Агенция „Пътна инфраструктура“ е извършила масова сеч на фирми-кандидати по две големи обществени поръчки за ремонт на два тунела на АМ „Хемус“. Агенцията е отстранила с необявени към момента мотиви голяма част от кандидатите, свеждайки конкуренцията почти до нула.
Така по едната обособена позиция – за ремонт на тунел „Топли дол“, от 6 кандидата е останал само един. За ремонта на тунел „Правешки хан“ все пак ще има някакво състезание – до отваряне на ценови оферти са допуснати двама от 6 участници.
Това съобщи „Mediapool“, като цитира наличната публично информация в портала на Агенцията за обществени поръчки. Публикуването на доклади по процедурата предстои, но решението за масово отстраняване на фирми е точно обратното на обявената политика към повишаване на конкуренцията и ограничаване на процедурите в стил „състезание с един кон“.
Прогнозната стойност на поръчката е за 75 475 000 без ДДС (35 650 000 лв. за ремонта на тунел „Топли дол“ и 39 825 000 лв. за „Правешки дол“ ). В рамките на обявения срок за подаване на оферти са постъпили общо 12 предложения – по 6 на обособена позиция, като кандидатите за ремонт на тунела са големи фирми. За „Топли дол“ оферти са подали "Геострой", "Трейс груп холд", "ГБС Инфраструктурно строителство", консорциум между „Джи Пи Груп“ и „Европейски пътища“, „Орс инфраструктура“ и „Иса 2000“. До отваряне на ценова оферта е допусната само „ОРС инфраструктура“ с предложена цена от 35,5 млн. лв. Офертите и за втората позиция са подадени от почти същата конфигурация от фирми, като до отваряне са допуснати само "ГБС Инфраструктурно строителство" с цена 39,8 млн. лв. и „ОРС инфраструктура“ с оферта от 38,6 млн. лв.
„ОРС инфраструктура“ е основана 2008 година, в момента собствеността се дели между строителните предприемачи Огнян Павлов и Владимир Павлов. Справка в регистъра на обществените поръчки показва, че фирмата има три сключени по-малки строителни договори при служебния кабинет с АПИ – от декември, 2022 г., на стойност 4,6 млн., 2,6 и 2,9 млн. лв. Останалите договори на фирмата с АПИ са от 2018 г. и преди това, пише "Сега".
Масовото отстраняване на кандидати е в разрез с обявения курс към гарантиране на конкуренцията при обществените поръчки и ограничаване на процедурите само с един участник. В Закона за обществените поръчки бяха подготвени изменения в този дух, като това е една от реформите по линия на плана за възстановяване и устойчивост. Предложените текстове предвиждаха забрана възложителите да отстраняват участници на формални основания. „Възложителят не отстранява участник, когато констатираните недостатъци не променят по същество фактите относно липсата на основания за отстраняване и съответствието с критериите за подбор, съдържанието на офертата, както и предложенията в нея, които подлежат на оценяване“, пишеше в проекта.
Предстои да стане ясно какви са причините за масовото отстраняване на кандидати по поръчките за двата тунела.
Припомняме, че "Трейс груп холд” беше фаворит в градежа на магистрали, столичното метро и др. Позициите и се разклатиха след поредица гафове, сред които жестоката катастрофа с 20 загинали край Своге. В медиите тази група бе наричана "касичката на Бойко".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даниел
Глупаво е да опитваш нещо безброй пъти по един и същи начин,но да очакваш различен резултат !
17:29 19.04.2023
2 пожелание
17:36 19.04.2023
3 замислен
17:36 19.04.2023
4 Видях да се прави
18:49 19.04.2023
5 Наблюдател
08:46 09.05.2023
6 Извинявайте, ама докога с това
08:49 09.05.2023
7 Ако оставиш фирми, които имат
08:54 09.05.2023
8 От 2 год. управляващите вършат
08:58 09.05.2023