15 Февруари, 2021 10:57 2 570 24

Преговорите между Nissan и Apple се провалиха

  • nissan-
  • apple-
  • електромобил-
  • автономна кола

Според съобщения в медиите японският автомобилен производител не харесал условията на Apple

Преговорите между Nissan и Apple се провалиха - 1

Nissan беше сред тези, към които Apple се обърна с проект за разработване на безпилотно електрическо превозно средство. Преговорите обаче бяха прекъснати на ранен етап, съобщава Financial Times.

Според изданието дискусиите не са преминали на нивото висше ръководство на компаниите поради разногласия относно марката. Твърди се, че производителят на iPhone предлагал на Nissian да произвежда автомобили под марката Apple. Всъщност това би направило Nissan просто доставчик на части.

Apple не коментира тази информация. Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта заяви, че японската компания не води преговори с Apple: "Въпреки това Nissan винаги е отворен за сътрудничество и партньорства, за да ускори трансформацията на индустрията."

Информацията за възможното навлизане на Apple на автомобилния пазар се появиха в края на миналата година. Ще припомним обаче, че създателите на iPhone обявиха работата по електрически автомобил още през 2015 г., но оттогава нямаше никакви официални подробности за проекта.

Наскоро пък бе съобщено, че в края на 2020 г. Apple е наела бивш инженер на Porsche. Според слуховете Apple ще пусне своята електрическа кола до 2024 година. За да изпълни този план обаче, компанията ще трябва да работи с автомобилен производител - тъй като създаването на собствен завод за автомобили може да струва милиарди долари и да отнеме много години.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Директора

    18 5 Отговор
    След като един скапан Iphone струва 3 бона, колко милиона-милиарда ще струва прехвалената Епълска шитня?

    Коментиран от #3, #7

  • 2 фен

    5 4 Отговор
    Стив Джобс никога не би допуснал Апъл да прави автомобил!
  • 3 селчо

    6 11 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    Скапан бил айфона, ама всеки, който може да си го позволи си го купува.

    Коментиран от #8

  • 4 Сега разбрахте ли

    8 2 Отговор
    Защо Тесла има такава висока пазарна капитализация?

    Ами защото прави това, което една от най-технологичните и със сигурност най-богатите компании в света не могат да си позволят:

    "За да изпълни този план обаче, компанията ще трябва да работи с автомобилен производител - тъй като създаването на собствен завод за автомобили може да струва милиарди долари и да отнеме много години."

    Tesla към момента строи три такива завода едновременно и не се притеснява от милиардните инвестиции. Обаче най-важното е че ги строи за по-малко от година и започва производство ако няма бюрократични пречки като в Берлин. Земята в Тексас на която Tesla строи завод в момента беше купена юли месец миналата година, а през май месец тази година смятат да започнат производство на първите бройки от пикапа. Никоя друга компания в света не може да успее в такъв кратък срок, независимо от финансовите възможности, които при apple очевидно са неограничени.

    Коментиран от #13

  • 5 1234

    4 3 Отговор
    Ами нисан не са и доставчик на части, те сглобяват. А идеята на епъл е типично американска. Друг прави всичко, те слагат лепенката и двойната надценка.... Никой не произвежда всичко. Точно за това ерата на автобранша ще се смени на 180 гр. Изцяло азиатски точно както всяка една техника по света. Колите вече са техника....

    Коментиран от #11

  • 6 БУЛГАР ЕПЪЛ

    6 1 Отговор
    ДА ДОЙДАТ У НАС В ЛОВЕЧ! ПРИЕМАМЕ ИМ УСЛОВИЯТА.
  • 7 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    То това общо взето няма значение , щото те не смятат да ги продават , а да правят мрежа от автономни роботи таксита , конкурент на Тесла ! Само че Тесла ще притежава и собствен сателитен интернет с глобално покритие , така че пак е две крачки напред ! Но виж стогодишните пак го духат отвсякъде ! И Нисан и Хюндай скоро сами ще ги търсят и само ще питат кога искат да почнат !

    Коментиран от #15

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 статистика

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Директора":

    Излез от селото. Във всички развити държави има повече айфони от ханрдоиди!
  • 11 смешко

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Пак не си разбрал. Апъл измислят всичко, а други само сглобяват.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 уточнение

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Сега разбрахте ли":

    Само да вметна, че производството ел. коли е много по-непретенциозно от производството на коли с ДВГ.
    Само се сетете за мястото, където българинът ще зглобява своя електромобил - обикновено хале.
  • 14 Пурко

    6 0 Отговор
    И кой е казал че трябва завод да сроят!?! Опъват едни палатки като Свети Илончо, наема неграмотни мексиканци и готово ... вече сглобяват таблет апъл на колела!
  • 15 вметка

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Само да знаеш, че сателитите имат определен живот. А активното им използване (най-доброто време за експлоатация) е 2-3 години и ако нямат (а те нямат) собствен двигател за коригиране на орбитата си, след 5 години ще са метален скраб.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "вметка":

    А пак дали нямали двигател ?? Хахахах , това да не са ти руските боклуци ?? И за живота същото !!! А и при положение , че ще изстрелва по 400 наведнъж , май нямат проблем със замяната , ако се наложи де , хахах !!
    "Πpи 60 cпътниĸa ĸaпaцитeт във Fаlсоn 9, ЅрасеХ ceгa cъщo e зaдвижвaнa дa пpeдcтaви cвoя cтapтoв ĸopaб Ѕtаrѕhір възмoжнo нaй-cĸopo, тъй ĸaтo ĸoмпaниятa ĸaзвa, чe в нeгo щe мoжe дa нocи пo 400 cпътниĸa Ѕtаrlіnk нaвeднъж", ĸaзвa Фил Cмит, cтapши ĸocмичecĸи aнaлизaтop нa СNВС.
  • 17 Ти да видиш!

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "вметка":

    Значи затова през две-три години ми се губи сигнала на Булсатком. То било защото през две-три години пада сателита! Не знам кой ви ги дава тези опорки, но поне мислете преди да напишете нещо.

    И само за информация, сателитите на Илон Мъск си имат двигатели за корекция на курса и са проектирани при приключване на живота им, да се ускорят към атмосферата за да изгорят там.
  • 18 kjl

    1 1 Отговор
    "създаването на собствен завод за автомобили може да струва милиарди долари и да отнеме много години"?? Защо да е така?? Наркомана ги сглобява в палатка, без един долар печалба, продава измислените въглеродни емисии за да си "генерира" такава и борсите го боготворят!!! Не е важно какво произвеждаш, важно е колко кинти можеш да изпереш!!! Така че смело на пред Ейпъл, може и в палатка, може и на загуба, само мощна подкрепа от спекулантите е нужна и готово.
  • 19 Палатка, ама готина

    2 0 Отговор
    Палатка, ама по-голяма от Двореца на Путин. Гледай какво става за половин година опъване на палатка. Палатка за милиарди.

  • 20 Btw

    0 0 Отговор
    Жалко Пепеляшка пак ще се вози на тиква
  • 21 5364

    1 0 Отговор
    Apple има навика да затваря всичките си продукти в екосистема. Нищо чудно ако някой се съгласи да им прави колите, всичко по тях ще трябва да е сертифицирано - гуми, накладки, чистачки, дори и течността за чистачки ще трябва да се произвежда от Apple. Вероятно ще пуснат абонаментна система за екстри - искаш камера за заден ход - $5 годишно, искаш круиз контрол - моля $10, искаш пълен автопилот - моля $100. Консумативи от други производители няма да се допускат - просто софтуера ще покаже една голяма червена икона на "телевизора" и колата става само за скрап.

    Коментиран от #22

  • 22 оффф

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "5364":

    Гугъл няма ли навика да затваря всичките си продукти в "екосистема"?

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Любопитен

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "оффф":

    Google само на коя марка устройство може да се ползва, че нещо съм го пропуснал този час? Засега не съм чул някакви ограничения? Само аз притежавам десетина Андроид устройства на различни марки. Като почнеш от телефони и таблети, минеш през телевизори, и стигнеш до тв боксове. Всички си работят безпроблемно и дори се свързват помежду си, въпреки, че някои са скъпи маркови устройства, а други откровени китайци.
  • 24 софиянец

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "оффф":

    Последния хайфон 12 работи на 15W безжично зареждане само с оригиналното MagSafe. На всички останали подобни зарядни се зарежда със 7.5W, нищо, че подложката е 30W на Huawei например. Сега да предположим, че заложат подобни изисквания за техните електрически коли - само на Apple станция ще се зарежда на пълна мощност, на всички останали - 50% надолу. Може и да ти въведат абонамент - 10$ месечно за услугата "бързо зареждане", иначе - отиваш на стандартно.
    Apple имат добре направени неща, но са измекярска фирма.