27 Април, 2018 13:23 11 567 13

Електрифициране на асфалтов път

  • швеция-
  • електромобили-
  • електрификация-
  • пътища
Електрифициране на асфалтов път - 1

Развитите страни в Европа все повече наблягат на електрификация при автомобилите, като наред с това се стремят да измислят съпътстващи системи за по-безпроблемното им използване. Последната такава се разработва в Швеция, където местните власти са взели решение за електрифициране на стандартните пътища.

Електрифициране на асфалтов път

Технологията е лесна за вграждане в съществуващата пътна врежа, като към момента проблем се явява допълнителното оборудване на автомобилите. Шведите вграждат провеждаща електричество релса в асфалта, като специален контактен лост, който ще е монтиран на превозното средство ще контактува с нея.

Електрифициране на асфалтов път

При нужда от напускане на лентата с цел изпреварване или смяна на посоката, този лост автоматично ще се изключва от мрежата и превозното средство ще превключи на автономен режим - тоест ще ползва ток от вградените батерии. Самата релса в асфалта е разделена на секции и ще се активира само когато над нея има превозно средство.

Електрифициране на асфалтов път

Към момента се провеждат изпитания на новата технология, които се провеждат на експериментално 10-километрово шосе. Ако технологията се окаже удачна, то властите са готови с минимални инвестиции да електрифицират голяма част от пътищата в страната. Така, според шведите ще се достигне драстично намаляване на изхвърляните от колите вредни емисии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Суйо

    4 1 Отговор
    Що роми имаме там... и хора станаха, някой! А тука какви къщи вдигнаха и какви автомобили карат, не е истина.

    Коментиран от #12

  • 2 Еликртричар

    5 0 Отговор
    Като идея хубаво, но при дъжд и сняг, какво става.

    Ще бачкали изобщо в лошо време или е само за хубаво време

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Еликртричар":

    Еми разбира се , то ти и такива като тебе по ги разбирате дъжда и снега от шведите , нали ??!! Ма как не , разбира се , тия глупаци къде са тръгнали , само сто години правят коли и то за цял свят , какво си мислят ??!!

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Гост

    4 2 Отговор
    Ами при пресичане на пътя от пешеходци какво правим??? Или ще има знаци "Внимание! Високо напрежение по шосето! Прескачайте линията на контактната мрежа!"

    Коментиран от #7

  • 6 are

    5 0 Отговор
    Абе хайде стига бе, пълна простотия, всички да станат ватмани сега, само и само да се промотират ел.автомобилите. Тази концепция, на идейно ниво е безумна , изискваща , много работа, за да им раздвижи закърнелите икономики. Много усилия и труд, насочени в грешната посока.

    Лично мнение.
  • 7 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Тия пътища на "пресичани от пешеходци" ли ти приличат или пък си мислиш , че като стъпиш върху "релсат" ще те хване ток ??!! Да не говорим , че хората са ти показали , че ток има само в участъка с камиона , което ще рече 100-200 м максимум !! Винаги е грешка да имаш хората за по-прости от себе си , да си знаеш !!
  • 8 Еликртричар

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    За сега вода и ток са несъвместими неща.

    На практика водата е проводник. Зимата се хвърля луга, която съдържа сол, а тя прави водата още по добър проводник.

    При трамваите и влаковете проблема е решен като единия проводник е горе, другия е релсата. Разделени са достатъчно.

    Тук на снимката са не повече от 5-10 см един от друг. Колкото и ниско да е напрежението просто не достатъчно разстоянието при наличието на вода, лед и сняг да ги изолира. На всичкото отгоре остават под терена и водата ще се стича там. По снимките това е релсова контактна система. Изобщо не е нещо ново. Отдавна я използват в халета.

    Електротехниката, химията и физиката работят по закони много по-стари от човечеството.

    Въпросите ми са базирани на принципи много по-стари от техния опит.

    Коментиран от #10

  • 9 Гост

    5 1 Отговор
    Не виждам смисъл в цялото това нещо, изглежда ОК, за някой ТИР паркинг където докато хапват от ресторанта да си зареждат батериите, но за на път в движение... по всякакви пътища... не ми се вярва да е удачно.
  • 10 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Еликртричар":

    Я, го питай тия шведи като толкова ги чуват тези технологии, влаковете им още ли са с пантографи или вече им пускат фазата по едната релса, а нулата по другата?

    Коментиран от #11

  • 11 Еликртричар

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Сигурен ли си в това което пишеш. Поразрових нета и има доста клипове показващи шведски железници. Начина на захранване е с пантограф отгоре.

    Не бъркай метро със ЖП транспорт. При метрото се използва този начин за който пишеш или със трета релса, но там средата е силно контролирана. Поради факта че няма свободен достъп на хора и животни. Обикновено по млад човек преминава релсов път, като се разкрачва и стъпя на двете релси едновременно. Замисли се сам какви са последствията при описаната схема на захранване от теб.

    Стандартното ЖП захранване е много по безопасно.

    Дори и да е така. Не сравнявай релсов път с това. Той е много по-висок от терена и водата бяга. Докато това се получава най-ниската точка на пътя и при силен дъжд ще е залято.

    Коментиран от #13

  • 12 Кое му е лошото

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Суйо":

    Нямат ли право да печелят (друг е въпроса как но и българите сме същите).
  • 13 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Еликртричар":

    О, не се и съмнявам, че си разровил в нета. Все пак там ти е основното местообитание и за съжаление основния източник на информация. Сега можеш да поразровиш пак там, за да научиш какво са ирония, алегория, иносказание и най-вече намек.

    Иначе естествено, че знам, че влаковете дори и на шведите са с пантограф и затова се занасям с ентусиазма на "гост". Просто той, горкия, трудно може да стопли, че ако беше толкова просто ел. захранването да е на земята никой нямаше да се мъчи да вдига стълбове и да опъва жици между тях. Такава "земна" технология общо взето я няма дори и при метро влаковете, а там околната среда е доста по-подходяща за нея. Ама нали щом е шведско, значи е върховно и най-вече истинско!