14 Юли, 2021 11:48 10 310 35

Идва ли краят на механичните скоростни кутии

  • скоростна кутия-
  • механична трансмисия-
  • аварийно спиране

От 2022 г. автономното аварийно спиране става задължително за всички нови автомобили

Идва ли краят на механичните скоростни кутии - 1

Европейското законодателство измисля все повече рестрикции по отношение на безопасността на автомобилите и в тази връзка помощните средства за шофиране се увеличават непрекъснато. Някои от тях ще станат задължителни. Точно както ESP беше обявен за задължителен преди години, сега автономното аварийно спиране ще стане задалжително от следващата година. Това важи за Европа и се отнася за всички нови модели превозни средства. Тази технология е широко разпространена и днес, но все още не се инсталира систематично.

Проблемът обаче е с автомобилите с механични скоростни кутии. Аварийното спиране привежда екстремно колата в покой за да избегне челен удар, но педалът на съединителя не е натиснат и двигателят спира. Този проблем не важи за автомобили с автоматична скоростна кутия, където AEB (Автономно аварийно спиране) е много по-лесно за интегриране.

Аварийното спиране не е единственото устройство, което е трудно да се комбинира с педала на съединителя. Адаптивният регулатор с функция Stop & Go, много полезен при задръствания и по скоростните магистрали, но също така съществен за прилагането на автономно шофиране, също не работи добре с механична трансмисия.

Subaru потвърди пред Automotive News Canada, че ако северноамериканското законодателство изисква автономно аварийно спиране, марката може да преразгледа позицията си за механична скоростна кутия, която все още е в каталога. Така излиза, че законовите мерки ще доведат до трайна тенденция за изчезване на механичните скоростни кутии.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фасдфас

    73 13 Отговор
    Не, че не може, парите които се изкарват от поддръжката на автоматичните кутии е повече, та парите им го говорят.

    Коментиран от #8

  • 2 тарикату

    77 9 Отговор
    Какви механични скорости бе, нали след 10 години ще карате само миксери, там и без това няма никакви скорости. Аз обаче ше карам джипу докато не затворят последната бензиностанция.

    Коментиран от #6, #24

  • 3 Ивайло

    73 5 Отговор
    Абе само рестрикции, рестрикции - измислят какво ли не вече, само и само да ни превърнат в безмозъчни същества и да ни дерат!!!

    Коментиран от #5

  • 4 Механик

    45 28 Отговор
    Автоматичните скоростни кутии са нещо, което неминуемо води до увеличен разход. На фона на борбата срещу "парниковите" газове и постоянно повишаващите се вноски за екология, не виждам резона от това "нововъведение", освен да се лапат едни пари от едни хора.
    Защо не дават статистика, с колко са паднали инцидентите след задължителното въвеждане на ESP? Ама статистиката да е на базата на това с колко се е увеличил трафика )потока) автомобили, защото инак няма да е реално.

    Коментиран от #14

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тано

    17 2 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Че на олио после не може ли да върви? Щото моя дръгел може.

    Коментиран от #9

  • 7 Ивайло

    36 5 Отговор

    До коментар #5 от "Кольо":

    Подкрепям те на 100% !!! Всичко е измислено за дране и контрол на масите!!! Затова хора използвайте си мозъка (този продукт на еволюцията) за да мислите, а не да ви втълпяват какви ли не глупости!!!
  • 8 C клас фен

    12 16 Отговор

    До коментар #1 от "фасдфас":

    На 7G/9G-троника - да. Но на един петстепенен автоматик далеч не е толкова скъпа подръжката. Сменяш масло и караш. На един 20-годишна C-класа демпферния маховик и съединителя струват общо към 2000лв., сложи и още 200-300лв. за смяната...автомата е здрав и сменяш маслото на 60 хил. км и караш. Подчертавам, става въпрос за Mercedes, където автоматика е стандарт, а ръчката - допълнителна екстра и отживелица. За разни недоразумения като DSG на Ваг или автомата на пежо не говоря.

    Коментиран от #18

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Не!

    18 5 Отговор
    Докато има шофьори, които ги предпочитат, ще се произвеждат.
  • 11 К Георгиев

    29 3 Отговор
    Всички говорят за електромобили. А някой да си зададе въпроса колко автомобили има само на неговия паркинг , а тези които се паркират на улицата. Тях къде ще ги зареждат . Всичко е пълна глупост и се прави само в полза на богатите . Не един и два енергийни експерти казаха че , е невъзможно да се произведе толкова много ел. енергия така че , да могат да се зареждат всички автомобили. По немската телевизия AMS направиха научно сравнение за това кои замърсяват повече и оказа се че електричките до 6 година са по-голями замърсители от дизелите. В сравнението включиха енергията за производство на материали, гориво , батерии ,ел енергия за зареждане и всички останали дейности за производството на двата вида мобили. Относно системата стоп-старт всяко едно ново стартиране на двигателя изразходва повече гориво отколкото постоянната работа за 30 или 40 секунди .Другото което е че всяко стартиране износва двигателите заради сухия старт.

    Коментиран от #16

  • 12 Който и да е

    20 0 Отговор
    Може би авторът има предвид ръчните скоростни кутии в темата от заглавието и в текста на статията. Явно не е наясно, че автоматичните кутии също са механични.
  • 13 Миро

    11 11 Отговор

    До коментар #5 от "Кольо":

    Мой приятел преди месец почина от ковид. В рамките на една седмица умряха и неговите майка и баща. Давай го по кротко и не се изхвърляй толкова

    Коментиран от #19

  • 14 Hellish

    10 16 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Не говори глупости. Неименуемо водело до увеличение на разхода. Я сравни разхода на автоматик и ръчка на кола 2020 година модел. Автиматите станаха с 8-10 предавки, сменят супер бързо и разхода е по-нисък

    Коментиран от #17

  • 15 DrivingPleasure

    23 3 Отговор
    Нормално, в природата винаги има баланс. При рязко покачване на броя на идиотите следва да има понижение някъде другаде!
    За съжаление в западната част на европа, от презадоволяване следствието е катастрофално и поголовно затъпяване.
  • 16 тарикату

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "К Георгиев":

    От кога у Фатки зеха да пишат и умни хора, дето могат да мислят. Колегата марш от тука, тук сме само тъпири.
  • 17 DrivingPleasure

    24 6 Отговор

    До коментар #14 от "Hellish":

    Ти виждал ли си как работи един 10 степенен автомат? За половин километър това ще смени 10 пъти скорости в търсене на подходящата - ресурса на тия новите автомати вече не може да изкара ресурса на калпавите нови даунсайзинг мотори!

    емисиите са в производството, приятелю... парите в продажбите - сметката е направена много много добре!

    Коментиран от #27, #28, #29

  • 18 Hellish

    9 21 Отговор

    До коментар #8 от "C клас фен":

    Преди месец обслужих 5G tronic-a. 400 лева със всичко оригинално на Мерцедес- масло, филтър, гарнитура и букса. След 60 хиляди ще направя процедурата пак, ако все още карам същата кола. При ръчката, вземеш я хоп след някой месец демпферче+съеденител+труд =2К лева. Да не говорим, че при по-съвременните коли ръчните кутии масово са проблемни. Не, че там кутията е застрахована срещу счупване. Та безсмислен спор, с автомата е по-евтино и тва с чупенето, ми всички минахме на автомати в компанията, това са 7-8 автомобила на по над 15 годишна възраст и никой няма оплаквания. Коментара единствено е, повече ръчка не. Едиснтвеният с ръчка обаче е през смяна на демпфер на Волвото и му припарва под задника

    Коментиран от #23

  • 19 Крум

    18 4 Отговор

    До коментар #13 от "Миро":

    Дали е било основно заболяване ковида или е било придружаващо! Щото сега хората умират само от ковид, другите болести изчезнаха!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ковид

    4 7 Отговор

    До коментар #20 от "Не те ли е срам":

    Не си губи времето да обясняваш, Българинът не го ли удари през джоба или не го тръшне нещо тежко като болест, само тогава го интересува и вярва! Дотогава е на принципа, 100 тояги на чужд гръб, не са нищо. Простотията е повсеместна!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 tyr

    16 1 Отговор

    До коментар #18 от "Hellish":

    То може и едно хетриче да те покоси:турбо, дюзи, маховик или турбо, дюзи и мехатроник. Какви са тези теории на вероятностите. Ако не се случвало на Вас, прочетете, питайте някой вече вият като мечки. Да се твърди че автомата е по евтин за поддръжка е меко казано нелепо, поне за момента.
  • 24 Рандо Куруза

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Кви миксери бе, след 10 години ще караме летящи чинийки и чашки😉. Дотогава ще си караме Жигулиту и Москвичът.
  • 25 Киров

    14 1 Отговор
    Значи ако реша да крада кола, заставам пред нея с пистолет в ръка и тя спира! И шофьора няма да може да ме сгази дори и да иска.
  • 26 факт

    7 21 Отговор
    Ръчните скоростни кутии са най-голямата глупост която съм виждал
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Уер

    4 0 Отговор
    До тук всичко е добре, обаче системата ще изисква дистроник, което от своя страна ще оскъпи колата и ще зарадва крадците. 😁
  • 31 Айде бе

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "хехехе":

    Хехеее той ако сменяше толкова бързо и умно нямаше спортните коли да са със двоен съединител. Иначе не виждам проблем, всеки е загасял кола със ръчка, това ще се случва рядко така че двигателя ще го преживее в името на човешки живот.
  • 32 Един

    14 1 Отговор
    Спирането с механична скоростна кутия е елементарно! Даже не е нужно да изключва от скорост и даже е по-добре да си остане на предавка! Как се прави ли ? ЕЛЕМЕНТАРНО ! AEB задейства спирачките и спира притока на гориво ( и бензиновите и дизеловите и газовите дюзи са с електрическо управление) - двигателя гасне и осигурява допълнително спирачно усилие!!! Някой да не е разбрал - че "иновациите" се правят заради печалбата?
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 koko

    2 1 Отговор
    Дано по-скоро изчезнат така наречените ръчни скорости, абсолютно безсмислена глупост е нормален човек да се занимава да ги сменя ръчно...