12 Февруари, 2019 10:31 52 772 17

Видове газови уредби (АГУ)

  • агу-
  • газова уредба-
  • съвети
Видове газови уредби (АГУ) - 1

Автомобилните газови уредби са доста разпространени в България. По-конкретно става дума за тези, работещи с пропан-бутан, въпреки че и метановите системи навлизат все повече в автомобилите у нас. Най-разпространени обаче си остават АГУ-тата на пропан-бутан, които се делят на няколко вида. Те могат да се монтират на почти всички бензинови двигатели.

В зависимост от типа на бензиновия двигател те се делят на авто газови уредби и на авто газови системи. Последните също са два вида. На двигатели, захранващи се през карбуратор или т.нар. моноинжекцион се монтират най-елементарните уредби. Те са и най-евтини, като в тях почти няма електроника.

Основните компоненти в този вид уредби са резервоар, изпарител и смесител. Когато обаче става дума за инжекционни мотори, то там нещата са малко по-сложни. За този вид агрегати е нужна авто газова система, включваща електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител, който играе роля на регулатор на налягането. Когато двигателят работи на газ, електрониката прекъсва работата на бензиновите инжектори.

При най-съвършения вариант, който естествено е и най-скъп, газта постъпва в горивната камера в течна фаза. Тук няма изпарител, работата на газ и на бензин е еднаква - тоест и динамиката и разхода на гориво са едни и същи. При по-старите системи, когато колата е на газ, тя харчи малко повече, а "тягата" е по-малка.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Tervel bitcoin

    55 18 Отговор
    Това е бъдещето
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Xxxx

    82 5 Отговор
    Може ли да направите статия за газифицирането на двигатели с директно впръскване на гориво? Последните 10 години почти спряха двигателите с многоточково впръскване и масово се произвеждат двигатели с директно впръскване. Измислиха ли адекватен и безпроблемен начин за газивикацията им? Постепено се забраняват дизеловите автомоили заради вредните емисии, бензина е скъп, а газта евтино и екологично гориво. Също така да не забравяме, че предложиха в парламента да намалят данъка на автомобилите с АГУ на половина.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Марто

    56 4 Отговор

    До коментар #5 от "Xxxx":

    течната фаза му е майката, но все още са много скъпи. карам служебна такава и е неразличима и като разход и като динамика

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 и те така

    25 5 Отговор

    До коментар #5 от "Xxxx":

    Субару още правят с многоточково впръскване. Някои даже са с фарбична АГУ.

    Коментиран от #16

  • 10 куку руку ку

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "Марто":

    A помпите им са "консуматив" заради качеството на газта, която се продава у нас.
  • 11 Рамбо

    15 129 Отговор
    АГУ -------- бомба със закъснител !!!!!!!!!!!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 брутален нерезляк

    8 89 Отговор
    Вярно, че като зареждаш паричките двойно и тройно са по-малко, но друго е на бензин и нафта, друго е на газ. За зимата трябва добре да е загряла колата особено на голям студ, иначе задавя се и те оставя, където си. Постоянно се бъзикат оборотите и съответно трябва да ги гласиш. При високи обороти може след отпускане на газта рязко да паднат и колата да загасне. Карал съм ситроен ZX на газ и FORD. Ситроенката беше май по-добре, а форда харчеше газ като ламя, огромен разход. И какво излиза зареждаш един път бензин за припалване и тъпчеш здраво газ за да го издуха за отрицателно време.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Гост

    32 3 Отговор

    До коментар #9 от "и те така":

    В нито един каталог за нови субарута няма модел с газови уредби . Всички са нов внос от италия с фабрично АГУ . Хаха
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.