Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено суровите зимни условия не се отразяват добре на акумулатора, но и жегите могат да ви създадат главоболия.
Доказано е, че идеалната температура за една автомобилна батерия е плюс 20 градуса по Целзий. Лятото, когато навън е 30 градуса, а колата се движи, температурите в моторния отсек могат да достигнат и до над 70 градуса по Целзий.
С повишаването на температурата в батерията, електрохимичните реакции се ускоряват, започва корозия на мрежестата структура и нивото на електролита спада. Това намалява неговият капацитет, като може да се стигне до нива, непозволяващи на батерията да изпълнява основните си функции.
Съветът ни е, ако имате проблем с батерията през лятото, то трябва да се провери нивото на електролит в клетките (ако акумулаторната батерия е от такъв тип) и да се долее дестилирана вода до ниво, което покрива клетките. След това акумулаторът трябва да се зареди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джамбазин
15:42 25.06.2019
2 123
Коментиран от #18, #31
15:45 25.06.2019
3 пРОСТ
Коментиран от #11
15:47 25.06.2019
4 Прост
Коментиран от #12, #16, #25
15:52 25.06.2019
5 Бесен Язовец
15:54 25.06.2019
6 Перник
15:57 25.06.2019
7 Коко
18:04 25.06.2019
8 хай лайф
Коментиран от #33
18:58 25.06.2019
9 Кака Радка
20:06 25.06.2019
10 Порно
Коментиран от #17
21:10 25.06.2019
11 Алфа Ромео
До коментар #3 от "пРОСТ":
"ако акумулаторната батерия е от такъв тип", упражнявай малко четенето и после пак се превивай от смях...22:08 25.06.2019
12 Алфа Ромео
До коментар #4 от "Прост":
Професоре от името на кой питаш, какъв процент от населението на България кара нови и съвременни коли според теб?!?!?22:11 25.06.2019
13 Алфа Ромео
22:21 25.06.2019
14 Бай Шиле
00:21 26.06.2019
15 Каракуд
07:39 26.06.2019
16 ТАС
До коментар #4 от "Прост":
Най-разумното от техническа гледна точка е поставянето на акумулатора максимално близко за двигателя. Токовете при палене на двигателя са много големи и при късо съединение правия ток многократно по-лесно предизвиква пожар. За модерните изгъзици с разполагане на акумулатора къдели не в купето и или багажника при ДВГ не ми се говори. Могат да бъдат страшно опасни.08:10 26.06.2019
17 ТАС
До коментар #10 от "Порно":
Повечето автомобилни акумулатори с голяма мощност за тежки машини се проверяват и доливат и днес. За леките коли се разработиха такива които не се доливат с цел да се избегне фактора "безотговорен неграмотник" по народно му "каруцар". Човек който се качва и кара без да погледне нищо и накрая отива в сервиза и "този боклук пак се скапа".08:17 26.06.2019
18 Хайл
До коментар #2 от "123":
И за това им вадите кабелчета до задната броня да вземате ток като падне акомулатора че няма отваряне багажника11:06 26.06.2019
19 Гост
11:20 26.06.2019
20 vasik atanasova
айде сега
сменяйте ги на 5 г
и само премиум марки
пада ако има оттечка
11:47 26.06.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ВБА
14:34 26.06.2019
23 onq s konq
14:39 26.06.2019
24 Грую
15:29 26.06.2019
25 ttТТТТТТ
До коментар #4 от "Прост":
Toyota Rav4 , при двигателя е.16:01 26.06.2019
26 Автофен
доливане с вода + дозареждане със зарядно му е майката :)
С горния принцип прост Монбат ми изкарва 6 г., Елхим Искра в момента е на 6,5 г. и
все още държи фронта лятото в жегите дори ;)
22:21 26.06.2019
27 mi ta ka
23:13 26.06.2019
28 минала епоха
13:46 27.06.2019
29 Бай Чо Ви
15:47 27.06.2019
30 Мирко
21:05 27.06.2019
31 456
До коментар #2 от "123":
Що, твоят в главата ти ли е?13:08 28.06.2019
32 ей затва
15:37 28.06.2019
33 до ХайЛайф
До коментар #8 от "хай лайф":
Умните производители /Волво например/ въпреки, че монтират двигателя в багажника на по-големите класове, имат и система за отвеждане на газовете на акумулатора извън купето. Да си знаете...10:50 03.07.2019