26 Май, 2017 10:26 99 211 96

Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото

  • зимни гуми-
  • лято
Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото - 1

По-възрастните водачи на моторни превозни средства помнят времената, когато почти всички караха своите коли с едни и същи гуми целогодишно. През последните години все повече хора започнаха да "преобуват" своите автомобили, но не са малко и тези, които смятат това за неправилно. Сега ще се опитаме да ги убедим в обратното.

Развитието на технологиите е от решаващо значение.
Първите зимни гуми са се появили много преди раждането на нашите баби и дядовци. И още тогава те са разработвани, за да подобрят поведението на колите при студ и сняг. Тогава обаче разликите са били незначителни. Десетилетия наред тази специфична промишленост се развива все повече и повече, като това води и до значителни разлики между летните и зимните гуми. Така в наши дни ако търсим максимална безопасност за нас и за хората, които превозваме в автомобила си, задължително трябва да сменяме гумите според сезоните.

Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото

Кога се сменят зимните гуми с летни?
Оптималната работа на зимните гуми е при температури под 7 градуса по Целзий. Когато асфалтът изсъхне и температурите започнат да се покачват, зимните гуми не се превръщат в желе и даже привидно работят нормално, но те стават доста по-меки, отколкото е необходимо за оптималното сцепление. При по-дълга езда те прегряват, което води до влошаване както на спирачния път, така и на управлението на автомобила. Най-големият проблем обаче е, че спирачният път при екстремно спиране се увеличава значително.

Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото

С колко се увеличава спирачният път?
Един експеримент, направен с гуми Pirelli (той е валиден за всички марки и модели), ни дава представа за това с колко се увеличава спирачният път. При температура от 15 градуса по Целзий, което е в долните граници на температурите през летния сезон, един VW Tiguan е изкаран на писта, където ускорява и спира последователно с чисто нови зимни и летни гуми. Първоначално колата е "обута" с летни гуми и при скорост от 100 км/ч водачът натиска рязко спирачките. За привеждане на автомобила в покой са нужни 38.4 метра.

Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото

За да стане експериментът възможно най-нагледен, от конусите, където водачът натиска спирачките, са измерени 38.4 метра и е построена стена. Естествено тя не е бетонна, а от кашони, след което на Tiguan-а се монтират зимни гуми. Следва същото ускорение до 100 км/ч и същото рязко натискане на спирачките. Резултатът не никак добър - автомобилът спира с три метра по-напред. И това при положение, че температурата е 15 градуса по Целзий. Според експертите колкото повече нараства температурата, толкова се увеличава спирачният път на автомобил със зимни гуми.

Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото

Сигурни сме, че има много скептици, които ще извадят "от сто кладенеца вода", за да опровергаят нуждата от сезонна смяна на гумите, но замислете се, че така може да бъде спасен човешки живот - вашият, на ваш близък или пък на съвсем непознат. Тогава едва ли ще има някой, който да твърди, че инвестицията, която за нашите стандарти не е никак малка, е неоправдана.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    84 38 Отговор
    З атези, които карат с агалоши или пък със зимни гуми лятото или обратното. Замислете се наистина, особено над последния абзац на статията.
  • 2 onq s konq

    53 126 Отговор
    Моите са фсезезонки купих ги преди 4 години дота им е 3501 и даржат здраво баварецу

    Коментиран от #5

  • 3 ГоУст

    146 10 Отговор
    Аз няма да нося от 10 кладенеца вода, но ще кажа само моята теория.
    Все още не са измислени гуми(или поне на мен не са ми известни), които да работят еднакво добре при температури от -20 до +60 - това са 80 градуса разлика!!
    Бих казал "всеки сам да си преценя" - ама от това "самостоятелно преценяване" зимата се образуват задръствания щото някой не може да потегли дори наравно....(пък и общината не е хванала снежинките във въздуха)!
    Зимните гуми са направени за сняг и ниски температури....летните за жеги.
    Ако живеете в Испания или Гърция няма да ви трябват вероятно зимни но по нашите ширини си трябват.
    Айде със здраве!
  • 4 Монтьорче

    59 93 Отговор
    Не се съмнявам, че летните гуми работят по-добре през лятото, но все пак си мисля, че този тест е "нагласен" така, че да убеждава хората да пръскат пари за нови гуми и отделно за смяна на зимни с летни. Единственият ефект, който съм забелязвал при каране със зимна гума през лятото е, че просто пищи на завой и може би това е било свързано с по-ниското налягане, до което е била напомпана.

    Коментиран от #6, #10

  • 5 БМЗЛЕ

    17 35 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    И ас мойте ги взех мин. година нови с грайфер с дот 2204. Налагаше се да изхвърля подкалниците щото пласмасата се запалваше като ги бърнаутвах...много ми е мошно и ми требва слик даже и зимата ще ги вкарвам у работна температура...
  • 6 Андре

    52 22 Отговор

    До коментар #4 от "Монтьорче":

    Гумата свири когато е прегряла, но не ми се обяснява какво следва след това...би трябвало сам да си отговориш...но се съмнявам

    Коментиран от #9

  • 7 Сиза

    59 33 Отговор
    Твърденията, че зимните гуми спират по-лошо през лятото е лъжа.
    Доста независими организации при тестовете си недвусмислено доказаха, че зимните гуми имат по-къс спирачен път през лятото(при сухо време). Клипчета има много в нета.
    Лятните гуми имат обаче значително по-добро поведение на пътя в летни условия и при дъжд.

    Коментиран от #11

  • 8 Торонто

    57 21 Отговор
    ЮВ Канада си караме с всесезоннни и сме ОК, явно сме тъпи и не разбираме от зимни гуми

    Коментиран от #86

  • 9 Баш Майстора

    45 22 Отговор

    До коментар #6 от "Андре":

    Абре аланкоулу бащати га караше Москвето с Видинки, сменяше ли летни със зимни ааааа?

    Коментиран от #30, #81, #96

  • 10 pi6man

    22 17 Отговор

    До коментар #4 от "Монтьорче":

    pi6man montior4e smeni si profesiqta .zimnite gumi svirqt 6toto pregrqva mekiq im kau4uk ne ot napompvaneto

    Коментиран от #13

  • 11 Андре

    32 7 Отговор

    До коментар #7 от "Сиза":

    проблема, в там че много хора приемат клипчетата в нета като чиста монета...а още по-големият и страшен проблем е, че хората не осъзнават кога се лъжат и кога не. В твоя случай положението никак не е добре.... те доста хора се и самоубиха поради това...лошото е когато вземат някоя невинна жертва...

    Коментиран от #18

  • 12 гумаджия

    43 18 Отговор
    на вода дори и под 7 градуса лятната е с по-добро сцепление , но на сняг и лед ... а зимната се пързаля при над 20. пробвал съм го многократно с различни коли за 10 г. не спестявайте от здравеопазването си. водещите фирми не трошат пари ей така
  • 13 Андре

    5 15 Отговор

    До коментар #10 от "pi6man":

    Примерно ако те застрелям без причина , това не означава, че е правилно. Дано си ме разпрал какво искам да ти кажа.

    Коментиран от #71

  • 14 Киро

    35 32 Отговор
    На автора на тази рекламна статийка ще му кажа само едно:

    Май не си чувал, че Мишлен създадоха ново поколение гума, изключително добра и зимата и лятото?!

    Казва се Cross Climate.
    Аз карам с такива и мога да потвърдя качествата и през всички сезони.

    Който иска да си купува по 2 чифта гуми, да складира, да се реди по опашки за смяна, да плаща за смяна, да се надява времето да не го изненада и тн., аз вече нямам такъв проблем.

    Коментиран от #65

  • 15 ХАХА

    111 10 Отговор
    Всички сте тарикати с баварци на по 20 години, Iphone на изплащане, ланци до земята и мятате салфетки ежедневно, но нов чифт гума са ви скъпи, това е положението.
  • 16 Rado

    35 20 Отговор
    Набързо ще обясня как стоят нещата.
    Аз лично карам със зимни гуми лятото но ще обясня защо.
    Когато карате с летни гуми зимата със сигурност няма да спирате или тръгвате добре защото гумата се е втвърдила.
    Когато карате със нови зимни гуми лятото гумите ги съсипвате
    и те вече не стават за зимата.
    Аз карам със зимни лятото и спират по добре от летните но зимната гума трябва да е поне на 5-6 години за да се втвърди каучука.

    Коментиран от #82

  • 17 Кабинчо

    47 19 Отговор
    Едно време със едни и същи гуми се караше и зиме и лете- Ние българчетата, като си земем "Вида спорт" с триста зора, си перкахме през лютите зими през боази и проходи, пък европейчетата с едни и същи гуми одеха по Алпите и на Ривиерата. Май производителите захитряха извънредно много.
  • 18 Сиза

    18 9 Отговор

    До коментар #11 от "Андре":

    До Андре. Не говоря за клипове правени от Сульо и Пульо, а от утвърдени организации в сферата на безопасността. Последния, който гледах беше на БиБиСи и излъчен по НГ, и в който резултатите недвусмислено показаха, че зимна гума спира на сухо значително по добре. Колкото до моето положение, не го мисли, имам си 4 зимни и 4 летни гуми и си ги сменям навреме.

    Коментиран от #20

  • 19 БМЗЛЕ

    9 3 Отговор
    Абе те ся всичките хиперкари ще ги пускат нов хипер ултра софт зимен комплект гума...за кво са им некви си летни полусликове...😂😂😂
  • 20 Андре

    31 11 Отговор

    До коментар #18 от "Сиза":

    По принцип в Англия времето е по- меко през зимата и по-хладно през лятото от колкото при нас. Там е ок да ползваш перформънс гуми или така наречените всесезонни.Но тук зимата е много студено...а лятото е много горещо.При температура на въздуха 30 градуса, асфалта е поне 50...при скорост 130 км в час по магистралата, от въртенето гумата загрява допълнително +50те градуса на които се пече...води до много бързо разграждане на каучука...а при рязко спиране може направо да гръмне...абе не е работа...става някъде, но за тук се изискват правилните гуми 😉
  • 21 Алфата

    35 13 Отговор
    От личен опит! Месец август. Пороен дъжд върху 60 градусов асфалт. Колата с висока скорост върху обилно мокрия път, със зимни гуми! Опитай да спреш екстремно?! Ефектът е същия, като зимата с летни гуми върху сняг! Който не вярва - да опита!
  • 22 ял съм го тоя

    32 10 Отговор
    Аз съм го изпитал това със зимните гуми през лятото, беше жега, правя по рязък завой и зимните гуми се плъзнаха по нагретия асфалт, колата се завъртя!
    Просто бях закъснял, поради друга работа, но веднага намерих време да ми сложат летните. И на мен не мисе дават 40 лв на година, но се налага.
    Разликата в поведението на колата е огромна, това е истината.

    Коментиран от #41, #94

  • 23 Vasik Atanasova

    32 10 Отговор
    преди години си карахме с баба вида и лято и зима
    но сега умишлено ги правят с голяма разлика
    летните много твърди а зимните много меки
    това е с комерсиална цел
    в този случай е добре да се сменят зимни и летни
    за мене гумата е по важно нещо дори и от двигателя

    Коментиран от #25

  • 24 ял съм го тоя

    25 6 Отговор
    Правилно е писал колегата по долу. Нашите климатични условия са различни от Англия или Германия, примерно. Зимата, голям студ -20-25 градуса, лятото асфалта по магистралата се разтича, на слънце температурите са над 50 градуса, зимните гуми стават на дъвка, при спиране и завой се пързалят, като шейна, направо остават по асфалта.
  • 25 ял съм го тоя

    40 15 Отговор

    До коментар #23 от "Vasik Atanasova":

    Да ама тогава москвича вдигаше 80, ладата 90, рядко някой опитваше 100 км/ч и то за малко, колкото да се похвали.
    Сега по магистралата масово се кара със 140, часове наред в най-голямата жега, много карат и доста по бързо, но това вече е проблем на полицията.
    Баба вида, като я изпъна със 140 и ще само, БУМ и после ще има, тряс, прас и айде за жито и свещи. Мани ги тия боклуци.
  • 26 Шаран БГ

    33 21 Отговор
    Зимни -летни, летни - зимни --майката му е да дадеш пари за 10 гуми, вместо за 5 !!Същата работа като с регистрацията на автомобилите във всяка област , в определен от закона срок! Ами номерата на автомобилите колко пъти ги сменяхме? И за всичко Ганьо плаща като поп ! Както плаща за винетки и за пътен данък ! Беше то едно време, когато дояха с две ръце..... Сега има доилни агрегати - смучат до кръв !!!!!
  • 27 Абе не ми обяснявайте

    17 42 Отговор
    Зимни-летни... глупости на търкалета измислени от производителите на гуми за д аси вдигнат оборота. Гумата трябва да е нова, да има грайфер. Това е важно и за зимата и за лятото. Всичко друго е баламосване за да ви измъкнат парите !

    Коментиран от #31

  • 28 гост

    42 4 Отговор
    Истината се състои от три фактора:
    - климат
    - марка на гуми
    - разум на ползвателя на МПС
    Дали ти трябват зимни гуми основно зависи от климата: в Гърция със сигурност не ти трябват, в Испания също, у нас в Южна България и по морето пак може въобще да не ти потрябват. Не караш на ниските температури, не ходиш из планината, няма сняг - следователно не са необходими, но при ниски температури и употреба на МПСто си остават препоръчителна безопасна мярка.
    Марката на гумите е важен фактор тъй като китайските хич не ги бива и дори и нови да си купиш пак скърцат и не държат добре, без значение какви са, летни или зимни. За нас най-добре са умерените ценови класове, които изкарват 4,5г сигурна употреба на семейна кола, с цена на комплект от 350 до 500лв. Или сигурност на цената на 1 кутия цигари месечно е за предпочитане пред това да ти палят цигара на гроба.
    Най-голям проблем е българина и неговите нрави и привички. Може да се тегли заем за кола от 5-8х.лв, но няма да даде за гуми, за обслужване на спирачки, амортисьори и кормилна уредба. Щом тех. преглед го пуска, значи е наред, макар и да бълва кълбо от канцерогени и гумите му да са на 15г. Това е проблема на повечето: за цигари, кафе, алкохол и заведения, за гориво, безцелни пътувания и простоии има, но за изправност на колата не се дават. Макар и да може да купи по-стара кола и да я поддържа правилно, наш Ганю щом не го задължават, не го прави. Лошото е, че срещу Ганю ще излезе някой, който внимава и мисл
  • 29 Чичо Митко

    2 19 Отговор
    На предишната ми кола си сменях редовно гумите съобразно сезона, но си взех друга, по-новичка и по-големичка, и сега съм оставил жените ми да го правят с техните коли, а аз, живот и здраве, към края на лятото ще си купя 4 новички, в тия сегашните ми, има още хляб ама новичкото си е друго. Ей това са гумите, все още се колебая кои 4 да са :
    ----------------------------------
    Pirelli Scorpion Verde All Season 255/65R17 111H M+S XL
    Goodyear Wrangler HP All Weather 255/65R17 110T M+S
    YOKOHAMA Geolandar A/T-S (G012) 255/65 R17 110H
  • 30 Дани

    22 4 Отговор

    До коментар #9 от "Баш Майстора":

    Пич, а баща ти имаше ли интернет да пише глупости, като теб?
  • 31 Чубриков

    35 8 Отговор

    До коментар #27 от "Абе не ми обяснявайте":

    Тц. Преди време си бях взел всесезонни. Първата зима всичко беше О'К. Лятото след нея също. Дойде октомври и изправих един елементарен завой при лек дъжд. Отидох в треволяка и добре, че нямаше мантинела, та минах без ремонти. Първата ми работа беше да си купя зимни гуми. Оттогава все така - зиме със зимни, лятос с летни гуми. Това е истината. Зимните, дори и стари и опечени, не спират както трябва през топлия сезон, А пък ако е мокро си се пързалят безгрижно.
  • 32 тираджия

    30 11 Отговор
    Аз пък винаги си карам леката кола зиме и лете със зимни гуми втора употреба.За година навъртам не повече от 3000 км. предимно рано сутрин и късно вечер.Няма как за 15 минути каране да ми прегреят гумите.За спирачният път всичко е относително.Ако не гледаш само пътя пред теб,а следиш обстановката пред и зад автомобила,отстрани,тротоари и тем подобни фактори,то време за спиране има предостатъчно.
    Така съм си решил,така си карам.не се занимавам пролет и есен със смяна на гуми и излишно хвърлени пари на вятъра.
  • 33 ГНИДА

    18 10 Отговор
    Аз при сняг , лед и други тежки метереологични условия слагам вериги . Нямам вяра , че точно зимните гуми ще спасят живот . Ако имате много зимни гуми за продажба просто напишете - платена статия .....
  • 34 ключаря

    10 10 Отговор
    Естествено, че това е поредния ГРЪКО-ЕВРЕЙСКИ номер!
    Да им го демонстрирам аз - с приятели експериментирахме с две различни коли една и съща марка и модел преди 2 години с гуми марка "Ласса".Той с нови летни гуми, аз със несменени зимни, ускорение до 80 км/ч и спирачки 7м по-добър спирачен път.И ... следва "Тома Неверни", размяна на гумите и ... неговата кола със зимните 2 м. по-добър спирачен път!
  • 35 1111

    14 7 Отговор
    Смянам летни - зимни, и все пак проведения "тест" и списаната статия са несъстоятелни.
    Със същия успех може да се вземе макрата и модел лятна гума с най-къс спирачен път, да се наредят кашончета и всчики други гуми да бъдат изкарани животозастрашаващи...
    Айде сега всички да караме болиди със сликове, щото всичко друго е с по-дълъг спираен път на сухо. Глупости на таркалета...
  • 36 Андре

    15 6 Отговор
    Абе аз си карам верижняк и зиме и лете. Изобщо не ми трябват гуми и така...
  • 37 Не мерси

    33 13 Отговор
    Пак промиване на мозъци за да си продават гумите
  • 38 Оня без коня

    13 15 Отговор
    Направо е смешно колко много „ганьовци” и „професори по всесезонните гуми” има у нас,а в същото време са пълни неграмотници.Горките-дори и най-елементарният правопис им е абсолютно непознат.Колко жалко!
  • 39 Ха ха ха

    20 3 Отговор
    Оня с коня кара с гуми за мъгла и НЕМА НИКВИ ПРОБЛЕМИ С БАВАРЕЦО
  • 40 без майтап

    7 11 Отговор
    Имам един приятел, който има пари, но хич не обича да дава пари за ремонти и консумативи, има една работна шкодичка, гумите и започнаха да тресат с балони и той я кара, докато се пръсна едната, каза, че докато не спука гума не сменя, да не говорим за летни-зимни, масло също не сменя, кара докато колата се разпадне. Шкодата е Фелиция, беше почти нова, на реални 100 хил. км, 1.8 бензин, корава машина излезе, вече 3-та година изкарва, не и остава много. :)

    Коментиран от #46, #95

  • 41 лимонад

    18 7 Отговор

    До коментар #22 от "ял съм го тоя":

    абе с кви гуми карате всички като се пързаляте по пътищата ... единия не спирал, другия се пързалял, третия не можел да тръгне....
    или са подходящи или не са... зимни гуми на 3-4 години са твърди колкото летните - чисто нови или дори по-твърди от тях.
    тарикатите масово карат с тесни гуми, че били по-евтини и харчело по-малко, както и с китайски... е няма как да очакваш добро качество и при 2те. последния сезон на зимните гуми - почти всеки го кара като летен - това са над 90% от хората, за да ги изтрият и да купят нови за зимата. Освен това е много по добре да караш с нови зимни гуми зимата, отколкото със стари с 4мм грайфер, затова - намалее ли грайвера - хората карат 1 сезон летен и ги довършват.
    Недостатъка на зимната гума е, че е с по-голямо съпротивление лятото и евентуално колата гори минимално повече. Направената съпоставка за нови зимни срещу нови летни гуми е глупава и резултатът е на лице. няма луд който март месец ще си свали летните гуми и ще си купи чисто нови зимни за да кара цяло лято с тях, като също така знае, че ще ги изтрие мнгоо по бързо заради повишената температура..

    Коментиран от #83

  • 42 патил от пирели

    16 11 Отговор
    ПИРЕЛИ - жалко, че не можах да ги монтирам на шейната - така добре се пързаляха... АБЕ ВИЕ НОРМАЛНИ ЛИ СТЕ БЕ??? ЗИМНИ ГУМИ ПИРЕЛИ!!! ВИЕ СТЕ УБИЙЦИ БЕ!!!
  • 43 Стига глупости

    40 8 Отговор
    Освен 3 метра повече спирачен път??? Аз друг реален довод подкрепящ сменянето на гумите , не видях в статията.

    Да , ако карам като луд на магистралата и трябва да спря внезапно щото съм без мозък и не преценявам ситуацията, със зимната гума при НЯКАКВИ условия може и да имам 3 метра по-дълъг спирачен път..................

    Само че аз не съм джигит, карам умно и с преценка и ако се стига до екстремно спиране от 100 до 0 то вероятно гумите ще са ми най-малкия проблем.

    Да не говорим, че реално в София повече от 30-50 км не вдигам, а в час пик едвам се влача 3 часа..... за какви прегрявания, зимни , летни гуми , спирачни пътища и други ала бала говорите

    Не слагайте всички хора и автомобили под един знаменател!

    Коментиран от #44

  • 44 пир

    9 22 Отговор

    До коментар #43 от "Стига глупости":

    Ама си ми такъв философ, такъв философ си, че направо да си те схрускам, бай Ганьо!
  • 45 Гост

    17 7 Отговор
    Имаш пари,караш с летни-зимни.Нямаш пари,караш с каквото има.Всичко до пари опира.

    Коментиран от #54

  • 46 лимонад

    7 9 Отговор

    До коментар #40 от "без майтап":

    skoda Felicia не се произвежда повече от 10 години. объркал си модела. Доста хора си карат така колите и след 3-4 години ги продават на останалите да си чукат главите с тях. като теглиш чертата - ако е купил колата за 25 000 нова и след 3г я продаде за 12 или 15 хил - е загубил половината от цената. някой си купува от него половин кола и след още 3-4 години - от първоначалната цена остава 1/4. за тия 3-4 години - 2рия собственик е дал за ремонти още 1/4 от цената на колата.
    като теглиш чертата - и 2мата са загубили приблизително еднакви пари, само дето единия е карал нова кола с нови гуми. другия си е купил стара кола и вероятно не е отделил пари дори за нови гуми :)
  • 47 Гост

    37 6 Отговор
    Всичко зависи от грайфера на мозъка.

    Коментиран от #49

  • 48 PlimP

    8 4 Отговор
    7 градуса, на бабка ви фърчилото, сутрин за работа ще тръгвате със зимни и вечер ще се прибирате с летни, много зависи от държавата, в БГ ако кръстосваш странта целогодишно си за зимни гуми още октомври и се махат април, май, ако си щъкаш само в полето, чак до янури може с летни и април вече да си летен, но времето така се разбърка, че рецепта за него няма
  • 49 Красимир

    13 2 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Мдааа. За жалост масовия грайфер е пистов.
  • 50 Бат Гого

    12 6 Отговор
    А ако караш с 30 км в час !?!?!? Какво ще е значението !?!?!?
  • 51 onq s konq

    8 8 Отговор
    Какво значение има дали МПС-то е със зимни или летни гуми,ако са еднакво ТОТАЛНО ИЗНОСЕНИ?Освен това мисля че е глупаво да се говори "изобщо" за летни и зимни гуми-те си имат освен марка и РАЗМЕР и логично е една значително по-широка зимна гума/ при еднаква износеност/ да спира по-добре от една лятна по-тясна НА СУХО ПРЕЗ ЛЯТОТО.Ще завърша с това,че без проблем мога да карам както с нови ,така и със гуми-ГАЛОШИ на които теловете от оплетката бият по калниците!И ще си призная,че много повече се притеснявам когато съм със НОВИ ГУМИ защото закономерно карам "на лимита" и АБС- а се включва често/което хич не е здравословно/,докато със износени си пъпля и си свиркам.

    Коментиран от #63

  • 52 6666

    31 8 Отговор
    Защо не трябва да караме със зимни гуми през лятото?? Защото магазините са заредени с летни гуми , някой трябва да ги купи ,монтира и след три месеца да ги смени със зимни.Важното е да има въртележка и някой да плаща на производители и търтовци.Сменил съм 12 автомобила , нямал съм проблеми с гумите дори и преди 89г.Гуми с грайфер под 5мм не съм карал.Новите изисквания за " зимни-летни"гуми реших просто и точно - ЗИМНИ или ВСЕСЕЗОННИ докато останат 4/5мм от грайфера.Каучукът старее с времето ,по" мекия" протиктор на зимните гуми и по твърдия на летните да го приказват на шапките Ви.
  • 53 Гост читател

    18 7 Отговор
    Една зимна гума ,карана лятото,винаги е по -готова за спиране от лятната,освен ако лятната не я караш супер екстремно -за да може да се загрее добре. Не случайно,във Ф1 имат обиколка за подгряване на гумите. Да не говорим ,че лятната гума ,ако е няколко години е станала на гьон -твърда като камък и требва да взимаш завой със 160 ,че да я подгрееш ,че да може да спира. Тая теория е доказвана от многократни тестове . Не че съм почитател ,но тва са фактите. Аз форда го карам със зимни лятото ,ама само от зад. На кола с предно,тва е приемливо.
  • 54 Слави

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Мн добре казано
  • 55 Та?????

    2 4 Отговор
    Защото
    Не сте карачи,а .??????
  • 56 Готин

    2 4 Отговор
    Защото
    Не сте карачи,а .??????
  • 57 босе

    9 5 Отговор
    Почти все едно е,зависи от дълбочината на протектора ,също и от производителя....и не на последно място от годината на производство. Ако е 4 x 4 няма проблеми зимата в градски условия,задното не е за предпочитане и с най-перфектните зимни гуми,освен ако не натоварите 300 кг в багажника! Просто шофирайте според условията на пътя-разумно.
  • 58 оня с автосервиза

    31 7 Отговор
    Моят личен опит ми е показал , че зимните гуми през лятото могат да ти изиграят много лоша шега ,особено когато валне дждец - тогава стават буквално шейна ! Според мен могат да се карат , но от хора , които не се надценяват като шофьори и все пак трябва доста да се внимава . Един Barum за летни гуми на автомобил среден клас се държи много прилично и при силен пек и при як летен дъжд. Зимната гума обаче е друга работа най - добре е да си е маркова Continental ,Good year , Fulda и др. Много доводи съм слушал за китайските гуми , че не отстъпват на европейските ,но съм се убедил ,че не е така . Зимната китайска върви долу-горе добре един сезон , а Continental ts 850 на личната ми кола чак на петата зима се усети че вече не е като нов ,но си вървя прилично и тази зима ! Колеги шофьори карайте каквито гуми можете да си позволите , но ги карайте с акъл , а не с газ докрай и да разчитате на провидението ! ! !
  • 59 Борис

    25 2 Отговор
    Карам целогодишно със зимни гуми с агресивен грайфер, по простата причина, че често ходя за риба, а извън пътя летните гуми ги няма никакви. Достатъчно е да стъпиш на росна поляна и си пробоксувал, да те завали дъжд на земен път с летни гуми не го пожелавам на никого.

    Коментиран от #77

  • 60 FAN

    15 3 Отговор
    Според мен зимните гуми след 3-ти 4-ти сезон са като летни и е по добре да си ги износиш лятото и на следващата зима да слагаш чисто нови зимни. Проблемите си идват предимно от задкормилното устройство...

    Коментиран от #61

  • 61 Shmeker

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "FAN":

    След 3-4 сезон ЕВТИНИТЕ стават на пластмаса. Пак не стават за лятото.
    Виж след първия или втория може и да стават
  • 62 ВАГ

    9 12 Отговор
    Какво сравнявате "цървулите" ВИДА-спорт със сегашните гуми ,едно време се е карало по 1000 км на година.

    Зимата тряа да се кара със зимни ,лятото с летни .... виж ако имате Ауди Куатро е без значение ,ако имате БМВ зимата задължително вериги.

    Коментиран от #75, #90

  • 63 Смях

    7 3 Отговор

    До коментар #51 от "onq s konq":

    Кон, ти и гумите ли ги купуваш от трактористи? За нафтата, вече знаем! :D
  • 64 Опел

    4 2 Отговор
    Здравейте да споделя. Карам колата интензивно около 3хиляди на месец зиме и лете само със зимни гуми ходя почти. Редовно на риба лов и по чукарите следя за грайфера на гумите и пред зима слагам 2 нови само отпред тезидругите превъртам отзад .проблеми с грайфера нямам щото като карам първо мисля и спирачката ползвам рядко а също и плавно дрифтове в никакъв случаи.
  • 65 Shmeker

    2 8 Отговор

    До коментар #14 от "Киро":

    Те и Гудяр имат много по-отдавна всесезонна, но не може да се мери нито с лятна, нито със зимна.
    Например Континентал нямат и отричат такава гума, а гумите им са най-добрите в света.

    Коментиран от #69, #91

  • 66 Ахмед

    7 4 Отговор
    Моите са от 95 имам още два комплекта видински ......малко са понацепени ама то външно ама вървят зима лято няма проблеми от десет години не са сменяни и нямат износване едно време правеха гуми не като сега

    Коментиран от #70

  • 67 Арменеца

    25 3 Отговор
    Най-доброто спиране се крие в дистанцията и разумното шофиране спрямо пътната обстановка и времето.А още по-доброто е да не ти се налага.Всичко друго е счетоводна замисъл!
  • 68 Арменеца

    5 3 Отговор
    P.S.Ако щете си купете гуми от 1000лв.бройката но накладките като ви са от 20 кинта за комплект предни и става една пръдня с мирис на кисело зеле.
  • 69 Киро

    4 3 Отговор

    До коментар #65 от "Shmeker":

    Michelin Cross Climate не е класическа всесезонна гума бе, а ново поколение гума, лятна и зимна 2в1, без компромис с качеството нито зимата, нито лятото.
    Прочети малко за нея, да видиш за какво иде реч.

    Коментиран от #85, #92

  • 70 Баба Вида

    14 3 Отговор

    До коментар #66 от "Ахмед":

    Ние имаме един мотокар на който гумите са му от когато е мотокар 20-30-40 години . Много сме доволни .
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Андре

    4 7 Отговор

    До коментар #71 от "Max":

    Не съм хейтър, само ме изнервят плоскоумници. Тези, които не откриват разликата между зимна и летна гума.Край на темата, няма спасение!
  • 73 Бай Сашо

    5 3 Отговор
    На разбирачите,шофьор съм от 1973 год почнал съм с москвич 407 правен от немски каски.Видинките имаха зимни гуми ,ама си бяха истински зимни със метални шипове както и големи грайфери.Сменил съм повече 10 лк карал съм с почти всички известни неизвестни марки гуми е сега няма такова нещо.Сменям гумите зимни с летни ама по принуда а не от убеждение
  • 74 Георгиев

    5 1 Отговор
    От 5 години насам започнах да си карам колите (и моята и на жена ми) с предни всесезонни MICHELIN по възможност и задни зимни среден клас, при коли с предно. От толкова време не сме имали нито едно ПТП (дори по чужда вина). Карам ги така и зима и лято. И с удоволствие отивам да си ги купя от някоя верига и ги сменям задължително на друго място - нямате си идея с каква злоба ме гледат и на двете места. Така е защото се виждам с тях един път на 2 години за предните и един път на 3-4 години за задните.

    Коментиран от #76

  • 75 Гйклш

    4 1 Отговор

    До коментар #62 от "ВАГ":

    Сигурно за Аудито няма значение при спиране дали е с летни или зимни гуми?
  • 76 Адо

    1 4 Отговор

    До коментар #74 от "Георгиев":

    Тоест, за четири години купувате 2 задни и пет предни, а аз за 5 години взимам два комплекта зимни и летни. Къде е смисълът, от тая гимнастика? Всесезонните са пълен боклук на лед и страшно опасни на дъжд
  • 77 Пенчо

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Борис":

    Ти си за all terrain гуми. Зимните не стават за кал, големи сте философи. На бас, ме дори нямаш кола

    Коментиран от #93

  • 78 IKL

    6 2 Отговор
    Никъде обаче не е спомената настилката, на която е направен теста. Със сигурност не е в БГ, което автоматично обезсмисля горепосоченото.
  • 79 Вуйчо Ваньо

    3 1 Отговор
    Карате зимната гума 4 5 сезона и после я карате лятото и си купувате нови зимни гуми. КАРАЙТЕ ВИНАГИ ВНИМАТЕЛНО СЪС СЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ И ДИСТАНЦИЯ И НЯМА ДА ИМАТЕ ЯДОВЕ!!!
  • 80 кокоджъмбо

    3 0 Отговор
    Всичко е за пари,ако си печен сам си преценяваш
  • 81 Тодор

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Баш Майстора":

    А ти карал ли си с Видинки за да говориш как се държи кола (ако москвича е кола изобщо) с тях? Стига писахте глупости разберете най-накрая, че с вашата андрешковщина сте опасни и за себе си и за околните. Не се научихте, че законите на физиката са едни и същи за всички коли и шофьори. Колко пъти да ви се обяснява, че има разлика в материал, шарка на протектора и т.н. А за срок на годност на материала изобщо не ми се повдига тема. Стига Ганьовщини.
  • 82 Рекламнол

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Rado":

    ... за 2 лета зимната гума в Испания се изпича и, губи предназначението си. От личен опит го казвам.
  • 83 Рокамбол

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "лимонад":

    За разхода си абсолютно прав, тръгвам от БГ за Испания с летни гуми разход (по компа) 4.5 л. Другата година тръгвам със зимни гуми, същия маршрут, разхода 5.2л.
  • 84 Driving pleasure

    1 3 Отговор
    За Н-ти път ще кажа - зимните гуми имат предимство само на сняг! Ако ще карате само с 1 комплект гуми по-добре летни, по нашите географски ширни снега не се задържа дълго на пътя и преобладаващата част от годината е топло - бъдете "опасни" 2 месеца в годината (в кавички, защото ако внимаваш и предвиждаш не е задължително да си опасен и с летни гуми през зимата), вместо 10, когато в топлото си мислите, че няма проблем и се отпускате да карате... или си купете всесезонни - те са относително добър компромис!
  • 85 Той

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Киро":

    Да ти кажа, заинтересувах се и прочетох. Имат си зимна и лятна. Само не разбрах защо са с еднаква шарка
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 босе

    1 3 Отговор
    А сега кажете колко е зимата със сняг,особено в Южна България-сумарно 5-6 дена...ами няма да карам колата тогава и това е,какви зимни гуми,кви 600лв?
  • 88 гуру

    1 2 Отговор
    Спазвам дистанция и карам с нормална скорост, така че не правя екстремни спирания и затова карам с едни гуми през цялата година. А който иска, да си купува и есенни или пролетни гуми.
  • 89 Rumpamlula

    1 0 Отговор
    Oba4e eto na.....pak sa se namerili 100 razbira4a da pishat i da davat akal....
  • 90 Ха ха

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "ВАГ":

    Пък ако сте с ВАГина бичите по джанти
  • 91 Мишелин

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Shmeker":

    Мъка, мъкаааааа с тия дойчивски галоши...
  • 92 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Киро":

    Аааааа не така, не така, Контури е върхът щот е "немски" рийш ли)))
  • 93 Стига ва

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Пенчо":

    Ми гумите за мъгла де ги забрай??? Ми най-новите нощни гуми със страхотно сцепление на тъмно?!))) Смешници!!
  • 94 Павел

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ял съм го тоя":

    Дай веднъж 150-200 за втори комплект джанти и не го мисли.. Няма и да се редиш на опашка в гумаджийниците
  • 95 Льотчик на Фъ-16 / ГРАФИКА/....

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "без майтап":

    Аз нямам никакви проблеми с гумите-грайферите са им малки,и не са за бързо спиране,а за кеф,а ГАДЖЕТАТА МИ ДАЖЕ ИМ СЛАГАТ ЛУБРИКАНТ,ЗА ДА НЕ ИМ ПРОТЪРКАМ "АСФАЛТА",А НЕ --ГУМАТА...ЛОШОТО Е ЧЕ СА ЗА ЕДНОКРАТНА УПОТРЕБА И МАКАР,ЧЕ НЕ СЕ ИЗТЪРКВАТ,ГИ СМЕНЯМ СЛЕД САМО ЕДНА "ОБИКОЛКА"...Какво да се прави,според новата технология ги пълня с пяна...
  • 96 Щурчо

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Баш Майстора":

    Ми те Видинките бяха гуми . Изнасяхме Видинки и внасяхме румънски Виктория и сръбски Тигър ....