Още от днес синоптиците предвиждат застудяване и макар температурите да са доста над обичайните за зимата, то резките промени могат да окажат влияние и на бензиновите автомобили. Говорим за т.нар. конденз, който понякога се превръща в глобална причина за пътуване с градския транспорт. Особено, ако в резервоара се е натрупало достатъчно количество вода вследствие от конденз. През годините водата се натрупва в резервоара за гориво на автомобила, като това се дължи основно на температурните разлики.
Във времената, когато тревата беше по-зелена и слънцето по-светло, всички автомобили от завода бяха оборудвани с резервоари със специална тапа за източване, която позволява на собствениците на автомобили просто да изсмукват мръсотията и водата веднъж в годината. Днес, уви, подобна опция не съществува, както и самата някога задължителна процедура. И неприятностите не закъсняха.
Водата, натрупана за няколко години в един бензинов резервоар, започва да замръзва като прави фин филтър върху бензиновата помпа (говорим за т.нар. потопяеми). Рязък спад на температурата, замръзване, може да заледи филтъра, така че колата дори да не може да запали. Друг сигурен източник на вода в резервоара е коктейлът, който шофьорите пълнят в резервоарите си на бензиностанциите. Добре известен факт е, че по бензиностанциите често бензинът, волно или неволно, се смесва с вода.
Така шофьорите получават замръзваща течност в резервоара за бензин. Остава само да дойде студа. При това температурата не трябва да пада до исторически ниски нива: три до пет градуса под нулата и можете да се обадите на пътна помощ. Такъв температурен скок е особено болезнен за автомобили, които не се карат през по-голямата част от седмицата. Дебелината на ледената обвивка на филтъра може да достигне 5-7 милиметра. За да не се случва това е добре резервоарът и помпата в него да се почистват на две-три години.
Но най-простият и ефективен метод, както винаги, е проактивен. За да не се натрупва вода в резервоара, трябва да избягвате "неясните" бензиностанции и няколко пъти в годината да бъдете щедри със специалните добавки, които отстраняват водата от резервоара. Между другото, не е необходимо да харчите пари за специални добавки: шофьорите с опит постигат подобен ефект, като наливат 500 мл чист спирт в резервоара за бензин на всеки шест месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Файтонаджии с камшици
Шо не омесите дизел с бензин и да си решите всичките проблеми, може и с течна газ?!
Коментиран от #7
13:01 04.02.2020
2 пълни глупости
13:02 04.02.2020
3 Фантомаджии с камшици
Сменете си свещите и кабелите, останалото е акумулатор, а който не сменя фиктъра за гориво, да си купи тухла за поумняване, по възможност четворка...
Дава се контакт, изчаква се две минути, после се връща ключа, като не се пали двигателя и така три пъти, като на последния се завърта ключа докрай, за да се запали двигателя, а който е с бутонче да светва фаровете преди това и да си носи самовар и свещ за сгряване на филтъра и резервоара...:)
13:07 04.02.2020
4 Гост
13:47 04.02.2020
5 type-R
14:01 04.02.2020
6 Дедо
17:43 04.02.2020
7 5555
До коментар #1 от "Файтонаджии с камшици":
ЧЕТЕШ ЛИ ИОБЩО КАКВО ПИШЕ. СТАВА ВЪПРОС ЗА БЕНЗИНОВИ КОЛИ. ФАЙТОНДЖИЯТА СИ ТИ.19:53 04.02.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Освалдо
20:33 04.02.2020
10 Каква вода, какви 5 лева
21:58 04.02.2020
11 Спиртовар
22:02 04.02.2020
12 да да
капка вода няма да остане - всичко ще се абсорбира и ще си прочистите горивната система евтино, бързо и качествено !!!!
10:10 05.02.2020
13 Бай Стою касапина
11:01 05.02.2020
14 Весо
Коментиран от #16
13:18 05.02.2020
15 До Весо
23:25 05.02.2020
16 Каруцаръ
До коментар #14 от "Весо":
Не бери грижа за датчиците-те си мерят дебит и плътност и въобще не им пука от какво са.07:55 07.02.2020
17 аз съм патил
23:31 04.03.2022