбите. В Крим Русия окупира полуострова. Това е разликата и затова Косово е международно признато, а Крим никога няма да бъде признат.22:06 07.11.2021
162 Роко
До коментар #155 от "Господин":
Поредния рускопитек незнайно защо подвизаващ се в Гейропата а не матушката.22:10 07.11.2021
163 0201
22:12 07.11.2021
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Професор
До коментар #160 от "Роко":
Национализмът в сталинизма е НЕОСПОРИМ. Гледат се фактите, изброих ти ги.Коментиран от #169, #170
23:15 07.11.2021
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Роко
Коментиран от #173
00:13 08.11.2021
173 Професор
До коментар #172 от "Роко":
Сталин НЕ Е болшевик. Той ЛИКВИДИРА болшевизма, затова са му и репресиите. Просто влез в час. За Октомврийската революция той е нещо каквото е Наполеон за Френската. Само дето не загуби при Ватерло, а спечели при Берлин. Режимът му беше кървав, национал-комунистически режим. Но не и болшевишки.Коментиран от #174, #175, #176
00:20 08.11.2021
174 Роко
До коментар #173 от "Професор":
Казах приятелю чети какво е казал и писал Сталин. Той смята себе си за болшевик и никакви американски професори не могат да променят това. През целият си живот следва заветите на Ленин организира най кървавата война в човешката история като се готви за нея двайсет години (и добре се подготвя). Когато поема властта СССР е недоразвита аграрна страна със слаба икономика само за десет години изгражда най мощната военна промишленост в света (никой никога няма да може да повтори това) без да се интересува колко руснаци ще пожертва затова загиват милиони руснаци. Но създава колосална армия през 41-ва СССР има пет пъти повече танкове от всички останали държави в света (освен че са повече технологично са на друго ниво значително по - високо от на конкурентите). Самолетите са три пъти повече (вярно заради поставените задачи съветските конструктори създават самолети неподходящи за отбрана). Артилерията няколко пъти превишава като количество и качество тази на останалия свят. Кадровата армия е 5,5 милиона (толкова е руската армия през ПСВ след мобилизацията). Големият плюс на Сталин е работата с кадрите успява да издири качествени хора и да ги постави на нужните места. Без да се интересува от националността им важното да действат както иска той.Коментиран от #177
06:21 08.11.2021
175 Роко
До коментар #173 от "Професор":
Освен кървави касапи като Ягода, Ежов, Берия, Жуков, Хрушчов и т.н. Създава и наистина гениални офицери като Василевски (най - качествения тактик през ВСВ), Росоковски и т.н. Е вярно прави и грешки като необяснимата му слабост към дебила Тухачевски или Яковлев но все пак е бил човек със свойте слабости.06:39 08.11.2021
176 Роко
До коментар #173 от "Професор":
А и още нещо прочитането на ЕДНА книга не те прави експерт по дадена темата. Разбирам че те е впечатлила но тя е гледната точка на автора дали е правилна или не е без значение важното е че не е абсолютната истина. Прочети още няколко книжки четенето не е лошо нещо пък когато имаш няколко мнения имаш база да помислиш и да решиш за себе си написаното в коя от книгите ти допада (не е абсолютната истина просто допада на начина ти на мислене). Проблемът на България е че се напълни с еднокнижници които си мислят че са направили много като са прочели една книга като в повечето случай дори не са я разбрали.07:33 08.11.2021
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 незнайко
17:03 08.11.2021
179 стоян георгиев
17:37 08.11.2021
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Злата
До коментар #14 от "Сахаров":
Ты сам видел как мы тут живем?Может лучше посмотреть как живёт народ в Болгарии?
19:07 08.11.2021
182 Злата
19:10 08.11.2021
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 Злата
До коментар #125 от "Роко":
Вы плохой эксперт истории России, совсем плохой)))) полная каша в вашей голове.Коментиран от #187
19:17 08.11.2021
185 Роко
До коментар #177 от "Професор":
Професорче самото допускане на американски професор до строго секретните документи на НКВД би трябвало да ти подскаже че има нещо гнило. За незнаещите всички документи относно ВСВ в Русия са закрити до 2050 година със закон предложен лично от Путин, и тук не говорим за документите на НКВД а за всички документи достъп е отказан дори на проверени другари историци и изведнъж се появява от нищото някакъв американски професор получава достъп и то не до обикновенните документи а до строго секретните. На руски професор се отказва достъп до документи за дейността на НКВД в Томск с оправданието че може да застраши сигурността на държавата, и изведнъж идва американеца Коткин и на него казват пич няма проблем чети каквото искаш пиши всичко което ти дойде на акъла ето ти достъп до всичките ни тайни не ти ли звучи тъпо? Значи Сталин се определя за болшевик, многократно говори и дори пише за световната революция но това няма значение защото не се връзва с теорията на Коткин. Сталин казва "Аз съм болшевик" Коткин казва "Сталин е националист" и всички трябва да вярваме на Коткин не на Сталин така ли? Ша ма извиняваш ма Сталин е много по надежден източник от КоткинКоментиран от #188
19:21 08.11.2021
186 Този коментар е премахнат от модератор.
187 Роко
До коментар #184 от "Злата":
Златке ма научи малко тоя руски преди да се опитваш да пишеш на него не е труден език19:24 08.11.2021
188 Професор
До коментар #185 от "Роко":
Верно, че има нещо гнило. Гнилото СИ ЛИЧНО ТИ. Обяснявам ти нещата бавно, ясно и напоително. Сталин, сам за себе си е ВЯРВАЛ ТВЪРДО, че е болшевик, ама "правилен болшевик", не ляв ревизионист като Троцки и компанията му (дето чакат всеки момент глобалната пролетарска революция и прокламират загиването на нациите като твоя приятел Сорос), нито (пак според него) десен ревизионист, който смята че старите "буржоазни" понятия за нация трябва да се запазят. Сталин трепе и двата вида, но ВЪЗСТАНОВЯВА концепцията за нация в СССР, ликвидирана от троцкизма. Нарича я "нова, социалистическа нация". Наполеон, след якобинския терор довел Франция до пълна разруха, прави нещо подобно -- пише се истински революционер, но накрая се провъзгласява за ... император. Така че, УЧИ история и СЛУШАЙ какво по-умни хора от теб ти говорят.Коментиран от #190, #191
19:39 08.11.2021
189 Роко
До коментар #186 от "Професор":
Приятелю следи изказванията на Путин той много по - често говори за болшевизма отколкото срещу него. Аз ги следя редовно особенно когато са на живо защото е много забавен когато започне да ръси глупости показвайки ниския си интелектуален багаж и потресаваща липса на елементарно образование. Сталин му е кумир заради абсолютната власт която е имал (нещо за което Путин мечтае). Самият Путин се мята от краен болшевизъм до краен фашизъм зависи кое му е изгодно в момента. В един момент реве за СССР в следващия организира фашистки сборища. В Китай отдавна няма комунизъм, просто по инерция управляващата върхушка продължават да се наричат комунисти (макар че нямат нищо общо с комунистическите идеи).Коментиран от #192
19:45 08.11.2021
190 Роко
До коментар #188 от "Професор":
А дойдохме си на думата "НОВА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА НАЦИЯ" къде в този израз виждаш че става дума за руска нация? На какво основание твърдиш че е руски националист?Коментиран от #193
19:55 08.11.2021
191 Роко
До коментар #188 от "Професор":
Приятелю само един въпрос наистина ли вярваш че случаен американски професор може да бъде допуснат до архива на НКВД?19:57 08.11.2021
192 Професор
До коментар #189 от "Роко":
Объркан си само ТИ. Путин ВИНАГИ заклеймява интернационалния болшевизъм и вижда в съвременния глобализъм неговата реинкарнация. Както казах, той не ЗАБЕЛЯЗВА, че съвременният глобализъм е СПОНСОРИРАН от големи транснационални компании. Корпоративно спонсориране на социализма има по време на национал-социализма, който ПОДЧИНЯВА тези големи немски национални корпорации на себе си. Порше даже е министър на въораженията на Хитлер. По нататък -- връщаш се обратно и четеш коментар 46. Относно комунизма в Китай -- разбира се, че е еволюирал сталинизъм=национал-комунизъм. Там частна собственост НЯМА и комунистическата партия контролира всичко. Китайският комунизъм е просто продължение на сталинизма в новите времена -- не само взима технологично и образователно ноу хау от Запада (както направи Сталин), ами и му взима пазарите, защото иначе се получава затворена стагнация каквато имаше по времето на Брежнев и каквато има сега в Северна Корея. Относно корпоративния характер на СССР. Ами как се управлява една огромна транс-национална корпорация от 100 милиона акционера, например? Отговор: горе-долу по същия начин, както се управляваше навремето СССР -- отгоре надолу.20:02 08.11.2021
193 Професор
До коментар #190 от "Роко":
Ами самият Сталин КАЗВА, че руската нация СПЛОТЯВА новата съветска социалистическа нация, и то "навеки". Това е ОГРОМНА националистическа стъпка за времето си, като имаш предвид, че дотогава болшевиките-интернационалисти завзели властта в Русиятвърдят, че нациите трябва да се ликвидират, като буржоазни остатъци. Вземи помисли малко. И стига с тоя Коткин, цитирах ти го като един от многото. ТИ САМ помисли.
Коментиран от #195
20:08 08.11.2021
194 По делата
21:23 08.11.2021
195 Роко
До коментар #193 от "Професор":
Би ли споделил имената на тези много. Коткин го премахнахме като ненадежден. Салавьов примерно или другия клоун Кисельов. Да продължавам ли да ти изброявам хората разпространяващи тези глупости или схвана за какво иде реч. Ако не си иди си купи икона на Сталин и се моли пред нея никой не може да ти помогнеКоментиран от #196, #197
22:07 08.11.2021
196 Професор
До коментар #195 от "Роко":
Абе човече, спри се малко и ПОМИСЛИ САМ. Казах ти -- като толкова искаш, отиваш и гледаш Егор Яковлев "Существовала ли русская нация при Сталине?" на youtube. И той ли е враг-провокатор? Но аз ти цитирах и самия Сталин, нали само него четеш? Казва ти -- искаме да сме велика социалистическа НАЦИЯ и онези, които казват че нациите при социализма трябва да отпаднат са леви ревизионисти. А кои са тези "леви ревизионисти", опитващи се да изтрият понятието "нация" в СССР -- ами именно троцкистите, тоест, болшевиките-интернационалисти, идеологическите предтечи на съвременните глобал-социалисти дето на разговорен език ги наричат соросоиди. Един път въвел термина, Сталин започва да нарича тая "социалистическа нация" РОДИНА и удобно да пропуска "социалистическа". И така, стъпка след стъпка, през ВСВ лозунгът става "За Родину, За Сталина!". Изобщо нямам за цел да оправдавам Сталин и неговия национал-комунизъм. Казвам само че НЯМА НИЩО ОБЩО с интернационалния болшевизъм властвал в СССР преди Сталин да вземе цялата власт в свои ръце. Уеднаквявайки ги, ТИ упорито искаш да ОПРАВДАЕШ троцкизма за да може да ЗАБЛУДИШ хората, че съвремениият глобал-социализъм всъщност няма за свой предтеча интернационалния болшевизъм. Иначе ВСИЧКИ форми на социализъм, от болшевизма, през национал-комунизма на Сталин, през национал-социализма на Хитлер, през фашизма на Мусолини, та чак до съвременния глобал-социализъм СА ГРОЗНИ и ЧОВЕКОНЕНАВИСТНИ. Точка.23:42 08.11.2021
197 Професор
До коментар #195 от "Роко":
Да де, професорът в Принстън и Станфорд Стивън Коткин е НЕНАДЕЖДЕН, а Роко Боко, а.к.а. Стоян Георгиев, завършил Каспичанския Институт по Краставиците с успех Среден 3,25 е МНОГО НАДЕЖДЕН и ги разбира нещата повече от всички. Ей на това хората му викат "Аферим, бабо, машаллах"! Сега разбираш ли националните катастрофи в България? ТИ представляваш една такава НАЦИОНАЛНА КАТАСТРОФА.Коментиран от #202
23:56 08.11.2021
198 Този коментар е премахнат от модератор.
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Този коментар е премахнат от модератор.
202 Роко
До коментар #197 от "Професор":
Както вече те посъветвах купи си икона на Сталин и се моли пред нея за просветление никой не може да ти помогне безнадежден случай си.Коментиран от #204
02:53 09.11.2021
203 Този коментар е премахнат от модератор.
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Роко
До коментар #204 от "Професор":
Нещо си се объркал смятам Тръмп за глупак (при това полезен глупак) не за Пудел на Путин. Забравяш че той беше човекът който унизи Путин показвайки на целия свят че Русия няма ПВО. А най - близката ти среща с Далас е като си гледал сериала Далас (макар че като любител на Путин социализъма може и да си в щатите щото вие ни проглушават е ушите колко велики са Пу и Си ма никой от вас кой знае защо не бяга в нито в Расиюшката нито в Поднебесната а всички сте в загниващия либерастки запад).Ох този лош, лош Шорош пак не ти е угодил нещо. Да заваляха криминални обвинения но срещу Тръмп и бандитите му. Което беше логично за разлика от Путинландия в САЩ има закони които спират амбициите на всеки глупак да бъде пожизнен президент щото така му се е приискало въпреки че е загубил изборите. Кво стана кога САЩ ще се разпаднат на две Тръмпландия и Байдънландия? Твоите кумири Салавьов и Кисельов го обещаваха да стане до седмица пък колко време мина а щатите още са си цели. А да спешно продавай доларите и инвестирай в някоя стабилна валута като рублата щото хамериката всеки момент ще фалира и долара няма да струва нищо (не че сега струва) но като другаря Си си поиска дълговете ще стане страшно. Да продължавам ли с опорните които разпространявал или ти стига толкова?07:35 09.11.2021
206 Роко
До коментар #204 от "Професор":
А да икона на Троцки няма но освен на Сталин може да си купиш на Путин щото негови има.Коментиран от #208
07:40 09.11.2021
207 Предоволен
Коментиран от #210
08:48 09.11.2021
208 Професор
До коментар #206 от "Роко":
Мене не ме мисли, в Далас има всичко. Ти следи какво ще докарат в хоремага на село Байрям Дере, Каспичанско и се готви за сватбата с приятеля ти Хюсеин от Сомалия.Коментиран от #209
16:43 09.11.2021
209 Роко
До коментар #208 от "Професор":
Да приятелю в Далас има всичко като за провинциален град, но проблема ти е че ти не си там а в Байрям дере каспичанско където подсмърчаш за бащицата.18:32 09.11.2021
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Слава на Русия !
16:24 13.11.2021
212 Този коментар е премахнат от модератор.
213 Антон
Абе добре е, като се коментира, статия да се прочете и разтълкува. Казвам го, защото виждам и кратки, неясни и доста глупави коментари от неграмотни вероятно хора...
18:07 13.11.2021
214 Евала
18:38 14.11.2021