Необичайната зима, характеризираща се с по-високи температури и липса на сняг, драстично промени стандартните алгоритми на поведение не само за прелетните птици, но и на собствениците на автомобили. Как точно?
Въпреки това по-голямата част от собствениците на автомобили миналата есен монтираха, подходящи за студения сезон гуми на своите автомобили. И сега те трябва да се примирят с повишено износване на меките зимни гуми при положителни температури.
Също така си струва да се отбележи, че гореспоменатите пътни реагенти в условия на почти постоянни положителни температури влияят върху метала на каросериите на автомобилите. При отрицателни температури тяхната химическа активност е значително намалена.
Но има и положителни моменти от топлата зима. Първо, вече почти два месеца шофьорите имат възможност да не купуват незамръзваща течност за чистачка. Няма студове, можете да излеете вода от чешмата в резервоара на чистачките или да си карате с лятната - краткосрочното замръзване в това отношение не се отразява толкова зле.
Собствениците на автомобили почти вече не се нуждаят от затопляне на автомобила и почистване от сняг. Това означава икономия на бензин, време и липса на необходимост от закупуване на четки за сняг и т.нар. стъргалки, тъй като последните като цяло всъщност почти не се използват и износват.
И още нещо - дори стар акумулатор при почти нулева температура повече или по-малко се справя със задълженията си. И ако декември беше настъпила нормална зима с дневни температури около -10 ° C - стотици собственици на автомобили щяха да бъдат принудени да купят нови батерии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо
Коментиран от #6, #42, #43
12:46 24.01.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 6228
Коментиран от #26
12:53 24.01.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 00000014
До коментар #1 от "Дедо":
Правилно е написано --- да се знае колко зомбирани глупаци - фенове на зимните гуми има, и колко собственици на сервизи за подмяна на гуми ще проплачат тук.Коментиран от #12, #15
12:56 24.01.2020
7 Радко Ганьов
12:57 24.01.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Снжко Снежистия
13:03 24.01.2020
10 Пешо
Коментиран от #14
13:03 24.01.2020
11 Гост
13:03 24.01.2020
12 Гост
До коментар #6 от "00000014":
При - 10 градуса ако се наложи да спреш с летни гуми и не успееш, защото са станали на камък, тогава ще видиш кой е зомбирян и глупав. Но тогава и да те пребия човек, вече ще е късно.Коментиран от #16, #82
13:05 24.01.2020
13 сс18
13:28 24.01.2020
14 Гошо
До коментар #10 от "Пешо":
Пешо, другия път напиши щуротиИте. Няма да сбъркаш.13:32 24.01.2020
15 Така е
До коментар #6 от "00000014":
Аз си карам с износени летни туми и кво о т тва😂😂😂😂колицата си върви без проблеми пък вие може и вериги да слагате и сол да си носите кат не знаете ка да карате😂😂😂Коментиран от #17, #68
13:33 24.01.2020
16 Булшит
До коментар #12 от "Гост":
На сух асфалт при минус 10 спирачния път на зимната гума е по дълъг от този на лятна. Разликата в полза на зимната е само на сняг, лед, кишаКоментиран от #18, #20, #23, #54, #58, #67
13:36 24.01.2020
17 Гост
До коментар #15 от "Така е":
Ами за такива като теб трябва сваляне на намера и бараката ти на трупчета. Като си направиш твои пътища, си карай и без гуми ако искаш. До тогава ще се съобразяваш, защото много такива "Карачи" като теб висят от некролозите.Коментиран от #25, #60
13:37 24.01.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Ал та фанах Атаопънах
13:43 24.01.2020
20 00000014
До коментар #16 от "Булшит":
Прав си, но 80 -те % бавно стоплят, а понякога и никога!Коментиран от #22
13:44 24.01.2020
21 Философ но дървен
13:45 24.01.2020
22 Гост
До коментар #20 от "00000014":
Гледай тестове и сам определи кой стопля бавно. Като нямаш пари за зимни гуми, си карай трошката извън републиканската пътна мрежа.13:48 24.01.2020
23 Гост
До коментар #16 от "Булшит":
Понеже ми изтриха линка, само пак да кажа, че тестовете са категорични, че дори и при +7 градуса, лятната гума спира по-зле на сух асфалт от зимната. Тестове много, така че си измисляй.Коментиран от #31
13:51 24.01.2020
24 Философ но дървен
13:53 24.01.2020
25 00000014
До коментар #17 от "Гост":
Ти си ГОСТ и между мислещите хора, но все пак ще ти отделя малко време ----- Казано - зимните гуми са за сняг!!! От 36 години съм шофьор - само със летни гуми .... защото няма сняг, а на лед нищо не помага .... и проблеми съм нямал. Защото това, което е в момента в София и го гледам през джама е ежедневие по Черноморието . Всичко останало е лобизъм, високи данъци и изсмукани от пръстите оправдания. И философските цитирания на тт данни и експерименти няма да ти помогнат, ако не шофираш кротко, по правилата.Коментиран от #27, #29, #35
13:55 24.01.2020
26 куку руку ку
До коментар #4 от "6228":
..."Нямa cтудoвe, мoжeтe дa излeeтe вoдa oт чeшмaтa в рeзeрвoaрa нa чиcтaчкитe или дa cи кaрaтe c лятнaтa - крaткocрoчнoтo зaмръзвaнe в тoвa oтнoшeниe нe ce oтрaзявa тoлкoвa злe." ...Не, не се отразява зле, като оставим настрана пукнато казанче или пукнат корпус на помпичката.. ама то се разбира после, когато се стопли времето и изтече водата.
А колкото за гумите, за нашите ширини най-удачни се оказват всесезонните.
14:03 24.01.2020
27 Гост
До коментар #25 от "00000014":
Ти си типичното олицетворение на бай Ганьо. Производителите правят тестове, но ти си мислиш, че си най-знаещия и най-разбирания, само и само да не дадеш 600-700 за зимни гуми. И 136 години да си шофьор, ще бъдеш все същия нарушител и циция. За едно си прав - трябва си нормално шофиране, но изречено от теб, звучи абсурдно. Зимните гуми били за сняг, пък нямаш акъла да осъзнаеш, че при отрицателни температури летните гуми стават на камък.Няма как да те накарам да мислиш, ти си просто социопат.
Коментиран от #28, #32, #59
14:04 24.01.2020
28 00000014
До коментар #27 от "Гост":
Според твоите думи съм нарушител и социопат? На какво? Закон за зимни гуми няма! Несъгласието с оправданията на овластени нищожества за мръсния въздух, лобизма и всекидневните кражби от същите тези същества ме правят социопат? Интересно! Вече знам стереотипът ти на мислене - не си интересен. А пари имам - защото не ги пръскам по тарикати!Коментиран от #76
14:11 24.01.2020
29 куку руку ку
До коментар #25 от "00000014":
По-голЕма глупост не можа ли да изръсиш. С чисто нови летни гуми, купени през пролетта и... падна един снежец, 5 мм тънък и така съм пускал един баир, че косата ми се изправи. ABS-a дрънчи и колата, ни спира, ни ускорява. 20 км/ч докато свърши баира, добре че никой не изкочи пред мен.Коментиран от #30, #61
14:14 24.01.2020
30 Гост
До коментар #29 от "куку руку ку":
Остави го този измислен герой. Тръгнал да се прави на по-разбиращ от самите производители на гуми - смятай за какъв хахавец става въпрос.14:21 24.01.2020
31 Plameni
До коментар #23 от "Гост":
С грешка си ,че зимните гуми при ниски температури са по-добри на мокро и сух асвалт от летните .Пишеш, че имало много тестове ама не споменаваш нищо конкретно.Аз ще ти дам тест който не единственият ,има и на AutoBild ,но тоя е по-интересен и по-нов за моето твърдение че летните гуми спират по-добре от зимни на сух асвалт под 7°С www.testworld.fiКоментиран от #40, #62
14:46 24.01.2020
32 Инж Химик
До коментар #27 от "Гост":
Има и зимни китайки по 80-100лв, който въобще не са лоши и ако се сменят навреме с летните гуми могат да изкарат 2-3 сезона разумно шофиране. Средно 133лв на година, по 12лв на месец... не ми го побира акъла защо ганьовците си правят експерименти със сигурността си.Коментиран от #74
15:01 24.01.2020
33 Да бе да
Коментиран от #37
15:10 24.01.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Гост1
До коментар #25 от "00000014":
Господине,Не знам дали сте шофьор от 36 години, но може би имате и 36 километра навъртяни зад волана. Това ми напомня за един мой познат който твърдеше, че дадена марка автомобил който той караше е много здрава кола. Та накрая се оказа, че за 4 години и навъртял 3000 километра. Така, че споделете колко километра минавате на година. Аз лично минавам по 30 000 на година и съм осъзнал, че гумите са единственото нещо което те държи на пътя. Сменяйте зимни и лятни гуми задължително. Така пазите вашия живот и на останалите участници в движението.
Коментиран от #63
15:51 24.01.2020
36 qwerty
16:16 24.01.2020
37 2776
До коментар #33 от "Да бе да":
В този ред на мисли съм изпадал в ситуации и с летни при по студено време и със зимни в края на зимния сезон . Зимните са за предпочитане , но аз ги сменям , всяка гума да си знае сезона . Искам да мога да разчитам на гумите във всеки един момент .16:36 24.01.2020
38 ююзжцз
16:45 24.01.2020
39 13231
Коментиран от #69
16:52 24.01.2020
40 Гост
До коментар #31 от "Plameni":
В никаква грешка не съм, но ми изтриха линка. В твоя линк няма нищо за гледане. Ще пробвам пак да пусна и дано не го изтрият пак: https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWIТа там може да видим, че при 6 градуса зимата гума спира за 35,5 метра (3:47 минута), а лятната спира за 42,5 метра (4:05 минута).
Клипове има достатъчно, но явно някои хора ще тръгнат да спорят дори с производители, само и само да не дават пари за зимни гуми.
Коментиран от #44, #64
18:55 24.01.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Plameni
До коментар #40 от "Гост":
В теста на tyrereviews.co.uk /Article/Summer -All-season -and Winter -Tyres -tested ad 0C-15C показват на специален закрит полигон спирачния път на летни ,зимни ,зимни за скандинавските страни и всесезонни гуми при различни температури и условия. При 0°C на сух асвалт спирачен път на летни гуми от 80км/-24.67, всесезонни 24.76, зимни 25.67, зимни скандинавски 30.87мКоментиран от #48
20:34 24.01.2020
45 Алфа Ромео
21:10 24.01.2020
46 инж химик
21:18 24.01.2020
47 ПРОСТ българин
21:19 24.01.2020
48 Гост
До коментар #44 от "Plameni":
Пак не ти работи линка и пак си измисляш нереални неща. Сега пък само за сухо - ами то при -10 градуса винаги има слана и скреж по пътя, не знаеш ли?Аз ти давам линкове на видеа с реални тестове с едни и същи автомобили и един и същ производител, ти ми говориш пак наизуст.
Ето и още едни данни на Вредещайн: https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c
Направо се чудя как изобщо някой се осмелява да оспорва данните на производителя, а в същото време да ползва негов продукт???
Коментиран от #49, #50
21:25 24.01.2020
49 Plameni
До коментар #48 от "Гост":
Много е просто в Google да напишеш първия ред които съм написал и да изгледаш клипа, който за мен е най-добрия и достоверен . Няма друг подобен който да показва спирачния път при различни температури 0°, 2° ,6° ,10° и 15 ° на сухо ,мокро и сняг и избор на четири вида гуми (летни ,всесезонни ,зимни европейски и зимни скандинавски )като имаш зимни ,летни и всесезонни от една марка което е много важноКоментиран от #51
21:49 24.01.2020
50 Plameni
До коментар #48 от "Гост":
Разполагам със зимни Continental ts 860 и летни Continental Premium Contact 6 бих направил теста лично ,но гумите имат различна широчина ,а по-широки летни на сухо имат голямо предимство.21:58 24.01.2020
51 Гост
До коментар #49 от "Plameni":
Аз пък ти казвам, че нито линка ти работи, нито в Google излиза нещо от първия ти ред.Както и да е - показах клипове и няма какво повече да добавя, пък ти си вярвай, че лятната гума спира по-добре от зимната при отрицателни температури. Разлика от 7 метра при 6 градуса за мен е огромна и то за Континентал между лятна и зимна гума.
Лично съм усещал при отрицателни сутрешни температури пролетта, разлика в сцеплението на чисто нови летни Бриджстоун с комплекта стари зимни Континентал, който бях сменил, така че мен не може да ме убедиш в твърденията си.
Коментиран от #53
22:10 24.01.2020
52 drivers
22:31 24.01.2020
53 MIB
До коментар #51 от "Гост":
Те твоите едни клипове ,единия не е наличен другия някаква анимацияКоментиран от #57
08:16 25.01.2020
54 Bla bla
До коментар #16 от "Булшит":
Има нещо вярно ,съгласен съм08:25 25.01.2020
55 гощо
08:44 25.01.2020
56 Дедо Ванчо
09:02 25.01.2020
57 Гост
До коментар #53 от "MIB":
Я пак виж в коментар 40 дали не е наличен клипа? Току що пак го пуснах, така че си е наличен, ама явно не ти изнася, защото сигурно и ти си от онези професори с летните гуми.09:54 25.01.2020
58 Ха ха
До коментар #16 от "Булшит":
Точно, тя Червената армия все със зимни гуми стигна до Берлин10:22 25.01.2020
59 Чук
До коментар #27 от "Гост":
Те производителите само за твийто благо мислят шъ знайш, за тях си хип....апропо дневни, нощни и гуми за мъгла купи ли си смехурко?!))))Коментиран от #70
10:32 25.01.2020
60 Сникерс
До коментар #17 от "Гост":
Нека позная ти си гепираст и много те кефят пътищата МУ....хи хи хиКоментиран от #71
10:33 25.01.2020
61 Нафърфорий
До коментар #29 от "куку руку ку":
Пък ако беше със зимни с 220 щеше да го спуснеш знам аз....10:35 25.01.2020
62 Нафърфорий
До коментар #31 от "Plameni":
Хе хе за тоя Аутобилд става дума, където Конти и немските щайги са винаги начело в класациите нали?10:37 25.01.2020
63 Гост2
До коментар #35 от "Гост1":
Бе май най- важното между автомобила и пътя е задкормилното устройство, но някои, които "много карат" по ги разбирали тия работи...10:40 25.01.2020
64 Ха ха
До коментар #40 от "Гост":
Тя таз гума на дух асфалт ли , че не видим))))Коментиран от #72
10:43 25.01.2020
65 Джуган
11:08 25.01.2020
66 незнайко
11:18 25.01.2020
67 Медитераниън сии
До коментар #16 от "Булшит":
То е така, но 2019 януари си бях наел кола - Шкода Фабиа модел 2018 да си ходя на работа и връщам съответно. Отивам нощна смяна, през нощта навалял 20 см сняг и колата беше като шейна. Онези наглеци от рент а кар-а я оставили с летните гуми. А пътят ми минаваше и през магистралата Д6 от Карлови вари в Чехия до Прага, където живея. 20 кошмарни километра от мястото на влизане в магистралата до Прага. С летните гуми не можех да си позволя висока скорост, защото ще ме занесе и блъсне някъде, а изпреварващите ме отляво камиони и автобуси ми пълнеха предното стъкло със сняг и киша... Нещо, с което чистачките на Фабиата много трудно се справяха... Т.е. по-добре си е зимната гума, защото един лек зимен дъжд може да ти обърка сметките с летните гуми. Лятната гума е пресметната да се ползва лятото, по-евтиния "летен" каучук при минусови температури се втвърдява прекалено и започва да се хлъзга и пързаля, превръща се в шейна...11:26 25.01.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 минаващ
До коментар #39 от "13231":
Точно. Аз съм с мишлен кросклимат и не сменям нищо.12:04 25.01.2020
70 Гост
До коментар #59 от "Чук":
Тогава защо си купуваш гуми, направи си ги сам, г-н Балкански.12:33 25.01.2020
71 Гост
До коментар #60 от "Сникерс":
Нито ме вълнуват ГЕРБ, нито идиотщините ти.12:34 25.01.2020
72 Гост
До коментар #64 от "Ха ха":
Не знам какво значи ДУХ асфалт, но спорът беше за температури около -10 градуса, а при такива температури говорим за мокър или заскрежен асфалт. Ама ти от къде да знаеш?12:36 25.01.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Д-р Хонорис кауза
До коментар #32 от "Инж Химик":
Такива като вас, сложили зимни гуми, на сух асфалт, защото спирали по-добре от летните, сте най-зле от шофьорите. Чакате на зимни гуми, на ABS и разни съкращения да помагат, защото не можеш да си прецениш скоростта и дистанцията. На сух асфалт и при -20° няма никакъв проблем с годни летни гуми, като спазваш правилата и се съобразяваш с пътната обстановка. А като искаш през завой между София и родното то село да влезнеш със 130 км/час естествено че гумите са виновни.13:29 25.01.2020
75 слон
19:38 25.01.2020
76 Хохо
До коментар #28 от "00000014":
Амън от дядки като теб със слаби и забавени реакции, не можещи да вземат завоя на кръстовището щото чакат 30мин да спрат колите и накрая секът някой...отделно скорост 30-40. И пари за поддръжка на моргата с изтекъл ресурс от чужбина 0. В Германия има закон за стандарт на гумите няма да обяснявам но разбирай или всесезонни или зимни. Ще караш с летни ама друг път. Там за дълбочина грайфер искат много по малко от БГ, а в БГ закон за зимна гума няма. Отвори АДАК и виж тестове и съвети. И да на вода зимните спират по кофти, но температурата се отразява и отделно ги съсипваш на тия - темп. Да не говорим че видиш ли 1-2мм сняг ще си стоиш у вас и ще гледаш през джама. А зимните гуми макар и не като вериги и шипове помагат донякъде и на лед. Винаги взимам топ зимната гума в тестовете на АДАК и АВтобилд и досега не съм виждал заледен участък или паркинг, който да ме подведе20:57 25.01.2020
77 Кво да се прави
23:17 25.01.2020
78 Стария
Коментиран от #79, #81
21:37 26.01.2020
79 Гост
До коментар #78 от "Стария":
Ами случайно да си чувал за прогрес? То и преди вас да карали с каруци без гуми, пък е имало още по-големи зими.Аз все пак помня тези времена по Тошово време и помня, че колите бяха по 60 к.с. и тежаха по 900 кг. Сега моята е 230 к.с. и тежи 1500 к.г. с 4х4, така че си задръж сравненията за себе си.
22:23 26.01.2020
80 80 процента
09:46 27.01.2020
81 Гост1
До коментар #78 от "Стария":
Толкова е до шофьора, че постоянно ги бутахме в снежно време. Няма тръгване а постоянно боксуване. Стига с глупостите от преди 30 години. 21 век сме.10:46 27.01.2020
82 Гост
До коментар #12 от "Гост":
Образова се молко. Ако сравняваш нова лятна гума със зимна която е на 10 години има малка вероятност да си прав. При 6 градуса и нагоре лятната започва да си подобрява качествата, а зимната да ги влошава. При 6 градуса и надолу зимната си подобрява качествата, а лятната ги влошава. Това е независимо дали има сняг.Коментиран от #84
11:01 27.01.2020
83 гост
11:20 27.01.2020
84 Гост
До коментар #82 от "Гост":
Аз ли да се образовам? Я се научи да пишеш и четеш първо. Прочети мнението ми още веднъж и може и да разбереш, че говоря за МИНУС 10 градуса.Коментиран от #85
11:25 27.01.2020
85 При -10 - - - - лятна гума= пластмаса
До коментар #84 от "Гост":
Образовай се малко. Ако сравняваш нова лятна гума със зимна която е на 10 години има малка вероятност да си прав. При 6 градуса и нагоре лятната започва да си подобрява качествата, а зимната да ги влошава. При 6 градуса и надолу зимната си подобрява качествата, а лятната ги влошава. Това е независимо дали има сняг.Коментиран от #86
11:40 27.01.2020
86 Гост
До коментар #85 от "При -10 - - - - лятна гума= пластмаса":
Абе ти неграмотен ли си? Казах ти първо да четеш, а не да повтаряш едно и също И КОЕТО СЪМ НАПИСАЛ. Хайде сега прочети дали съм написал нещо различно от теб. И кой изобщо говори за 10 годишни гуми?11:44 27.01.2020
87 Plameni
Коментиран от #89
21:04 27.01.2020
88 Иво
Спрете да ги пишете тия простотии като не ги разбирате.
Отразявало ми се на джоба - ми отразява ми се - колата ми не харчи супер много в студа, че да загрява и нам си кво си.
И какви пътни реагенти, то няма ни сняг ни лед, ма иначе има реагенти.
Брато, ходи си пиши статиите в някой женски сайт.
07:15 28.01.2020
89 Гост
До коментар #87 от "Plameni":
Много просто, скандинавските гуми не са правени за асфалт, а само за лед и сняг.Коментиран от #90
11:13 28.01.2020
90 Plameni
До коментар #89 от "Гост":
Нали са по-меки ! Европейските зимни са по -твърди и имат по-добро поведение на сухо и мокро от по -меките скандинавски .Никой не споменава за факта,че мекия грайфер се подгъва и изтърва Извода какъв е?Коментиран от #91
11:38 28.01.2020
91 Гост
До коментар #90 от "Plameni":
Много ясно, че всичко е в някакви граници. Не може свръх меката гума да е най-удачна.19:04 28.01.2020