Руският Централен институт за авиационно моторостроене (ЦИАМ) планира да използва двигателя, разработен за нуждите на проекта "Кортеж", на самолети. Идеята е агрегатът да бъде адаптиран с възможно най-малко средства.
"Вземаме мотора от "Кортеж" и правим от него самолетен", обяснява генералният директор на ЦИАМ Михаил Гордин пред РИА Новости. "Основната цел на проекта е да проучим какво трябва да бъде променено в автомобилен двигател, за да може с него да полети самолет. Автомобилните мотори се произвеждат в големи серии и себестойността им е значително по-ниска, което предоставя възможност за създаването на относително евтин авиационен мотор".
ЦИАМ вече е сключил договор с Министерството на търговията и промишлеността за преработката на двигателя от "Кортеж". Той е бил избран, защото е "най-съвременният автомобилен агрегат в Русия".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 смях
Коментиран от #2, #3, #5, #6, #21
15:17 17.10.2018
2 гост
До коментар #1 от "смях":
Защо да го правят сами като инженерите от порше са им свършили работата.Няма нужда да откриват топлата вода.Коментиран от #18
15:30 17.10.2018
3 Random - 1
До коментар #1 от "смях":
Мале какви глупости си написал... Значи, първо, Ладовият двигател няма нищо общо с тези на фиат освен лагерите и диаметрите на цилиндрите (стандартни фиатови). Защо не са ги променили? Защото са купили оборудване за производство на такива. Фиатовият двигател е с долно разположен разпределителен вал. Ладовият е с горен. Блоковете нямат нищо общо. Междуцилиндровото разстояние е съвсем различно.Коментиран от #7, #19
15:45 17.10.2018
4 Мую
15:45 17.10.2018
5 Random - 2
До коментар #1 от "смях":
Така, УЗАМ-412 също няма нищо общо с М10 освен външния вид на капака на клапаните. Блока е алуминиев, а на М10 е чугун. Междуцилиндрово разстояние - 104мм за УЗАМ, 98мм на М10. Оттам и коляновия, и разпределителния вал са съвършенно различни. Отделно филтри, лагери и всичко са различни.15:48 17.10.2018
6 Random
До коментар #1 от "смях":
И колкото и да не ти се вярва, още 70-те АЗЛК са имали 16 и 20 клапанови 4-цилиндрови двигатели. Също и инжекцион. От 90-те ГАЗ имат серийно произвеждани двигатели с два разпределителни вала (ЗМЗ 405, 406, 409) Същите имат инжекцион.АвтоВАЗ от 90-те правят 16-клапанови двигатели с инжекцион. Абе ФВ не правеха ли 1.8 моно по това време?
Коментиран от #31
15:52 17.10.2018
7 Мую
До коментар #3 от "Random - 1":
Така така и не Ото Бенц е изобретил ДВГ,а Ленин!!!Коментиран от #9, #14, #27
15:53 17.10.2018
8 БРЕЙ
Що за глупости измисляте , че си и вярвате, че ги и пишете да ви се смеят хората ,никой от вас не е виждал на живо упоменатите модели !
Коментиран от #10, #28
16:04 17.10.2018
9 Random
До коментар #7 от "Мую":
Всъщност хич не харесвам комунистите. Именно те са виновни за лошото качество и характеристики на руските автомобили. Вместо да инвестират в по-съвременни двигатели, те харчат за оръжия. Потърси за Lada VFTS T16Коментиран от #26
16:07 17.10.2018
10 Random
До коментар #8 от "БРЕЙ":
Хаха, ти нали си...16:11 17.10.2018
11 111
Коментиран от #29
16:16 17.10.2018
12 СССР
16:45 17.10.2018
13 Пабло
16:45 17.10.2018
14 Пабло
До коментар #7 от "Мую":
За коментар №7 е уточнението.16:51 17.10.2018
15 Batushka
17:07 17.10.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 АРЕ УА
18:56 17.10.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Гост
До коментар #3 от "Random - 1":
За BMW ще кажеш ли нещо,а ??????????Коментиран от #20
19:16 17.10.2018
20 Random
До коментар #19 от "Гост":
Коментар 5, слепец!22:19 17.10.2018
21 Бай онзи
До коментар #1 от "смях":
Хайде, хайде, видяхме ги как запичат мотори на Порше и разни W1222:29 17.10.2018
22 Ушанката
23:30 17.10.2018
23 Ушанката
23:37 17.10.2018
24 ЛОРД ВЕЙДЪР
ЗЕМЛЯНИ, ВРЕМЕ Е ДА ОСТАВИТЕ СТРАСТИТЕ И ДА ИЗПУШИТЕ ЛУЛАТА НА МИРА. СЪДЕНО ВИ Е ДА ЖИВЕЕТЕ ВЕЧНО И ЗАЕДНО.
23:42 17.10.2018
25 Мартин
00:18 18.10.2018
26 Раптор
До коментар #9 от "Random":
Ти на глупав ли се правиш?Какво мислиш, че би станало, ако Русия не инвестираше в оръжия?И как мислиш, че се поддържа тази инфраструктура?За нея винаги е било, по-рационално да развива жп транспорта!00:25 18.10.2018
27 Ото
До коментар #7 от "Мую":
Ото е откраднал чертежите на ДВГ по време на Парижкото изложение от създателя му - френски инженер и го е патентовал. Водят се съдебни дела повече от 100 години между Франция и Германия и накрая съдът се произнася в полза на френския инженер.00:35 18.10.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Сикорски
09:20 18.10.2018
31 Бай Иван
До коментар #6 от "Random":
И за това АЗЛК навремето му казваха, Ах Защо Ли те Купих.Коментиран от #32
09:22 18.10.2018
32 Random
До коментар #31 от "Бай Иван":
Това са мързеливите и неграмотни монтьори. Тези които са знаели как се поправя кола не са мрънкали.09:53 18.10.2018
33 Гост
Коментиран от #37
10:56 18.10.2018
34 ЪРП
Коментиран от #35
11:43 18.10.2018
35 гост
До коментар #34 от "ЪРП":
Рашка не е технологична страна.Единственото нещо в което са се развили ,това са ракетите с останало ноу хау от СССР,което също е спорно ,защото 90% от тестовете на новите им ракети са провал.13:28 18.10.2018
36 Т.о.ш.и.б.и.я.н
09:33 19.10.2018
37 без аналог
До коментар #33 от "Гост":
двигателя на ЗАЗ се базира на стартов агрегат за самолетен двигател , след като не успяват да приспособят мотоциклетен двигател за целта . Двигателят на Т-34 , В-2 е преработен авиационен двигател , като двигателите на Т-44 ,Т-54/55 , Т-62 , Т-72 , Т-80УД и Т-90 (може и да пропускам някой) , както и на различни трактори , ракетни влекачи и какво ли още не са просто преработени и модернизирани версии на същият мотор .17:00 19.10.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.