17 Декември, 2020 10:28, обновена 5 Юни, 2022 12:58 103 006

10-те най-надеждни дизелови двигателя, които могат да ви надживеят (ЧАСТ I)

  • дизелови двигатели-
  • надеждност

10-те най-надеждни дизелови двигателя, които могат да ви надживеят (ЧАСТ I) - 1

Експерти от германската агенция за технически надзор публикуваха интересна класация, в която се посочват най-добрите дизелови мотори на нашето съвремие. Специалистите, въз основа на дългогодишния си опит и на направени повече от половин милион прегледа, препоръчват да се обърне внимание именно на тези 10 мотора. Според германците автомобилите с тях по-рядко ще създават проблеми на собственика си за възможно най-дълго време.

PSA 2.0 HDI

Дизелът 2.0 HDI от френския концерн PSA е много надежден агрегат, особено ако е от първото поколение. Такива двигатели са инсталирани на автомобили Peugeot, Citroen, Suzuki, Ford и Fiat са произвеждани от 1999 до 2006 г. Най-популярните автомобили с този двигател са: Peugeot 206, 306, 307, 406, Partner, Citroen C5, Berlingo, Xsara и Suzuki Vitara. Френският 8-клапанов дизел лесно изминава повече от 500 000 км, без да изисква трудно обслужване, но е необходимо във всеки случай да се придържате към редовните обслужвания. Мощността на първите агрегати беше от 90 до 109 к.с., а по-късно мощността се увеличи - от 136 до 180 к.с. Тези двигатели все още не предизвикват оплаквания от собствениците на автомобили, особено ако са оборудвани с горивна система на Bosch, а не на Siemens (пиезо инжекторите им са проблемни).

VOLVO 2.4 D

Шведите имат и един много надежден дизелов двигател. Например Volvo, които са известни с разработването на серия от успешни бензинови двигатели, през 2001 г. пуснаха отличен дизелов двигател 2.4 D с пет цилиндъра. Такива агрегати бяха инсталирани на седани, комбита и кросоувъри, а именно: S60, V60, S80, V70, XC70, XC90. Двигателят има 20 клапана и турбокомпресор. Популярни са версиите с мощност от 130 до 205 к.с. - тези двигатели (при редовно сервизиране) без проблеми издържат 500-700 хил. км.

VAG 1.9 TDI

Въпреки многото различни мнения, този дизел от групата VAG не може да бъде пренебрегнат. Неговите модификации са на разположение повече от 20 години (с някои промени). 1.9 TDI се монтира на различни модели Seat (Leon, Toledo, Ibiza, Alhambra), Audi (A3, A4, A6), Skoda (Octavia), Volkswagen (Caddy, Golf, Passat) и някои други. Двигателят се слави с надеждност, но това е вярно само ако собственикът използва качествено гориво и масло, а честотата на поддръжка е бъде намалена от 15 на 10 хиляди км. Също така е желателно да се наблюдава клапанът за регулиране на усилването N75, това е слабото му място. Въпреки някои повреди в някои модификации, този двигател е напълно способен да измине 400 хиляди км.

BMW M57

Дизелите M57 от баварския автомобилен производител също заслужават много добри оценки. Редовите двигатели имат 6 цилиндъра, като мощността им, в зависимост от модификацията, варира от 201 до 286 к.с. Тези дизели се произвеждат от 1998 до 2008 г. и са инсталирани на повечето модели BMW, от 3-та до 7-ма серия: E39, E46, E90, E60, E83, E53, E70, както и на Range Rover L322. При някои модификации дизела M57 се характеризира с малки повреди, но като цяло той може да измине без проблем 400 - 500 000 км.

HONDA 2.2 i-CTDi

Този дизел има толкова добра репутация, че е невъзможно да си купите кола, оборудвана с него евтино, дори и да е кола с голям пробег. И все пак, има някои малки недостатъци в този двигател. Да, ако живеете в планината, зимата може да имате известни трудности. Има вероятност моторът да не се справя винаги с температури от -15 и по-ниски. Ресурсът на двигателя Honda 2.2 i-CTDi обаче се оценява на 350 хиляди км. Такъв двигател се монтира на Accord 7, Civic 8, CR-V от второ и трето поколение.

ЧАСТ II