Германската премиум марка Mercedes-Benz прекратява работата си по водородни автомобили. Решението е странно, тъй като доскоро именно германците имаха огромни надежди в този вид гориво.
През 2017 година от Mercedes гордо заявиха, че водородният кросоувър Mercedes-Benz GLC F-Cell ще започне да се произвежда масово през 2019-а и бързо ще завладее планетата.
Дори организираха първи тест драйв, на който екип на mobile.bg присъства, но уви. Сега, ръководството на Mercedes-Benz, след много обсъждания, реши изцяло да ограничи проекта. Защо? Накратко - защото електричеството бие водорода в почти всички отношения.
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 21 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Blackthorn
11:49 23.04.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Браво
Коментиран от #9
12:08 23.04.2020
4 Какво употребяваш!?
12:10 23.04.2020
5 Електрошок
Коментиран от #42
12:14 23.04.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 мерцедеса
До коментар #2 от "ТЪПИ ГЕРМАНЦИ":
Ти наясно ли си, че водорода е няколко пъти по-скъп от всички останали горива използвани в съвременните двигатели? А водородни станции колко години трябва да се строят, за да има достатъчно? Да не говорим, че добива също е много скъп и отива много електроенергия. Аман от профани. Поне преди да пишеш глупости провери в интернет за да не ставаш за смях.Коментиран от #13
12:20 23.04.2020
8 pbdan
Коментиран от #12
12:24 23.04.2020
9 Госあ
До коментар #3 от "Браво":
😂 са ше ни пробутват батерии. Освен това, вчера говореха за камиони и че вече имат достатъчно добра клетка за автомобили. Тея верно са решили да си купуват ток от Франция, да внасят газ от Русия и да горят кюмур и да ни разпраат колко хубави и екологични са соларите и батериите. В момента се работи по добива на водород и новите поколения термоядрени реактори, които напълно ще обезмислят соларитеКоментиран от #28
12:45 23.04.2020
10 Госあ
Коментиран от #11, #20
13:54 23.04.2020
11 Е и?
До коментар #10 от "Госあ":
Водород ще се ползва от тежки машини и за енергоемки производства, като металургията например, но не и за леки автомобили.Коментиран от #40
14:32 23.04.2020
12 гост
До коментар #8 от "pbdan":
А като почне да се "добива" от вода ще стане пет пъти ПО-ЗЛЕ , хахахах !!!14:36 23.04.2020
13 дсдс
До коментар #7 от "мерцедеса":
Ето малко цифри:-Германия е една от най-развитите в това отношение в ЕС има 50 станции, килограм водород се продава на цена от 10 евро на килограм, с който една Тойота Мирай може да измине 100км, лошото е, че тази кола струва 80х.евро.(има електромотор, резервари с налягане от 700бара, водородна клетка с цена от 40х.евро заради платината вътре, малка батерия). Ако изобретят клетка, която да не съдържа скъпи метали може да се разпространи, съгласен съм, но няма как това да стане при положение, че килограм метан е 1 евро, а пропана е 60 цента и всяка кола с бензинов двигател се конвертира за малка сума и почти незабележимо. Другото е, че вятърните централи могат да използват въглеводороди и с зелена енергия да произвеждат килограм метан с 6 пъти по-малко енергия спрямо килограм водород. Сметките не излизат по какъвто и да е начин, само идеологично и чисто локално предимство (ако си включиш колата в офиса само вода ще тече от ауспуха :) ).
Коментиран от #14, #15
14:47 23.04.2020
14 гост
До коментар #13 от "дсдс":
Водорода винаги е бил и винаги ще бъде опит да се прехвърли монопола на големите компании в производството и дистрибуция на изкопаеми горива в такъв на производство и дистрибуция на водород !! Просто когато за един бизнес ти трябват милиони и милиарди инвестиции , конкуренцията рязко намалява !! Как една милиардна компания ще се конкурира с човек , който си слага 10-20 фотоволтаични панела на покрива за 4-5 000 долара и една батерия втора ръка от стария му електромобил и получава 90% от нужния му ток за 15-20 години напред без почти никакви допълнителни разходи ?? Даже и да си купи останалите 10% от нея на десеторна цена , това пак не е нищо , което да си заслужава , а тези хора в един момент ще се усетят и че могат да се обединят и да ПРОДАВАТ сериозни количества и да конкурират същата компания !!! Та затова е целия вой и убеждаване за "светлото бъдеще" на прескъпия и крайно непрактичен меко казано водород !!Коментиран от #16
15:15 23.04.2020
15 Мани ги тея цифри
До коментар #13 от "дсдс":
Кажи само от какво е произведен тоя водород и после се оказва,че нема нужда от изчисления!15:23 23.04.2020
16 Госあ
До коментар #14 от "гост":
Това са пълни глупости, с два солара можеш да вземеш една вана ако грее слънце. А батерията на колата я изхвърляш след 5 години ,като накрая на живота и ще чакаш час ,за да изминеш 200км. Малките измекярчета могат да произвеждат единствено боклуци. Това е ясно.Коментиран от #17, #19, #25
15:25 23.04.2020
17 Я кажи ми ти
До коментар #16 от "Госあ":
А ти на водород ли караш? Какъв модел имаш? Колко водородни автомобила има в България и по света като е хубаво?15:27 23.04.2020
18 Miusuka Madoto
15:29 23.04.2020
19 Верно си зле
До коментар #16 от "Госあ":
Няма значение, колко годишна е батерията за да заредиш заряд за едни и същи километри! За 200 километра ще ти трябват и като нова и като стара батерия все 40 кВ и ще ги заредиш все за същото време, ако ползваш един и същ контакт. Старата батерия губи капацитет, тя ще се зарежда по-бързо. Или ако батерията е била 60 кВч като нова, след определени цикли си намаля и има капацитет 45 кВч!Коментиран от #21
15:53 23.04.2020
20 Такис Дизелакис
До коментар #10 от "Госあ":
Какво взимаш?Коментиран от #22
16:32 23.04.2020
21 Госあ
До коментар #19 от "Верно си зле":
ЗабелезАл съм ,че старите ми телефони изобщо не се зареждат много по бързо, но падат много по бързо. На старите батерии съпротивлението расте, братчед. Кажи какво става с времето за зареждане, при голямо съпротивление?Коментиран от #24
16:56 23.04.2020
22 Госあ
До коментар #20 от "Такис Дизелакис":
Цинк,йод и витамин Д. Пия и чай от върба. Иначе, можеш да провериш как стоят нещата с новите истински технологии. Между другото, в Метц (Франция) съм се возил на водороден "трамвай "Коментиран от #23
16:58 23.04.2020
23 гост
До коментар #22 от "Госあ":
Отивай веднага пак да се повозиш , преди да са го сменили с такъв на батерии и пратили водородния в музея , щото точно това предстои съвсем скоро !!! Само виж търговете за какви автобуси и трамвай се правят в Европа и ще ти стане ясно !!17:31 23.04.2020
24 Колко да расте
До коментар #21 от "Госあ":
Като ти "порасне" съпротивлението, може да се промени времето за зареждане на Суперчарджър, но от контакта ще зареждаш за същото време, защото вътрешното съпротивление на източника ще е много по високо от това на батерията.18:11 23.04.2020
25 Дрън-дрън
До коментар #16 от "Госあ":
"Това са пълни глупости, с два солара можеш да вземеш една вана ако грее слънце. "Е така де, гост затова ти каза 10-20 панела, ама няма кой да чете. Ако са от 300 ватовите, дето струват около 250лв бройката са ти 3000-6000Wp което се равнява на 3900 - 7800квч на година. Това са ти 20-40 хиляди километра пробег с не много ефективен голям електромобил. Не ти ли стигат? Колко ще ти струва годишно бензина за тези километри? А Водородът?
Коментиран от #26
18:26 23.04.2020
26 pbdan
До коментар #25 от "Дрън-дрън":
Далеч не всеки, особено у нас има толкова излишни пари защото ще трябва контролер, инвертор, стойки за панелите и унизителен договор с енергото. Освен това трябва място за панелите и гараж. Така,че електромобилите ще са за богати и средна класа. Когато станат по-масови ще трябва преустройство на енергийната система у нас и цената на тока неизбежно ще нарастне.Коментиран от #27
19:44 23.04.2020
27 Колко много пари?
До коментар #26 от "pbdan":
Ти направи ли си сметка, колко излиза горивото за годишен пробег 40 хиляди километра на тежък автомобил, пък било и по днешните нереални цени? 40000 километра са 4000 литра гориво. Дори по 1,50 лв са 6000 лв всяка година. 20 панела са ти 5000 лв веднъж на 25 години. Сложи още толкова за инвертор, стойки и кабели. Договорът няма да е проблем до максимум 2 години, когато ще се извърши пълната либерализация на пазара и всичко ще е на пазарен принцип. Тогава по закон никой няма да има право да ти отказва присъединяване.Коментиран от #33, #35
20:22 23.04.2020
28 Дрън-дрън та пляс
До коментар #9 от "Госあ":
Откъде щели да си купуват ток Германците? В момента са най-големия нетен износител на ток. Изнасят два пъти повече, отколкото ще е необходимо на целия им автопарк да премине на ток. Електромобилите само могат да им помогнат да използват свръхпроизводството от възобновяеми източници, вместо да подаряват този ток на съседите си за без пари.21:18 23.04.2020
29 Tsvetan
Водорода съхранява енергия като батериите за електрическите коли.
Трябва да се сравнява водорода с батериите а не с тока както е написано нелепо в статията.
Водорода и горивната клетка е най добрата батерия.
По голям пробег 500-600км и 3 минути за презареждане.
Коментиран от #30, #32
22:09 23.04.2020
30 Ти още ли не си разбрал?
До коментар #29 от "Tsvetan":
В тази медия не се представят факти, а се правят определени внушения, интерпретирайки фактите, както им е угодно. Новината съдържаше много технически и икономически обосновани причини за отказа от водорода, които тук са спестени и всичко е оставено на въображението на четящите. Така ВЯРВАЩИТЕ в мантрата на водорода, ще продължават да ВЯРВАТ, въпреки че всеки МИСЛЕЩ още преди години можеше да види тренда на развитие на батериите, които макар и бавно, се развиват и технически и икономически, като развитието им е още в самото начало .07:14 24.04.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Цитати от друга медия
До коментар #29 от "Tsvetan":
Не гледай какво сравняват тук. Ето ти малко факти о същата новина. Коментирай тях."В крайна сметка компанията призна, че изграждането на водородни автомобили е твърде скъпо, което е около два пъти по-скъпо от еквивалентен акумулаторен-електрически автомобил."
"Водородните автомобили с горивни клетки са поне два пъти по-скъпи за изграждане като еквивалентен автомобил с батерия в производството. В резултат на това продажните цени не отразяват разходите."
"През ноември Хонда - дългогодишен привърженик на автомобили с водород - заяви, че ще сложи край напрограмата си за зареждане с горивни клетки ."
"Volkswagen заключи:
Всичко говори в полза на батерията и на практика нищо не говори в полза на водорода."
"Въпреки, че Daimler се отказва от водород за пътнически превозни средства, той ще продължи да работи върху системи за горивни клетки за тежкотоварни автомобили. Във вторник германският автомобилен производител се съгласи да сътрудничи с Volvo Trucks за неговото развитие. Обосновката е, че задвижването с горивни клетки е по-подходящо за големи камиони, където големите батерии могат да бъдат твърде тежки."
08:12 24.04.2020
33 pbdan
До коментар #27 от "Колко много пари?":
Аз карам кола с 6л/100км и пробег не повече от 10000км. Това са 900лв. на година. Не защитавам ДВГ, но живея в блок със 6 входа по 8 етажа. 144 апартамента и над 200 коли около него. Ако всички са на ток и зареждат през нощта с кабелите от различните етажи до съответните коли ще бъде голяма идилия. Знаейки народопсихологията ще има завлечени, откраднати, нарочно отрязани кабели. Никой не може и да помисли за соларни панели. Над 2млн. души у нас живеят така, затова визирам богатите и средната класа. Хората на село имат в дворовете място за панели, но повечето са бедни за такава инвестиция.Коментиран от #36
08:22 24.04.2020
34 Начини има
08:47 24.04.2020
35 pbdan
До коментар #27 от "Колко много пари?":
И още нещо. Ако караш по 40 000км. годишно явно няма да зареждаш само от соларните си панели. Чух, че в София бързите зарядни станции продават тока по 55ст./кВтч. По 20кВтч на 100км. са 8000кВтч за година за 40 000км. По 55ст. прави 4400лв. за година.Коментиран от #37
08:49 24.04.2020
36 гост
До коментар #33 от "pbdan":
Значи първо са 900 лева СЕГА !!! Което няма да продължи повече от 1-2 години , даже и петрола да остане на тия цени , щото дистибуторите имат определени разходи които РАСТАТ и при намаляло потребление се компенсират само по един начин , с УВЕЛИЧЕНИЕ на цената !! Да не говорим , че държавата тепърва ще вдига данъците и акцизите , щото и в ЕС ще се вдигат и то с много , именно за да се намалява употребата на пушещи лай..на !! Така че дори за 10000 км скоро ще ти трябват поне два пъти по 900 лева !! Второ трябва да те разочаровам , ама изкарването на зарядно до ВСЯКО паркомясто на блока ти ще струва не повече от 500 лева на апартамент и даже няма да е нужно да са лични , щото с едни елементарни карти като дебитните ще можеш да заредиш от всяко и даже да кажеш "до горе" ли да зареди или за 2 лева (примерно) , хахахах !!! А с варианта , който ти е описал коментар 34 ще продаваш ток на енергото през дена на тройна цена , а ще зареждаш през нощта на нощна тарифа , тоест даже може да изкараш някой лев , да не говорим да даваш 2 бона за миризлива нафта , а за "поддръжката" на пушилника даже няма да споменавам !!!11:04 24.04.2020
37 гост
До коментар #35 от "pbdan":
Аз пък чух , че не само в София , а в цяла България бързите зарядни примерно на Кауфланд "продават" тока БЕЗПЛАТНО !!!! И не само те , ами и стотици не толкова бързи ,ама пак безплатни по заведения и хотели по пътищата , където за час спокойно се дозарежда по 150-200 км в зависимост от колата !!! И тези зарядни тепърва се увеличават , в пъти !!! Ти барем едно място дето дават безплатна нафта чул ли си ?? Няма и да чуеш , хахахах !!Коментиран от #38
11:11 24.04.2020
38 pbdan
До коментар #37 от "гост":
Смяташ ли, че това ще продължи вечно и не е зарибявка докато елколите са още малко? Имат и други бонуси(засега) за паркирането, част от цената, както и безплатния ток. Безплатно е само сиренцето в капана за мишки и тока на електрическия стол, за второто не съм много сигурен.Коментиран от #39
11:21 24.04.2020
39 гост
До коментар #38 от "pbdan":
Не само , че смятам , а даже ще се увеличава !!! На първо време на запад вече е масово явление работодателите да оборудват служебните паркинги със зарядни , които се ползват като умни мрежи , тоест не само зареждат електромобилите , а ги ползват като източник на ток във върховите натоварвания , тоест печели и работника и работодателя , щото разликата във цените на върховия ток е такава , че може в другото време да купи тройно същото количество , тоест да го върне в колата и да му останат още два пъти по толкова !! Освен това е чудесен бонус към заплатата , който не само не се облага , а намаля облагаемата печалба на компанията !! Да не говорим за търговските центрове , където това скоро ще е абсолютно задължително за ВСИЧКИ паркоместа , иначе просто клиента ще иде в другия , който го предлага !!! И т.н. !!! Просто трябва да схванеш , че цената на тока е такава , че може да се дава като бонус , което за петрола е абсолютно невъзможно !! И да не кажеш , че ще се вдигне , един Кауфланд има плащ само на покрива от 2 до 4 000 кв метра !!! Това са 600 - 650 квт мощност от панели !!! А той има още пет ПЪТИ по толкова паркинг , който ако покрие с навеси с панели ще предложи и защита на паркиралите ,а мощността става като на малък ТЕЦ , в МЕГАВАТИ , хахаххах !!!11:32 24.04.2020
40 Японеца
До коментар #11 от "Е и?":
Мерцедес и ти нищо не знаете за водорода, смеем и маркетингови шарлатани!Коментиран от #41
21:20 24.04.2020
41 То пък японците са много светнати
До коментар #40 от "Японеца":
Нали според японците от Тойота бъдещето принадлежеше на водорода и "самозареждащите" се хибриди, а електромобилите и плъгин хибридите били голяма глупост? Защо не успяха за 20 години да убедят и клиентите, че е така. Май стана обратно. Клиентите убедиха Тойота, че греши и щат не щат ще започнат да произвеждат и електромобили, въпреки че само преди 2 години се кълняха, че никога няма да произвеждат.08:10 25.04.2020
42 Име
До коментар #5 от "Електрошок":
За производство на една литиова-йона батерияСе изхвърля С2О като страничен химичен продукт колкото 15 години един петролен двигател работи на празен ход.
Първя път на въвеждане на водород неговия създател мистериозно умира.
08:39 25.04.2020
43 Отказват се
13:09 26.04.2020