Причината магистралата да изглежда като на Снимка 1 е в това, че никога няма да разберем колко тежи камионът на Снимка 2.
В продължение на стотици километри картината е една и съща - лявата и аварийната лента са като нови, а средната вече е преасфалтирана поне веднъж.
Пътищата не ги чупите вие с колите си, а ги унищожават претоварените тирове. На които АПИ наскоро намали цените на тол-а със задна дата и сега се чуди как да им връща пари. Да им връща.
Отново повтарям простата сметка:
Пътна поддръжка над 1.3 млрд. лева годишно, приходи от тол-системата - ~0.5 млрд лева. Разликата я плащате всички вие с данъците си, вместо да я няма и всичко да функционира на простия принцип ползваш - плащаш.
Отново повтарям простата истина:
Тол-системата има над 100 кантара, инсталирани в пътната настилка в цялата страна, които държавата отказва да лицензира и да използва за контрол на претоварването на камиони и автобуси.
Познайте в чии интерес, за да подушите и откъде идват натискът и корупцията. Не е трудно.
Днес откриваме 16-тата Национална конференция по транспортна инфраструктура, на която имам честта да съм водещ.
А в близките дни ще ви запозная с един експертен доклад и няколко много интересни документа във връзка с темата на тази публикация.
7 Октомври, 2023 10:21 5 870 65
Пътищата не ги чупят колите ви, а претоварените тирове. Плащате вие...
Пътната поддръжка струва над 1.3 млрд лева годишно, а приходи от тол-системата са 0.5 млрд. лева. Познайте кой поема разликата
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 75 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 така е
На много места в белите държави има дори и задължителни отбивки за тежкотоварните камиони и физически кантар и проверка на място. Нещо което в България твърдо се отказва.
Коментиран от #8, #54
10:24 07.10.2023
2 Гледаи
10:26 07.10.2023
3 Анонимен
10:30 07.10.2023
4 В много страни има
10:31 07.10.2023
5 "Пътищата ги чупят"
Коментиран от #60
10:33 07.10.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Алекс
Там всичко това е в правомощията на Policia Rotiera,а и ТОЛ търтеи също нямат..!!
Коментиран от #17
10:38 07.10.2023
8 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #1 от "така е":
Точно, после ако си с наднормен тонаж, те връщат с Тира откъдето си дошъл.За неспиране на Кантар, (отбивките са на Специални Станции) непосредствено до Магистралата се налагат яки Глоби които като плати Фирмата няколко пъти и си Чао.
България е Международна Магистрала водеща към Близкият Изток, едни от най натоварените Пунктове за преминаване.
10:40 07.10.2023
9 СНИМКА- 3!
Ха!
Вътре крадени тръби от,,Напоителни системи" ,на Георги Харизанов...!
Ко ПраЙм...?!?!?!
Коментиран от #13
10:41 07.10.2023
10 Ами
Коментиран от #20
10:46 07.10.2023
11 🇧🇬🇪🇺💯
2. Международен Трафик който със сигурност надвишава количеството Тирове вътре в държавата.
10:47 07.10.2023
12 МММ да
Коментиран от #18, #55
10:47 07.10.2023
13 Дрънчо
До коментар #9 от "СНИМКА- 3!":
А бе мушмул, никой не проверява стоката, а ТОНАЖА!Коментиран от #15
10:48 07.10.2023
14 🇧🇬🇪🇺💯
Плаща се Тарифа на Тон Карго.
Коментиран от #19
10:51 07.10.2023
15 ЩО БЕ...?!
До коментар #13 от "Дрънчо":
Цървул,пак не си в час!Говорим за ПОЛИЦЕЙСКА ПРОВЕРКА!
Може да прекарват нелегално мигранти - тировете се проверяват и хоп-крадрни тръби...!
10:53 07.10.2023
16 12343211
С повече средства..., а да и да не се краде.
10:53 07.10.2023
17 Много знаеш
До коментар #7 от "Алекс":
как е в Румъния. И там имат ДАИ и е по корумпиран от нашия. А ТОЛ търтеи нямат защото нямат ТОЛ а са изцяло на винетки и за коли и за камиони. Дневна винетка за камион 11 евро, седмична винетка за кола 2.8 евро.10:56 07.10.2023
18 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #12 от "МММ да":
Да защото Таксите от тежкият автомобилен трафик отиват за подръжка и изграждане на Магистрали но Магистралите в Германия (примерно) по начин на строеж нямат нищо общо с Магистралите в България.10:57 07.10.2023
19 разбира се
До коментар #14 от "🇧🇬🇪🇺💯":
ТИР не се претоварва, защото пътува и по чужди магистрали, където има контрол. Какво правим с ВЪТРЕШНИЯ транспорт? Кой от вас не е виждал зърновоз, пълен до козирката на път за пристанищата? А другите вътрешни превози?Коментиран от #21
10:58 07.10.2023
20 МММ да
До коментар #10 от "Ами":
Те кантарите са сложени единствено за събиране на такси, качеството на строеж е в пъти над нашето, за същите пари.Много материал се спестява в Бг, за това е проблема. Дори в Румъния под асфалта на магистралата им е излят около половин метър дебелина бетон, няма мърдане, а при нас за 2 месеца на вълни.
Коментиран от #56
11:04 07.10.2023
21 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #19 от "разбира се":
Ами не само Зърновоз,Дървосекачите с Камиони в пъти претоварени на Макс редовно разбиват второстепенни пътища които не са изградени за такъв тонаж трафик.
Коментиран от #24
11:04 07.10.2023
22 Некачествения
11:08 07.10.2023
23 ЦънЦар
Коментиран от #25
11:08 07.10.2023
24 Анонимен
До коментар #21 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Е ти колко години искаш да ти изкарат магистралите? Повечето от пътищата във България ся по стари от тебКоментиран от #29
11:08 07.10.2023
25 Тука не е германия
До коментар #23 от "ЦънЦар":
Даи да си дадем всичките пари във пътищата само защото ти искаш да си караш новата кола или вносена, защото трябва да ти е хубаво, да се поправят трябва, но първо трябва хубави пътища преди всеки да си вкарва такива коли къде си ги въртят из България и се оплакват постоянно, защото не ги интересува другите, и се мислят за богаташиКоментиран от #30
11:16 07.10.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Пежо
11:18 07.10.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #24 от "Анонимен":
Ами ти колко?В бивша Югославия съм пътувал по Магистрали които А.Хитлер ги е строил, представят отделни блокове от Високоякостен Бетон, разделени с пространство помежду за да поемат различните температури през Сезоните.
Затова на всеки 25/30 м. като пътуваш гумите ти правят та дам, та дам.
Смятай на колко години са тези магистрали.
Такива магистрали има и другаде по света строят ги и днес.
Коментиран от #34
11:19 07.10.2023
30 какво бе
До коментар #25 от "Тука не е германия":
Издъхна ли Астричката?Нещо нищо не ти се разбира.
11:19 07.10.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Батко братко
11:24 07.10.2023
33 Подаръчно пликче
11:27 07.10.2023
34 така е
До коментар #29 от "🇧🇬🇪🇺💯":
В интерес на истината в България съм видял, че поставят железобетон само под настилката на бул. България в София. При последния ремонт преди 4-5 години.(под паветата също задължително трябв ада се поставя железобетон, за да не стават на вълни.)
Коментиран от #48
11:32 07.10.2023
35 Ало измамници
11:38 07.10.2023
36 голяма глупост,голямо оправдание
Коментиран от #37, #40
11:42 07.10.2023
37 а ти бил ли си в Западна Европа?
До коментар #36 от "голяма глупост,голямо оправдание":
Там от край време в работни дни дясната лента е камион след камион.В България така стана последните 6-7 години. Преди това е имали случаи да няма кола нито пред мен до хоризонта, нито в огледалата ми.
Никой не отчита, че асфалта не е смятан да издържа ТИР при 40 градуса температура. И така всеки ден през лятото. Преди години в жегите спираха камионите. Последните години не го правят.
Коментиран от #41
11:48 07.10.2023
38 Немо
11:50 07.10.2023
39 🇧🇬🇪🇺💯
Коментиран от #42
12:01 07.10.2023
40 Ти си оправдание
До коментар #36 от "голяма глупост,голямо оправдание":
Когато си мислиш ча всяка държава е една и съща и всички трябва да сме богати със луксозни замарсителни коли12:01 07.10.2023
41 голяма глупост,голямо оправдание
До коментар #37 от "а ти бил ли си в Западна Европа?":
След като съм бил в Замбия,за мен Европа е като София. .....У нас явно са очаквали при развиващо се общество след време всеки да се движи с каруци . .... оправдания, оправдания....Коментиран от #46, #51
12:04 07.10.2023
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 със глоби
До коментар #42 от "Ако ставаше така":
е много кофтиКоментиран от #44
12:06 07.10.2023
44 Анонимен
До коментар #43 от "със глоби":
Глоби за да гледат от къде да ни изкарат парите, защото няма от къде да ги изкаратКоментиран от #45
12:10 07.10.2023
45 със глоби
До коментар #44 от "Анонимен":
Казвам, че си неграмотен и недостоен да даваш акъл.Коментиран от #47
12:11 07.10.2023
46 Анонимен
До коментар #41 от "голяма глупост,голямо оправдание":
Да на село се движиме със каруца, защото я товариме, във Замбия не знам дали имат каруци или изобщо дали живеят като нас12:13 07.10.2023
47 Анонимен
До коментар #45 от "със глоби":
Не давам акъл ама вече всеки си мисли че със по високи глоби учат неграмотнитеКоментиран от #49
12:14 07.10.2023
48 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #34 от "така е":
“Highways”/Пътни Магистрали в бивша Югославия ги наричат “Бели Пътища”, (поради цветът на Бетона използван за целта) са строени по Времето на Третият Райх/Нацистка Германия, представляват Бетонни блокове от Високоякостен бетон с дебелина от 35 до 50 санта, дължина около 30 м., обикновено разделени със (spacing) 1.5 до 2 санта помежду им за да понесат температурите през сезоните.Допълнителна обработка на пътя под тези 35 до 50 санта бетон, изключително издръжливи на корозия и автомобилен трафик, такива пътища и магистрали се строят и на други места по света, днес.
Коментиран от #50
12:21 07.10.2023
49 белия свят го е измислил с глоби
До коментар #47 от "Анонимен":
и върши работа. Ние само трябва да препишем добрите практики.Глобите не са само за водачите, но и за строителите и собствениците на пътищата. Зле поддържан път си е опит за УМИШЛЕНО убийство.
Коментиран от #52, #53
12:22 07.10.2023
50 така е
До коментар #48 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Същата е и А1 в Чехия. Сега с поставен допълнителен пласт асфалт отгоре.12:23 07.10.2023
51 Анонимен
До коментар #41 от "голяма глупост,голямо оправдание":
Като ти харесва повече във Замбия можеш да живееш там, но на мен не ми трябва да ми търсят много пари да ми оправят асфалтите само защото " българските богаташи" не могат да си карат колите, а да ги оправят за да мога изобщо да се предвиждам12:24 07.10.2023
52 Да добре
До коментар #49 от "белия свят го е измислил с глоби":
Ама проблема беше че никои не направи нищо до сега да си оправим пътищата, а сега търсят парите от глобите и от хората12:39 07.10.2023
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Калпазанин
До коментар #1 от "така е":
То и тука има, ама срещу 50 кинта нема. Обърнете внимание на даяджиите като спрат бг камион как на всичките започват след 5 мин да им звънят телефоните има фирми дори които директно си плащат предварително и то не на проверяваш ите по пътищата кпкошкари а на началници по области и оттам по министерства12:50 07.10.2023
55 Калпазанин
До коментар #12 от "МММ да":
И къв е климата в гермснистан и в бг. При положение че над 30 градуса например движението на тирове се спира. Щото асфалта ставс като локум, капиш😉😉😉12:52 07.10.2023
56 защо
До коментар #20 от "МММ да":
пишеш простотии,как си представяш половин метър бетон под магистрала,като изключим акведуктите,където има скъпоструващи разширителни фуги?13:00 07.10.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Ммм Дааа
13:43 07.10.2023
60 лъжец рецидивист
До коментар #5 от ""Пътищата ги чупят"":
Не знам защо си мисля, че пътната поддръжка НЕ струва над 1.3 млрд лева годишно. Мисля си дали пътната поддръжка всъщност струва около 0.3 млрд лева (то няма подръжка принципно), а останалите 1 млрд лева годишно са лапчо-бапчо и бибитка.14:46 07.10.2023
61 Дрън дрън та пляс
16:26 07.10.2023
62 има пътища дето
Не се извъртайте като Буда и Киро лъжеца.
Има и цъфнал асфалт и тротоари и там не минават ТИР-ове.
За жълтите /златни/ павета да не говорим.
18:13 07.10.2023
63 Умен
20:18 20.10.2023
64 Матей преображенски
20:52 20.10.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.