20 Май, 2019 15:58 8 993 38

Автопилотът на Tesla отново причини смъртта на водач

  • tesla-
  • автопилот-
  • катастрофа
Автопилотът на Tesla отново причини смъртта на водач - 1

Националният комитет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) приключи с разследването на произшествие с участието на Tesla Model 3, което завърши със смъртен случай. Става дума за катастрофа между бюджетния електромобил на Tesla и камион, при което загива водачът на Tesla-та.

Разследването е установило, че автопилотът на колата е бил включен 10 секунди преди сблъсъка, а осем секунди преди него водачът е пуснал волана. Колата се е движела със скорост от 110 км/ч по път в близост до Палм Бийч Флорида.

Автономната система не е отбелязала, че преминаващият кръстовището камион е спрял заради задръстване пред него. Tesla-та обаче не е намалила и се е врязала в камиона. Водачът на електромобила Джон Бенер е загинал на място. Това е четвъртият смъртен случай по вина на автопилота на Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Meganoob BG

    17 14 Отговор
    Аз не знам кой автомобил по света изобщо е способен да те спаси при сблъсък с камион, особено ако е челен?

    Коментиран от #5, #6, #26

  • 2 Meganoob BG

    48 7 Отговор
    Обаче този автопилот наистина е голяма простотия, да ти зависи живота от незавършен продукт.

    Коментиран от #11

  • 3 Nikolov

    8 7 Отговор
    Това ми звучи като заключение на български шапкари. 10 секунди, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1,.....край.
  • 4 JPower

    26 5 Отговор
    Войната на машините...дайте една такава на Боко тиквата!!!
  • 5 гост

    14 15 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    Ами всъщност ако удара беше челен този идиот щеше да се отърве с няколко натъртвания !!!! Обаче колата е минала ПОД камиона между колелата , което е отрязало само тавана , заедно с главата на олигофрена , дето напълно си заслужава съдбата !!!! Просто неправилно е изчислила височината , иначе пред колата не е имало препятствие практически !!!

    Коментиран от #9

  • 6 гост

    19 4 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    Даже ако само се е бил навел встрани , е щял да се отърве невредим , обаче кой знае в какъв телефон е блял !!!!

    Коментиран от #22

  • 7 smeh

    19 7 Отговор
    Скоро мисля да отворя букмейкърски пункт за залози свързани с Тесла. Да залагаме дали следващото зомби ще се наниже в камион, или ще пламне поредната електричка. Залози за фалит на ултра-гига-хай-технологичната компания също се приемат, както и дали Мъск ще се появи пиян или нашмъркан. За позната бройка на споделени туитове от африканчето - джакпот - автономен електрически стол с най-дългия пробег на пазара.
  • 8 Driving pleasure

    7 8 Отговор
    Ше осъзнаете някой ден, че светията друсан е обикновенубиец!
  • 9 Driving pleasure

    15 11 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Този идиот е направил само 1 грешка купил си е кочина! При включен автопилот тъпотията не е засякла 30 метра 50 тона камион и не само това, ами след обезглавяването е продължила още половин км. Човекът не е виновен, че друсаното африканче продава пълен боклук,зашото не за първи път системата регистрира опасност, но не предприема никакви действия - поне да задейства спирачките ако не друго! Свети Илон трябва да кибичи столетие в затвора щото от алчност изтреби маса народ!

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ДДД

    3 14 Отговор

    До коментар #2 от "Meganoob BG":

    Какаво бе 1 смъртен случай? За една смърт ако закриваха заводи.Май само булгар рено ще правят коли(незнам може и те да имат смъртен случй)
  • 12 Driving pleasure

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Qwerty":

    Не толкоз уважаеми, но подобващо голям дебиле - системата е била включена в момента на удар, а волана не е бил държан само 2 секунди, което не влияе на работата на системата. Въпрос 1 е защо тази система за сигурност не е регистрирала заплахата и реагирала. За това оправдание няма. да не говорим, че абсолютно всички останали производители са сложили предпазна мярка и ако не държиш волана автомобила пуска аварийки и спира - само ПРЕСТЪПНИКА мъск рекламира простотията си като автономна система (за което на някои пазари беше и глобен) и не е сложил подобна предпазна екстра. Така че драги ми господин дебил наградата Дарвин е за всеки поръчал си от УБИЕЦА Мъск, а не за този ползващ устройствата му за убийство!
  • 13 jdm

    19 5 Отговор
    Клиентите на тесла са пълни малоумници. Първо са дали една камара пари за тоя тостер, след това оставят живота си на някаква програма(автопилот) и накрая като се ударят даже и да оцелеят след удара теслата ще се самозапали и ще ги довърши.
  • 14 гост

    12 6 Отговор
    Защо си мислите, че всеки автопилот ще реагира адекватно във всеки един момент. Ясно са написани инструкциите във всички марки - бъдете винаги готови да поемете функциите на автопилота. И сега и в бъдеще не трябва сляпо да се вярва на технологията. В случая един тъпанар си е рискувал живота да провери как работи автопилота.
  • 15 гост

    10 9 Отговор
    Проблема е всъщност,че автопилота на Тесла е най/добрия на пазара и хората се предоверяват,като мислят че ще се справи във всички ситуации.За това винаги от Тесла предупреждават,но хората продължават да карат така.Повечето от автопилотите на останалите марки са неизползваеми. Вижте също и сами в ютуб. Има доста сравнения също там.

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Вижте,че другите марки даже и лентата не могат да държат и постоянно трябва да се коригира.При останалите марки трябва да държиш ръцете готови във всеки един момент да хванеш управлението,като излиза по-лесно просто да си управляваш.

    Коментиран от #18

  • 17 Каракуд

    4 3 Отговор
    Един зомбиран джендераст по малко
  • 18 гост до госта

    11 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Колкото и да се напъваш да оправдаеш лидера на култа и боклучавите му миксери, не ти се получава.
  • 19 Васко

    8 4 Отговор
    Не търсете проблема в автопилота. Търсете го в задкормилното устройство
  • 20 Зомби с квадратно чело

    18 1 Отговор
    Трябва да си РОБОТ за да караш 500 км. примерно и от една страна да не правиш нищо а от друга да си в пълна готовност, както обикновен шофьор. Тези полу бременни глупости трябва да се превърнат в системи за сигурност а думата автопилот да се забрани, поне засега.

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    9 6 Отговор

    До коментар #20 от "Зомби с квадратно чело":

    Просто е! Не използваш автопилота! Но за тези неща се иска акъл!

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Защо да се навежда

    9 4 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И защо трябва да се навежда в страни, за да си спаси живота? Имал е 10 секунди на разположение за да натисне спирачките, вместо да натиска копчето на автопилота. Този камион и е бил спрял там още при включване на автопилота. Този идиот, просто е включил автопилота и се е заболял някъде другаде, вероятно в телефона, без въобще да гледа пътя. Ако някой рязко му беше засякъл пътя, щеше да е малко по-приемливо, но този е умрял по най-балъшкия начин и автопилота не му е виновен, въпреки че не се е справил адекватно в елементарна ситуация.
  • 23 Зомби с квадратно чело

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Даваш една торба с пари и не го използваш, желязна логика!?!?!?!?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Plovdiv

    8 1 Отговор
    Никой не му е виновен за това, че се е доверил на тая сатанинска изгъзица!
  • 26 куку руку ку

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    При съвременните автопилоти се следи скоростта на предното возило и Тесла-та, на практика е трябвало да спре. Поне при мерцедес е така, задаваш например 90 км/ч, предният кара с 50 и Мерцедеса сам си намалява до 50, когато минеш в празно платно и веднага ускорява до зададените 90.
  • 27 София

    4 1 Отговор
    А вече има и камиони с автопилот ,ако откаже в задръстване ¿
  • 28 Жоро

    5 4 Отговор
    Никой не ви задължава да ползвате автопилота. Бета версия е ако знаете какво е това. Хора умират и от спукана гума и загуба на контрол. Колко хора е спасила системата за автоматичен краш стоп. Повече от 4. Всяка нова сложна технология има нужда от много време да се развие.
  • 29 Иван

    1 2 Отговор
    До коментар #26 за първи път чувам за такъв автопилот. Разкажи ми за него.!

    Коментиран от #34

  • 30 Тест

    1 0 Отговор
    Не е съобразил че пътя свършва в спрял камион
  • 31 гост

    5 0 Отговор
    Не разбирам защо нямат аварийно спиране когато автопилот е включен? И при другите марки се случват такива неща, но там хората не разчитат, че колата ще върви сама и остават поне малко повече в готовност и внимание. Разбирам да има асистенти, но не и да оставиш всичко на машината, която действа по предварително зададени данни и технически дефект може да причини неизпълнение на жизненоважно действие. Ще си платят със спад в акциите, няма спор.
  • 32 гост

    3 0 Отговор
    Тесла трябва да започнат да предлагат версията стандарт без вградените камери и управление за автопилот, без да намалят повече цената от 35х.долара. Така хем ще предоставят евтина електричка, хем ще спестят на хората страха дали ще реагира правилно системата или не. Ще се притесняват само от самозапалването. Пуснете модел 3 и без стъклен покрив, спестете си го, но генерирайте печалба. Мнозинството от хората просто искат електрическа кола, нормална, да върви на ток, да има добро ускорение, но без малоумните автономни управления. Поне модел У да го направят по този начин бюджетен и се нареждам на опашката, а не да разправят, че нямали да имат волан и педали, направят ли го това, да си купува вила в Малибу и да се готви за фалит, ама реален.
  • 33 Преброяване на бесните язовци

    6 0 Отговор
    Обикновено така се получава когато колата ти е по-умна от теб.
  • 34 куку руку ку

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Иван":

    Колата е 2016-та, на мой познат. Карал съм я малко. И горе го написах, задавам 90, тя си ги поддържа, но в момента, в който настигне по-бавен автомобил намалява скоростта сама и кара на някаква дистанция. В момента в който я преместиш в празна лента (изнасяш се да изпреварваш), сама ускорява до зададената преди това скорост. А, и сама може да паркира, сама си върти волана. От теб иска само да превключваш назад или напред от скоростите, докато се намести.

    Коментиран от #35

  • 35 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "куку руку ку":

    Това е ясно,човек.Хората го знаят,просто малко те бъзикнаха.Казва се активен круиз контрол.И Тесла е така,погледай малко видеа в Ютуб също.

    Коментиран от #36

  • 36 куку руку ку

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Тя и Тесла-та така... ама явно не съвсем. След като се е бутурясала.
  • 37 Тесла не е кола!

    1 1 Отговор
    Тоя Илон Мъск е за затвора но нали чуека е билионер си плаща за да е винаги прав дори когато умират хора по негова вина!
  • 38 АзАз

    2 0 Отговор
    Имам Smart City Break (колата спира, ако види препятствие напред). Никога не разчитам на тази система, но веднъж ме спаси, като в градски условия погледнах за секунда километража и предния беше спрял за да не блъсне куче. Колата се разпищя и докато реагирам да натисна педала той вече беше потънал и колата спираше. Системата ми помогна, благодарих ѝ мислено, но продължих да не разчитам на нея. Имам един приятел обаче, който искаше да ми демонстрира, как работела неговата подобна система (Нов Golf) и се забихме 4 човека на светофар в спрелия пред нас автомобил с 30 км/ч ...