Според изследване на екологичната организация ICCT, която стартира скандала за отработените газове през 2015 г., само 10 процента от дизеловите автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 6 са толкова чисти на улицата, колкото и на хартия или в лабораторни тестове. Проучването е базирано на данни от различни служби и организации в Европа относно 541 дизелови коли (145 различни модела) с норми Euro 5 и Euro 6.
Средно Euro 6-дизелите произвеждат 4.5 пъти повече азотен окис (NOx), отколкото позволява стандартът, а 90% от тях надминават лабораторната граница, когато работят в реални условия.
Това все пак не е законно, след като стандартът за емисии на изгорели газове става меродавен за допускането в движение на новите превозни средства от септември. Освен това стойностите на отделяне на азотни оксиди все още могат да бъдат малко над пределно допустимите стойности.
Драстичните им прекрачвания обаче са причината, поради която въздухът в градовете е по-замърсен, отколкото ЕС позволява. Поради това съдилищата биха могли да принудят политиците да наложат забрани за движение.
"Резултатите потвърждават предишните констатации, но сега се базират на много голям брой тестове на превозни средства и по този начин позволяват да се направят изводи за средното поведение при отделяне на вредни емисии на отделните производители", казва изпълнителният директор на ICCT в Европа Петер Мок.
В бъдеще от ICCT ще изискват допълнителни независими тестове в реални условия на шофиране от автомобили на клиенти или под наем, но не и от коли, предоставяни от автопроизводителите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
15:00 04.09.2017
2 Гост
Коментиран от #7
18:30 04.09.2017
3 Радо
21:23 04.09.2017
4 Гого
е има нафтови печки!
Коментиран от #6
21:38 04.09.2017
5 Ник Гешев
21:51 04.09.2017
6 onq s konq
До коментар #4 от "Гого":
Абсолютно прав за дизела и банановите републики!Ама има едни хора в БГ,които НЕ МОГАТ ДА ОСЪЗНАЯТ ПРЕДИМСТВАТА НА "БАНАНОВАТА РЕПУБЛИКА" И ДА ГИ ИЗПОЛЗВАТ...Ама свят широк бе "садо-мазо" такива,така и ще си умрете с мечтите за ел.кола,която в един момент даже и да ви я подарят,няма да имате пари да си плащате тока!22:23 04.09.2017
7 Бай Иван83
До коментар #2 от "Гост":
До 4 ти ако покараш хубав дизел няма да се качиш да се возиш на бензинов таралясник имам Пасат б 5 131 коня помпа дюза карам го от чисто нов като отида на преглед ми замерват газовете са точно по норма карам ги да ми ги прегледат съвестно както трябва ,на 6 предавка съм със 170 на 3000 оборота карай си бензинаКоментиран от #9, #10, #36
02:02 05.09.2017
8 Оня с кокошката
07:48 05.09.2017
9 Оня с кокошката
До коментар #7 от "Бай Иван83":
Нищо по-хубаво от директен инжекцион с кожената помпа-дюза08:05 05.09.2017
10 Гост
До коментар #7 от "Бай Иван83":
Я се скрий с този смешен Пасат. Ако те кача на турбо бензина само с 230 к.с., ще се наакаш на задната седалка!!!Икономията е майка на мизерията, но какво да очакваш от човек, който се е кръстил Бай Иван83?!
Коментиран от #11
08:19 05.09.2017
11 Van
До коментар #10 от "Гост":
Точно така, качат се на по-модерничката печка и сравняват със спомените от ладичката.Да оставим на страна че никой не сравнява атмосферен дизел с атмосферен бензин и турбо дизел с турбо бензин.Скоро правех сметка на приятели ,че 3.0 бензин с 200+ коня на газ дава по нисък разход в пари от 1.9 около 100-тина коня нафта.Веднага ми се изтъкна големият данък.Значи не можем да дадем 100-тина лева веднъж в годината за да караме вървяща кола с приятен звук дето не мирише но можем да плащаме по-скъпата подръжка на спрялата в пространството фуражомелка която има в себе си турбо на края на живота си и дюзи дето с наще горива я ги бъде я не.Ние сме прост народ на тънките сметки които грам не можем да си направим сметката.Коментиран от #12
09:18 05.09.2017
12 Язе
До коментар #11 от "Van":
Как пък сравняваш газ-бензин с дизел?Кажи с колко караш,че да видим къде е сметката.Имам и газ и дизел да не кажеш,че спамя.3 литров бензин с натискане дава над 12/100. На газ поне 14-16 ще е.Дизел с до 180км. ми даде 6,6/100 отиване връщане до морето среден разход.Коментиран от #13, #14, #15
12:41 05.09.2017
13 БМВ Фен
До коментар #12 от "Язе":
Е значи е едно и също като цена. Макар да съм сигурен, че в момента на газ е по-евтино от дизел.Коментиран от #16
14:54 05.09.2017
14 Гост
До коментар #12 от "Язе":
Аз пък не смятам, че само икономията е важна за един мотор. Но се дразня, когато някой сравнява битурбо дизел с атмосферен бензин.Коректно е да се сравни атмосферен бензин с атмосферен дизел, турбо дизел с турбо бензин, битурбо дизел с битурбо бензин и т.н.
При всички случаи, бензина е по-мощен, по-бърз и по-приятен за каране. Да, дизела бие в разхода, но се видя на каква цена - грандиозни манипулации и шмекерии от страна от уж уважавани автопроизводители!
16:17 05.09.2017
15 Дедо Ви Я
До коментар #12 от "Язе":
Язе пък да ти кажем, че каквото и да е четириколестно, дори и с вода, кога ти даде 6,6/100 при 180 в час... абе тва може да го "спамиш" в детските ясли! Значи или не можеш да смяташ, или борда лъже къде с 40-50 %, или половината път някой те е теглил със "до" 180! Пак да кажа - минали са ми много щайги през ръцете! Като подмине 120-130, всяка кола става ламя! Процентно. Над разумните 100-110 км/ч! Нема как печката ти "с до" 180 да не папка поне 11-12/100 - е няма! Еле пък и ако си играеш ритмично да намаляш,и пак да ускоряваш! И ако можеш смята, не лъжи така нагло и замълчи!Коментиран от #34
17:33 05.09.2017
16 Дедо Ви Я
До коментар #13 от "БМВ Фен":
Да по-евтино е разбира се, ама пуст народ, овъртоли се в нафтови барутници през последните 15 год. Хвали си неговото. 190 к. с. бензинов автомобил, с перфектна газова, от представителството на колата, евро 4 /ауспусите са му излизани/ при 150-160 на магистрала, не като Язе-то, до еди колко си, гори 12,5/100 газ! Което в момента е около 11 лв/100 км. Няма как да ме убеди, че при тази скорост с печката ще е под 9-ка! Не се пробвайте, щот съм ги юркал секакви отзад напред и отпред назад! А има и непреодолими физични закони, срещу които и т. нар. Господ не помага! Значи около 18 лв./100 излиза мазута при таквиз скорости! Еле пък ако е некой 70-80 коня асматик, може и той 12-ка нафтица да удари при 160!Коментиран от #18
17:48 05.09.2017
17 Дедо Ви Я
17:52 05.09.2017
18 Дизелар
До коментар #16 от "Дедо Ви Я":
Абе човек карай си газта и не се меси на нас с дизелите, другият път като ходиш през зимата до мола ми кажи да те закарам да не те вали снегът отвън, и един съвет спри цигарите че лошо.Да бензиновите коли са по-мощни и по-бързи но задавал ли си си въпроса защо????
Заради оборотите, което обаче си има цена. Аз си карам извън града на 6та на по-остри завои на 5та и само супер планинско на 4та. А ти като вземеш да изпреварваш вкарваш 3та вдигаш оборотите до 4500+ за да изпревариш тя колата гърми, пуфти трепери ама ти си много горд .
Човека ти казва 170 км/ч на 3000 оборота а вътре тихо и спокоино чувстваш се сигурно.
Коментиран от #19, #20, #25
18:17 05.09.2017
19 Гост
До коментар #18 от "Дизелар":
По-голяма смешка, скоро не бях чел! Дизелът бил тих, а бензина пуфтял, гърмял и треперил при 4500 оборота - хахахахахахаТи добре ли си? Виждал ли си изобщо бензинова кола, че пишеш подобни глупости?
Бензина е 100 пъти по-тих от дизела, ама как да го разбереш като е очевидно, че не си виждал нормално работеща бензинова кола?!
19:04 05.09.2017
20 Дедо Ви Я
До коментар #18 от "Дизелар":
Язе съм си ги шпорел много. Всякакви горива. Всекакви мощности. Да ти кажа на аутобана предпочитам бензиновата и найш що?! Щото ти кат окапеш с мазута, говоря за коли със сходна мощност, аз потеглям! Ако ще с три турбини да си, пък аз с прозззта атмосферка, но сходни мощности! Щот малко, така, леко разлика има на нафтицата от 3000+ нагоре кат я настъпиш и кат згъна съответните бензинови или газови коня на 4500+ оборота... ми тя милата потегля като самолет, пък нафтицата... тюф-тюф. Та те така. Ама то си иска опит и матрял да ти мине през ръцете. Та приятно опушване пожелаам!Коментиран от #23, #35
19:30 05.09.2017
21 Дизелар
Абе смешко кое е шумно на дизела аз с колкото обороти карам в града ти толкова на празен ход не можеш да докараш.
Иначе такива като тебе редовно ги слушам на цариградско, настъпи я до 5000 оборота и всичко трещи обаче ония си пуснал чалгата на мах в колата и казва няма проблем бе брат. Ама лютеницата е близо и сервиза също.
Коментиран от #22
19:32 05.09.2017
22 Гост
До коментар #21 от "Дизелар":
Смешко, може да викаш на баща си! Спазвай добрия тон, защото така показваш единствено тъпотата и първичността си!И ако няма какъв друг псевдо довод да изтъкнеш, трябва да те разочаровам - слушам рок повече години отколкото ти караш дизел. Нито знаеш каква кола карам, нито ме познаваш, за да ме поставяш под числителя на чалгарите и тъпаците, които форсират дръгелите си!
Освен познания, ти липсва и елементарно възпитание, но явно така се чувстваш щастлив.
Приятно тракане с печката ти, докато си вярваш, че е по-безшумен от бензин. А такива като теб с дизелови таралясници, в САЩ и Япония са под 3% - изчезвали били бензините хахахахахахаха.
Коментиран от #24
19:40 05.09.2017
23 Дизелар
До коментар #20 от "Дедо Ви Я":
Ама виж какво, пишеш реплика а пишеш неща които и аз ти казвам.1.Вярно е че ще ме издухаш ама аз говоря от позицията на баща с две деца. 150 на магистралата ми е добре по-нагоре е за състезатели като Марио(ония без книжката).
2.За екологията темата е много голяма да дизелът има проблем с Азотните окиси но с ADBLUE нещата са доста добре. Бензинът също си има своите проблеми с въглеродните окиси и няма как да влезе в новите норми за под 100 г/км.
19:43 05.09.2017
24 Дизелар
До коментар #22 от "Гост":
Еми смешко си понеже:Ти първо говориш за смешки и обиждаш обаче тебе като те настъпят ревеш.
За изчезналият бензин не разбра ли че е шега???
Написа този коментар без нищо по-темата само за да се изтъкнеш че слушаш рок?!?!
Продължаваш да пишеш за печки и дръгели а не казваш какви са предимствата на бензина??
Компресията ли е по-голяма, по икономичен ли е, по-голямо КПД ли има, бензина ли е по-калоричен от дизела, по-голям момент ли вади от еднаква кубатура, по-голям диапазон ли има на макс. мощност, по-надежден ли е, по безшумен ли е като цяло(не само на празен ход) какво кажи ми?
Нали си супер образован кажи, нищо че иначе си смешко.
Коментиран от #26
19:57 05.09.2017
25 John Doe
До коментар #18 от "Дизелар":
Смешно е да се сравнява нивото на шум при дизел и бензин. Точно пък на 3000 оборота дизела си бръмчи доста, за сравнение един читав бензинов мотор на 4000 обората би бил доста по-тих. За шума в ниските обороти пък да не говорим. Аз за пример ще дам BMW , понеже съм бил собственик на перфектно технически бмв с дизелов мотор (а те са си тихички в сравнение с масата други дизели) и в момента карам бмв с бензинов агрегат - бензиновото на свободна, буквално е безшумно и без абсолютно никакви вибрации за разлика от тресящия и тракащ дизелак, а за извънградско пътуване да не говорим, бензина е много по-тих, дори и при 4000 оборота (150км/ч).20:34 05.09.2017
26 Гост
До коментар #24 от "Дизелар":
Ти наистина ли си толкова ограничен?Като не може да четеш, аз какво да направя?
Има достатъчно видеа, сравнения и клипове за разликите между дизела и бензина!
За последен път пиша и спирам да се занимавам с теб!
Бензина е по-мощен от дизела!
Дизела освен, че е по-шумен, е и с много повече вибрации - ФАКТ, който само ти не си разбрал!
Дизела е с далеч повече дефекти - кеф ти помпа, кеф ти дюзи, все неща, които се развалят доста често. За зимата да не говорим.
Единственото предимство е, че дизела гори по-малко!
Дадох ти пример, че хората в САЩ и Япония категорично предпочитат бензина, а ти и това не схвана!
Живей в заблудата, че дизела е по-мощен, по-тих и по-надежден - не ми пука! Само недей да се опитваш да ни излъжеш и нас!
Коментиран от #28
20:34 05.09.2017
27 Дизелар
Еми настъпъ я тогава до 7000 оборота може да стане като електричка тази бензинка.
И много ясно съм казал като цяло а не само на празен ход!
И също нека да сравняваме нови автомобили а не преди 10 години, да не повярваш но при дизела има голям напредък :).
Коментиран от #31
20:47 05.09.2017
28 Дизелар
До коментар #26 от "Гост":
ХаХа къде ти остана възпитанието и културата аристократе.Не можеш ла да четеш бе смешко какво съм написал, да по-мощен е заради оборотите(има по голяма пикова мощност) ама това е за пистата а не за пътя ходи си избивай комплексите някъде другаде а не на пътя, ще ми кара на 3та за да изпреварва извънградско много умно.
И именно заради тези високи обороти идват и доста проблеми:
Дизели има на по над 2Милиона км!!!!! да добре го виж. Бензина си има своите проблеми и то доста особенно двигателят ама щом логистиката предпочита дизела дали е само заради разхода а???
За да я имаш тази мощност ти трябват високи обороти тоест много шум, вибрации и износване, докато дизелът си има фонов шум но дотам, работи си спокоино и без претенции.
А дали хората в Германия и Европа са по-глупави от САЩ И Япония?
За малка кола миксер бензин да но дотук, другото са спортистите което не е за нас, за всичко останало за предпочитане е дизела.
Коментиран от #29
21:05 05.09.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Дизелар
До коментар #29 от "Гост":
Цитат от твои думи: Спазвай добрия тон, защото така показваш единствено тъпотата и първичността си!Последният ти коментар много точно показва селско-мутренско-чалгарска ти същност. Всъщност лика прилика с Марио ония "смелчага" дето карал с 300 по магистралата :)
А нещо по темата да кажеш, смешко ????
22:05 05.09.2017
31 John Doe
До коментар #27 от "Дизелар":
Ти наистина си много ограничен. Да бензина на 4000 оборота е по-безшумен от колкото трактора на 3000 оборота. Чистичко и простичко бензиновия двигател работи по балансирано и тихо. И тоя дизел на 3000 оборота е на предела си и точно тогава гори и бръмчи, а безина на 4000 е таман в пика си. Относно равитието на дизелите. Я ме светни кое за 10 години им се е развило толкова много, освен накачането на всевъзможни филтри за вредни частити, addblue-та и тем подобни измишльотини. Толкова са се развили, че почнаха да ги спират от производство.22:39 05.09.2017
32 Марио
12:41 06.09.2017
33 Еколог
22:15 07.09.2017
34 Язе
До коментар #15 от "Дедо Ви Я":
Според теб няма такъв разход но при зареждането излиза,че може.Това какво си карал ти и колко са ти харчели не ме интересува.Мен ме интересува колко харчи моята и това е разхода който съм писал.При разервоар 70 литра след като преди да заредя след 830км не беше светнала лампата ти ми кажи колко харчи?11/100 или 15/100?Сега можеш ти да замълчиш и да продължаваш да си караш "щайгите"както сам си ги оприличаваш и се примири,че някои караме коли.22:40 08.09.2017
35 Язе
До коментар #20 от "Дедо Ви Я":
Е тук си пролича колко си карал.Имам наблюдения върху два мотора в един и същ модел.Единия е турбо дизел другия атмосферен мотор.Еднакви коне но различна кубатура.Бензиновия е V6 3.0.Моя е по-малък на кубатура но единственото по което отстъпва е макс.скорост с около 10км.По динамичен,повече нютонметри а пък за разхода при еднаква скорост да не говорим.Колкото и да го цедиш накрая ще вдигнеш "великите"10км отгоре.Няма що.На дизел не му трбват обороти.При 2500 оборота съм на 150км.Напълно достатъчно.За едно съм съгласен-звука на шестака когато се цеди е много добър.23:13 08.09.2017
36 Колкото толкова
До коментар #7 от "Бай Иван83":
И аз съм с 2 литра турбо, но бензин.Ако искаш да се дръпнем, да видиш как с твоята печка ще оставиш 15 метра димна завеса и ще си далече след мен. Точно пък ТДИ си тръгнал да ми хвалиш. Всеки друг дизел е по добър от ТДИ на Фолксвафен.Коментиран от #37
15:54 09.09.2017
37 Шумахер от село
До коментар #36 от "Колкото толкова":
Само дърпане ви е в главата, добре нали се разбрахме че можете да ги изрежете вашите бензинови горелки до 6000 оборота колко пъти ще го повтаряте, ама после Тесла 3 да не се окаже че изминава два пъти повече км с едно зареждане?Големи състезатели се оказахте всичките, единият кара с 300 по магистралата другият си изрязва всичко по изпускателният тракт за има няма 5 коня отгоре и всички аде бе аде да се дърпаме.
22:15 09.09.2017
38 Анти галфон
17:07 20.09.2018