30 Май, 2019 14:13 68 082 48

6 причини за прегряване на двигателя в задръстване

  • съвети-
  • двигател-
  • прегряване
6 причини за прегряване на двигателя в задръстване - 1

Идват летните горещини, а те доста често са съпроводени със задръствания в големите градове и респективно се случва някои автомобили да прегряват. Основните причини за прегряването на един автомобил са свързани с неизправности в охладителната система. Колкото по-стар е един автомобил, толкова по-голяма е вероятността той да прегрее в задръстване. Ето и някои от основните причини за тези неприятни за водача случки.

Неработеща радиаторна перка

Т.нар. вентилатор или перка на радиатора се включва при определена температура на охладителната течност. Когато обаче това не се случи, вероятността от прегряване е голяма. Най-често перката може да не сработи заради повреден температурен датчик.

Пробив в охладителната система

След зимните студове много от остарелите гумени съединения се разхлабват и напукват, което води до нарушена геометрия в системата и изтичане на антифриз. Пробив в радиатора също не е рядко срещано явление. Проблемът може да не бъде забелязан веднага, но изтичането на охладителна течност и респективно намаляването на нивото ѝ в системата води до прегряване.

Повреден термостат

Тази част се води за консуматив и трябва да се сменя на определен от производителя пробег. Това обаче често се пренебрегва от много от водачите на автомобили и тогава термостатът може да се повреди в най-неподходящия момент. Повредата му в затворено положение е по-рядка, но когато се случи, неминуемо се стига то т.нар. топлинен удар.

Мръсен радиатор

Радиаторната пита доста често се задръства от различна мръсотия, което води до нарушение в нормалния топлообмен в системата за охлаждане и оттам до прегряване на двигателя. Специалистите препоръчват почистване на двигателя веднъж или два пъти годишно.

Охладителна течност

Още един признак за неизправна работа на системата е свързан с качеството и количеството на антифриза. При некачествен антифриз и висока температура доста често се получават отлагания в тънките тръбички на радиатора, които водят до запушването му.

Водна помпа

Кръговратът на охладителната течност в системата става посредством водна помпа. Този възел също се води консуматив и смяната му по заводски предписания е задължителна. Когато това обаче не бъде направено, повредата ѝ в задръстване не би трябвало да ви учудва, а прегряването, което е следствие от тази повреда - е неминуемо.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сергей

    54 9 Отговор
    За съжаление никой не сменя антифриз и водна помпа докато не стане белята. Четете статията и спазвайте препоръките. Въпреки че сега ще се навъдят специалисти бол.

    Коментиран от #7, #10, #26

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 сектант

    28 29 Отговор
    на дачията е с хидро-пневматично охлаждане с течен азот - двигателя седи на минус 20 градуса постоянно, за да не вземе да и стане нещо от прегряване

    Коментиран от #8, #13, #41

  • 4 Радиатор с променлива геометрия

    30 5 Отговор
    Авторе,защо не обясниш що за понятие е това "геометрия на охладителната система"?

    Коментиран от #6

  • 5 стефчо

    45 21 Отговор
    Първите 6 причини са,че карате дърта изгнила,пушеща бракма която струва около 400 лв заедно със газовото!

    Коментиран от #21

  • 6 Иво

    16 0 Отговор

    До коментар #4 от "Радиатор с променлива геометрия":

    каналите за водата на самия блок
  • 7 специалист изкочил от боллука

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "Сергей":

    Нещо повече за смяната антифриза и прегряването,че нещо цензът ми даже не помага?
  • 8 Коментара

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Секта пак не си разбрал! В Дачия хидро - пневматичното охлаждане се включва след изгасянето на двигателя, за да се подържа ниска температура в (РБМК) реактора под капака...

    Коментиран от #9

  • 9 сектант

    18 5 Отговор

    До коментар #8 от "Коментара":

    проблема е, че не искам да си играя много с графитените глави, за да не се получи ядрена експлозия като тази до Припят
  • 10 куку руку ку

    12 12 Отговор

    До коментар #1 от "Сергей":

    Какви 6 причини? Причината е само една, кофти отвеждане на излишната топлина от двигателя към околната среда.
  • 11 Гост

    8 4 Отговор
    на стария опелу не знаех че има перка за охлаждане, до един ден където трябваше да навра колата в супер тясно място и на маневра N не се чу един шум нечуван за мен.
  • 12 qwerty

    14 4 Отговор
    Загряват заради ръчните скорости: газ-спирачка и пак, нормално е при тръгване да вдигне 2000 оборота, автомата като, че ли малко по-добре понася задръстванията, но там пък кутията загрява. Имаше едни кутии на Рено-Ситроен–Пежо DP0 голям купон става с тях по задръстваниците когато започнат да прегряват.
  • 13 Хайл

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Ми тя не беше ли с въздушно охлаждане
  • 14 Джуган

    42 9 Отговор
    Точно Субару избрахте за снимката към статията? Шофьор съм още от казармата и се напъвам да се сетя кога последен път видях прегряла японка но нищо не ми идва на ума.

    Коментиран от #25

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 onq s konq

    26 2 Отговор
    Карате си колите в горещините през лятото и после-що загрявали?Еми ВЛАКЪТ НЕ ЗАГРЯВА.
  • 17 Антонн

    39 1 Отговор
    Колкото по-стар е един автомобил, толкова по-голяма е вероятността той да прегрее в задръстване.
    Много смешно л...к!
    Дали старото ще прегрее,или новата кочинка защото се е скапал един датчик от хилядите.
    Само да те светна че на старата кола прегряваща според теб.
    Има уред за температурата,тоест ако термостата не работи ще си покаже .Колата загрява много бързо или много бавно,или имаш 2гр. мозък и при съмнение проверяваш маркучите към радиатора дали са еднокво топли.Термостата е консуматив и се сменя не зависи от възраста на колата.За перката на радиатора е същото нали ще видиш че температурата се повишава ,оп ааааа на новите нямаше ще ти светне червена лампа че си я предобрил.
    На истинските стари коли перката се пуска от термошалтер,при повреда перката върти постоянно хем да видиш че има проблем хем да не прегрее.Водна помпа също е консуматив и няма нищо общо с възрастта на колата.И не е мръсен радиатор а запушен,също е консуматив няма общо с възрастта на колата.На новата "супер кола" климатроника ще ти помогне в адско задръстване да я кипнеш.
    При непредвиден проблем ще пусна парното на топло,и ще се прибера каквато и да е жегата.А ти ще се прибереш с репатрак и лееееко затегнал мотор.
    Виж по магистралите репатраците какви коли возят!

    Коментиран от #23, #35, #46

  • 18 Пътна Помощ

    24 3 Отговор
    Най често прегрелите коли които съм репатрирал са вехти BMW-та от моделите в които вентилатора се задвижва от ремъка и е на оста на водната помпа.При тази допотопна конструкция на охладителната система прегряването е гарантирано.

    Коментиран от #19, #24, #28

  • 19 ЗАЩО НЕ СЕ ОБАДИШ НА ИНЖЕНЕРИТЕ НА BMW

    6 10 Отговор

    До коментар #18 от "Пътна Помощ":

    И ДА ИМ КАЖЕШ ЧЕ ТЯХНОТО ОХЛАЖДАНЕ Е ДОПОТОПНО И ДА ИМ ПРЕПОРЪЧАШ НЯКОЕ СВОЕ ВЕЛИКО ОТКРИТИЕ И РЕШЕНИЕ ПО ВЪПРОСА.

    Коментиран от #20

  • 20 Пътна Помощ

    13 1 Отговор

    До коментар #19 от "ЗАЩО НЕ СЕ ОБАДИШ НА ИНЖЕНЕРИТЕ НА BMW":

    Защо пък аз да ги уча?Достатъчно е да погледнат под капака на всяка друга марка.
  • 21 Мунзафер сюнетчиятта

    17 0 Отговор

    До коментар #5 от "стефчо":

    Трябва да си ни благодарен.Ако нямаше цървули като нас със коли за по 400-500лв,нямаше да има и измислени баровци като теб.Кажи поне едно благодаря за фона на който изпъкваш,вместо да плюеш.
  • 22 тост

    9 6 Отговор
    Авторе пропуснал си гарнитура на главата поради конструктивни недомислици. Един от лидерите с този проблем е Субару и БМВ. Правилно си сложил снимка на субару
  • 23 Моше лихваря

    23 0 Отговор

    До коментар #17 от "Антонн":

    Ще перифразирам -с хубави всеки може,а как е с грозни ,дебели и т.н.Бедноста не е порок.Даже лицемерните янки имат израз"Share with less fortunate"сподели с по бедния, но бай Ганю може само да плюе,забравяйки откъде е дошъл.Ако не знаеш от къде си дошъл,няма как да знаеш къде отиваш.
  • 24 Ккк

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Пътна Помощ":

    Защото са вехти и защото имат ОРИГИНАЛНИТЕ виско съединители.
  • 25 майстора

    11 6 Отговор

    До коментар #14 от "Джуган":

    Не си виждал прегрял японец ?? Яла с сервиза ще ти покажа ...натръшкал съм ги до задната ограда ...има каквото си поискаш дори такова като на снимката ..то вече го е нападнало един брашлян ...което ме навежда на мисълта че не помня от кога е там

    Коментиран от #31

  • 26 hienata

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Сергей":

    При всяко обслужване за смяна на ангренажен ремък, сменям и водна помпа на Полото. Каквото изтече от антифриза, доливам нов. Ползвам LONGLIFE. Следователно има някои хора, които си сменяме консумативите и не сме малко.Иначе статията е добра, замърсен радиатор (не запушен) съм виждал веднъж и наистина загрява (перката не смогва), беше се набил с пухчета от тополи и всякаква гняс.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Алфа Ромео

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Пътна Помощ":

    Това не значи ли че перката се върти постоянно, защо тогава прегряват често, питам само де не съм голям спец.

    Коментиран от #29

  • 29 Пътна Помощ

    10 3 Отговор

    До коментар #28 от "Алфа Ромео":

    При такова задвижване на вентилатора въздушния поток към радиатора зависи от оборотите на двигателя и когато навън е горещо,а колата е в задръстване и работи на най ниски обороти няма как да се охлажда ефективно.Панимаеш?

    Коментиран от #30, #33

  • 30 майстора

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Пътна Помощ":

    Добре де не се ли замисляш че че проблема е другаде при положение че в онези години всички бяха с виско съединител ???
  • 31 Джуган

    13 3 Отговор

    До коментар #25 от "майстора":

    Да бе, вЕрвам ти, ама като закарам Тойотата за смяна на масло и ги накарам пичовете да огледат всичко, ми казват “Споко, ще те надживее” а като закарам бавареца - “Абе глей сега, тука има ....” и се почва един списък като за 5-600 лева, така че оди у лево. Ако всички караха японки, много от пишман майсторите дето се домъкнахте в София ще останете без работа и ще трябва да се върнете на село да ремонтирате трактори и УАЗ-ки

    Коментиран от #32

  • 32 майстора

    6 5 Отговор

    До коментар #31 от "Джуган":

    Ай на бас че на Тойотата могат да и се случат неща дето на никоя друга не може да се случат ...

    Коментиран от #34

  • 33 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пътна Помощ":

    Аха, ясно
  • 34 Джуган

    20 3 Отговор

    До коментар #32 от "майстора":

    Майсторче, не учи гъ... как да сер.. какво ли не смених, нови, стари, скъпи, евтини, японките са здрави но скучни, немските продължават да кефят въпреки че станаха трошливи, италианските имат идея но калпавите материали ги предават, френските са на баир лозе, американските са дървета, корейска не съм имал, шведските навремето бяха алтернатива на германските но вече не са фактор, имал съм дори и Запорожец, така че мога да коментирам руските ама ще се въздържа че ще ме баннат. Ако нещо не ти е ясно, питай. Момент, пропуснах английските бангии, за тях трябва да си истински мазохист, по зле са и от френските.

    Коментиран от #38

  • 35 Джуган

    12 0 Отговор

    До коментар #17 от "Антонн":

    Абсолютно вярно, парното си е втори радиатор, спасявал ми е трътката в жегите нагоре по Петрохан
  • 36 kon6pirator

    9 1 Отговор
    Скоро научих и нещо ново:
    При смяна на термостата трябва да се внимава за положението на дупката за самообезвъздушаване(или както там се нарича)
    Повечето термостати имат една малка дупчица на корпуса, та тази дупка при монтаж/смяна на термостата трябва да сочи 12 часа (най-високата точка) за да може, ако има наличие на газови мехурчета в системата да не се задържат в блока преди термостата...
  • 37 Дфен

    4 8 Отговор
    Обачее снимката е много точна.

    Коментиран от #42

  • 38 майстора

    7 5 Отговор

    До коментар #34 от "Джуган":

    А по татово време помниш ли какво разправяха монтьорите за японските коли...че моторите са капсуловани и не подлежат да ремонт ... 😂 а помниш ли защо

    Коментиран от #39

  • 39 Джуган

    11 1 Отговор

    До коментар #38 от "майстора":

    Капсуловани им бяха мозъците на монтьорите по татово време, какви японски, какви 5 лв, освен Москвич и Жигула друго не знаеха, не можеха една центровка на запалването на Вартбург да направят като хората та се научих да си я правя сам, в София имаше пет-шест частни мерцедеса и ги правеха монтьорите на СО-МАТ, пардон, грешка, имаше и парче майстори които уж разбираха от Волга, Варшава и УАЗ-ка, ама селяните си ги правеха сами и не ходеха при тях.

    Коментиран от #40

  • 40 майстора

    1 13 Отговор

    До коментар #39 от "Джуган":

    Иначе кой какви предпочитания има е нещо страшно индивидуално ....той за това света е шарен ....ето аз например като си търся кола гледам да е нещо дето да не ми създава главоболия ...и японска кола нямам..и няма и да имам.. преди години даже бях решил и да не вземам японски коли в сервиза ..но човек не може много много в тоя занаят да си избира работата ...за това смених тактиката и сега като дойде клиент с японец гледам да го откажа с цената ...примерно ремонта ако е реално 700-1000лв аз казвам 2500-3000лв. И така ги отсявам ...сервизи в тая страна под път и над път да заминават другаде с тия талиги дето "не се чупели" !!!!
  • 41 АLFA Q 4

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    ТИ ВЗЕМИ СИ СМЕНИ РАДИАТОРА НА ГЛАВАТА,,, СЪС СИГУРНОСТ Е ЗАДРЪСТЕН ИЛИ ПРОБИЛ
  • 42 АLFA Q 4

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Дфен":

    И ПРИ МЕН СНИМКАТА Е ТОЧНА И ТО ОТ МНОГО ГОДИНИ
    НА ЕДИНИЯ КРИК,, GOLF. GTI-ТОТАЛКА Е ДВИГАТЕЛЯ
    НА ДРУГИЯ А4,,.. ДА НЕ ИЗБРОЯВАМ НА ПАРКИНГА
  • 43 нов внос

    3 0 Отговор
    Е при този автопарк на по 500-600хиляди пробег ше прегряват ами!И коли карани предимно от бабички.
  • 44 Шаран БГ

    10 0 Отговор
    "Менят се бързо времената, светът ухае на бензин......" Първото, което научих по"моята" преди 37 години , бе смяната на термостат. След 3 /три/ оригинални , заводски тогава,сложих един "Вест-джермани". Подобри се ужким работата. Докато един"колега" ме светна: Сложих едно ЦК - ключе под волана. Като захапя баир - зверя се в таблото. При 90 и кусур градуса- цък копчето и няма проблеми. Сега много тенекия, много нещо. От хубави по-хубави.... Карам Ваген-Поло вече девета година. Питайте ме къде и е термостата - хабер си нямам. Ще го хвърля , заедно с каруцата. И .......друга. Писна ми цял живот на железа да слугувам. Младите - не им слугувайте, не се"влюбвайте" в някаква тенекия.Правят ги да издържат максимум десетина години- на 5 /пет/ са сигурни. Заводите бълват почти по две за една минута..!!!
  • 45 Nev

    2 0 Отговор
    Един добър и полезен коментар от 36👍
  • 46 Бай Шиле

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Антонн":

    Тъкмо се втурнах да пиша подобен коменар но ти си ме отменил.Стара или нова,колата загрява когато е не изправна.
  • 47 Kak

    0 0 Отговор
    Карам14 год 124 дизел над 800 хиляди е нямам спомен за смяна на помпа или антифриз но никога не слагам вода само чист концетрат минус 60 , 70 градуса
  • 48 Пешо

    0 0 Отговор
    Имам такава като от снимката и то турбо, което би трябвало да грее повече. Изправна ли е колата и поддържана, няма прегряване. Всички греят от мърляшкото отношение на българина към автомобила.