ЧАСТ I
Продължаваме темата за най-надеждните съвременни дизелови мотори според германските специалисти с един голям японски агрегат.
TOYOTA 1HD
4,2-литровият двигател Toyota 1HD, който се монтира на Land Cruiser J80 и J100, принадлежи към категорията на дълговечните ветерани, както по пробег (обикновено най-малко 600 000 км), така и по време на производство (от 1990 до 2007). Ако обаче се отнасяте към него небрежно, разчитайки на неговата надеждност, не правите редовна поддръжка, това неминуемо ще доведе до различни повреди. Необходимо е да се обърне внимание на газоразпределителния механизъм, както и да се прави редовна проверка на на клапаните.
OPEL 1.7 CDTI
Този дизел 1.7 CDTI, макар и бюджетен, се слави със своята издръжливост. Разработен е съвместно с Isuzu и GM и се монтира на Opel Astra H, J и Zafira B. През годините има много модификации на този мотор и видовете горивни системи за него. Колкото по-сложни са те, толкова по-голяма е вероятността от повреди, но като правило тези двигатели лесно изминават 400 хиляди км. пробег без големи ремонти.
FIAT 2.4 JTD
Принципно никой не очаква надеждност от продуктите на италианската автомобилна индустрия, но турбодизелът 2.4 JTD е хубаво изключение от това правило. Такъв агрегат се поставя на много модели на Fiat, както и на Alfa Romeo и Lancia. Той има 5 цилиндъра и система Common Rail. Версията с 20 клапана понякога изисква отремонтиране на изпускателния колектор - поради счупването на шпилката има пробив на отработените газове. С течение на годините възникват и проблеми със системата EGR и след 250 000 км може да се наложи ремонт на турбината. Като цяло обаче този двигател може да издържи 500 или дори 700 хиляди км.
HYUNDAI / KIA 1.6 CRDi (D4FB)
Корейският дизелов двигател 1.6 CRDi с мощност от 90 до 136 к.с. може да бъде класифицирани и като отличен. Вграждането му започва през 2006 г., като двигателят бързо става широко разпространен в моделите на Kia и Hyundai, които са произведени за европейския пазар. Такъв двигател има на Hyundai Elantra 4, Elantra 6, Accent RB, i20, i30, ix20, Kia Ceed, Cerato и Soul. Отличавайки се с простота на дизайна, този двигател се оказа непретенциозен и надежден, но доста взискателен към качеството на горивото. И в първите години от пускането му, слабото му място беше турбината, която често страдаше от различни проблеми. Но "детските болести" бяха излекувани успешно и сега оплакванията могат да бъдат причинени само от сензора за регулиране на налягането на горивото. Но като цяло ресурсът на такъв двигател е не по-малко от 300 хиляди км.
MERCEDES-BENZ 3.0 CDI (OM642)
Трилитровият дизелов "шестак" OM642 от Mercedes-Benz е наследник на успешните "милионерски" двигатели на марката. Той има много модификации, скривайки се под индексите 280, 300, 320 и 350 CDI. Инсталира се на Mercedes, Chrysler, Dodge и Jeep от 2005 година. Моторът е традиционно много надежден, ноза да избегнете проблеми с филтъра за сажди, е необходимо да зареждате с качествено гориво и да използвате моторно масло в съответния толеранс. Единственият по-сериозен проблем е свързан с изпускателният колектор. При нагряване в местата на заваряването му малки частици могат да се откъснат и да попаднат в турбината, което води до нейния отказ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1111
Коментиран от #106
10:48 17.12.2020
2 БАЙ Х@Й
10:51 17.12.2020
3 Абв
Коментиран от #6
10:53 17.12.2020
4 С изключение на Бенца
Коментиран от #7, #26, #46
10:54 17.12.2020
5 Феннн
10:58 17.12.2020
6 реалистъ
До коментар #3 от "Абв":
Правят хубави двигатели, БМВ също...останалото е проблемно - повече от необходимата електроника, пластмаси, които се пукат с времето...Коментиран от #69
11:06 17.12.2020
7 Притежател
До коментар #4 от "С изключение на Бенца":
Явно че не разбираш. Предишният редови шестак на Мерц с обем 3,2 е много по здрав.11:07 17.12.2020
8 Гост
Коментиран от #55
11:18 17.12.2020
9 Единствено
11:20 17.12.2020
10 Индус от Татарлъ
Коментиран от #23
11:20 17.12.2020
11 Гост
Коментиран от #25
11:21 17.12.2020
12 Vin Benzin
Коментиран от #18, #19, #33
11:34 17.12.2020
13 Italfen
Коментиран от #15
11:39 17.12.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #13 от "Italfen":
2.4jtd също не е лош11:46 17.12.2020
16 Един от народа
Коментиран от #37
11:51 17.12.2020
17 ghost
12:14 17.12.2020
18 Не съм съгласен
До коментар #12 от "Vin Benzin":
Много далеч си от реалността,приятел.Коментиран от #32
12:20 17.12.2020
19 Шоп от СО
До коментар #12 от "Vin Benzin":
Сигурно не осъзнаваш че изказването ти е противоречиво.Коментиран от #31
12:21 17.12.2020
20 Шоп от СО
12:23 17.12.2020
21 Шоп от СО
12:25 17.12.2020
22 Пропуснали са
Коментиран от #30, #90
12:28 17.12.2020
23 123
До коментар #10 от "Индус от Татарлъ":
Обърна резбата ли?12:34 17.12.2020
24 Реалист
Коментиран от #28, #41
13:30 17.12.2020
25 Алфа 159, 1.9 jtdm
До коментар #11 от "Гост":
Правилно. Взех моята 159-ка 2008г, на 285000 през 2017г. Досега съм минал близо 80 000 км. Сменям маслото и горивния на 8 000. Никакви проблеми, никакъв пушек, дори газ до долу.Коментиран от #35
13:47 17.12.2020
26 Радек от Боктор
До коментар #4 от "С изключение на Бенца":
Моят пежак на 270 000 не гореше масло, не пушеше и беше перфектен, но!!!!! Иска масло Тотал, Бардал в нафтата и смяна на ЕГР клапана и дебитомера!!! Иска си поддръжка, а не изгъзици!!!14:54 17.12.2020
27 Митьо
15:16 17.12.2020
28 Язе
До коментар #24 от "Реалист":
Знаем за тях но НЕ виждаме след тях.Една такава ефирна мъгла изпускат,че чак и дишането затруднява.15:46 17.12.2020
29 Вронски
15:57 17.12.2020
30 дърт шофьор
До коментар #22 от "Пропуснали са":
Пропуснат е един основен фактор. Колата да се кара всеки ден и то по много. Ако има защо, де. Ако ще я караш ли я по 2-5 х.км. годишно се скапва и по-добре не си купувай кола. И без това градовете се задръстиха с коли, които не се карат..Коментиран от #36
16:06 17.12.2020
31 Vin Benzin
До коментар #19 от "Шоп от СО":
Не е много противоречив коментарът ми,защото не познавам много хора ,които да навъртат по 40-50 хиляди км.годишно.Повечето карат 15-20 хиляди и като изреве нещо сериозно и после не можеш да си избиеш ремонтите,а като знам каква е нафтата в Бг става страшно.16:10 17.12.2020
32 Vin Benzin
До коментар #18 от "Не съм съгласен":
Всеки има право на мнение,явно си си доволен от дизела,лошо няма.Карах 5 години дизел и разхода от 5 на сто ми излизаше през носа .Коментиран от #39, #51
16:18 17.12.2020
33 Алфа Чакал
До коментар #12 от "Vin Benzin":
Карам 1.9 TDI Ауди а4.Както казваш 30-40 000км годишно въртя и не ми излиза по-евтино ,ако е на газ ще е по-евтино ,но за мен този двигател сложен на поцинкована ламарина(Ауди) е върха на автомобилната индустрия.Лично мое мнение си е.Коворим за 110 коня ,не помпа дюза, че там е друго.На Мерцедес 124 2,6 и 3,0 бензин имам наблюдения ,но разхода е доста по-висок ,иначе нямат чупене.Но когато говорим за икономичност и дълговечност за 1,9 TDI съм като сектанта. Такива мотори карам от 2007 година и нищо по двигателя не съм правил(НИЩО).2 коли съм сменил сега съм с 3-та от 2 години.Това от мен.16:46 17.12.2020
34 Японеца
17:04 17.12.2020
35 Пурко
До коментар #25 от "Алфа 159, 1.9 jtdm":
Ти на това каране на автомобил ли му казваш!?! 8000 км на година или 700 км на месец?!? От какво да се счупи колата ти?!? От стоене ли или от гледане?!?Коментиран от #40
17:11 17.12.2020
36 Пурко
До коментар #30 от "дърт шофьор":
Точно така е! Не като оня с алфата който прави по 8000 км на година и чак се хвали?!? За какво му е кола? Да се бара и той тарикат със старата кочина! Барабар Петко с мъжете общо взето са повечето пишман шофьори!17:15 17.12.2020
37 ото
До коментар #16 от "Един от народа":
Напълно си прав...имам Нонда Акорд 2006 с дизел.2.2 и не мога да и се нарадвам. Невероятен двигател а и колата си я бива.17:27 17.12.2020
38 RMilaner
С тъп атмосферен фордовски мотор. Истината е в това, какво наливаш в резервоара.
17:36 17.12.2020
39 Фен на Пежо
До коментар #32 от "Vin Benzin":
А, какво ще кажеш за 3.5 или 3.9/100 разход на извънградско при поддържана скорост 80-100 км/ч. Искам да уточня, че не е премахван нито ДПФ нито катализатора. А ако ги премахна и тях знаете ли още колко ще падне разходаКоментиран от #84
17:46 17.12.2020
40 А бе Пурко
До коментар #35 от "Пурко":
Как ги сметна 8000 на година? Човека ти пише че от 2017г. до сега е минал 80000км. Бавно четеш или трудно смяташ?Коментиран от #42, #45
18:08 17.12.2020
41 Реалистичния
До коментар #24 от "Реалист":
Да знаеш, има отделни сайтове за вицове.18:14 17.12.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Шведа
18:56 17.12.2020
44 Фак U
Коментиран от #50
19:08 17.12.2020
45 Математик
До коментар #40 от "А бе Пурко":
Горкия Пурко за това е беден като църковна мишка и съдрани путури понеже ги е сметнал от 2008 година, а не от 2017 .....19:11 17.12.2020
46 Ха ха
До коментар #4 от "С изключение на Бенца":
"Бенца" кат се приближи дажен на оръдеен изстрел до HDI да ни се обадиш....смешник хансовски....Коментиран от #60
19:22 17.12.2020
47 Българин
Коментиран от #85
19:29 17.12.2020
48 Фен
Коментиран от #108
19:57 17.12.2020
49 Кокъл
20:27 17.12.2020
50 Ко не
До коментар #44 от "Фак U":
От 10 год. Колега дизела и бензина можеш да ги сбъркаш, кой дизел, кой бензин. Но въпрос на личен избор.Коментиран от #80
20:30 17.12.2020
51 Сотир
До коментар #32 от "Vin Benzin":
Имам Венто 1,9 TDI 90 коня от 15 години.Аз съм минал 170хил.километра,а преди мен не се знае.За това време съм сменил само дебитомер,освен филтри,масло разбира се.Сам си направи изводите.Коментиран от #109
20:39 17.12.2020
52 За 1.9 тди
20:40 17.12.2020
53 В е л и к и я
Коментиран от #54
20:52 17.12.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Даааа
До коментар #8 от "Гост":
Ела да ти покажа С300 CDI 2012 (231 к.с.) на 370 000.....реални километра.... Сменени само предни амортисьори, тампони на двигател, уплътнения на масления охладител и.... само нафта и газ колкото може.... Редовна смяна на масло(двигател и скорости автомат) що годе качествено гориво и яко настъпване.... Взех го когато беше на 170 000...2016 година....Така, че уважаеми "специалисти" от голямо значение е как се поддържа един автомобил, а не километрите, които е изминал....
Тук повечето "кошове" идват на по 600-700 000 и ние трябва да ги "съживяваме"..... И след това плюем по марките.... Не става, разберете...
21:13 17.12.2020
56 САМО БЕНЗИН ГАЗ
21:30 17.12.2020
57 САМО БЕНЗИН ГАЗ
Коментиран от #62
21:36 17.12.2020
58 хаха
21:37 17.12.2020
59 Майстора
Мотора на Мерцедес и Исузу нямат място тук
21:49 17.12.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Доцента
21:52 17.12.2020
62 Не не
До коментар #57 от "САМО БЕНЗИН ГАЗ":
Нещо не си разбрал....Ние палим без проблем....вие с газа не палите. А когато запалите то става на бензин после чакате да загрее за да прехвърли на газ. Но през това време сте пристигнали и след час при следващия старт всичко се повтаря. И накрая казвате гори ми 7 на 100 газ. А бензина не се споменава, както и цената на газовото. А тягата.....тягата ви е уникална.....спираш ли климатика когато изпреварваш по баирите. Ела...Ще те завържа с едно въже за моя 320 цди и като тръгна ще видиш на километража си скорости които не си вдигал на собствен ход. Имаш ли си тефтерче в жабката където си водиш сметка колко си заредил , колко км си минал , колко ти гори с тая газ и колко с оная от другата бензиностанция. Питам защото повечето газаджии сте така. Направо могат да ви дадат дипломи за счетоводители. Ше ви е.....и клошарите6247Коментиран от #64, #104
22:03 17.12.2020
63 123
Коментиран от #100
22:14 17.12.2020
64 САМО БЕНЗИН ГАЗ
До коментар #62 от "Не не":
НЕ ЗНАМ ЗА ТВОЙТА ТЯГА АМА МОГА ДА ТИ КАЖА ЗА МОЯТА, КАРАМ ТУРБИНИРАНО 2JZ-GE С ТУРБИНА T70 В LEXUS (НА ГАЗЗЗЗЗ ООО ДА НА ГАЗ), АКО ЗНАЕШ КАКВО Е ТОВА ИЗОБЩО, И ЗА ТЯГА И КОНЕ АЙДЕ ДА НЕ ГОВОРИМ, ПРОЧЕТИ МАЛКО В НЕТА КОЕ КАКВО ЗНАЧИ И СИ СИПВАЙ НАФТА НА КУРНИКА И СЕ КЕФИ НА СЛЪНЦЕТО, УСПЕХ ЗИМАТА.Коментиран от #66
22:18 17.12.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Хаха
До коментар #64 от "САМО БЕНЗИН ГАЗ":
Колега,каква мощност е 2JZ-то?Коментиран от #68
23:15 17.12.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 САМО БЕНЗИН ГАЗ
До коментар #66 от "Хаха":
Около 500-520 коня на 1 бар пружина на гейта.Коментиран от #88, #94
23:30 17.12.2020
69 Абв
До коментар #6 от "реалистъ":
Знам за какво говоря. Имал съм E280 cdi 4 matik w 211, освен удоволствие (всеки ден да си в сервиза) нищо друго! Мисля за този модел се говори !Коментиран от #86
23:41 17.12.2020
70 Хвалбата
23:48 17.12.2020
71 Реалист
23:49 17.12.2020
72 Бай Ганьо
03:55 18.12.2020
73 Готин
04:34 18.12.2020
74 Готин
04:35 18.12.2020
75 Рено
04:56 18.12.2020
76 Анджело
05:28 18.12.2020
77 Коча
05:47 18.12.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 ГоЩо
08:34 18.12.2020
80 Да бе
До коментар #50 от "Ко не":
На място на светофар моя не го знам дали работи. При дизел такъв филм няма. Вибрациите се усещат дори на чисто нов автомобил - служебно А4 и Мондео на един приятел. УСЕЩА СЕ!08:48 18.12.2020
81 Байкалски буклук
Коментиран от #96
08:58 18.12.2020
82 Админ
09:02 18.12.2020
83 Марио Ангелов
09:02 18.12.2020
84 Шоп от СО
До коментар #39 от "Фен на Пежо":
Ти ли си от тия душевадци на магистралата с 90-100? Като сте толко стиснати се качете на влака, и без тва ви харесва да се влачите09:12 18.12.2020
85 Шоп от СО
До коментар #47 от "Българин":
на 1.9 TDI PD като моя по спецификация се слага VW 505.01 което е 10w40 или 10w30. От къде го измисли тва 30w50?09:18 18.12.2020
86 Reptile
До коментар #69 от "Абв":
Имал си кола вече завъртяла 700К и съм сигурен, че по мотора освен верига, едвали е правено друго!Вчера гледах такъв ML на скромните 540К у нас минава за "НОВ НОВ НОВ" на 180К, като кутията и мотора работеха беузпречно, почти не се сещам за друг мотор, който е ново поколение и издържа на подобни издевателства.
Карах и BMW 535 на скромните 906К, което вече беше прогорило масло, но вървеше перфектно!
Коментиран от #91
09:42 18.12.2020
87 Reptile
09:44 18.12.2020
88 Язе
До коментар #68 от "САМО БЕНЗИН ГАЗ":
Хахаха.Един бар на пружина на гейта,два оборота на гайката,три винчета У жабката и една шайба на прага.На ГАСССССС.хайахайа.И номер РК-още 500к.с.Става но трябва още по един оборот да се направи.Коментиран от #93
09:51 18.12.2020
89 Japan
10:35 18.12.2020
90 Дрън дрън
До коментар #22 от "Пропуснали са":
Пропуснали са го защото гори и капе масло,като лейка еКоментиран от #92
11:28 18.12.2020
91 Спорт клуб
До коментар #86 от "Reptile":
Абе вие километрите за нищо ги нямата бре хахаа, тоя карал на 1 милион, оня карал на 2 милиона абе спрете се хахКоментиран от #95
12:44 18.12.2020
92 Админ
До коментар #90 от "Дрън дрън":
Да, ако е над 500000 хил.км. може и да капне някъде масълце, нормално е да се изпусне като тебе.12:46 18.12.2020
93 САМО БЕНЗИН ГАЗ
До коментар #88 от "Язе":
ЕЙ УМНИЯ, САМО ДА ТИ КАЖА ЧЕ STANDALONE-A НА КОЛАТА МИ СТРУВА ПОВЕЧЕ ОТ ТВОЯТА ЦЯЛАТА ХАХАХА, АКО ИЗОБЩО СИ НАЯСНО КАКВО Е ТОВА, СИПВАЙ НАФТА И КАРАЙ ТРАКТОРА КЪР КЪР КЪР.13:30 18.12.2020
94 Само газьол
До коментар #68 от "САМО БЕНЗИН ГАЗ":
Абе и ти конете за нищо ги нямаш с тоя гейт хах, я постни тука дино-то да видим тия коне къде са се скрили?13:53 18.12.2020
95 Можеш ли да смяташ
До коментар #91 от "Спорт клуб":
31 години по 50000 градско14:25 18.12.2020
96 Защото
До коментар #81 от "Байкалски буклук":
Защото Истината боли ама много боли и и моите постоянно ги трият ама на мене ми е гот защото знам че са ги прочели да са живи и здрави14:29 18.12.2020
97 ако мислиш
14:35 18.12.2020
98 9452
17:00 18.12.2020
99 Име
22:10 18.12.2020
100 ПСР
До коментар #63 от "123":
Имаш предвид Хонда,2.2?Великолепен мотор.Имат една тяхна си иновация в разпределителният вал и кобилиците,която спомага за дълговечност.Първият ми Акорд беше без ДПФ.Никакви грижи.Вторите две,вече им го бяха сложили....мъка!Добре,че има едни профита-"само"за 400 кинта,ги премахват.Скъпи списвачи,един напълно приятелски съвет,от патил с ДПФ.НЕ ПРАВЕТЕ т.нар."издухване"при вече задръстен филтър!Идете на майстор.Опитах я тази бира-добавка,ниска предавка,на обороти до Ихтиман и обратно....просто набута едни 2-3 нафта в маслото и нищо.Няма по-приятно нещо от хубав,с турбо дизелак на дълъг път.Уви,за градско,май вече не става в тези задръствания.След 12 г.на дизел,от година съм на бензин-по-нормално е.
07:31 19.12.2020
101 Veni
16:37 19.12.2020
102 Герги
19:29 19.12.2020
103 ABCD
23:29 19.12.2020
104 Даа
До коментар #62 от "Не не":
Много си точен пич!Разсмя ме !!!19:54 05.01.2021
105 Компетент
19:58 05.01.2021
106 Пенсионер
До коментар #1 от "1111":
Моят Нисан Алмера Тино - дизел 2.2 е върхът!! На 600 000 км.е и не знае какво е ремонт на двигателя!! Върви като ужилени!! Схващате ли бе " разбиращи" тиквеници???23:39 05.01.2021
107 Сеирджия
23:45 05.01.2021
108 ХС 60
До коментар #48 от "Фен":
Автоматик? 4х4? Нещо много нереален разхода ми се струва. Мойто ХС 60 харчи 9. А е по- малко и по- ново18:23 06.01.2021
109 Нищо не каза
До коментар #51 от "Сотир":
170 000 км за 15 години са по няма и 12000 на година. Демек само на паркинг. За половин година с личния ми автомобил минавам 18к километра, мотор ОМ646 на Мерцедес 2.2 125 коня автомат ДПФ. Освен един комплект свещи и стандартно обслужване, друго не е искал. Ако го карам 15 години ще му навия над 600к км, но не смятам да го правя. Все пак технологичния прогрес трябва да се насърчава, не може 15 години да караме едно и също, не е москвича от 80-те за да го издържи.20:25 29.02.2024