Въпреки хладния прием на технологията за водородни горивни клетки на пазара на леки автомобили, Toyota изразява силна вяра в нейния потенциал за тежкотоварния търговски транспорт. Японският автомобилен гигант обяви амбициозни планове за разполагане на автопарк от задвижвани с водородни горивни клетки клас 8 в Калифорния, специално за подпомагане на логистичните операции на големия си център за части в Северна Америка (NAPCC).
Тези задвижвани с водород камиони, преминали през строги тестове в рамките на пилотната програма, трябва да започнат да работят по ключови маршрути, свързващи пристанището на Лонг Бийч с NAPCC в Онтарио, Калифорния, и да продължат до Сан Диего. За да подкрепи този екологичен автопарк, Toyota инвестира и в изграждането на нова, модерна станция за водородно зареждане в кампуса на своя център за части. Този изключително важен инфраструктурен проект е съвместен с лидерите в индустрията Air Liquide и Iwatani и обещава значително по-кратко време за зареждане, което има за цел да се изравни с удобството на конвенционалните дизелови помпи с висок дебит.

По време на изложението 2025 Advanced Clean Transportation Expo вицепрезидентът на Toyota Group за Powertrain Engineering Джордан Чоби подчерта стратегическата обосновка на този ход, заявявайки, че новите камиони с горивни клетки ще заменят директно съществуващите дизелови камиони, които в момента обслужват Центъра за части в Северна Америка. „Водородът като гориво - и особено горивните клетки - предлагат предимства, които могат да доведат до положителна промяна, и ние инвестираме в техния дългосрочен успех“, потвърди Чоби. „Инвестираме в ресурси, които вярваме, че ще доведат до устойчив растеж, както за нашите операции, така и за цялата верига на стойността в този все още развиващ се транспортен сектор.“
Ангажиментът на Toyota към водорода се простира отвъд простото внедряване на автопарка. Компанията също така активно усъвършенства своята технология за горивни клетки, като по-рано тази година обяви разработването на трето поколение задвижване за тежкотоварни камиони. Тази нова итерация може да се похвали със забележително удвояване на издръжливостта, 20% подобрение на горивната ефективност и значително намаляване на общите разходи. Освен това Toyota твърди, че този усъвършенстван задвижващ агрегат ще може да работи впечатляващите 1 милион километра, преди да се наложи сериозно сервизно обслужване.
Според графика на Toyota този водороден силов агрегат от следващо поколение ще бъде представен на американския пазар през 2027 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Червената шапчица
17:42 29.04.2025
2 Червената шапчица
- Какво правиш?
- Нищо. На работа съм... отговорил Боко Тиквата
17:44 29.04.2025
3 Тесльо=идиот
Коментиран от #4
17:45 29.04.2025
4 бай Даньо
До коментар #3 от "Тесльо=идиот":
Водорода е глупост , но за Тесльо не съм сигурен че ще завладее нещо кога дойдат демократите на власт Тесльо може да завладее килия 2м на 2м ...19:30 29.04.2025
5 Забележка !
20:56 29.04.2025
6 Гост
20:59 29.04.2025