12 Април, 2021 10:56, обновена 13 Април, 2021 00:45 97 539 186

Кои шофьори карат през лятото със зимни гуми

  • зимни гумиpr;kr hw;r-
  • лято

Традиционно пролетта се счита за време, когато собствениците на автомобили масово се занимават със смяна на зимни гуми с летни. Тази "мода" обаче не важи за всички. Някои коли са с т.нар. всесезонни гуми, а други си карат със зимни

Кои шофьори карат през лятото със зимни гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Някои от четящите този текст сега вероятно ще си спомнят, че дори и у нас имаше идеи за забрана за използването на зимни гуми през лятото. Все още обаче такъв закон няма и от гледна точка на закона, през лятото можете да карате с каквито гуми искате, стига да имат нужната дълбочина на грайфера.

След като изяснихме законите, нека преминем към практиката. Смята се, че със зимни гуми през лятото колата е по-нестабилна, а спирачния път е значително по-дълъг. Гумите по-бързо се износват и т.н. Всъщност заради всичко това собствениците на автомобили сменят зимните гуми с летни през пролетта. Но не всички.

Тоест принципът „зимни приз лятото“ е доста широко разпространен сред автомобилистите. Това явление има няколко обяснения. На първо място веднага идва на ум тезата за ниските доходи на собственика на автомобила. Много хора не намират пари за летни гуми и са принудени да се движат със зимни гуми през летните месеци. Но това не е единствената причина.

Доста често шофьорите осъзнават през пролетта, че зимните гуми на колата няма да могат да работят през следващия студен сезон. И за да спестят ресурса на комплекта летни гуми, които имат, те просто „довършват“ старите зимни гуми през лятото. Има и трета категория ползватели на зимни гуми през лютото.

Такива собственици на автомобили изобщо не карат автомобилите си. Например, само няколко пъти през лятото, стигайки до село и обратно, и от време на време отивайки до супермаркета. Следователно те практически не забелязват повишеното износване на по-меката зимна гумена смес. Но те оценяват офроуд свойствата на зимната гума, която е с по-силно изразен грайфер и която помага лесно да стигнат от асфалтовия път до градината, например по лош черен път.

Този подход не е лишен от логика. Освен това позволява да се спестят много пари, които колегите им харчат два пъти годишно, за да платят за монтиране на гуми и сезонното им съхранение. Стига обаче през горещите дни зимните гуми да не се карат продължително и с висока скорост по асфалт, защото тогава свойствата на зимната гума "отиват на кино".


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 212 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Винкело

    500 16 Отговор
    Само да ви кажеме, че зимните гуми и през зимата не са задължителни. Тъй е у законо - пише си само дълбочина на грайфера.

    Коментиран от #29, #67, #152, #154

  • 3 яко ни лъжат

    237 20 Отговор
    ОТ ФАКТИ ЩЕ ВИ УЧАТ ДА СИ ИЗГАСЯТЕ ЛАМПИТЕ И ДА СИ СПИРАТЕ ОТОПЛЕНИЕТО ВЕКЕ. ГАДОВЕ.
  • 4 Радослав Славчев!!!??? Имаш ли представа

    404 34 Отговор
    Че много хора нямат пари за два комплекта гуми, че ползват колите за ходене до аптека и магазин за храна!!!!?? Карат малко километри, защото трябват и пари за гориво!! Много са тази категория хора!! НЕСА ПО НЕУКИ ОТ ТЕБ, ПРОСТО НЕИМ СТИГАТ ПАРИТЕ ДА ОЦЕЛЕЯТ!! АКО МОЖЕШ ДА ГО РАЗБЕРЕШ???

    Коментиран от #48, #70, #168

  • 5 Логично е:

    22 40 Отговор
    Летните шофьори.
  • 6 Пътуващ

    86 150 Отговор
    Карам си със всесезонни гуми от много време ,
    по- икономично и съм доволен!
    Гуми със шипове , така наречени "зимни" ,
    износват настилката много по бързо
    и се образуват опасни "коловози" ,
    които ако не се ремонтират навреме , създават проблеми?
    Така че щадете пътищата ,
    ние ги плащаме тройно на Хунтата?

    Коментиран от #12, #13, #86, #118, #175

  • 7 МАРКС

    153 34 Отговор
    ОТ НЕУКИТЕ, НЕЗНАЕЩИ, НЕМОЖЕЩИ МИСИРКИ АКЪЛ НЕ ИСКАМ. ТЕ СА ПОЛИТИЧЕСКИ ПОДЛОГИ НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ И ОЛИГАРСИТЕ.

    Коментиран от #10

  • 8 Блистеринг

    76 53 Отговор
    При висока скорост горният слой прегрява и започва да се разпада, заедно с останалия грайфер.

    Коментиран от #43, #54

  • 9 мдаааа

    139 7 Отговор
    Има и четвърти вид . Риболовци ,

    Коментиран от #89

  • 10 Енгелс

    52 27 Отговор

    До коментар #7 от "МАРКС":

    Хапчетата , братко ! Колко пъти да ти напомням ?!

    Коментиран от #14

  • 11 Факт

    209 56 Отговор
    Бай Ганьо с 1200 лева заплата си купува Ауди за 25 000 дето вдига 250 км/ч и после няма пари да му сложи гуми а такава кола се кара с Пилот спорт например.

    Коментиран от #16, #155

  • 12 макито

    171 12 Отговор

    До коментар #6 от "Пътуващ":

    гумите с шипове са забранени в Бг и това че е зимна не значи че е задължително с шипове и въобще гуми с шипове не съм виждал от десетилетия ... а автора е забравил да спомене още една категория - бакшишите ! те масово практикуват схемата всяка зима нови зимни гуми и с тях до следващата зима
  • 13 Атомен Козлодуй

    240 6 Отговор

    До коментар #6 от "Пътуващ":

    Какви шипове те гонят-първо, те са забранени в България. И второ-асфалта НЕ СТАВА на коловози от шипове, а от нагорещяване и размекване през лятото и теглото на товарните автомобили.

    Коментиран от #35

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 А.така

    90 46 Отговор
    Всяка зима 4 нови китайки и няма редене няма въртене и разходи,.
  • 16 А.така

    95 51 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Кой е тоя с 1200 лв. заплата да има кола за 25 бона? Бай Ганьо?

    Коментиран от #21, #84, #151

  • 17 Гост

    24 85 Отговор
    Така карат само марлячите

    Коментиран от #160

  • 18 Шоп от СО

    77 23 Отговор
    Тъкмо тази събота сложихш летните. Купих си 4 джанти втора ръка за по 20 лева, взех и две нови Бриджстоун, отзад турих едни стари мишленки и повече гумаджия не ща да ме вижда

    Коментиран от #19

  • 19 Рюселхайм

    99 22 Отговор

    До коментар #18 от "Шоп от СО":

    Дотук-добре. Но когато тръгнеш към древна Елада през лятото, или към Черноморието, не се прави на Фитипалди по пътя, щото тези стари мишелинки отзад да не решат да те закарат при някой гумаджия, дето широко ще се усмихне тариката, как неочаквано при него с молби и кандърми е застанал шоп от СО и му се моли: "Аман-заман, помагай, майсторе!"

    Коментиран от #73

  • 20 8393

    182 12 Отговор
    Аз гумаджии не храня. Карам САМО със всезонни гуми. Имам маломощна кола 70 коня. Не живея в балкана. Тука нямаме сняг. Карам 5000 км годишно.

    Коментиран от #137

  • 21 Ами като

    85 14 Отговор

    До коментар #16 от "А.така":

    се разхождаш по улиците виж колко са от тези "премиуми" с ниско бюджетни гуми,доста съм се изненадвал да дадеш купчина пари за "ноф фнос премиум" и да го караш с ниско бюджетни гуми.

    Коментиран от #122

  • 22 6399

    74 16 Отговор
    така е .... вярна е статия.Зимна гума за лятото само ако е стара и няма да се кара следващия сезон .
  • 23 ФЕН

    71 26 Отговор
    Първо в новите гуми масово се заменя калчука с пласмаса!!!Пластмасата НЕ става за зима гума удървя се!Новия аслфалта не се валира за да се спести от разходи , погледнете новия той е на язви само 1 ден и не е гладък после змата влиза вода и се надига ката замръзне този пробмелем е некачествено стройтелство но и този проблем яде гумите за спиране и приплепва не на пътя е важен калчука а не пласмасата !! Така ,че не учудвайте ако сте с зимни гуми и спирате по-добре през лятото от летните !Леетните са по безшумни заради пасмасата и намаленото тегло на гумата коета воде до ниска еластичност и пак нестабилност ! С навлизането на пласмасата се принудиха да свалят височината на гумата за стабилност сам защото извадиха калчука ! при наормално каране зимна гема искарва 2-3 г.без да се сваля 50-70 000 км. сметнете си разхода на качва и сваляне и ще се изненадате .

    Коментиран от #25, #74, #109

  • 24 Гошо

    135 49 Отговор
    27г съм шофьор и карам само със зимни гуми, ужасяващи глупости пишете! На 2 години сменям предни на 4г. задни никакви проблеми!

    Коментиран от #30, #31, #33, #53, #133

  • 25 Бай Ганьо

    25 36 Отговор

    До коментар #23 от "ФЕН":

    ти си по-не грамотен от мене даже! ако и скаш ела да ти обесна как да пишеш по правилно. помалко да са излагаш.

    Коментиран от #28

  • 26 Bmw 535d

    50 41 Отговор
    Аз лятото си карам с летни , зимата с зимни :D . Купувам качествени и така ми изкарват две години ..... Септември купих нови зимни и сега до есента на 2022 забравям за зимни . Същото и с летните. Винаги на първо място за мен са спирачки , гуми обслужване ( безопасност) ! После ако има пара мисля за чипове алабала...
  • 27 Комшията

    106 11 Отговор
    Аз карам жената да ме кара, пък с кви гуми е не знам...и ми е все тая...:-)! Виж на комшийката гумите ги знам...
  • 28 А стига

    39 12 Отговор

    До коментар #25 от "Бай Ганьо":

    бе даскале! Ти за грамотен се имаш?! Я се поограмоти първо себе си, па тогава давай акъл. Като пишеш "обЕснА" не знаеш ли, че е правилно "обЯснЯ".

    Коментиран от #37

  • 29 Jack Bauer

    43 10 Отговор

    До коментар #2 от "Винкело":

    Да, така е, аз за това си карам с всесезонни, а зимата си нося веригите в багажника.

    Коментиран от #34

  • 30 хамилтън

    61 70 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Ако щеш и от 50 години бъди, има разични стилове на шофиране и различни терени и условия. Вероятно си от тези, където карат с 90 по магистралата и тировете се налага да ги изпреварват, а по планинските пътища в завоите с 30 и стават километрички опашки назад. Искам да видя зимната гума след 2 часа на магистралата със 140, лятото, при 40 градуса жега, недай си боже някой те засече и да трябва да спираш рязко.... Ясно е че може да се кара, то и аз съм карал с летни гуми зимата, ама редно ли е, поведението на колата същото ли е? Аман.

    Коментиран от #32, #44, #49, #97, #150

  • 31 Аз бе

    24 12 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    И ти ще си един шофьор, мани, мани...
  • 32 един от многото

    47 17 Отговор

    До коментар #30 от "хамилтън":

    А бре Намилтънчо , що си не гледаш формулата ами си седнал да даваш акъл на истинските шофьори.

    Коментиран от #39

  • 33 Гоше, Гоше

    25 10 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Моля се всеки ден като тръгвам да не случва на някой като теб срещу мен.
  • 34 Кво

    26 40 Отговор

    До коментар #29 от "Jack Bauer":

    Който се лъзнеш на завоя и летнеш към канавката кога точно намираш време да сложиш веригите друже. Боже господи какви съществуват. Че и се дават за пример.

    Коментиран от #149, #156

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Бай Ганьо

    11 9 Отговор

    До коментар #28 от "А стига":

    е па ас сам Бай Ганьо! я пишем както вие не требва да пишете!! разбирш ли?? я сам не даскал! я сам прост и не грамотен вие требва да сте учени! и я не изкам да виждам некой да пише по-не грамотно от мене!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 хамилтънчо

    26 45 Отговор

    До коментар #32 от "един от многото":

    Ако това сте истинските шофьори, пълна пародия. Всеки ден гледам такива - с леката кола - по-бавен от камиона с 15 тона ремарке. Страх го е да вдигне повече от 90, налага се да го изпреварват пътнически автобуси и тежкотоварни камиони. В балкана пък или всеки завой на спирачка или поддържа 30 да не разлее млякото, пак пречи на движанието. Ама няма как, с неподържана кола и китайска зимна гума на 40 градуса, нямаш много избор. Само да не кажате, че карате и с висок клас гуми, че едва ли някой ще се върже, че давате ~1000лв за хубави зимни гуми и ги карате лятото.

    Коментиран от #41, #45

  • 40 хамилтънчо

    27 44 Отговор
    Забравих за дъждовете лятото. Почвате пак да се движите пак със скоростта на тракторите, понеже зле отводнените ни пътища + по-лошите характеристики на зимните гуми при дъдж(спрямо летните) карат колата да става шейна и просто не може да се движите по-бързо. Неприятно, ама другите да се оправят, вие сте спестили едни сериозни пари от летни гуми и не ви бърка, че не можете да се движите с темпото на трафика. Кво толкова причинявате, спирания, изпреварвяние - маневри, които никога не предизвикват катастрофи.

    Коментиран от #81

  • 41 Читател

    121 27 Отговор

    До коментар #39 от "хамилтънчо":

    Като ти пречим ние, каращите с 90-100 на магистралата... можеш да не караш :) Всеки шофьор се движи със скорост, при която се чувства спокоен. И ако не нарушава правилата за движение е ОК! Има едно нещо, нарича се "толерантност". И ако нямаш това качество - нямаш работа на пътя. Освен, ако не си пътник :) Не всички автомобили са стабилни при 140 км. Не всички автомобили имат двигатели, които поемат натоварването от тази скорост. Само защото някой слаб@умник си мисли, че всички трябва да карат с макс. разрешената скорост...

    Коментиран от #46, #47

  • 42 ,***

    51 10 Отговор
    То шест месеца лято шест месеца зима за какво да сменям зимните гуми карам със зимни гуми 4 години после нови

    Коментиран от #134

  • 43 отворко

    67 8 Отговор

    До коментар #8 от "Блистеринг":

    Едно време на Видинските не помня да се е разпаднал горният слой,даже задните бяха регенерат ,защото рядко пускаха гуми в магазините на Мототехника!

    Коментиран от #158

  • 44 ХХХХ

    63 9 Отговор

    До коментар #30 от "хамилтън":

    Зависи как караш ако си сътезател и мачкаш педала, и летни гуми ще ги скапеш.
    Ако караш с зимни без да ускоряваш рязко нямаш проблем.

    Да на зимната гума и съкращава живота лятото, но караш ли колата под 10 000 километрагодишно, наистина няма смисъл от летни.

    Просто на два пъти взимам маркови летни минава 15 000 км и на 3 година са направо опасни толкова твърди стават заради пластмасите в тях. Затова се отказах от тях.

    Карам сравнително тежка кола 1 600 кг и с сравнително слаб двигател за теглото 116 к.с. и летни на 3г. да превъртат на всяко кръстовище при по рязко потегляне(само при плавно потеглене не правят ядове).
    Не го смятам за нормално, а и какво да очаквам от тях при спиране.
    На право изхвърлих 3 комплекта маркови гуми с използване до 30-40% от живота им. Едните успяха да ме завъртят леко на 3г лятото при сухо слънчево време на кръстовище със предно предаване ми е колата.
    Последните години произведени летни на практика не трябва да се ползват повече от 3 години. На третата са абсолютна пластмаса и спирачния им път е по-лош от зимните.

    По добре едни зимни целогодишно и на 3 година да ги сменя с нови щот са се износили.

    От колкото да се мъча с тия летни недуразумения на, които попадам напоследък. Гумите бяха континентал, семперит, бриджстоун.
  • 45 Читател

    12 4 Отговор

    До коментар #39 от "хамилтънчо":

    Но все пак - подкрепям идеята да се кара със зимни/летни гуми. Макар за някои райони в България да е излишно това. Особено ако колата се ползва рядко. Живея в София, и си карам с два комплекта гуми. Но зимата честно карам на сняг, я към Витоша... или други планини.
  • 46 хамилтънчо

    21 50 Отговор

    До коментар #41 от "Читател":

    Пречехте ми, когато карах 100 коня кола и ми се налагаше да спирам и да ускорявам по една неделя, щото някой го е страх или пести от гуми, да ръчкам постоянно предавки 5-та 3-та и т.н. Не знам да има кола от последните 30 години, която да не е стабилна при 140, ако е поддържана както трябва. В крайна сметка се наложи да си купя 300 коня кола само и единствено за да не се напрягам всек път, когато случа на такъв шофьор. Ускорявам за секунди и после се движа с темпото на останалите адекватни шофьори. Ясно е, че с тези нападки не визирам хора, които карат москвичи лади и прочие и не могат да си позволят друго. Няма как да ме изнерви това. Тези шофьори вече са рядкост и обикновено не е такъв случая.

    Коментиран от #163, #172

  • 47 хамилтънчо

    40 8 Отговор

    До коментар #41 от "Читател":

    ПП. иначе съм съгласен, че всеки трябва да кара със скоростта, с която е спокоен и с която може да взима някакви решения. На мен ми се е налагало да карам бавно (натоварена кола, слаб двигател) и съм спирал по отбивки за да пусна всички да ме минат безопасно. За мен това е колегиалност. Не е колегиалност да видиш, че има 10 коли зад теб и на правата да даваш газ или да караш на осевата линия. И с коментарите си визирах повече хора, които карат бавно защото пестят от гуми и поддръжка, а не защото карат слаби/стари коли или са млади или несигурни шифьори.
  • 48 С щастлива звезда

    14 38 Отговор

    До коментар #4 от "Радослав Славчев!!!??? Имаш ли представа":

    Ами не може ли да вървят пеш. Аман от оцеляващи с дърти бангии.Има и градски транспорт.
  • 49 САП

    42 12 Отговор

    До коментар #30 от "хамилтън":

    Гарантирам ти, че зимни над 4 годишни, лятото ще спрът по-добре от летни над 4 годишни.

    А скороста не е критерий за загряването. Може и с 60 км да ги прегреш гумите с резки ускорения.

    В случая основноте е стила на каране.

    Имам познат при, който не се качвам след първия път. Той хвърля гуми на 15-20 хиляди километра. Но усещатането той да те вози е, като скоростно влакче. Гуми никога не върти, но види ли свободен участък от 200 метра настъпа колкото може и не успее ли да изпревари колата набива спирачки.
    Взе го чисто нов мерцедес 600 SL след 18 месец му смениха и четирете диска на спирачките напукани.
    София - Стара Загора нощем когато няма трафик за около 50 мин.

    Коментиран от #50

  • 50 хамилтънчо

    4 9 Отговор

    До коментар #49 от "САП":

    Вероятно си прав, аз обикновено си продавам гумите след 3-тия сезон, защото се усеща, че летните почват от гума да стават на пластмаса, докато на зимните (които карам само зимата) не усещам такава деградация в свойствата. Такова каране е пагубно и за гумите и за спирачки, така е. Затова се е дразнещо, когато може завоя съвсем спокойно да се вземе просто с отнемане на газта, да се налага да скачам на спирачката заради този пред мен, а на излизане от завоя трябва наново да ускоряваме. Но спора става вече безслен. Идеята ми беше, че хора, които карат извънградско и не въртят по 1000км на година, не е приемливо да карат постоянно със зимни гуми, а още по неприемливо е да твърдят, че нямало разлика с летните.

    Коментиран от #102

  • 51 Шофьор

    46 4 Отговор
    За нашата страна всесезонните гуми са напълно подходящи. Особено за Южна България и при липса на каране по пътища над 1000м надморска височина зимата са най-разумното и икономически обосновано решение.

    Коментиран от #57

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 beast

    22 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    И аз съм така колега , само зимни на 2 - 3 години ги сменям с нови .
  • 54 PlimP

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Блистеринг":

    не е баш така, но тва ти е най-малкият проблем
  • 55 Ганчо Мамуля

    13 19 Отговор
    Няма място за спор изобщо.Едните гуми са летни ,а на другите има снежинка.Друг е въпросът,че не всеки може да си го позволи.Затова трябва да работи повече и по-малко да приказва
  • 56 Шофьор

    56 6 Отговор
    Досега за 20 години стаж съм имал само малки и ултра компактни градски автомобили с малки бензинови двигатели 1.2 - 1.6. литра атмосферки - от типа, които са болшинството автомобили на запад в големите европейски градове. За града са перфектни - малки, маневрени, сравнително бързо набират 0-60 км/ч, горе-долу икономични. НО, голямото НО е, че не са особено добри като се карат с висока скорост на магистрала - над 110-120км/ч стават много шумни, компактните кросоувери се усещат и нестабилни, разходът на гориво скача рязко. Та си карам с 100-110 км/ч на магистралата. И това не е лада, москвич или застава. Та не виждам какво толкова ви бърка в здравето, че много хора карали бавно на магистралата. Ами колата толкова си може, не всеки може да има две коли - градска и извънградска. Градските коли са проектиране за каране в града, а не за магистралата.
  • 57 Гумаджия

    13 45 Отговор

    До коментар #51 от "Шофьор":

    Да, ама вулканизаторите не мислим така. Затова си сменяйте гумите пролет и есен или си ходете пеша или с автобуса. Само сиромаси и андрешковци в тази страна, с всесезонни гуми искат да ни цакат. Ще кажеш, че на запад само всесезонни гуми карат. Вие на запад или на изток искате да живеете?
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Бойс2Мен

    19 5 Отговор
    Зимните гуми се карат лятото, обикновенно в последният им сезон на доизживяване.
  • 60 ПИШИТЕ

    10 3 Отговор
    АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ!
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Колко ви платиха

    26 4 Отговор
    за тази поръчкова статийка?!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Реалист

    13 22 Отговор
    Караме с галоши щот сме бедни заради бойко и простите му сподвижници:)
  • 65 На тези магистрали има и Ленти и за

    40 1 Отговор
    Бързаците, даваш и ляв мигач и летиш!! За това са магистрали, всички на по млади години все Бързахме, сега Бързаме по бавно, така ще бъде и с вас!!
  • 66 Камионистите

    18 2 Отговор
    карат с пролетни гумЕ и зиме и лете.
    :)
  • 67 Коментара

    12 24 Отговор

    До коментар #2 от "Винкело":

    Да това е така... са съжаление сте прав. 2019 Герб дадоха на заден с този закон и не мина задължителният характер. А който няма пари да поддържа кола отговорът май е ясен. За съжаление по-голямата част от населението не може да поддържа нормално една средно стара кола, но иначе пред блока -2. И реват, че всичко им било скъпо.

    Коментиран от #69

  • 68 Факт

    23 1 Отговор
    Зависи от марката и задкормилното устройство!
  • 69 Враг

    7 27 Отговор

    До коментар #67 от "Коментара":

    Абсолютно съм съгласен с вас. И все някой друг им е виновен, я управление, я шефа им, а комшиите. Винаги друг е виновен за собствения живот който предимно сами градим. Надявам се само дано по скоро се гласуват някой закони като този и също този за по старите автомобили. Данъците трябва да се калколират единствено по възраст и евро норма, също и контрол дали отговаря на тази норма разбира се.
  • 70 Баварец

    17 26 Отговор

    До коментар #4 от "Радослав Славчев!!!??? Имаш ли представа":

    Ей това, никога няма да го проумея! Нямаш пари за гуми, нямаш пари за гориво, а държиш кола, която дори и да не струва нищо иска - ГО, данък и винетка. Каквато и да е колата, това са около 500 лева/година, а дори и повече, защото това дори и да стои, пак ще иска някаква поддръжка и няма да пали читаво! Ако живееш в центъра, ще трябва и винетка за да стои паметника! Защо бе човек, мъчиш и себе си и всички наоколо? Има коли за споделено пътуване, а има и коли под наем? Под наем има коли за по 30-35 лева/ден. Т.е. онези 500 лева/35= 15 дни в годината ще имаш кола, без да се самоубиваш с държане на кола. А има и градски транспорт за до магазин или аптека!

    Коментиран от #98

  • 71 Pitar Pan

    23 4 Отговор
    Много коментари, много нещо,като си "беден бедуин",какво да правиш,най-добре "all season",при др.Живков, едно време, нямаше летни-зимни,е не бяха такива скоростите,вярно!/летни маратонки,зимни маратонки,давай парички давай,като побъркани, затова се напълниха мазета и тавани,луда работа!/

    Коментиран от #140

  • 72 незнайко

    38 5 Отговор
    Това със смяната на гумите е голяма трагедия. Даваш едни пари за зимни гуми а ЗИМА НЯМА !!! Колко години ще ги търкаля човек тези гуми за да ги износи ? Обратното е същото . Нито зимните нито летните може да ги износи човек който навърта по 10 000 км. на година за 5 години ! Те остаряват без да са износени !!! Хубавите зимни гуми нямат нищо "против нашето лято" и могат да се карат . Карах 6 години зимни гуми Мишелин и зима и лято и тогава ги хвърлих !!! Новите зимни са куча марка и на втората зима и лято се усеща разликата !!! Всичко е до КАЧЕСТВОТО !!!
  • 73 Шоп от СО

    17 3 Отговор

    До коментар #19 от "Рюселхайм":

    Разсмя ме ;D Нова или стара гума, винаги може да стане фал. Разхищение и не-екологично си е да се хвърлят недоизносени гуми.
  • 74 Антикомунист

    15 1 Отговор

    До коментар #23 от "ФЕН":

    Пише се каучук бе специалист.

    Коментиран от #79

  • 75 жоркатаСбмвто

    9 27 Отговор
    Карам си с новите летни гуми със 160-180-200 без да се притеснявам къде ще ме предадат и хич не ме бърка кой с какви галоши си кара колибата. Ако искате и маркучи си навивайте на джантите.
  • 76 ВеРНО

    21 1 Отговор
    Сме номер 1 по ,,разбирачи,, и ,,професори ,, по всичкология ,на глава от населението ,в света.....
    Ганьо разбира и е ,,спец,, по автомобилизъм,военно дело,жени,пиене,политика и......за каквото там се сетите.......ама толкова му е и разбирането и ,,майсторлъка,, ,че накрая пак търси компетентен и легализиран специалист,който да му свърши качествено работата ,с която се е захванал.....
  • 77 Оптимист

    18 10 Отговор

    До коментар #63 от "Враг":

    за всичко съм съгласен с теб, само не съм съгласен, че законите ще вземат да се спазват в България, щом президента, на който имахме такова доверие, понеже е военен, офицер, интелигентен човек, трябва да е спазва закона, устава, той се оказа едно НЯМА НИЩО да не бъда по вулгарен! АЗ ЗАГУБИХ ИЗЦЯЛО ВЯРА, ЧЕ В ТАЯ ДЪРЖАВА ЩЕ ИМА РЕД И ЗАКОН!

    Коментиран от #87

  • 78 Антикомунист

    2 0 Отговор
    До #23 Иначе си прав.
  • 79 незнайко

    5 1 Отговор

    До коментар #74 от "Антикомунист":

    Правилно му правите забележка, но за всичко написано е ПРАВ.

    Коментиран от #80

  • 80 Бат Мишо

    18 5 Отговор

    До коментар #79 от "незнайко":

    В Варна снежозадържането е 4 дни годишно средно - обяснете ми АМА МНОГО БАВНО и внимателно кът на идиот ЩО ТРЯБВА ДА СМЕНЯМ ГУМИ- гемата от триенето се затрява - сигурно сте забелязали че асфалта е сух в коловоза и първо там изсъхва -по тази причина ....Като карам със 140 къкто разправя един колега - да си мерил температурата и баровете на гумата и после ела да си приказваме пак - койт живее в балкана по чукари или в северна Бг дет снегорин и НЛО е еднакво вероятно да видиш и му трябва трайфер да си бере гаалето
  • 81 Сена

    12 3 Отговор

    До коментар #40 от "хамилтънчо":

    Ей Хамилтънчо ти чувал ли си че гумата във вода когато е дъждовно се охлажда!

    Коментиран от #85

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 домакин

    11 3 Отговор

    До коментар #63 от "Враг":

    То май ти си най-големият дървен философ п'ич! А иначе за това,че за всеки сезон си има определени гуми съм съгласен. Останалото свободно съчинение,което е сътворило пилешкото ти мозъчен,можеш да го разправяш на някоя пейка,в някой пенсионерски клуб!

    Коментиран от #88

  • 84 Много са

    31 0 Отговор

    До коментар #16 от "А.така":

    Поименно ли ги искаш. Познавам един дето е с 900лв заплата а кара кола за 20 бона която гори 20 на 100. Мама и тати дават всеки месец. И през година две продава по някоя наследствена нива. Знам и един друг на който всяка пролет баща му, му дава по 30 хиляди за да плати наема за сезона на едно кръчме на морето. А нашия всяка есен си купува нова кола с печалбата от лятото. И другата пролет пак е ред на тати. Така вече над 15 години
  • 85 хамилтънчо

    11 1 Отговор

    До коментар #81 от "Сена":

    Е да, то лятото като валне дъжд и става -5 :D . Отчайвате ме. Базови неща като това коя гума е по-добра при дъжд да не знаете, нищо чудно, че карате с грешни гуми и постоянно гледаме хора как се блъскат заради неправилна прецена на обстановката. Чудех са какво става с хората, които в училище повтаряха във всеки час по физика, че това няма да им трябва в живота... е сега разбрах.
  • 86 Пенчо

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пътуващ":

    Гуми със шипове не се предлагат от поне 20 г. А относно сцеплението да зимната гума е по - добра летните гуми да си ги карат ,,състезателите" или джигити май ги наричаха... а още повече онези дето карат зимата с летни твърди балатоми пък макар с грайфер да внимават ;)
  • 87 Враг

    13 11 Отговор

    До коментар #77 от "Оптимист":

    Президента се чуди в момента какво да прави защото знае че повече едва ли ще бъде подкрепен. Включително и аз бях подведен за него, но повече няма да се повтори, няма да се прави втора грешка и да бъде отново подкрепен поне не от мен. А иначе с натиск и санкции ще почнем леко полека да влизаме в ритъм.

    Коментиран от #94, #125

  • 88 Враг

    8 6 Отговор

    До коментар #83 от "домакин":

    Хаха . Още имам доста време до пенсионерските клубове приятел. И пилешко мозъче както и сърчице имаш ти и хората с твоето мислене на дребно. Хора които не стигат по далеч от вечерта пред масата и телевизора, и да критикуват властта и всички които имат и са повече от тях, а това не е много сложно и трудоемка задача за всеки който мисли рационално и креативно. Така че не е необходимо да изказвате мнение и критика защото ако имаше много знания за живота най малкото щеше да можеш поне гуми да си купуваш нови качествени. И да си върнеш кредитчетата. Така че приятел няма смисъл от излишни приказки спорове и упреци. За момента всек8 може да кара и прави каквото иска, докато това не се промени от съответните органи и ресори. Хубава вечер и повече успехи

    Коментиран от #92

  • 89 Наричат се

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "мдаааа":

    РИБОХРАНЦИ

    Коментиран от #124

  • 90 фотолюбител

    13 1 Отговор
    Ей,разбирачи,Фактически през лятото зимната гума се ,,изпича,, и не се исносва чак толкова колкото би ви се искало.Е,виж после за зимна е опасна,но то в България вече няма зима!
  • 91 Не са учили

    2 6 Отговор
    Физика младите! Та, от какво зависи силата на триене ? От площа на триещите се повърхности, повече грайфери, по-малка площ. При аквапланинг, не помага грайфер. Когато материалите са еднородни съпротивлението е най-голямо! ЖП го ползва. За веригите, няма да ви пиша, за сняг и особено лед.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Blackthorn

    6 4 Отговор
    Много просто! тези, които нямаме пЪри! Или просто не искаме да даваме излишни пЪри за неща ненужни в нашия климатичен пояс.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Охааа

    2 0 Отговор
    Като са ми без пари нови карам със зимни
  • 96 Илиян

    9 1 Отговор
    Колко простотия има на този свят
  • 97 Факт

    13 4 Отговор

    До коментар #30 от "хамилтън":

    Аз лятото 2019 със зимни гуми на 5 години ходих до Белгия и в Германия карах с 160-170. Колата е Тойота Авенсис Т25, а гумите Барум Поларис 5 и с тях изкарах и зимата 2019,проблем никога не съм имал
  • 98 Реститут

    4 2 Отговор

    До коментар #70 от "Баварец":

    Еми то по твойта логика има и Спешна помощ за ходене да болница и патрулки за ходене до районното и т.н.
  • 99 Пурко

    13 5 Отговор
    Както винаги само лаладжий са се изходили под статията не казваща нищо както винаги! Продължавайте в същия дух! Цирка е пълен!
  • 100 Последния софиянец

    4 2 Отговор
    Почна се! Връщаме се в 90-те и мутренските времена!
  • 101 Защо?

    12 1 Отговор
    Защо не правите разлика между водач на МПС и шофьор?
  • 102 Коментар

    13 4 Отговор

    До коментар #50 от "хамилтънчо":

    Абе "професионалните" експерти по автомобили! На база на какви проучвания, измервания, опити и статистики, твърдите каквото и да било??? Зимните гуми не бивало да се карат, щото еди кво си? Тва звучи сякаш си го сънувал снощи и днес си го изходил тук във форума! Колко зимни гуми смени баща ти, само до преди 30-тина години, когато зимите бяха наистина зими??? А колко летни гуми сложи през лятото??? Сега ще кажеш, ее ама то москвичите и ладите тогава беха едни, а сега мергелите и бееемветата са....
    Такива капацитети като теб блестите от километри със претенциите, самочувствието и "знанията" си!
    При толкова много променливи - шофьори, производители на гуми, пътни условия, марки и модели автомобили, стил на шофиране, финансови възможности, климат и прочее, да твърдиш, че не било нормално да карат хората с еди кви си гуми, е чиста загуба на интернет трафик!
    Преди да се изявявате като дигитални експерти, проучете поне малко в сферата, за която се дразните на околните и сте тръгнали да ги критикувате!!! Например разберете основни неща като: физико-механични свойства на каучука, спицификация от производител за съответната гума, проведени изпитания и резултатите от тях, и т.н.!!!
    За климата в България, при който днес е лято, а утре е зима, колко мислиш, че са се запазили новичките ти зимни гуми?!
    Моля, използвайте мозъците си по предназначение!!!

    Коментиран от #112

  • 103 Име

    13 4 Отговор
    Карам само зимни гуми през лятото тъй като колата ми се държи по-добре с тях. По-меки са и имат по-хубаво сцепление.
  • 104 Ванката

    18 5 Отговор
    Дрън дрън. Карам си само със зимни гуми вече 15 години и нямам никакви проблеми. Другото е само бизнес.
  • 105 Милен

    1 5 Отговор
    Бедни!
  • 106 Съвет

    8 2 Отговор
    Карайте с гуми за мъгла, има ги в въ в всяка гумаджийница безплатно.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 rj45

    10 3 Отговор
    Kарам всесезонни крос климат, вече втори комплект, никакви проблеми нито лято, нито зима. 60-70хил. изкарват без проблем, може повече или по-малко, зависи от много неща. Преди това карах премиуми летни и з имни, никаква разлика. Вече шеста година карам с гуми, "каквито няма"
  • 109 Кумчо Вълчо

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "ФЕН":

    Много си прав . Втора употреба Пирели скорпион 6,2мм ,изкарах 4 г. по 15000 км. Цялата работа е да се пълнят гушите на някой хора.
  • 110 Амед Азнавур

    10 1 Отговор
    бил съм на много места тази насаждана мания зимни летни гуми е заради гумаджиите на лед нищо не помага
    живея в Лозана и Кавал карам SUV не сменям гуми никъде.

    при киша всяка марков агума с добри грайфери върши работа..но ментета от корея и китай не.
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 хамилтънчо

    5 5 Отговор

    До коментар #102 от "Коментар":

    Доценте, нали това говоря. Виждам, че си капацитет, ама вземи ми прочети коментарите. Именно аз съм написал, че има много фактори и в някои условия е ок да се кара така, но не е ок да се обобщава, че може да се кара със зимни гуми, защото просто не е така. Допреди 30 години кой с какво е карал няма никакво значение. Първо, че не е имало избор, второ, че скоростта, с която се е карало е била съвсем друга. Проучвания има колкото искаш, стига да имаш достатъчно акъл да потърсиш и да прочетеш. Определено няма да ти правя услуга и да давам източници. Карал съм достатъчно със всякакви гуми и капацитети като теб не е нужно да ми казват с какво мога да правя компромиси. Когато те се засече някой с 80, докато караш със 160, дано се сетиш за спестените пари от летни гуми. Гледам, че изреди доста глупости, ама да ти обобщя, че единственото нещо, което твърдя е, че не е ок в България лятото да се кара със зимни гуми, ако си редовен шофьор и излизаш извън града. Винаги ще има изключения и хора, които могат да разсъждават, биха преценили за себе си, но до там. ПП. от район съм, в който зимите и до ден днешен са сериозни, полски шофьори/тикви не могат да ме засегнат.

    Коментиран от #123

  • 113 Димитър

    13 5 Отговор
    Толкова много ганьовци на едно място - мъка, мъкааа. Кой от кой по-стиснати и по-неграмотни, измислящи нови закони на физиката само и само да оправдаят пред себе си и околните измекярщината си. Срам ме е. Типичен съвременен електорат. Електорат на Боко, на тиквьо, на чалгьо, на шкембьо. Оправия няма, няма и да има. Тиквьо може да е проС, но е прав с приказката за матРИЯла. Слаб и некачествен е. Вие ганьовци сте този матРИЯл и заслужавате съдбата си. За съжаление определяте и моята.
  • 114 РОКО

    5 5 Отговор
    логика как по мекия каучук спира през зимата а през лятото не може
  • 115 Димитър

    3 3 Отговор
    Ей го поредния Ганьо. Хем неграмотен, хем измекярин по душа и призвание.
  • 116 uk гост

    13 3 Отговор
    Живея в Лондон. Тук гуми не се сменят така както в българия. Карат с едни и същи целогодишно. Масово дори не са с 4 еднакви.

    Коментиран от #120

  • 117 Xaxa

    5 2 Отговор
    Аве какво обяснявате на Ганьо??? Гуми да има там пък кви са....няма значение:)) хахахха.
  • 118 дада

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пътуващ":

    Човече... смени хапчетата ...неса твоите да знаеш. Повреда ти е необратима да знаеш!!!
  • 119 Не убиец

    10 2 Отговор
    Два комплекта гуми на джанти. качествени. Не китайски боклуци. Крик и 2 часа разнообразие чрез елементарни действия и малко внимание и мисъл за безопасност и подсигуряване. 2 пъти в годината малко фитнес. Не е страшно. Като сметнеш си плащаш инвестицията в крик и джанти за 2 сезона. на следващия комплект гуми при добър гумаджия и така отново се завърта колелото и си на печалба/икономия до поредното износване на комплекта. Който има мисъл ме е разбрал. Е ако имаш и две коли в семейството ( голяма и малка/ твоя и на детето/ или друго ) си избиваш парите още по бързо заради единия комплект инструменти. И сега ако ще хейтите че нямало пари и т.н. ами сметнете колко ви струва колата и бензина/дизела и колко са ви данъците и разни такси винетки и прочие и дали не ви е по-евтино да нямате кола и да се движите по друг начин. Колата не е право а необходимост и задължение за поддръжка. Иначе разни гяволи стават убийци с разпадащи се бараки по 250к.с. с гуми на сликове и спирачна течност на незнайни години. Пак за който има идея какво е спирачна течност и защо трябва да се сменя.

    Коментиран от #147

  • 120 Димитър

    10 6 Отговор

    До коментар #116 от "uk гост":

    Не гост, а парашутист. Кажи как е възможно да напишеш Лондон с главна буква, а България с малка! Боже опази! Те това е дъното. Стой си в Лондон енд невър ком бак! Гласувай за чалгьо или тиквьо, но никога не се връщай! България няма нужда от тебе и такива като тебе.
  • 121 Анонимен

    14 8 Отговор
    Аз вече 4-та година карам със зимни гуми и зима и лято. В най-горещите месеци съм бил и в Гърция. На разбирачите на гуми ще кажа, че пишат пълни глупости. Или да им припомня едно по-старо време когато нямаше ни зимни ни летни гуми. Как ли се караха колите тогава?! Капан за балами да харчат пари на вятъра.
  • 122 трън

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ами като":

    Не мисля,че има проблем с бюджетните гуми. Такива гуми се карат много в Европа, да не кажа масово. И няма значение каква е колата.
  • 123 Коментар

    9 4 Отговор

    До коментар #112 от "хамилтънчо":

    "ПП. от район съм, в който зимите и до ден днешен са сериозни..."
    Хахахах, ама естествено, че как иначе?! :D
    "...че единственото нещо, което твърдя е, че не е ок в България лятото да се кара със зимни гуми..."
    Виж сега, нека те попитам по начин по който евентуално би могъл да разбереш въпроса.
    Казваш, че не е ок в България, през лятото да се кара със зимни гуми, но предполагам разбираш, че това твое твърдение би следвало да бъде подкрепено с някакви доказателства?! Или щом ти го казваш, пък и хеле кат си от гоуемите шофьори, оле, че и зимите от където си са сериозни, е нема как да не си прав?!
    Вероятно вече осъзнаваш (да се надяваме), че само с въртене на геврека, нарушаване на закона и живот в провинцията, не ти дава право да съдиш хората с какви гуми карат, особено в страна като България???!!!
    Значи карайки със 160 по българските пътища не ти е проблем, но хората дето карали със зимни гуми лятото не било ок???
    Осъзнаваш ли се що за личност си?
    Е точно такива като теб визирам в предния коментар! Личите си отдалеко - въздух под налягане!!!

    Коментиран от #126

  • 124 мдаааа

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Наричат се":

    По-скоро - не , ако си израснал на Дунав !! Рибохранци са прииждащите язовирски майсторе ..
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 хамилтънчо

    7 9 Отговор

    До коментар #123 от "Коментар":

    Явно трябва да обяснявам като на дете. Климатът в България е такъв, че лятото температурата достига до над 40 градуса по Целзий. После отваряш сайтове на производители на гуми или пък учебници по физика, или пък друг източник на информация и прочиташ, че зимната гума започва да губи качествата си над около 8 градуса. После прочиташ ЗДВП за България и разбираш, че има пътища, при които ограничението е 140 км/ч. После, като вземеш предивд температурата на въздуха и на асфалта, както и топлината, която започва да се отделя при триенето при тази скорост, можеш да добиеш някаква представа какво се случва с тази зимна гума и как тя грам не е предвидена да оперира в такива условия. Варете ги, печете ги, летни гуми няма да станат. Аз никъде не се оправдавам с това как карам и не казвам че е редно. Плащам си, било то под формата на глоби и/или летни гуми и така. Въпросът е, че дори и да караш по ограниченията, зимната ти гума е галош през лятото. И когато вали и когато пече. Повече нямам какво да кажа. Вие може да си тълкувате физиката както си искате.

    Коментиран от #129, #144

  • 127 патето Яким

    7 3 Отговор
    Целогодишно със зимни. 16-ки. Нема грешка , стабилни на сухо, на мокро , хлъзгаво. Само АБС на моменти спъва през зимата ма се изключва и газ до ламарината.
  • 128 мдаааа

    4 2 Отговор
    Да се допитам до майсторите ... Ако използвам автомобила само за кратки разстояния , по брега на Дунава , дали ще ми помогнат летните гуми , при тиня ?
  • 129 джантов

    0 3 Отговор

    До коментар #126 от "хамилтънчо":

    гумата как оперира,като хирург ли?лятото си напомпи зимните гуми с азот,па оперирай,но с разумна скорост и гледай да не сгазиш някоя бабичка.
  • 130 Реално

    16 1 Отговор
    С едни зимни гуми 195- 70 -15 си изкарвам поне три години! До сега проблеми не съм имал нито зимата нито лятото. Ако караш като,, изоглавен'' и чакаш като стъпиш на лед гумата да те спаси... считай че много си объркал ефекта на добрата гума с разумното каране !!!
  • 131 МАЙКЪЛ ДУДИКОВ

    8 3 Отговор
    СТАТИЯТА ЛОБИРА ЗА ГУМАДЖИЙТЕ ,ЛЯТОТО СЪЩО ВАЛИ ДЪЖД ОСОБЕНО В ПЛАНИНИТЕ И АКО СИ С ЛЯТНА ГУМА ПОЛУИЗНОСЕНА ,КОЛАТА Е НЕСТАБИЛНА
  • 132 Нямам книжка

    9 7 Отговор
    Насилих се да прочета коментарите и се чудя, защо въобще си купувате гуми, карайте по джанти - хем по- евтино, хем по- забавно.....
  • 133 Само минавам

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Евала , хубаво им го каза . Проверено и от мен през годините , всяка есен с 2 нови зимни на задвижващите колела , няма закъсване никъде . Зимната гума - това е гумата , който иска да кара китайски боклуци , уж летни "гуми" - отпадъци някакви , жалко подобие на гума
  • 134 Само минавам

    6 1 Отговор

    До коментар #42 от ",***":

    Кви 6 месеца лято ,колега у България 2 месеца са жегите . И кой пътува толкова много отпускарските месеци ...
  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 га ажа

    0 0 Отговор
    тея на които протектора е под 4 мм за да си ги доизтъркат
  • 137 огг огог

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "8393":

    някой от нас дори сами си монтират гуми на джанти и по добре отколкото да ви ги пълнят с вода и да ги сглобяват ръждиви и всеки ден да помпиш
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Стрелата

    1 0 Отговор

    До коментар #138 от "Коравия":

    Ми хвани си рейса чиста работа
  • 140 Един

    2 6 Отговор

    До коментар #71 от "Pitar Pan":

    При Живков нямаше коли, ти говориш за различни гуми!!!!!!??????
  • 141 СпецИалисТУ

    8 1 Отговор
    Всесезонни гуми! Измислено е! Според начина ти на живот е всичко! Кога и къде ходиш,през кой сезон! Най са ми смешни специалистите в България! Нямало всесезонни гуми тцтцттцтц.....Водещи компании с инженери ви поднасят гума и казват за какво е! Не,Пешо гумаджията по разбира,той щИ обясни кое как е пффффффф
  • 142 Ха ха ха

    14 2 Отговор
    Предлагам да има гуми за всеки месец. Януарки, Февруарки и т.н. И който не си ги е сменил глоба.
  • 143 АУУУ

    10 0 Отговор
    Ама много ''достоверна ''статия...А защо не предложим, както има период от..до.. за зимни гуми, да приемат и закон за задължителни летни гуми, похвално нали....А това, че по дупкообразните пътища караме с 60-70 клм/ час дали са необходими летни гуми за колите ни над 10+ години... Само дето си тропаме но клавиатурите
  • 144 Мнение

    14 2 Отговор

    До коментар #126 от "хамилтънчо":

    Колега, от къде знаеш как се държат старите зимни гуми (да речем на няколко сезона), при положение, че няма проведени изпитания и тестове? Естествено, че според производителите на гуми е абсурд да се шофира със зимни през лятото, но изпитанията им са само за чисто нови гуми, а не правят за леко поостарели напр.! От др. страна, кой нормален би си купил чисто нови зимни гуми, за да ги търкаля и през лятото? Вероятно случващото се при бг шофьорите е следствие на това, че като караме 3-4 месеца през годината зимните гуми, те почти не се износват. И доста хора вкл и аз сме склонни да доизносим вече втвърдените и остарели зимни гуми, вместо да ги хвърляме. Да вероятно не е идеалния и оптималния вариант, но все пак се намираме в България, където заплатите извън 3-те най-големи града са се запазили същите отпреди 10 и повече години! Така, че не бъди чак такъв критик!
  • 145 дедо

    5 1 Отговор
    Глупости!!!! Камионите и автобусите сменят ли през 6 месеца по- напр., 18 гуми или най-малко 6 броя гуми??????!!!!!!
  • 146 Един

    8 1 Отговор
    Радо, пак пишеш глупости! Да не би да имаш братовчед гумаджия, че да му осигуряваш клиентела! Единствения проблем на зимната гума е , че при суха настилка се износва бързо! Но като гледам моите зимни гуми дето за 3-то лято няма да ги сваля - спокойно ще изкарам до есента ! Та за 3 години гумата наистина престава да е гума и 45 хиляди километра са ми достатъчен пробег за комплект гуми!
  • 147 Шоп от СО

    2 1 Отговор

    До коментар #119 от "Не убиец":

    Колите принципно си идват с крик. А 2 часа ако сменяш гуми не искам да знам колко време ти трябва да смениш накладки... сигурно на ден по едно колело

    Коментиран от #173

  • 148 глоги

    2 1 Отговор
    „зимни приз лятото“ , зимни гуми през лютото. НЕЩО МАЙ,А?!
  • 149 1234

    14 5 Отговор

    До коментар #34 от "Кво":

    Ех, реклама, ех прост народ! Не ви ли идва на ума, че зимни/летни гуми е начин за двойно печелене на пари? Много от нас помнят времената, когато нямаше понятие "лятна гума". А за специални случаи има специални гуми. Някой да каже, ако си караш нормално с 90 км/ч какво ще разбереш от гумата? Разбира свиня от кладенчова вода :)
  • 150 Гошо

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "хамилтън":

    Луисчо не те знам моето момче на колко годинки си но да караш бързо не е майсторлък, предполагам, че си някой голобрад келеш с бемеве т.е. майстор. Иначе карам ван и ноне 2 пъти в годината ходя на море в Гърция никога не съм имал проблеми с гумите, е заради типа кола и гръцките глоби повече от 130-140 не вдигам.
  • 151 534675

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "А.така":

    Hе е Бай Ганьо... A Бай Мангау..
  • 152 Подробност

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Винкело":

    Така е ,но има една малка подробност,коя винкел като теб,няма как да осмисли.При участие в ПТП през зимата,ако един от автомобилите е с летни гуми,независимо кой е виновен,той плаща щетите на всички останали,и ще ги плати от джоба си,защото застрахователите,няма да му дадат и стотинка.
  • 153 mmm

    2 0 Отговор
    Велика статия! Добре че ни каза!
  • 154 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Винкело":

    Най-качествените гуми са Мишелин,Континентал,Пирели и Гудиър-Дънлоп. Последните ги пиша с тире,защото са обединени в един концерн и имат идентични показатели.
    За ограничените финанси на масовия българин разумен компромис(тоест добро съотношение цена-качество) са Дебица и Барум.
    За зимни гуми едни от най-добрите (ако не и най-добри) са финландските Нокиан. Специално за тях във Финландия е изградена най-голямата в Европа изпитателна писта за зимни условия

    Коментиран от #165

  • 155 Факт,корекция

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Пише се pilot sport,но се изговаря пайлот спорт. Не си ли чувал за транскрипция в английския език? Тоест начин на произнасяне на написаното.

    Коментиран от #161

  • 156 Jack Bauer

    9 0 Отговор

    До коментар #34 от "Кво":

    Ами не се "лъзгам", защото книжката ми не е купена от книжарницата като твоята. Бил съм на шофьорски курс, нам какво е ЗДП и го спазвам, както и съобразявам скоростта, автомобила и пътната обстановка. За разлика от такива като теб на които са им подарили шофьорска книжка след 15 часа кормуване.
  • 157 Павел Пенев

    7 1 Отговор
    Автомафията диктува на парламента какви стари копърки да купуваме, как да ги оборудваме,какви гуми да ползваме,какви столчета да слагаме за деца, а сега и еко винетки да плащаме.Остава вече да ни задължат и каски да ползваме задължително в колите и то за всички пътници.
  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 160 мърляч

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Аз съм мърляч, от шест - седем години карам със зимни гуми. Колата ми е 30 годишна малолитражка, тежи около 760 кг. и не съм забелязал някакво износване на гумите засега. Движа се предимно градско, около 6 до 7 хиляди км. годишно. Явно и килограмите на колата оказват влияние за износването на гумите.

    Коментиран от #164

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Ин Факт

    2 0 Отговор
    Ний от село сме зле с ханглийския.
  • 163 ММДААА

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "хамилтънчо":

    Само да питам от тия 300 коня на почти чисто новото ( предполагам БМВ ) знаеш ли колко са на паша.

    Коментиран от #177

  • 164 бай пешо

    3 0 Отговор

    До коментар #160 от "мърляч":

    Да и това го има,... но, и това дали се правиш на състезател и ''въртиш''гуми, дали караш рисково ,...имаче лоша кола и гума няма, .. как се допуска лятна гума с 5 мм грайфер да се ползва като зимна / по правилни /значи има нещо гнило в понятията зимна/лятна гума, а не е само до материала за направата им
  • 165 Шоп от СО

    2 0 Отговор

    До коментар #154 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":

    Бриджстоун са на същото ниво като тези първите дето изброи. Нокиан са добри зимни гуми за СНЯГ, не са най-добрите зимни гуми по всички показатели.
  • 166 Глупости

    9 3 Отговор
    Най добре си е да се кара с зимни гуми и през лятото а не да ви пълним гушите за смени на гуми и т.н. ....Аз не спирам колата всеки ден се кара целодневно и целогодишно само с зимни ...5 години и нови гуми .и е супер
  • 167 васик атанасова

    7 8 Отговор
    КОЙТО НЯМА ПАРИ
    И Е СЛАБ ШОФЬОР
    СЪС ЗИМНИ ГУМИ ЛЯТОТО Е ОПАСНО
    УДЪЛЖАВА СЕ СПРИРАЧНИЯ ПЪТ
    МЕКИ СА СВИРЯТ
    ИЗНОСВАТ СЕ БЪРЗО НАД 7 ГЛАДУСА
    И АКО НЕДАЙ СЕ БОЖЕ СЕ ПОПАДНЕ НА АКВАПЛАНИК
    НЕ МОГАТ ДОБРЕ ДА ИЗВЕДЪТ ВОДАТА НАСТРАНИ

    Коментиран от #169

  • 168 дидо

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Радослав Славчев!!!??? Имаш ли представа":

    На тези който не им стигат парите за гуми,ще ядат по малко и ще им стигат,и без това за заприличали на бидони от тия коли
  • 169 мърляч

    1 0 Отговор

    До коментар #167 от "васик атанасова":

    Така е ако караш на ,,ръбЪ", иначе проблеми няма, все пак не всички сме състезатели като теб, Васик.
  • 170 По жанти

    3 1 Отговор
    Карайте с кво можете да си позволите и хорското мнение в другия крачолл
  • 171 ТурбоДизел

    3 2 Отговор
    Карам само със зимни гуми среден клас .
  • 172 Майстора

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "хамилтънчо":

    Ей,малоумник!Като искаш да летиш купи си самолет!Какво лошо има всеки да кара с комфортна за него скорост.Ако много искаш да караш бързо има писти!Освен това на магистралите има достатъчно ограничения от 60,80,90 и 100км/ч.Ако те засекат да се движиш с повече от 30км/ч над разрешената ти взимат книжката за 6 месеца!И най-важното:Като имаш толкова много пари защо висиш тук?

    Коментиран от #176

  • 173 Не убиец

    2 0 Отговор

    До коментар #147 от "Шоп от СО":

    Ами вече съм на 52. Преди години врътках 17-18 цола зимни летни за час. сега за два. по добре жив и два часа лек фитнес с гумите. Иначе под 2 тона джип или тон малолитражка е без значение. Работя бавно, не бързам, мисля, пазя се и разтягам срещата с жената която мрънка за поредната глупост . ( на колата на щерката - фиеста - ги сменям за 40 мин. но на моята хц 60 се моткам по 2 часа)
  • 174 Нервен шофер

    4 4 Отговор
    Гледам и други хора са забелязали. Летните гуми си остават летни, но не и гуми. От две седмици съм сложил летните. Имам 3 залитания в кръгови и два отказа да потегли на мокър път. 1-2 скорост, само реве, стои на едно място и плаши минувачите. Със зимните съм като залепен на пътя. Имам пари за гуми, винаги съм бил радетел за смяна зимни/летни, но нещата явно вече са различни. Ще мина на нископрофилни зимни. Ще рискувам стабилност в завоите, но не и спирачния път.
  • 175 Ттт

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пътуващ":

    Какви шипове, беколега.... Боже!
  • 176 хамилтънчо

    5 1 Отговор

    До коментар #172 от "Майстора":

    Да съм казвал, че имам много пари? За 200 000 км имам 1 глоба за 70лв. Казах просто, че си плащам за карането ми под формата на гуми и глоби(а). После моралистите няма нужда да ми се включват, все едно никога не са карали над ограничението, да не съм карал с 200. Не искам да летя, просто има нормална скорост с която се движат 90% от колите и 10% неадекватници, които се движат много по-бавно и много по-бързо. По-бързите не ми пречат, щото минават и занимават, ама бавнярите засичат и правят колони, после изпреварвания и т.н. Както те е страх да караш - вози се, не пречи на останалите.
  • 177 хамилтънчо

    2 0 Отговор

    До коментар #163 от "ММДААА":

    Разбирач, 300 са на гуми. Нищо впечатляващо в днешно време предвид, че колите са по 2 тона. Разбира се, хора, които отказват да се информират, си мислят, че тези коли харчат по 20/100, чупят се постоянно и поддръжката им струва по един апартамент на година, но няма как да са по-далеч от реалността. В края на краищата всеки кара това, което му е кеф.
  • 178 Камен

    2 1 Отговор
    Казвам кои : Малоумните !
  • 179 500 коня

    2 0 Отговор
    Карам си само по джанти,никакви проблеми.
  • 180 ТНТ

    2 0 Отговор
    ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ-ВСЕСЕЗОННИ ОБУВКИ ИМА ЛИ.?

    Коментиран от #181, #183

  • 181 Вуте

    1 0 Отговор

    До коментар #180 от "ТНТ":

    Има.Половината хора в западна Европа карат с всесезонни гуми. И ние едно време карахме с такива и си беше ОК!
  • 182 Гошко

    2 0 Отговор
    Тази статия е базирана на ощи приказки на улицата. Да, има някои добри доводи, но не навлизат в подробности в тях, като например това че не може да задължиш хората да имат зимни и летни гуми ако хората нямат пари за това. Именно затова е компромисният вариант всесезонни гуми или зимни гуми целогодишно. В крайна сметка зимите ни не са това което бяха. А относно разликата в показателите, те са толкова незабележими че практически ги няма. Спирачният път е от значение само при рязко спиране, което не се случва често, а втвърдяването на гумата през лятото не носи никакво значение, при положение че малко са хората които пътуват в голям сняг редовно. Много по-сериозни проблеми като това че масово се шофират неизправни коли, бусове, камьони и т.н. биват неглижирани. И най-сериозният проблем е че автокъщите са 99,999% незаконни и нерегистрирани т.е не си плащат данъците към държавата. Всички знаем как в автокъщите ни пишат на лист хартия т.н. фактура все едно ние самите сме закупили колата от Италия, Австрия или Швейцария и в КАТ това се приема без забележка. Този сектор не е сив а черен като въглища.

    Коментиран от #184

  • 183 Гошко

    1 0 Отговор

    До коментар #180 от "ТНТ":

    В Щатите се кара масово със всесезонни гуми.
  • 184 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 185 Ганя

    3 0 Отговор
    Ганя си кара лятото със зимни, а пък зимата с летни и си свитка! Ще ми казват те на мен с какви да карам.
  • 186 Бай гуй

    1 0 Отговор
    Аз карам тъпа кола 70 коня малко км на година около 15тина хиляди. Живея на морето. Тука сняг има 2 дена и 6 часа в годината около един пръст. Затова избрах да НЕ храня гумаджиите и да не мъкна два пъти в годината да си усирам багажника и да мигна джанти гуми и простотии. Карам със всезонни Нексен. Нямат забележка за моите нужди.