10 Октомври, 2021 11:30 22 314 47

Как да подготвите колата си за зимата - 10 съвета от сервизни майстори

  • съвети-
  • зима-
  • автомобили

През зимата колата се експлоатира в по-трудни условия, така че рискът от инциденти и повреди се увеличава

Как да подготвите колата си за зимата - 10 съвета от сервизни майстори - 1
Снимка: Shutterstock

За да избегнете неприятности по пътя, важно е предварително да подготвите колата за студа, следвайки основния контролен списък, който спазват повечето големи сервизи на Запад. Ето и най-важните съвети.

1. Сменете летните гуми със зимни

Температурната граница, при която трябва да се извърши подмяната, е +7 ° C. Ако средната дневна температура на въздуха стане по-ниска, не се препоръчва да карате летни гуми, тъй като при ниски температури те губят своята еластичност, което води до намаляване на свойствата на сцепление на гумата.

2. Направете диагностика на окачването

На хлъзгави повърхности водачът трябва да бъде особено внимателен. През зимата сцеплението на гумите отслабва заради обледеняването на пътя, така че дори незначителни нередности в окачването или кормилното управление могат да доведат до загуба на стабилност. Професионалната диагностика ще ви позволи да определите дали има износени части и кои трябва да бъдат заменени.

3. Снабдете се с добавки за горивото (за дизеловите автомобили)

Препоръчително е собствениците на дизелови автомобили да закупят добавка, която увеличава устойчивостта на дизеловото гориво към замръзване при минусови температури. Препоръчително е да сипете въпросната добавка непосредствено преди зареждане с гориво, така че добавката да се смеси с горивото в резервоара.

4. Проверете и, ако е необходимо, сменете маслото

При мразовити условия маслото се сгъстява и смазва компонентите и сглобките по -лошо, което води до повишено износване на компонентите на агрегата. В допълнение, свойствата на маслото се влошават при употреба, което заедно може значително да намали живота на двигателя или трансмисионните агрегати. Препоръчва се да се налива вид масло, което по-малко се сгъстява от студа. Също така си струва да проверите за течове на масло по двигателя, скоростната кутия и диференциалите. Маслените уплътнения замръзват в студено време, поради което през зимата капките могат да се увеличат драстично.

5. Проверете антифриза

Преди зимата се препоръчва да проверите охлаждащата течност. Тя трябва да е устойчива на ниски температури. Необходимо е да се поддържа течност от антифриз и вода в радиатора, която не замръзва при температури до -40 ° C.

6. Проверете и, ако е необходимо, сменете спирачните накладки

Разликата в спирачните моменти на колелата е основната причина за хлъзгане. Вероятността от загуба на контрол през зимата се увеличава още повече поради хлъзгави пътища, а неравномерното задействане на спирачките може да влоши ситуацията и да доведе до злополука. При проверка на спирачната система, специалистите в сервизния център ще оценят нейната ефективност, както и стабилността на автомобила, ще проверят за течове на спирачна течност. За да се предотвратят инциденти, се препоръчва смяната на спирачните накладки преди зимата, дори и да не са напълно износени.

7. Проверете състоянието на акумулатора

Натоварването на акумулатора на колата през зимата се увеличава значително - в студа капацитетът на акумулатора намалява, а маслото в двигателя се сгъстява. Ето защо е необходимо да се извърши задължителна диагностика на батерията преди зимата, дори и да е нова. Трябва да се провери нивото на електролита в батерията и неговата плътност - работната стойност за сярна киселина е 1,27 g/cm3. Освен това се оценява напрежението, което батерията произвежда - при изключен двигател, то трябва да бъде поне 12V.

8. Проверете / сменете ангренажния ремък

Ангренажният ремък на модерен двигател е проектиран за 50-100 хиляди километра. Въпреки това, през студения сезон натоварването на ангренажните ремъци се увеличава значително, което може да доведе до скъсването им. Подобна повреда е несъвместима с по-нататъшното движение на автомобила и изисква сложни и скъпи ремонти. Ето защо се препоръчва предварително да посетите сервизен център за диагностика.

9. Проверете работата на отоплителната и вентилационната система

Необходимо е да се обърне внимание на работоспособността на "парното", системата за подаване на въздух и състоянието на филтъра в купето. Ако последният е замърсен, това значително ще влоши циркулацията на въздуха и в резултат на това ще провокира запотяването на стъклата. Поради това се препоръчва смяната на този филтър, ако е необходимо.

10. Поставете в колата си т.нар. "зимен комплект"

Не забравяйте да се снабдите с четка за почистване на сняг и стъргалка за лед. Важно е да се отбележи, че последната се използва изключително за почистване на стъкла, тъй като стъргалката може да повреди боята на автомобила. По същата причина е по-добре да изберете по-мека четка за почистване от сняг.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    48 17 Отговор
    Скоро един автомобил с пълен резервоар ще се разменя за едни АК-47/АКМ. Кола с празен резервоар няма да струва нищо.

    Коментиран от #5, #40

  • 2 Емил

    53 16 Отговор
    Пълни глупости! Вкарайте колата в гаража и извадете джипа (ама истинският, не тъпите СУВ)! Вчера поредният ахмак със нов СУВ БМВ изтрепа хората край София - аквапланинг (въпреки "супер" гумите, електрониката...).

    Коментиран от #8, #26, #30

  • 3 механик

    48 20 Отговор
    Този който е препоръ4ал тези неща е някой гладен шеф на сервиз ,където кола не влиза !!
  • 4 гадно

    111 9 Отговор
    Не разбрах само какво общо има ангренажния ремък със зимата някой "експерт" ще обясни ли, през лятото летен ремък ли да слагаме???

    Коментиран от #9, #23, #24, #32

  • 5 Емил

    13 33 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Русофилистично-ислямски надежди! Опитват се да покрият загубите от последните две години, ама на най!

    Коментиран от #27

  • 6 Прабългарин

    15 7 Отговор
    България не е нормална, кога ше стани нормална ?!

    Коментиран от #11

  • 7 БАЙ Х@Й‼️

    22 9 Отговор
    1 "Ако средната дневна температура на въздуха е стане по-ниска, не се препоръчва да карате летни гуми..." - 1. що за глагол : " е стане" , 2. що пък да не ги карам, возя в багажника нанякъде например ‼️
  • 8 Петър

    38 7 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Те,тези шофьори с тия имишльотини СУВ,МУВ,4х8 и с най "яките" гуми правят най много поразии по пътищата.
  • 9 БАЙ Х@Й‼

    30 6 Отговор

    До коментар #4 от "гадно":

    То и ремък проектиран само за 50 000 км не знам ‼️ Явно сме доста невежи 😉😉😉

    Коментиран от #12, #13

  • 10 Тази зима

    19 42 Отговор
    парите за снегопочисване на пътната мрежа са под въпрос така,че по добре не тръгвайте на път защото гражданска защита ще има много работа и я стигне до вас я не.П.С Фатмака ще ви дава кураж но без последните 2 букви.

    Коментиран от #28

  • 11 Емил

    12 14 Отговор

    До коментар #6 от "Прабългарин":

    "Нормален" значи обикновен, средно статистически, безличен, единица в стадото... България и българите дават новото духовно знание на света! Преди около 100 години тук се роди Учител и остави Знание, което ще храни света през следващите 2000 години! Така че България и българите не са и няма да станат "нормални"!

    Коментиран от #16

  • 12 гадно

    42 2 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":

    Пробега няма нищо общо със климатичните условия, ангренажен ремък се сменя в зависимост от предписаните километри от производителят никъде не пишат какъв трябва да е сезона.
  • 13 Грешиш

    25 3 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":

    "оригиналните" ремъци Бош дето ги продават на ул.Цар Симеон често не изкарват и 5 цифрен пробег така,че този съвет е полезен за хора обичащи да пазаруват части по "цени на едро" и с "отстъпка".

    Коментиран от #19

  • 14 русенец

    39 7 Отговор
    И как да измеря плътността на електролита на капсулован акумулатор, който в повечето случаи вече е гел? И ако акумулаторът ти преди запалване е 12 волта, то това значи, че е практически разреден. Тези , а и останалите съвети са написани от някой гаражен майстор, който 40 години е оправял москвичи.

    Коментиран от #15

  • 15 варта

    30 3 Отговор

    До коментар #14 от "русенец":

    Ще пробиеш 6 дупки с дрелка,мериш,доливаш и после запушваш с коркени тапи!
  • 16 активист на БСП

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Той Ленин в царска Русия е роден.
  • 17 БАЙ Х@Й‼

    19 2 Отговор
    Иначе наистина е добре автомобилът да бъде подготвен за зимата ! Добре е и водачът да е наясно със състоянието му!
  • 18 БАЙ Х@Й‼

    32 1 Отговор
    Добре е и АПИ да бъдат подготвени за зимата , ама надали ‼️ "Снегът ни изненада!" , през зимата вече не изненадва никого ‼️
  • 19 Порно

    12 8 Отговор

    До коментар #13 от "Грешиш":

    Ангренажен ремък се купува само от вносителя на марката. Но се сменя в сервиз на който вярвате.

    Коментиран от #21

  • 20 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    3 1 Отговор
    С пари, доста пари!
  • 21 Прав си

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от "Порно":

    но Ганьо обича да минава тънко нищо,че после му излиза дебело.
  • 22 Годфри

    8 2 Отговор
    И какво точно има да проверявам на акумулатора преди зимата ?
    Повечето акумулатори, които се продават сега са запечатани и необслужваеми, т. е. не е нужно да проверявам нивото на електролита и евентуално да доливам дестилирана вода.
    А най - важният показател за състоянието на акумулатора е как върти стартера при първоначалното палене.
    Ако карате колата си редовно и алтернатора зарежда добре, ако акумулатора върти слабо - значи е към края на дните си. Или купувате нов, или купувате джъмп - стартер. Но подобни устройства в зависимост от вида си варират като цени от 200 - 300 лв. за по - обикновените, така че решението с нов акумулатор може би е най - удачно.
    А може би и замерването при покупка на новия акумулатор с тестер за акумулатори.
    Все пак някои от акумулаторите може и да са стояли по - дълго по складове и магазини, и част от годността им да е вече изтекла.
  • 23 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "гадно":

    Като Ковид...ваксина...Смяна на ангренажния на месец....задължително в сервиз!Нищо не казаха за ремъка на алтернатора???Него всеки ден ли да го сменяме през зимата???Забравиха да кажат,за гумените съединения под капака...да ги мажем ли с Глицерин???
  • 24 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 12 Отговор

    До коментар #4 от "гадно":

    Хубав въпрос, който показва нивото на форума....Учи се в 6 клас... При минусови температури телата се свиват, което води до повишаване на N усилията и съответните напрежения в ремъка. Когато тези температурни напрежения се сумират с работните може да се получи скъсването.

    Коментиран от #29, #33

  • 25 Спиро

    28 1 Отговор
    Не забравяйте да смените чистачките и да налеете зимна течност за чистачки.
  • 26 Жгмъц

    20 2 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Аз повечето БМВ "жипиве" все с Линглонг, Голдлайн и пр. "премиум" галоши ги гледам, щот тънкач пък същото качество та затова
  • 27 Чук

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Страотни загуби ( по Памбос)...1600. $ газът...пък застудя и джедърите кат теб че биете клинци май, щот стр зелени, устойчиво развити и с възобновяеми изтчници ха ха
  • 28 Чук

    14 1 Отговор

    До коментар #10 от "Тази зима":

    Не, кураж ще ни дава Тиквата Простак, той и ежедневно ревяща ученичка, дет фаташе снежинките във въздуха....смехурко!
  • 29 Болшевик

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    То инженерите дет констрират двигателите отде ще ги знаят тия работи...

    Коментиран от #34

  • 30 жип

    16 2 Отговор

    До коментар #2 от "Емил":

    Емилчоо, ако новото БМВ е изтрепало хората "истинския" джип каран по същия начин какво щеше да направи ?
    В задкормилното е проблема, не джипа.

    "Истинските" джипове са за гората където няма хора, не по улиците. Там са два пъти по-опасни.
  • 31 Мамата

    10 3 Отговор
    Че то по тънко ще излезе директно да си купим нов автомобил отколкото да ползваме тезе 10 излишни и глупави съвета..
  • 32 Димов

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "гадно":

    Добре, че ми напомни. В момента съм с пролетно-есенният ми интеркулер. Трябва да го сменя, преди първият сняг, защото иначе колата ще се превърне в тиква.
  • 33 Димов

    17 5 Отговор

    До коментар #24 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    Ами сменяй и окачването всяка пролет и есен, че и гумените тампони се свиват, почти колкото и ремъците.

    Коментиран от #35

  • 34 ИМПЕРИАЛИСТ

    5 7 Отговор

    До коментар #29 от "Болшевик":

    Публикувано във факти.бг:
    "То инженерите дет констрират двигателите отде ще ги знаят тия работи..."
    отговор:ТРЯБВАЛО Е ДА ПИТАТ ТЕБЕ.
  • 35 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 9 Отговор

    До коментар #33 от "Димов":

    Като ти се скъса някоя зимна сутрин ремъка ще се научиш...
  • 36 оня с магарето

    17 1 Отговор
    най-важното е ако сменяш гуми е да изчакаш да стане студено другия месец и като всички отидат да сменят да отидеш и ти...
  • 37 Ллл

    6 1 Отговор
    И пари за новите цени на горивото и дебнещите неизвестни в нашата подай г....зец родина!
  • 38 Един

    8 4 Отговор
    Нещо по-обикновено : Слагам под седалката една по-голяма кърпа - често се налага на избърша стъкла, огледала, очила ... . Уплътненията на вратите напръсквам хубаво със спрея за табло , за да не залепнат вратите, ако е мокро и замръзва. В ключалките пръсвам по едно WD40 - нищо че имам remote с централно заключване. А веригите вземам при снежни очаквания!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Нечестен ционист

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Гледай го бе,гледай го бе на тати умника и тук се истипосал! На всякъде компетентен,на всякъде разбирач!
  • 41 хаха

    14 2 Отговор
    Проверете и ако е необходимо направете основен ремонт , ако е необходимо сменете двигателя , ако е необходимо сменете колата и жената може и в не същия ред. И накрая си сменете работата, че с тая заплата не може да се подържа кола.
  • 42 САЩ

    14 1 Отговор
    Маслото? Сменя се след определен пробег! Спирачни накладки и агренажен ремък? Износени ли са и през лятото се сменят! Диагностика на окачването? Ще чакаме зимата!
    А бе статия да има. Абсолютно ненужни съвети на баш майстора тракторист.
  • 43 Бай Шиле

    6 1 Отговор
    Някакви други банални реклами на авто търговците?
  • 44 Бай Шиле

    9 1 Отговор
    Вчера си измерих антифриза.Ужас! Точка на замръзване -25 градуса.Тичам да сменя нов за -40.Благодаря за съветите.
  • 45 Подполковник

    6 1 Отговор
    майор Костов. Зимните гуми се слагат като сложим киселото зеле!
  • 46 Алекс

    0 1 Отговор
    Пълни глупости!
  • 47 ивелин

    2 1 Отговор
    Остана само да кажат "всяка зима сменете колата си с нова" .