Нека да започнем с темата за предстоящата среща на върха на НАТО във Вашингтон, която ще се проведе следващата седмица - в периода от 9 до 11 юли. Проф. Тагарев, какви решения може да очакваме да бъдат взети от съюзниците и защо те ще бъдат толкова важни за бъдещето на войната в Украйна, сигурността на Европа и света?
На срещите на върха на НАТО винаги се обсъждат много въпроси и различни въпроси, но от тази среща очаквам, фокусът на срещата във Вашингтон е първо - да се отбележи, че това е един изпълнително успешен политико-военен съюз, който вече 75 години защитава сигурността на своите членове и гарантира, че те няма да бъдат обект на агресия, и прави това много успешно в този продължителен период. За да продължи този съюз да бъде успешен, в момента той трябва да бъде изключително добре подготвен срещу най-големите заплахи и рискове за сигурността. Най-голямата заплаха към момента категорично това е агресивната политика на Кремъл.
Войната, която той (бел. от ред. - Путин) разгърна с мащабната си агресия още от 2014 година, с мащабната агресия от февруари 2022 година, вече трета година върви тази война – видимо е, че апетитите на президента Путин не намаляват. И от тази гледна точка НАТО трябва да покаже, че след като вече прие плановете за възпиране и отбрана на потенциални агресори с фокус на изток на среща на върха в Вилнюс през юли месец миналата година, сега трябва тези планове да бъдат изпълнени със съдържание.
Т.е. да е ясно, че това, което е дефинирано като изискване и очертано в общи параметри, вече може да бъде изпълнено чрез създаване на цялата необходима структура за командване и управление, механизми за взимане на решения и предаване на отговорности от политическите на военните органи за предприемане на определените действия, с разполагането на войски на Съюза, известните вече и на българските граждани многонационални бойни групи, които и в България вече имаме от две години такава многонационална бойна група, и със създаване на всички необходими условия за техните успешни действия - това число препозициониране на техника, на боеприпаси, създаването им с горива и създаване на условия за тяхното усилване когато се наложи.
Това е може би най-важният въпрос за всички съюзници. Той разбира се е свързан много пряко с развитието на военните действия на територията на Украйна, тъй като, ако Украйна, както се надяваме и помагаме, успее да удържи на руската агресия, то рязко намалява вероятността за руска агресия срещу страна член на НАТО. И обратно, ако Путин успее да постигне своите си цели в Украйна, да подчини тази голяма страна и по население и по територия - може би трябва да припомня, че Украйна е най-голямата по територия страна изцяло разположена на европейския континент и като материални ресурси, човешки ресурси. Тогава вече вероятността за агресия и за постигане на имперските цели на Путин нараства много сериозно.
И затова аз лично очаквам да бъдат взети решения за това как ще продължи оказването на помощ на Украйна от всичките ѝ параметри: политическа, дипломатическа, финансова, икономическа и военна помощ, за да може тя да гарантира своята сигурност и с времето да успее да освободи окупирани територии. Само по този начин ще бъдат създадени условия за един по-траен и със сигурност за един справедлив мир. Няма друго мирно решение. Всяко друго мирно решение, за което така чуваме и наши политици да се изказват на практика регулярно, то няма как да бъде трайно и няма да бъде справедливо, и няма да ни върне към международната рамка за гарантиране на глобалната сигурност, основана на Хартата на ООН.
И понеже казвате, че при нас има политици, които твърдят, че конфликтът трябва да бъде разрешен с мир и с мирни преговори, аз искам да ви попитам, тъй като последните седмици сагата за това кой трябва да представлява страната ни - президентът или министър-председателят, завърши по такъв начин, че първоначално бе взето решение и президентът и министър-председателят да отидат заедно на срещата, а след това президентът заяви, че не харесва позицията на страната ни, като "Не приема някои положения от приетите от Министерския съвет рамкови позиции, отнасящи се до ангажименти, които страната ни поема относно войната в Украйна“. Но тъй като позицията ни е обща, не би ли следвало тук да се загърбят отделните политически дрязги и страната да изглежда единна? Това не дестабилизира ли нашата позиция?
Първо, трябва да отбележа, че според нашата Конституция, ръководството и провеждането на вътрешната и външната политика, политиката за сигурност и отбрана е във функциите на Министерския съвет. Когато Министерският съвет изпълнява тези свои функции, той трябва да следва, понеже сме парламентарна република, всички законови, а и други политически насочващи решения от Народното събрание. Президентът в това отношение има доста ограничени функции по Конституция.
Да.
Това, че е върховен главнокомандващ не променя ясно разписаното в нашата Конституция положение, че това е функция на Министерския съвет. За мен беше странно още самото решение президентът да бъде включен в делегацията. А тогава, когато той е включен, няма как той да не бъде ръководител на делегация. Това че ще отиде и министър-председателят не променя факта, че има един ръководител и този ръководител би бил президентът. Но когато отиде, той трябва да изрази националната позиция, а не своята лична позиция. И в това отношение Министерският съвет подходи правилно и като се допита до парламента какво решение да вземе, и след това когато одобри каква трябва да бъде позицията на България, представена на срещата на върха във Вашингтон.
И президентът вече реши, че той не би трябвало да бъде ограничаван по такъв начин и се отказа да ходи, което в крайна сметка си негово право и негово решение. Но вие казахте, че сагата е приключила – може би не е все още приключилата, тъй като чуваме, че тези дни ще бъде внесено гласуването на проектокабинета от политическа партия ГЕРБ-СДС, ще бъде внесено гласуването на кабинета. Ако имаме нов кабинет, нов министър-председател, министър на външните работи и министър на обраната, полага се те да отидат във Вашингтон.
Защото ако успее този кабинет, ако бъде гласуван в Народното събрание, със сигурност министър-председателят ще бъде друг според заявката на ГЕРБ, и той няма как да бъде сменен, макар че министри чуваме, че все още се дискутират, но сигурно ще има и външен министър друг. Така че ще видим все още кой ще ни представлява на среща на върха във Вашингтон. При всяко положение това трябва да бъде действащ министър-председател, не бивш, макар на един-два дена бивш.
Притеснява ли ви, че може да има отстъпление от сегашната евроатлантическа позиция, която в последната година и половина бе заемана категорично?
Не, не ме притесняват, тъй като ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, а и ДПС имат много последователна политика в това отношение. Евроатлантическото мнозинство в Народното събрание е било винаги солидно през последните години и не очаквам никакво разминаване от тази гледна точка. И служебният кабинет, и евентуален редовен кабинет, ако бъде гласуван тази седмица, съм сигурен, че ще следват тази политическа линия.
Преминаваме към войната в Украйна. Вие започнахте темата. Точно 858 дни са изминали от 24 февруари 2022 година, когато Путин стартира незаконната агресия срещу една суверенна страна. Ситуацията обаче на бойното поле прилича повече като война на изтощението. Сякаш Руската федерация изчаква да види как ще се развиват президентските избори в САЩ, дали ще се променят правителствата в Европа. Смятате ли, че и Русия изчаква евентуална поява на Тръмп на терена или по-скоро в момента има едно забавяне, стратегическо отстъпление от някакви позиции? Тъй като очевидно, че и двете страни не са в офанзивен ход.
Този период сега – началото на лятото, въобще лятото, ранна есен, късна пролет е по-подходящ за водене на офанзивни действия отколкото късна есен и зима, когато ще се случат тези избори в САЩ и евентуални промени, които не можем да прогнозираме с достатъчна увереност. Според мен просто в момента нито едната страна има ресурса да постигне сериозен напредък с офанзивни действия, нито другата страна има такъв ресурс.
Въпросът наистина е, както ви казахте, в тази война на изтощение кой ще издържи повече: дали руската икономика, която е обект на доста сериозни санкции, но пък в същото време Русия успява да намери алтернативни източници на доставки от своите нови съюзници като Северна Корея, Иран и в някаква степен получава поддръжка и от Китай, или пък от друга страна - помощта на демократичния свят за Украйна ще надделее и Украйна накрая ще вземе да получи тези около 100 изтребителя F-16, говори се и за други изтребители, със системите за противовъздушна отбрана, далекобойни системи и високоточни оръжия, за да може да гарантира своята сигурност и да освободи окупираните територии. Това няма да стане с атака на пехотата.
Това ще стане с унищожаване на линии за доставки, на складови бази, на критични елементи като боеприпаси, въоръжение, техника, горива, с прекъсване на определени логистични връзки към Крим, а и към други части на фронтовата линия, и в последствие вече при по-добри условия по-сериозно въвеждане на сухопътни войски. Всичко това отнема време. Много е важно кога Украйна ще успее да подготви нови хора, защото, за съжаление, и Украйна търпи загуби на фронта, не е само Русия, и кога ще получи тези допълнителни системи, въоръжения и целия пакет от способности, който върви с тях: подготвени хора, инфраструктура за тяхното използвани, системи за управление, високоточни боеприпаси за самолетите и тези, които говорим за артилерия далекобойна, крилати ракети и други подобни, за да може да се справи успешно с Русия.
И от тези две тенденции коя ще надделее: от една страна руската икономика и помощта, която получава Русия, от друга страна, украинската икономика и технологии, иновации, помощта, която получава от демократичният свят. А според мен, ако няма някакви сериозни сътресения, и дори да има известна промяна в политиката на САЩ, Европа вече много добре разбира, че това е основно европейски проблем, тази война в Европа, и трябва да може да компенсира, което не е лесно, но трябва да може да компенсира евентуално намаляване на помощта от страна на САЩ. Но се надявам, нека да бъдем малко оптимисти, че няма да се стигне дотам, до намаляване на помощта от САЩ.
А според вас забавиха ли се западните съюзници, и тук визирам основно странните членки на Европейския съюз, с помощта, тъй като знаем, че амбициозният план за изпращане на боеприпаси към Украйна, говорим за амуниции, за най-базовите неща за водене на сражения, всъщност не успяха да изпълнят плана, който си заложиха миналата година, когато президентът Байдън беше в Полша на посещение и се даваха такива обещания? Също така, забавянето на изпращането на първите самолети F-16, мисля че тази сутрин нидерландският военен министър беше казал, че се очаква много скоро първите самолети да стигнат в Украйна, но две години вече няма никакво действие.
Не, не е две години. Това, което страните, помагащи на Украйна, подходиха твърде предпазливо според мен. Може би ще си спомнят слушателите, че те започнаха първо с това: "Да, ние даваме отбранителни оръжия“, даваха "Джавелин“ и британски подобни ракети, за да спрат руската атака с големите танкови колони. Успяха, но доста месеци след това казаха: "Ама ние не трябва да даваме оръжия, които са нападателни“. Разбраха, а то това на експертите винаги е било известно, че оръжието само по себе си не е нито нападателно, нито е отбранително – въпросът е как се използва и какво е нужно. Но този тип мислене забави вземането на решения за даване на бронетанкова техника.
Да, дадоха я, но доста късно и не в достатъчни количества, и затова не успяха офанзивата на Украйна в края на миналото лято. Но даваше такава техника. После казаха: "Ние не трябва да даваме далекобойни оръжия“. Дадоха. После казаха: "Ние тези далекобойни оръжия не разрешаваме да се използват срещу цели на руска територия“. С времето обаче, какво означава една граница – една чертичка на картата е окей, но ако от другата страна границата те обстрелват, защото ти да не можеш да стреляш по тях? Постепенно отмениха, но частично само тези ограничения. Променя се тази западна политика. И също така за авиацията – много време я нямаше дискусията за авиацията.
Едва преди година започна да се говори за даване на авиация. А както казах, въпросът не е само да се предадат едни самолети - там имат цяла система за подготовка на летателния състав, на инженерно-технически състав, на инфраструктура, на резервни части, на боеприпаси и управление на всички тези процеси. Това е сложно. Няма как да стане с преквалификация на един пилот от един самолет на друг в рамките на 2-3 месеца. Но надявам се наистина скоро време да видим в действие изтребителна авиация западна, използвана от Украйна. Вече има някакви данни, че може би вече са се появили F-16 на фронта, ако не са, надявам се, скоро това да се случи.
Според вас България прави ли достатъчно, тъй като в първите дни на войната стана ясно миналата година със статиите, които се появиха в "Политико“, в "Ди Велт“, че България в първите дни на войната е помогнал изключително много на Украйна? И в този смисъл може ли страната ни все още да допринесе било то със стара съветска техника, с амуниции, които произвеждат нашите военни заводи? Има ли какво България да даде?
Нашата отбранителна индустрията, доколкото аз съм информиран, работи на много високи обороти. Аз не ви отговорих на въпроса за тези боеприпаси, които Европа беше обещала – да, тя не изпълни обещанието се да предостави 1 млн боеприпаса до март месец тази година, но индустрията се развърта и набира обороти. Счита се, че до края на тази година със сигурност ще бъде постигнат капацитет за производство в Европа на 1.5 милиона 155 мм снаряди. И голямата част от тях да се предават на Украйна. Българската индустрия също преминава на производство на този калибър, но украинците използват все още и съветските стандарти 122 и 152 мм снаряди и много други оръжия, които се произвеждат в български фирми.
Ние не ги ограничаваме по никакъв начин, макар че това беше в правителството на Кирил Петков тогава с Корнелия Нинова като вицепремиер, а сега няма такива ограничения. Имаме също така някои възможности на боеприпаси с изтичащ срок на годност в последните им години, но с един механизъм за замяната им с нови, така че можем да продължим да вадим от складовете такива при положение, че компенсираме с нови боеприпаси, които са новопроизведени. Имаме възможности с определена стара техника. Доколко съм информиран, служебният кабинет продължава линията на нашето правителство.
Надявам се, че един нов редовен кабинет ще продължи в същата посока да оказва помощ във възможностите обеми и видове въоръжения на Украйна. Защото има го разбирането. Не знам как е сред всички български граждани, там пропагандата е доста успешна, но в експертната общност категорично го има разбирането, че подпомагането на Украйна не е само морално задължение - това е в наш стратегически интерес. И ние в началото на разговора с вас говорихме за това.
Тъй като говорим за българската армия, за нейните способности, нека да погледнем към нея. Какво може да очакваме като модернизация? Знаем, че в следващите години трябва да пристигнат първите F-16, а също така патрулните кораби. По време на вашето министерство, като министър на отбраната, бюджетът за отбрана надхвърли 2%. Това е т.нар. "натовски стандарт“. В докладите, които излязоха като стратегически приоритети, се очаква страната ни да купи ново ПВО, съответно българските военни да бъдат оборудвани с нова техника. Какво можем да очакваме като модернизация на Българската армия в следващите години, тъй като това няма как да стане в мандата на едно правителство, дори то да е стабилно?
Вие изброихте приоритетните проекти. Да, самолетите F-16 трябва да започнат след 9 месеца да пристигнат първите самолети в България. Първият кораб от новите патрулни кораби ще бъде пуснат на вода следващата година, вторият – 2026 година. Машините "Страйкър“, за които нашият кабинет подготви договора, също някои от тях ще започнат да постъпват във втората половина на следващата година. Ние много напреднахме със проекта със съвременните радари. Там, доколкото разбирам, има някаква съдебна процедура, която се очаква да приключи, за да се отиде към договор.
Трябва и има готовност в някаква степен и е въпрос на преценка кога ще ги има ресурсите да бъде стартиран, не само да бъде стартиран нов договор, но и той да може да бъде изплатен и да бъде създадено всичко необходимо около него, за да се превърне новото въоръжение в реална способност. За нова артилерия, 155 мм, за системи за противовъздушна и противоракетна отбрана, за дронове има проекти. Имайте предвид, че при този рязко повишаване на бюджета се отвори доста сериозен ресурс за инвестиции, и публично обикновено се дискутират само големите проекции, но реално в армията вървят и ремонти на инфраструктурата, и придобиване на леки въоръжения, на униформи, на какво ли не, на бронежилетки, на безпилотни летателни апарати.
Много неща могат вече във рамките на този бюджет да бъдат изпълнени. Но все пак ще подчертая, че двата процента не са цел, двата процента бяха измерителни за това кой колко харчи, кой каква е част от бремето за съюзната отбрана поема. Реално някои страни са вече: Полша отива над 4%, балтийските страни, Румъния са към 2,5 - 3%. Счита се, че и при нас трябва да вървим нататък. При всяко положение двата процента не са цел, а минимум, под който ни трябва да стигнем, за да може да бъдат създавани тези способности, за да може да дойдат качествени хора в армията, и те да бъдат със самочувствие, експлоатиращи нова техника, ново въоръжение и да имаме качествена армия.
А закъсняла ли тази модернизация? Питам ви, защото дълги години за армията като че ли не се говореше толкова сериозно и сякаш се правиха по-скоро бюджетни дефицити, особено с бюджет на Министерството на отбраната. Трябвало ли е от по-рано българската държава да инвестира?
Разбира се, разбира се. Армията в началото на века, в 1999-2000 година си спомням, че разходите на отбраната бяха към 3%. След това бяхме поели един ангажимент да ги поддържаме на 2,8% и постепенно този процент падаше. Финансовата криза в 2008-2009 година удари най-вече бюджета на Министерството на отбраната. Там бюджета от 2009 до към 2016 година отиде почти наполовина като процент от брутния вътрешен продукт и никакви сериозни проекти не можеха да бъдат стартирани.
Наличните средства се харчеха за ремонт на двигателя на МиГ-29 и такива неща, без които авиацията щеше да остане на земята, и това забави много процесите. Но мисля, че при едно разумно управление и поддържане на бюджет като от тази година, малко по-голям може би, българската армия може да добие много модерен вид, съвсем различен от този, който сме гледали в предните 20-тина години.
И един въпрос, той засяга по-скоро хората в армията: една така доста нашумяла тема в последно време за военното обучение и за връщането на наборната служба. Знаем, че некомплекта на армията ни за 2023-та достига до 21,8%, като в различните формирования процентът варира. Какво трябва да се направи? Трябва ли да се въведе отново наборната служба или по-скоро трябва да има някакъв вид задължително военно обучение? Вие много пъти сте казвали, че военното обучение по-скоро е подходът.
Да, ние не сме обсъждали и не се обсъжда и в момента връщане на наборната служба такава, каквато тя беше позната 70-те, 80-те години, и 90-те в началото, когато войниците се готвиха за няколко месеца и после служиха, за да има окомплектовани и в някаква степен подготвени формирования, служиха по две години. Въобще не става въпрос за това. Ние ще продължим да разчитаме за попълване на мирновременният състав по доброволния характер, служба по договор. Но това, което е необходимо – много ясно го показа войната на Русия срещу Украйна, е, че трябва да има допълнителен мобилизационен капацитет, мирновременната армия сама не може да се справи.
А при нас този мобилизационен капацитет включва най-вече хората, мъжете, които са карали наборна служба до 2008 година и по съвсем естествени причини, с времето, тези хора постепенно, не постепенно, ами доста бързо намаляват, и ние до няколко години ще се окажем на практика без мобилизационен резерв. Затова е необходимо – такова е мнението, споделяно в експертни дискусии в Министерство на отбраната, да се въведе задължителна военна служба на определените категории български граждани. Примерно казвам, всеки, който иска да работи за държавата, да мине първо военна служба, да знае за какво става въпрос. С малки изключения там, нали, имат права на инвалиди и възможности такива, за тях не става въпрос, но всеки друг да мине.
Или пък друг вариант е всеки, който иска да носи оръжие и да ползва оръжие, да мине първо военна служба и след това вече да има право да носи оръжие. И вече като някакъв по-минимален вариант всеки, който иска да работи в системата за сигурност, той първо да е минал тази военна подготовка и след това вече, като предварително условие - започване на работа в разузнавателните служби или в системата на МВР, той да има такава подготовка. Но това е въпрос на много детайлни анализи, защото за да се реши един проблем, ние ще отклоняваме някакъв ресурс от решаване на основния проблем на боеспособността на редовната армия, тъй като някаква част от армията трябва да се занимава с подготовка, с тази задължителна военна подготовка.
Въпросът е експертен, решението ще е политическо когато се вземе. Според мен нямаме кой знае колко време да отлагаме едно такова политическо решение, но то може да бъде взето само от редовен кабинет в някаква по-стабилна политическа среда. Ако вървим на нови и нови избори, никой няма да вземе такова решение, и ние ще останем без капацитет за мобилизация.
Да, но конфликтите около нас не следват нашия политически дневен ред, а точно обратното, доста по-динамични са.
Така е, да.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Петър
Коментиран от #17
06:26 05.07.2024
3 Бонев
06:29 05.07.2024
4 коментар
06:30 05.07.2024
5 Ахъъэ
06:31 05.07.2024
6 Плевнелиев
06:31 05.07.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 БаахТи И
Коментиран от #12
06:33 05.07.2024
9 Бай той Толстой
06:35 05.07.2024
10 да де
06:35 05.07.2024
11 Му ебнъМам
06:36 05.07.2024
12 Петър
До коментар #8 от "БаахТи И":
Да, такъв е, само като му видиш физиономията и ти става ясно що за човек е.06:37 05.07.2024
13 Боруна Лом
06:38 05.07.2024
14 Превод в ефир
Коментиран от #22
06:41 05.07.2024
15 АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ
...
НИЕ НЯМАМЕ ЗОР ДА УМИРАМЕ ЗАРАДИ ВАС :))
06:43 05.07.2024
16 на чии служби служиш
06:48 05.07.2024
17 Пешо
До коментар #2 от "Петър":
Неее.... изключиъелно непеиятен и много много лош човек..... почти всеки познат е с негативно мнемие за този. Трови цял народ с противните си позиции и изказване и поведение... енергиен вампайър06:49 05.07.2024
18 Тъмен субект
06:50 05.07.2024
19 дядото
06:50 05.07.2024
20 ВКК
06:52 05.07.2024
21 Тагаренко,
Коментиран от #24
06:52 05.07.2024
22 Май Путин ни вкара
До коментар #14 от "Превод в ефир":
Във война....или не е такаКоментиран от #42
06:53 05.07.2024
23 Артилерист
Коментиран от #26
06:53 05.07.2024
24 Щото и БГ путинистите
До коментар #21 от "Тагаренко,":
Не са на фронта при Путин....Коментиран от #32, #119
06:54 05.07.2024
25 Коментар
Коментиран от #27
06:55 05.07.2024
26 КВА мобилизация бе
До коментар #23 от "Артилерист":
Другари Възрожденци.....руснаците гинат в окопите, ние по плажовете....06:55 05.07.2024
27 Нинова
До коментар #25 от "Коментар":
Това е мой приоритет не на тагаревата жена....Коментиран от #34
06:55 05.07.2024
28 БГ путинист
06:57 05.07.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Другарите Възрожденци
Коментиран от #33
06:59 05.07.2024
31 И Киев е Руски
06:59 05.07.2024
32 Ха-ха-ха
До коментар #24 от "Щото и БГ путинистите":
Няма какво да правят там, руснаците добре се справят, дори по-добре от очакваното щото вече цяла Европа затъва.07:01 05.07.2024
33 Няма нужда
До коментар #30 от "Другарите Възрожденци":
От десет поста. От първия се вижда колко ти е ума.Коментиран от #36
07:01 05.07.2024
34 Коментар
До коментар #27 от "Нинова":
Нямаш актуална информация.На Магарева е приоритет и си събира жената за нова кола.А иначе преди канадски и турски посредници купуваха преди от България и Сърбия,за да правят интриги как уж и те давали.Снарядите ги върнаха отгоре в естествен вариант под формата на градушка.Дават оръжия да се продължава една несправедливост и да загиват невинни вместо да се преговаря за мир.
07:02 05.07.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Я, пак някой
До коментар #33 от "Няма нужда":
Ни поучава........07:04 05.07.2024
37 стив рамбо
07:04 05.07.2024
38 БгТопИдиот🇧🇬
Инфлация ,баце на титли и титлички !!
07:05 05.07.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Мда
Жена му акционерка в кой военен завод беше, бездушник а на заплата в Украйна, но беше и министър на отбраната на България и още…
Дали ще доведе сина си от ФАЩ и ще го прати на фронта?
И Тагаренко слугинаж долен, не си пожелавай това което не можеш да платиш!
07:06 05.07.2024
41 НАТОВЦИ по плажовете
Коментиран от #46, #222, #233
07:06 05.07.2024
42 Баш софиянец
До коментар #22 от "Май Путин ни вкара":
Еми второто - не е така.Коментиран от #48
07:07 05.07.2024
43 Т Тагарев. ПРОДАЖНА Г А Д
Л. У. К
07:07 05.07.2024
44 Ха-ха-ха
07:08 05.07.2024
45 НАТО "воюва" по плажовете
07:08 05.07.2024
46 АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ
До коментар #41 от "НАТОВЦИ по плажовете":
А ЗА ВАС ПЕЕВСКИ И ЕРДОГАН ВИ ГОТВЯТТУРСКИ СЪПРУЗИ :))
07:09 05.07.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Що бе...
До коментар #42 от "Баш софиянец":
Танкове и самолети на Путин нахлуха в Украйна.....натовци са си в ...НАТО.07:09 05.07.2024
49 Другар Възрожденец
Коментиран от #76, #90
07:12 05.07.2024
50 Механик
п.п.
Мноооооого дълга статия, която да се опита да ни накара да станем окраинци. Много думи, ама опита несполучлив.
п.п.п.
Абе, тоя пак ли го изровихте?
Коментиран от #52
07:12 05.07.2024
51 Евала Тагарев
Коментиран от #54
07:13 05.07.2024
52 Пак ли даваме оценки
До коментар #50 от "Механик":
За управлението на друга държава......типично по БСП Възрожденски.Коментиран от #68
07:14 05.07.2024
53 Кога
Коментиран от #223
07:15 05.07.2024
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 ТАГАРЕВ
Коментиран от #65
07:15 05.07.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Ха-ха-ха
До коментар #39 от "НАТО по плажовете":
Че остана ли им държава на украинците? Зеленски отдавна я продаде. Но вярвай си щом така украинците не изглеждат най-големите балъци в очите ти.Коментиран от #59
07:15 05.07.2024
58 Е па щом Путин....
До коментар #54 от "БгТопИдиот🇧🇬":
Близо три години са мъчи с Украйна.....07:16 05.07.2024
59 Уж Украйна я няма....
До коментар #57 от "Ха-ха-ха":
А с кого воюва Путин...и кой ли трепе пълчищата путинови...Коментиран от #71
07:17 05.07.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 БгТопИдиот🇧🇬
Месете погачите господа другари сатанАтлантици !!
Чекам китайското менте да ме копира.Днес е на смяна с флашката на Галето с едни и същи глюпости !!
07:20 05.07.2024
64 Евала Тагарев.
07:20 05.07.2024
65 Днес си сам
До коментар #55 от "ТАГАРЕВ":
Къде са другите тротинетки?Коментиран от #67
07:20 05.07.2024
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Що бе...
До коментар #65 от "Днес си сам":
Гледам БГ путинистите са надпреварват да пишат....на Путин да са ...кланят.07:22 05.07.2024
68 Механик
До коментар #52 от "Пак ли даваме оценки":
Що бе? Пак ли те възпалих, а?Да. О-краина е фашистки режим. Дори бих казал сатанистко-ционистко-фашистки режим. И това не го казвам аз, а много хора, далеч по умни от ме. (а от теб, се само далеч, ами направо, безкрайно)
п.п.
Ще давам оценки, защото тука е демокрация и всеки може да си изкаже мнението. Или при демокрацитята имам право да изказвам мнение и да правя оценки, но само ако съвпадат с "линията на партията", м?
Коментиран от #73
07:23 05.07.2024
69 Факти
Коментиран от #72, #79, #82, #83, #84, #87, #95
07:23 05.07.2024
70 Путин трепе славяни.....
Коментиран от #122
07:24 05.07.2024
71 Ха-ха-ха
До коментар #59 от "Уж Украйна я няма....":
С някакви нещастни хорица които нямат друг избор защото бандеровците са зад гърба им. И не те избиват, а тях избиват и свои и чужди. Наистина ги съжалявам .Коментиран от #74
07:25 05.07.2024
72 БгТопИдиот🇧🇬
До коментар #69 от "Факти":
Евала на глюпостите дето си ги сътворил.Пишман "анал"лизатор си !07:26 05.07.2024
73 Режима в Украйна е такъв
До коментар #68 от "Механик":
Какъвто си го изберат украинците...важно е че биха шута на Янукович....путиновото протеже...Коментиран от #80
07:26 05.07.2024
74 Пък зад руснаците
До коментар #71 от "Ха-ха-ха":
Са ..КАДИРОВЦИ...нема мърдане назад...07:27 05.07.2024
75 Геро
07:27 05.07.2024
76 Третополов натовец
До коментар #49 от "Другар Възрожденец":
Само за справка:В Украйна са убити 9 000 цивилни /според ООН/, като поне половината са убити от ВСУ
Убитите от САЩ - в Хирошима и Нагасаки 550 000, във Виетнам 200 000, в Ирак 950 000, в Афганистан 250 000, в Югославия 35 000 и това са само част от цивилните жертви във започнатите от САЩ 257 военни конфликта в историята им, да не споменаваме и десетките милиони убити индианци.
Извод: през оная ти работа ти е за убитите мирни жени и деца, просто трябва да си заработиш центовете от господаря ти!
07:27 05.07.2024
77 чико
07:29 05.07.2024
78 Пурко
07:29 05.07.2024
79 Механик
До коментар #69 от "Факти":
Не знам защо реши, че руснаците са по-бедни и нещастни от нас, но лесно може да отвориш някоя камера, която излъчва наживо от некой руски град и да огледаш какви автомобили карат руснаците (предвид възраст на автопарк), а после си отвори прозореца и виж под панелката си какви автомобили са паркирали. И чак после давай акъли.07:30 05.07.2024
80 Механик
До коментар #73 от "Режима в Украйна е такъв":
Значи и ти не отричаш, че в о-краина на власт е фашистки режим?А аз не казах, че украинците нямат право да си избират режима. Казах само, че да се помага на фашисти не е морално, както твърди укро-татарина Тагаренко, а е АМОРАЛНО.
07:32 05.07.2024
81 ДОНЧО ГОРСКИЯ
07:32 05.07.2024
82 Ха-ха-ха
До коментар #69 от "Факти":
Да бе, да расправяй си глупостите и плаши малките деца с Торбалан. Какво си мислиш, че живеем в средновековието и нямаме информация какво става в света.07:34 05.07.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Крайно време е
07:36 05.07.2024
86 НЯКОЙ
07:37 05.07.2024
87 тц тц
До коментар #69 от "Факти":
Руснаците били по бедни от нас:)))))))))))))Дай да си говорим с фaкти, а не със свободни съчинения и фантазии - според Световната банка и и Икономическия отдел на ООН през 2023г. Русия се изкачи на 5 място по пaритет на пoкупателна способност на глaва от населението /иначе казано - какво можеш да си купиш с това, което си изкарал/, като изпревари не друг, а Германия!
Коментиран от #103
07:38 05.07.2024
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Хахаха
07:41 05.07.2024
90 Любопитен
До коментар #49 от "Другар Възрожденец":
Като си толкова загрижен за невинните жени и деца съм любопитен да чуя мнението ти за убитите от Израел само за 3 месеца 50 000 палестински жени и деца и за спонсора на Израел - САЩ?07:47 05.07.2024
91 Прогрес
Професор Тагарев
Редник Тагарев във ВСУ, с позивна "пушечно месо"
07:50 05.07.2024
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Зелен Демократ
07:55 05.07.2024
94 Въпрос
В наш стратегически интерес ли беше подаряването на 100 наши БТР-а и закупуването на 80 американски много по амортизирани от нашите или интереса ни нямаше значение, важното беше Тагарев да си прибере комисионната?
Коментиран от #98
07:56 05.07.2024
95 Тройка
До коментар #69 от "Факти":
Лев Гумелев е казал: "Когато украинец поумнява той става руснак."07:57 05.07.2024
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Слави
Коментиран от #99
07:58 05.07.2024
98 Ефките идват
До коментар #94 от "Въпрос":
Съветските таралясници в музея на соца или за скраб07:59 05.07.2024
99 Тва да не ти е
До коментар #97 от "Слави":
Конкурс за красота бре08:00 05.07.2024
100 Евала Тагарев.
Коментиран от #108
08:01 05.07.2024
101 И даже и за морал говорят...
Коментиран от #105
08:01 05.07.2024
102 българина
08:04 05.07.2024
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Така
АКО ПОСТЪПКАТА СЕ ОБЯСНЯВА СЪС СЛОЖНИ РАЗСЪЖДЕНИЯ, МОЖЕ ДА СИ СИГУРЕН ЧЕ ТЯ Е ЛОША.
РЕШЕНИЯТА НА СЪВЕСТТА СА ПРЯМИ И ПРОСТИ.
08:05 05.07.2024
105 Учим се от другарите професори
До коментар #101 от "И даже и за морал говорят...":
Там ги правят на...конвейр.....08:05 05.07.2024
106 Морално е да защитим
08:06 05.07.2024
107 Гъби Гъбев съм
08:06 05.07.2024
108 !!!
До коментар #100 от "Евала Тагарев.":
Ще го прослушаме до година!08:07 05.07.2024
109 Тагарев, голем си
08:08 05.07.2024
110 Путин нападна Украйна.
08:09 05.07.2024
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Путин избива славяни
08:10 05.07.2024
113 Ами като гледам.....
До коментар #111 от "Раша":
Руснаци бягат да живеят на Запад, не обратното....що ли???.....те са най големите експерти по "руска икономика"....08:13 05.07.2024
114 Вражалец
Коментиран от #117
08:14 05.07.2024
115 Рускини мир
До коментар #111 от "Раша":
Мечта за БГ путинистите...ама не щат да живеят при Путин ...08:14 05.07.2024
116 Илиев
08:15 05.07.2024
117 Чака копейкин и нинова
До коментар #114 от "Вражалец":
Да отидат на фронте...при Путин.....и Тагарев тогава ла иде....08:16 05.07.2024
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Виж сега
До коментар #24 от "Щото и БГ путинистите":
Ти да си чул друга гледна точка. Който казва истината става Путинис. Хората одавна не вярват на политици и журналисти!Коментиран от #128
08:18 05.07.2024
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Бай Тодоре много си ненормален
08:19 05.07.2024
122 Ще има
До коментар #70 от "Путин трепе славяни.....":
Мноооооооого сиииииииииии Проооооооооостттттттттттт.Коментиран от #124
08:20 05.07.2024
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Като гледам сайта е пълен с....умници
До коментар #122 от "Ще има":
Да не верваш....08:21 05.07.2024
125 хихи
Само говори!
Изпрати на Украйна 100БТР-а необслужвани от 35г опоскани. Не могат да ги запалят и натоварят 6м. Дари бракувани ракети на ....
и е готов с плакат "Добре дошли освободители" ще е първи на Дунав мост...
08:22 05.07.2024
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Софиянец
До коментар #123 от "А такааааа":
Къде видя обида?Коментиран от #130
08:22 05.07.2024
128 Всеки има своя истина
До коментар #119 от "Виж сега":
Реалността е една...Путин нападна вероломно Украйна, избива жени и деца....нема да го жалим я.....Коментиран от #134
08:22 05.07.2024
129 Тонката
08:23 05.07.2024
130 Не е обида
До коментар #127 от "Софиянец":
А безсилие......08:23 05.07.2024
131 Асен
Коментиран от #137
08:24 05.07.2024
132 Гнаус
08:24 05.07.2024
133 Хаха
Като е морално задължен, що не взима мешката, не слага каската, да взима със себе си сина си и цялата рода и да заминават на фронта в Донбас...
08:24 05.07.2024
134 Българин
До коментар #128 от "Всеки има своя истина":
За 3 години денацификация на 404 има няма 3 цивилни жертви и то по кииифски сводки, а и те са на 90% от тяхното пво!И 90% от българите и не само, виждаме това!
Коментиран от #138
08:25 05.07.2024
135 Путин нападна Украйна.
Коментиран от #139, #164
08:25 05.07.2024
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 !!!?
До коментар #131 от "Асен":
Заради гадове като кравари , саксонци и ционисти има армии и оръжия!Коментиран от #141
08:26 05.07.2024
138 Близо милион са жертвите
До коментар #134 от "Българин":
И от двете страни....славяни избиват славяни...евала на Путин...кланяйте му се още...Коментиран от #146, #149
08:26 05.07.2024
139 Асеновград
До коментар #135 от "Путин нападна Украйна.":
Войната в Украина започна след организираният от Виктория Нюланд преврат. На 21 Февруари 2014г. Украинската опозиция + посланниците на Полша, Франция, Германия и ЕУ подписаха споразумение с Янукович за предсрочни избори до края на годината и съставяне на правителство на националното единство. След това Виктория Нюланд „благослови“ ЕУ и на следващия ден 22 Февруари 2014г. назначи Турчинов за президент (вместо Кличко). ЕУ не направи нищо за да накара опозицията да спази споразумението с Янукович и прие Нюлановата „багословия“. Така назначения Турчинов на 14 Април обяви „анти терористична операция“ против несъгласните с неконституционното му назначаване.Коментиран от #143
08:27 05.07.2024
140 Изрод
Най безморалния говори за морал. На хората им писна да са морални просяци.
Хиляда пъти ти се каза ходи в Украйна, бий се, продай си имуществото, закрий си сметките-всичко дай за Украйна, но ти нямаш МОРАЛНОТО право да насилваш хората и въпреки тяхното мнение, нежелание да се разполагаш с техните пари.
Мораалът трябва да го имаш първо към България гал@фон.
08:27 05.07.2024
141 Що бе....
До коментар #137 от "!!!?":
Путин и Ким....немат ли армии или оръжия.....да не верваш...Коментиран от #152
08:27 05.07.2024
142 КОТарАК
08:28 05.07.2024
143 Че къде беше Путин....
До коментар #139 от "Асеновград":
Да спре Майдана.....беше безсилен да го направи....що така????Коментиран от #177, #203
08:29 05.07.2024
144 Сульо
08:29 05.07.2024
145 Асен
08:30 05.07.2024
146 Псевдо специалист
До коментар #138 от "Близо милион са жертвите":
Когато прочетеш историята, тогава можеш да пишеш.Коментиран от #153
08:30 05.07.2024
147 Дали да глупости
До коментар #136 от "Асен":
Нека всеки сам да реши....08:30 05.07.2024
148 Велко
Квото кажат американците, това е.
Те кадруват, те казват кой да кара влака.
И англичаните.
Тая Украйна не е на украинците.
За осем години след Майдана само се въоръжиха и нищо друго.
Корупцията голяма, стандартът на живот нисък. С единствената цел да бъдат използвани срещу Русия.
Бандеровщината процъфтя, имат го и на пощенска марка дори.
Но никой не протестира, дори и поляците защото трябва да има единство срещу Русия.
Но тия неща ги разбират хора с необходимото оборудване между ушите.
08:30 05.07.2024
149 Тити
До коментар #138 от "Близо милион са жертвите":
Близо милион са само хохохолите изпратени при Сти Пешко.08:30 05.07.2024
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Петел
08:31 05.07.2024
152 !!!?
До коментар #141 от "Що бе....":
Май ти е трудно да осмисляш написаното! 3те групи, които съм изброил са виновни за всички военни конфликти в света след 45та година! Даже сред тях е масовия убиец с атомни бомби, единствен в света!Коментиран от #157
08:31 05.07.2024
153 Гледай фактите
До коментар #146 от "Псевдо специалист":
Стотици хиляди избити, заради болните амбиции на кремълския сатрап.....другото е демагогияКоментиран от #158, #190
08:31 05.07.2024
154 Пеьо
08:32 05.07.2024
155 Айдемир
08:32 05.07.2024
156 Джими
Коментиран от #159
08:32 05.07.2024
157 То па Русия не води
До коментар #152 от "!!!?":
Войни след 1945г.....да не верваш....08:33 05.07.2024
158 Жоро
До коментар #153 от "Гледай фактите":
От кога болна амбиция е да спреш избиването на хиляди цивилни, жени, деца в Донбас!?Борбата с фашизма е свято дело!
Коментиран от #160
08:33 05.07.2024
159 НАТО не се разширява на изток
До коментар #156 от "Джими":
ИЗТОКА СЕ РАЗШИРЯВА КЪМ НАТО....08:33 05.07.2024
160 Що до 2014г.
До коментар #158 от "Жоро":
В Донбас бе тихо и мирно и никой никого не избиваше.....Коментиран от #174
08:34 05.07.2024
161 Джими
08:37 05.07.2024
162 Джими
08:38 05.07.2024
163 Джими
08:38 05.07.2024
164 Гост
До коментар #135 от "Путин нападна Украйна.":
Вчера имаше снимка с жалейка един изпратен при Бандера всушанко! И до нея снимка на същия от 2014 г., който "гордо" надписва снаряди със следния текст: "поздрави за децата на Донбас"!? Та тези ли са "вероломно нападнати", бе!?08:38 05.07.2024
165 Джими
08:39 05.07.2024
166 Джими
След като Украйна нарушава този договор, Русия предприема стъпки за нарушението.
Какво толкова неясно има?
08:39 05.07.2024
167 Вижте кво!
За какви референдуми бълнувате постоянно. Няма такова нещо референдум. Има парламентарни избори, избираме хора да ни представляват и ги упълномощаваме да вземат решения. Кое не разбраха копейките ?
Коментиран от #170, #172, #179, #183, #188
08:42 05.07.2024
168 Любо
08:42 05.07.2024
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 тц тц
До коментар #167 от "Вижте кво!":
Така си викали и робите преди 200 години, за тях гласа народен е нямал значение, важното е какво е наредил господаря! А на изборите казахме ясно какво мислим за твоите господари - 70% не гласувахме.08:46 05.07.2024
171 Ццц
08:46 05.07.2024
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 дедо..
До коментар #160 от "Що до 2014г.":
Краварите са виновни що разрешиха на вова да направи референдуми в длнр..а те рускоговорящите без това не искаха да бъдат под чипика на кiевската хунта и се започна,но вова своих не бросаеть.08:48 05.07.2024
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Марш на фронта бе
08:51 05.07.2024
177 !!!
До коментар #143 от "Че къде беше Путин....":
Това щеше е намеса в вътрешните дела!08:52 05.07.2024
178 ТИР
До коментар #172 от "УжасТ":
Така е защото под демократичното наметало са просто едни фашаги лаещи за англо саксите,,,08:53 05.07.2024
179 НАТО на върба сряда
До коментар #167 от "Вижте кво!":
Глупости приказваш. Затова спряхте референдума и погазихте конституцията нали? Понеже знаете че народа щеше да бие шута и на еврото и на натото.08:54 05.07.2024
180 опс..
Коментиран от #236
08:56 05.07.2024
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 Хи хи хи
08:56 05.07.2024
183 !!!
До коментар #167 от "Вижте кво!":
Виж само как британците обърнаха всичко наопаки,-и европейски съюз при тях отива.....Е?08:57 05.07.2024
184 Абе Магарев да не се друса ?
08:58 05.07.2024
185 Не разбирам!
Преди това агресивните натовци нападнаха и окупираха редица страни - Ирак, Либия, Афганистан.
Защо те да могат, а Русия да не може ???
Коментиран от #186
08:58 05.07.2024
186 мхм
До коментар #185 от "Не разбирам!":
Ти затова ли искаш България извън ЕС и НАТО? Да може русийката да я окупира?08:59 05.07.2024
187 Лукавият Тагарев
Коментиран от #191, #226
08:59 05.07.2024
188 виж какво
До коментар #167 от "Вижте кво!":
Запекът в главата винаги преминава в словесно разстройство! А че си запечен там, говори факта, че даже не знаеш какво е написано във върховния закон на страната ни!09:00 05.07.2024
189 Магарев ...магарев
09:00 05.07.2024
190 !!!
До коментар #153 от "Гледай фактите":
Киев изби над 15000 рускоговорящи украинци в Донбас!Коментиран от #192
09:00 05.07.2024
191 разбирам
До коментар #187 от "Лукавият Тагарев":
В Интерес на САЩ е Украйна да е свободна независима държава.Коментиран от #195, #200
09:01 05.07.2024
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 дедо..
До коментар #173 от "прав си":
Ами чакай си..аз отидох в ссср по договор,после черна вольга с перденца-персон и половина и двустайно апартаменче,след това в бенгази бачках при советцките друзя..и си взимаш отново без ред в люлин-рено фуегьо и действаш по къщата в драгальевци..мисълта ми че и при соца си имаше начини как да избегнеш много чакащи неща.Коментиран от #196
09:01 05.07.2024
194 аве
09:03 05.07.2024
195 НЕ РАЗБИРАМ
До коментар #191 от "разбирам":
Ако Украйна е независима , свободна страна като България , дупе да й е яко !09:03 05.07.2024
196 е ми
До коментар #193 от "дедо..":
То и сега си има начините.Коментиран от #211
09:03 05.07.2024
197 Гражданка
09:07 05.07.2024
198 Име
Коментиран от #202
09:09 05.07.2024
199 нннн
09:18 05.07.2024
200 Оооо
До коментар #191 от "разбирам":
Да бе ,,,като на Либия и Ирак ,,,09:18 05.07.2024
201 Тома
09:21 05.07.2024
202 Еее
До коментар #198 от "Име":
Че то Никой не е обявявал война , военните действия щяха да са на друго ниво, а участващите във войната щяха да са легитимна цел,,,в момента са само подръжници и подстрекатели,,,09:25 05.07.2024
203 Отстрани
До коментар #143 от "Че къде беше Путин....":
Путин по времето на нацисткия кървав преврат в Украйна, финансиран и подържан от краварите, откриваше олимпийските игри в Сочи! Олимпийските игри не бяха пречка за американците да разположат грузински снайперисти край площада, които да стрелят по мирните хора.09:29 05.07.2024
204 На черешата
09:30 05.07.2024
205 БаалКан
09:30 05.07.2024
206 К-Р за НАТО,ЕС и САЩ
09:30 05.07.2024
207 Хаха
До коментар #181 от "е ми":
Режимът на тока беше 2 години между 84-та и 85-та! А сега в 21-ви век при първата гръмотевица що спират тока частните собственици на ЕРП-тата!?09:31 05.07.2024
208 Някой
Никой не се интересува от твоето мнение - фашист такъв!
На заплата в украинското правителство и да даваш акъл на българите - това е национално предателство. А последното се наказва жестоко навсякъде! Само не и у нас.
09:35 05.07.2024
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 1111
До коментар #181 от "е ми":
При нас режим на тока имаше в продължение на година и половина, а в Западна Германия имаха в продължение на 5 години - от 69 до 74 година, а сега в обединена Германия имат режим на....къпането - единствените в света. А върха на падението е фалита на Мерцедес и бъдещото им изкупуване от китайците.09:41 05.07.2024
211 Този коментар е премахнат от модератор.
212 Румен Първанов
09:42 05.07.2024
213 Магаренко
09:43 05.07.2024
214 Време е такива по затворите!
09:45 05.07.2024
215 Хаха
До коментар #209 от "Българин":
Затова ли на великия някога клуб "Байерн" вече му викат "Байрям" Мюнхен!?Коментиран от #218
09:45 05.07.2024
216 Морски
09:46 05.07.2024
217 Любопитен
До коментар #173 от "прав си":
По времето на социализма лесно можеше да си купиш кола втора употреба, за нова трябваше да почакаш, но можеше да си я позволиш. А сега ми кажи ти колко нови автомобила си купи откакто станахме "демократични" или пак караш втора употреба, но вместо 5 годишни за една заплата сега купуваш 20 годишни за 10 заплати?09:48 05.07.2024
218 Българин
До коментар #215 от "Хаха":
Нормално, щом на Германия вече и викат арабска джамахилия Германистан:)09:50 05.07.2024
219 Псевдо професора се е объркал
09:54 05.07.2024
220 ИНЖ1
09:54 05.07.2024
221 Вълканов
Най-новото е, че В УКРАЙНА Е ИЗВЪРШЕН ПРЕВРАТ ОТ ОТРЯДЯ "АЗОВ" и ДЕ ФАКТО УКАЙНА СЕ УПРАВЛЯВЯ ОТ ФАШИСТИТЕ. САМИЯТ ЗЕЛЕНСКИ Е ПРИТИСНАТ В ЪГЪЛА И Е САМО ФИГУРАНТ.
Значи според Вас, трябва да подпомагаме Укпаинските фашаги.
09:56 05.07.2024
222 Ха ха ха ха
До коментар #41 от "НАТОВЦИ по плажовете":
Така лий?! Значи и ти си утешена? И какво ша прайш кат натръскаш толкоз натюфчета, от толкоз утешавани? Може някоя частна армийка, а?10:09 05.07.2024
223 Дааааааам
До коментар #53 от "Кога":
Много добре си го представям. В една килия професор Тагаренюк и акадимик Сапунчев. А какво пързаляне, лизгане и каква пеня ша падааа, мани, мани.10:15 05.07.2024
224 Айсамани
10:15 05.07.2024
225 Ти да видиш
10:22 05.07.2024
226 Нефелно номенклатурче
До коментар #187 от "Лукавият Тагарев":
Защото е военен колкото аз съм космонавт. Тоя куц влах клин,чепик и колан не е помирисвал, стрелба и тактическо занятие на полето никога не е водил, внезапно по тревога никога не е излизал.11:18 05.07.2024
227 гост
11:22 05.07.2024
228 наблюдател
11:26 05.07.2024
229 Този коментар е премахнат от модератор.
230 БгТопИдиот🇧🇬
16:44 05.07.2024
231 Гражданин на ЕС
Когат го махнат и върнат правата на етническите малцинства (както е задължително в ЕС), ще си помисля пак.
17:27 05.07.2024
232 българин
18:05 05.07.2024
233 127
До коментар #41 от "НАТОВЦИ по плажовете":
за тях незнам ама усраинските кой ша ги утешава че минаха милион18:10 05.07.2024
234 ПЕНКО
19:19 05.07.2024
235 ха ха
20:39 05.07.2024
236 ТАГАРЕНКО
До коментар #180 от "опс..":
Не е късно.21:18 05.07.2024
237 Ддд
война, която не е наша. Е, чак тогава ще те разкъсам парче по парче, лично. Иди се бий ти за Осрайна. Психопат. Интересува ви само едни пари да се въртят.
11:04 06.07.2024
238 помощта към нацисткия режим е
18:13 06.07.2024
239 този е недоказан престъпник
18:16 06.07.2024