13 Февруари, 2019 12:38 87 150 46

Защо трябва да караме колите си редовно

  • съвети-
  • автомобили-
  • престой
Защо трябва да караме колите си редовно - 1

Автомобилните конструктори и инженери правят автомобилите и по-конкретно техните двигатели с конкретна цел - да се използват регулярно и постоянно. Дългото бездействие на един двигател не се отразява добре на техническата му боеспособност.

При регулярна експлоатация механизмите в работен режим взаимодействат един с друг, а маслото в системата циркулира и освен, като смазка, играе роля и на средство против ръжда. Защото колкото и да се стараят съвременните конструктори на двигатели и да измислят какви ли не покрития, все още никой не е успял да се пребори с ръждата на 100%.

От продължително бездействие на мотора страдат и всички гумени съединения. Антифризът, който се движи по част от тях също има благоприятно въздействие и възпрепятства стареенето на материала и поддържа неговата еластичност. Има и друга, много сериозна причина да трябва да се кара колата редовно. При по-дълъг престой маслото може да се разслои на отделните си фракции, защото е известно, че то се състои от основа и присадки, влияещи пряко на свойствата му.

Така че ако колата не е карана дълго време е силно препоръчително да се смени маслото. Дългият престой се отразява и на хидравличните системи в автомобила. Известно е, че спирачната течност събира влага, което определено влошава свойствата ѝ. За това от особено важно значение са и условията, при които се съхранява автомобила, когато бездейства. Сух и топъл гараж е идеалното място за съхранение на кола, но не всички имат възможност за такава екстра. Затова препоръката е колата да се кара поне два пъти седмично.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Tervel bitcoin

    124 177 Отговор
    За да харчим повече бензин
    За да замърсявате повече околната среда за да може Бг да продължи да бъде с най отровния въздух
    За да въртим икономиката
    И за да си даваме парите на Бойко

    Коментиран от #2, #30

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Tervel bitcoin

    40 84 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    Колата ми е електрическа и е в гараж

    Коментиран от #18, #23, #34, #37

  • 4 ванката

    217 4 Отговор
    кола и жена не се ли ползват по предназначение се скапват ....
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    60 6 Отговор
    Ако я държиш в сух и топъл гараж и едно припалване и раздвижване в месеца е достатъчно. Ясно е, че стоянето навън при минусови температури и влажни условия не се отразяват добре, но биха имали значение в много дългосрочен план, например да навредят ако колата не е палена година или повече. При моторите например се пълни цилиндъра с масло и гориво и се раздвижва, за да обмаже навсякъде, после след зимата същото нещо, прочистване, продухване и тогава палене.
  • 7 анонимен

    95 4 Отговор
    Пропуснали са да кажат за акумулатора. При по - дълъг престой акумулаторът се разрежда и си губи капацитета.
  • 8 Ивайло Геров

    42 8 Отговор

    До коментар #5 от "Паисий":

    Анонимни Паисий. В защита на автора, който не познавам, но пък ми харесват материалите му, ще ти кажа, че в българския език има много чуждици и най-малко са те от руски, а що се отнася до въпросната дума, то "регулярен“ се използва в българския книжовен език и означава равномерен, правилен, редовен, който протича на опрeделени интервали.

    Коментиран от #11

  • 9 Хасан

    4 22 Отговор
    Мисля да и сложа оргонен генератор на моята. Какво ще ме посъветвате?

    Коментиран от #15

  • 10 ТМВ

    70 9 Отговор
    Няма такова нещо,пълна лъжа аз не си карам почти колата през зимата.
    Като се стопли преглеждам каквото трябва по нея качвам се и карам.
    Сега е на 254хил.км. и не намирам нищо притеснително.
    По важното е да се обслужва като младата жена!!!!!

    Коментиран от #24

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Прекупвач търгаш

    45 9 Отговор
    Затова ли всяка трошка се продава с текст "карам я Секи ден"? Значи купувайте милионници, колкото повече се кара, толкова желязото заяква и няма чупене.
  • 13 Каракуд

    29 6 Отговор
    Минимум. Два. Пъти. Седмично. МИНИМУМ, ха ха ха
  • 14 Дидо

    33 49 Отговор
    Аз съм си добре,немам кола неам грижи!!!
    Да ви пикам на колите!!!!!!

    Коментиран от #25, #42

  • 15 Т.а.и.б.а.в.м.а.м.а.т.а

    24 11 Отговор

    До коментар #9 от "Хасан":

    Сложисиго от зад.
  • 16 уйчо

    6 2 Отговор
    ПРАВ СИ ВАНКА
  • 17 hmhmhm

    35 2 Отговор
    А защо старо отработено масло сложено в шише от кола вече 5 та година не се разслоява. И за тези другите ще кажа че съм го пробвал да го утая за 10мин на 10 000оборота и пак не стана с летящ ротор. Това го направих за да видя дали металните частици който всички твърдят че има дали ще се утаят а над утайката да е бистра е не стана. Хомогенно си остана маслото.

    Коментиран от #40

  • 18 факт

    23 4 Отговор

    До коментар #3 от "Tervel bitcoin":

    скоро ще вдигат цената на тока
  • 19 Chukan Kirilov

    35 3 Отговор
    Колата и жената трябва да се карат редовно иначе им се разваля центровката, получават нагар, разслоява им се маслото и куп други проблеми... А майстори и помагачи много, поне на приказки...
  • 20 onq s konq

    31 9 Отговор
    Принципно съм съгласен с автора но САМО НАПОЛОВИНА,защото както е известно "медалът има 2 страни",както и че "истината винаги е някъде по средата".Първо:Авторът не уточнява СЛЕД КАКЪВ СРОК ПРИБЛИЗИТЕЛНО въпросните "лоши последици" от неползването на автомобила ще имат реално отражение върху техническите му показатели,а само "препоръчва" да се кара колата минимум 2 пъти седмично.Второ:Доста водачи/включително и аз/ НЕ ПОЛЗВАТ КОЛИТЕ СИ ПРЕЗ "СНЕЖНО ВРЕМЕ" т.е. около 4 месеца.Защо авторът не спомене,че пускането в ход на двигатела при МИНУСОВИ ТЕМПЕРАТУРИ поне в началните 5-10 минути АМОРТИЗИРА МОТОРА НА МАКС поради студеното масло?Да не говорим че в първите километри при въпросните минусови температури РАЗХОДЪТ НА ГОРИВО е около 3-4 ПЪТИ ПО ВИСОК ОТ НОРМАЛНИЯ?

    Коментиран от #26, #39

  • 21 Дедо Шишарко

    23 5 Отговор
    Същата работа като с оная работа (набора)!Не го ли ползваш редовно,ще те изостави!
  • 22 Фатмак Радев

    27 3 Отговор
    Радославчо каква е тази боеспособност на двигателите бе . Ти да не си бил кашик в армията бе момче.
  • 23 Jilett

    13 2 Отговор

    До коментар #3 от "Tervel bitcoin":

    Ел. Играчка ли?
  • 24 Jilett

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "ТМВ":

    Пикай и бегаййй
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Марта

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "onq s konq":

    Има теми от същия автор, които отговарят на въпросите ти. Някои от тях са прикачени към тази статия.

    Коментиран от #28

  • 27 волен сидеров

    5 5 Отговор
    пълни глупости и манипулации
  • 28 onq s konq

    6 4 Отговор

    До коментар #26 от "Марта":

    Ти не разбираш-Аз НЯМАМ СЪМНЕНИЕ ОТНОСНО ПРАВОТАТА НА ДУМИТЕ СИ и информацията ми е от ДРУГИ,ПО-ИЗЧЕРПАТЕЛНИ И АБСОЛЮТНО ПОТВЪРДЕНИ ОТ ПРАКТИКАТА ИЗТОЧНИЦИ.Въпросът е ЗАЩО авторът на настоящата статия разглежда Темата ТОЛКОВА ЕДНОСТРАННО,след като вероятно претендира за ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ?!
  • 29 ФЪКтолога

    2 2 Отговор
    А това от къде го преписахте. Помощи ли ви трЕбват !@@!
  • 30 гощо

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Tervel bitcoin":

    Копай биткойни там и тих те искам!

    Коментиран от #32

  • 31 Пасату

    13 2 Отговор
    Аз си ходя на работа с метро и карам събота и неделя главно извън София, екстра съм си.
  • 32 Tervel bitcoin

    2 5 Отговор

    До коментар #30 от "гощо":

    Изкопал съм предостатъчно биткойни и то когато е имало смисъл по (88) на ден сега който иска да копа значи е ентусиаст А ти защо сменяш темата и пак имаш проблем с псевдонима ми бе
  • 33 Иван Карамански

    5 0 Отговор
    Моята е забита на поляната,екологично чист двигател,по е добра и от еликтриката.
  • 34 баба

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Tervel bitcoin":

    Да беше направо се похвалил, че имаш електрическа кола.Щяхме да се радваме заедно с тебе. Другите клишета бяха излишни.
  • 35 Бай Кой

    14 1 Отговор
    Ми то и с жените така... Редовно трябва, да.
  • 36 Шоферот

    7 1 Отговор
    "...препоръката е колата да се кара поне два пъти седмично." Може ли веднъж?....
  • 37 Шерп

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "Tervel bitcoin":

    А носиш ли си гаража като пътуваш нанякъде? Със все контактите за зареждане, кабелите и т.н.?...
  • 38 Абдул

    20 3 Отговор
    Абе биткойн-чо,да ти го набиткам в койна ! Въздухът никога не е бил по-чист.Това са уйдурми на онези,дето искат след дизелите да забранят и ДВГ, та само елавтомобили да има и Русия да няма на кого да си продава нефта и да я задушат икономически. Тези "фини прахови частици",за коитро става дума под път и над път някой виждал ли гие,изследвал ли ги е,или и те са като теорията за "глобалното затопляне'.дето тази зима Канада,Сащ и Западна Европа пукнаха от студ. Не случайно Тръмп извади САЩ от споразумението за климата,защото разбра,че и това е една огромна манипулация,изсмукваща милиони долари от бюджета. Утре и печките на дърва ще забранят.Бе в какъв свят живеем?!
  • 39 на коня под опашката

    12 0 Отговор

    До коментар #20 от "onq s konq":

    Ако и тази зима пак си заковал Бе еН Вето в кокошарника, един съвет от мен-чисти го от курешките, че отиде металика!
  • 40 Анте Г.

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "hmhmhm":

    Нарича се СЕПАРАТОР , а действията КЛАРИФИКАЦИЯ и ПУРИФИКАЦИЯ ...
  • 41 Гошко-шофьорчето

    11 1 Отговор
    Защо трябва да караме колите си редовно?! Ами, то кат'при жените. Дан'ги кара друг. Колкото повече, толкова по добре вървят.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Японеца

    13 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: При по-дълъг престой маслото може да се разслои на отделните си фракции, защото е известно, че то се състои от основа и присадки, влияещи пряко на свойствата му.
    Славчев кой движи маслото в тубата?

    Коментиран от #46

  • 44 СмотанЯк

    2 0 Отговор
    За да не стане за кофата.
  • 45 ЖонТръ Волтъ

    2 1 Отговор
    Много простотии изчетох ! Само ще добавя : всичко е измама !
  • 46 797

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Японеца":

    Маслото в тубата е запечатано, използва се относително скоро след производство и най-вече - не е пълно с гадости отделни от горивния процес.