6 Декември, 2021 14:08 18 310 35

Сменено масло и нови свещи, а моторът продължава да "тресе"

  • двигател-
  • свещи-
  • бобина-
  • кабели-
  • диагностика-
  • съвети-
  • тампони-
  • гориво-
  • вибрации

Какво да направим, ако двигателят вибрира, преди да отидем в сервиз

Сменено масло и нови свещи, а моторът продължава да "тресе" - 1

Късната есен и началото на зимата е трудно време за двигателите с вътрешно горене, защото всички грешки и проблеми излизат почти едновременно. Има случаи, при които са смени свещи и масло, кабелите са наред, бобината също, но двигателят изведнъж започва да "тресе". Жици, бобина, същият бензин - какво още трябва да проверите?

Въпреки, че са нови свещите и кабелите трябва да се проверят. Най-често срещаният вариант са, разбира се, кабели и свещи. Разглеждаме проводниците за високо напрежение: в тъмното те могат да присветкат, което веднага подписва присъдата им. Не се виждат искри? Тогава проверяваме искрата на свеща. Тя не просто трябва да съществува, а да е ярка. Ако тези две неща са наред, гледаме бобината: тя трябва да е непокътната и най-малките пукнатини показват повреда на уреда.

Трябва да бъдете особено внимателни в точките на закрепване - дори микроскопичните пукнатини там, дължащи се на уловена влага, могат да объркат нещата. Но не, бобината също е добра. И така, кой е извършил деянието? За пълен живот двигателът с вътрешно горене изисква не само искра, но и бензин с въздух. Именно в този тандем често се крие проблемът, тъй като липсата или излишъкът на един от компонентите незабавно се отразява на работата на двигателя с вътрешно горене.

Да започнем с горивото. Ако сте заредили некачествено гориво, а преди това колата е била "свежа" и пълна с енергия - тогава проблемът може да е в горивото, което евентуално може да се оправи с някоя добавка. Следващият елемент е горивната помпа. Не трябва просто да изпомпва, а да изпомпва толкова, колкото е заложил инженерът. Запушен филтър или износване на самия уред може да причини всички гореописани проблеми. Следващият елемент са инжекторите. Те периодично трябва да се почистват. В България - по-често, благодарение на "висококачественото" ни гориво. Това обаче може да стане най-добре само на специален стенд.

Сега - за кислорода. Двигателят също има нужда от него. Запушеният въздушен филтър може лесно да се превърне в препятствие, но най-често проблемът не е в липсата на въздух, а в неговия излишък. Напукани маркучи и неизправности на сензора за въздушен поток могат лесно да повлияят на работата на двигателя. А да ги идентифицирате е просто: сапунената вода веднага ще ви каже къде се намира пробойната. Между другото, също така си струва да се поръсят местата, където се скачват инжекторите и двигателят - гумените уплътнения могат да са износени. Не на последно място причината може да е от скъсан тампон. Трябва ви някой по як приятел, който да "клати" мотора, а вие да гледате отдолу. Напуканите тампони се виждат.

Всичко останало е комплексно. Има и доста редки причини, които обаче трябва да се търсят още в сервиза. Но практиката показва, че горните неизправности са отговорни за 3 от 4 повреди. След като се научите на тази минимална самодиагностика, която дори не изисква диагностичен скенер и опит, можете значително да намалите собствените си разходи и почти напълно да неутрализирате вероятността от измама в сервиза. Струва ли си? Разбира се!


Поставете оценка:
Оценка 4 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    12 11 Отговор
    Директно в моргата! ;)
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гадно

    48 3 Отговор
    За свещи, кабели ,бобини и т.н. да, но не разбрах как след като смениш маслото двигателя трябва да спре да тресе.

    Коментиран от #8

  • 4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    16 6 Отговор
    Сменяш високоволтовите кабели.За такива ,като вас фуражки трябва само бой по кухите кратуни! от друго не разбирате!

    Коментиран от #29

  • 5 перник

    26 2 Отговор
    Ами моето голфче взе да тресе на моменти и се оказа че бобината умира, взех нова Хитачи за 80лв. и проблема се реши.

    Коментиран от #25

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 редник

    18 3 Отговор
    Хм, кога да чакаме друга статия за дизелите?...

    Коментиран от #10

  • 8 Емил

    10 10 Отговор

    До коментар #3 от "гадно":

    Ако сипеш много гъсто и тежко масло - ще балансира мотора (ако запали)! ;)

    Коментиран от #14, #32

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Емил

    21 4 Отговор

    До коментар #7 от "редник":

    Провери в сайтовете за селскостопанска техника - там са статиите за трактори и комбайни!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 гост

    18 1 Отговор
    Козата си сака пръч - българска поговорка !

    Коментиран от #18

  • 13 Грух Джуланов

    18 3 Отговор
    Ведна го продавай таралясника и купувай нов внос бракма!
  • 14 гадно

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "Емил":

    Опитай пак, ако си стигнал до там двигателят да работи шумно и да тресе и да пробваш с по-гъсто масло както казваш то той е за ремонт. Няма масло или добавка която да го спаси.
  • 15 zeus

    28 2 Отговор
    Ако пуши и тресе помагат само свещи от църквата, а мотора на опело :)
  • 16 Румбо

    33 0 Отговор
    Най-много ме накефи диагностиката на въздуховодите със сапунена вода. Къде ли ще се появят мехурите, след като в тръбите налягането е по-ниско от външното...

    Коментиран от #21

  • 17 ЖОН ТРАВОЛТА

    16 0 Отговор
    ТЪРСИХ КАБЕЛИТЕ НО В СЕРВИЗА КАЗАХА ЧЕ СЪМ СИПАЛ НАФТА И КАБЕЛИ НЕ МИ ТРЯБВАТ ! НО ПАК ТРЕСЕ !

    Коментиран от #35

  • 18 арто

    22 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Да, но козите са много , а пръчовете малко. Остават ялови. Малко са специалисти по ДВГ. Поголовно "майсторите" са за смяна на масло и накладки,всичко друго им е непонятно.Пример : При смяна на накладки на ръчна спирачка,не могат да я регулират да държи.Други примери няма да давам,че са много.

    Коментиран от #19

  • 19 Загрижен

    16 0 Отговор

    До коментар #18 от "арто":

    Колега, да, така е и съм съгласен с теб. Ама я само почакай да навлезнат по-масово електричките... Лелеееее, ще се чака с месеци за качествен майстор. С тоците не става на принципа проба-грешка и хоп вече е майстор.

    Коментиран от #24

  • 20 Анонимен

    10 0 Отговор
    При мен бяха кабелите. В първия сервиз ми смениха свещите и казаха, че кабелите са си наред. Да, обаче проблема не се реши, даже се задълбочи. Във втория сервиз смениха кабелите и всичко стана ОК.
  • 21 КонТрол

    10 0 Отговор

    До коментар #16 от "Румбо":

    Как пък не се сещаш. Ако почнат от ауспуха да излизат балончета значи има проблем.
  • 22 Тиквоний Велики

    8 0 Отговор
    Оф Радооо Радо....
  • 23 Уандман

    8 0 Отговор
    Мале мале мале ккави разбирачи....Какво общо има малсото с вибрирането на мотора, трссенето. Я си проверете сместа въздух гориво ,чрез цвета на свещта и после пишете глупости. Ако пука през ауспуха, не върви тресе значи прави бедна смес и не е добре.
  • 24 Ицо

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "Загрижен":

    При електричките сваляш ,изхвърляш и слагаш новото, няма майстори там.

    Коментиран от #28

  • 25 Карам само Honda

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "перник":

    Много добър избор си направил ТОП вземал си най-добрата бобина.Да има такива за 30-50лв.който са боклуци и се скапват за 2-4години.Ако кабелите са топ тази бобина кара 30-40години.Сега по темата:Шанаджйска статия за малумни, за да си проверите кабелите и бобината ви трябва мултицет и 10минутки.В дебелите книги на производителите си го пиши и така:Honda бобина Хитачи допустими норми от 13 200ом до 16 000 ом съпротивление на вторичната намотка ако не е в тази стойнист бобината не работи адекватно, разхот на гориво, притрисане, намалена пъргавина, играене на обороти някое от тези признаци ще усетите тя работи но е добре да е подмените накрая ще спре от ряз.2 кабели от 5000 до 17 000 ом съпротивление като всеки кабел е с различно такова защото не са еднакви по дължина, ако някой от тях е над норма се сменя само той.Заводските кабели нямат нищо общо с боклуци от 50-70лв.който ще ви скапят бобината и комутатора.В евтинджок кабелите има жичка кантал във хубавите и скъпи няма жица има много тънки влакна няколко микрона в дебел сноп графит и други за да се постигне съпротивление в норми и да подава голяма искра без да се натоварва бобина и комутатор.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Гост

    1 2 Отговор
    Това за карбураторни Москвичи ли е? От 25 години няма карбураторни двигатели и всичко е електроника. Закачаш тестера и ти изписва грешката.
  • 28 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ицо":

    И 7000 долара за носач, при електричките.
  • 29 333

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Абе на баща ми хлопела тресеше, 2004-та, кабели нямаше. Бобината беше директно нанизана на свещите. На съседа някакъв фикус 2003 и той. На баща ми се оказа датчика на вала, фикуса беше изгорил клапан и работата беше дебела.
    Ама мисълта ми беше, че май кабели не им слагат много много. От доста време. И ако има кабели може би колицата си е за пенсия.
  • 30 Пепи масларчето

    7 2 Отговор
    Ако двигателят тресе, една смяна на маслото не е достатъчна. Препоръчва се на всеки 1000 км да сменяте маслото и филтъра, така 5-6 смени, колкото е по скъпо маслото, толкова по добре и след шестата или седмата смяна ще забележите голямо подобрение, а след 10 поредни смени двигателят става неразличим от нов.
  • 31 Малък Дебел

    4 0 Отговор
    Много поучително станах майстор отварям сервиз благодаря ви !
  • 32 киро

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Емил":

    Ако Емил познае с по-гъстото масло, стигаме до луфтове по коляновия вал , караш и продаваш
  • 33 авто

    1 0 Отговор
    Тези статии се пошат от журналисти,не от техници и ако от тях ще се ограмотявате технически,по-добре идете при доверени професионалисти.Казват,че когото не разбираш от нещо,каквото сам си направиш,трудно някой ще ти го оправи.
  • 34 Норге

    1 3 Отговор
    Няма двигател-няма проблем!
    Ел колите са истината.
  • 35 бай Гъдю

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "ЖОН ТРАВОЛТА":

    Замери налягането в цилиндрите - може да са клапани, сегменти, (на сухо и после с малко масло - дава разлика), ако не е гарнитура на главата.