20 Декември, 2021 10:33 4 670 4

Ще "превъртят ли играта" нидерландците от Lightyear

  • електромобили-
  • lightyear-
  • one-
  • two

Вторият им модел трябва да осигури два пъти по-голям пробег с едно зареждане, при това с много по-малка батерия

Ще "превъртят ли играта" нидерландците от Lightyear - 1

Стартъпът Lightyear от Нидерландия очаква да започне да доставя първия си модел One през следващата година. Въпреки че това е доста скъп електрически автомобил от малко известна марка, изглежда, че нидерландците имат шанс да засегнат сериозно целия сегмент. Най-атрактивната характеристика на модела е автономният пробег, който по метода WLTP е солидните 725 км.

Но още по-изненадващо е, че Lightyear постига толкова впечатляващ пробег с батерия от само 60 kWh! Как е възможно? Просто е: на покрива на колата има огромен слънчев панел, който генерира електричество. Не напразно западните журналисти често сравняват One с известния Volkswagen XL1, който по едно време също държеше рекордите за ефективност и пробег.

В същото време, подобно на XL1, Lightyear One е доста бавен електрически автомобил: заявеното време за ускорение до 100 км/ч е малко под 10 секунди. За разлика от много други стартъпи, които се борят със серийното производство, производствената база на Lightyear е наред. Моделът Ome ще се произвежда в завода на известната финландска компания Valmet Automotive - на същото място, където сега се произвеждат Mercedes-Benz A-Klasse и кросоувърът GLC.

Обещаващият втори модел Lightyear Two също трябва да бъде произвеждан в това скандинавско предприятие. Според плановете на компанията Two ще дебютира през 2025 г. и ще бъде достъпна алтернатива на скъпия One (който се оценява на около $175 000). The Two трябва да бъде значително по-евтин от по-стария модел - сега говорим за $30 000 - чрез използването на още по-малка батерия.

Но в същото време, както обещава нидерландската компания, автономният пробег на Two ще бъде два пъти по-голям, а скоростта на зареждане - пет пъти по-висока от тази на конкурентите в ценовия сегмент! Тайната на такава енергийна ефективност отново се крие в използването на иновативни слънчеви панели, с които ще бъде оборудвана иновацията.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дрън-дрън

    6 3 Отговор
    Пак теоретични глупости като хибрид с разход 1 литър на 100 километра. На теория така, а на практика харчи колкото обикновен автомобил, защото не си го заредил в контакта, а са забравили да споменат за консумацията на ток от батерията от тези 100 километра, при които незнайно защо трябва да ползваш и един литър бензин, въпреки че караш само на ток.

    При тези е същото. Два пъти по-голям пробег ама ако караш автомобила на екватора. Ако го караш в родната му Холандия, пробегът ще се увеличи само с 5% защото не пече чак толкова слънце.
  • 2 Циганин

    4 2 Отговор
    Браво, това е бъдещето, соларни панели навсякъде.
    На 1/4 да зареди, пак е нещо.
    Според мен всики ел. автомобили трябва да имат солари.
    Между другото ГЕШЕВ КВО ГО ПРАИМЕ? ПП малко по радикално действайте!!!
  • 3 Съдията Дред

    6 1 Отговор
    Като знам какъв е размера на панел от 200 вата, не съм оптимист колко ще може да зареди. Не случайно другите производители не слагат такъв панел.

    Коментиран от #4

  • 4 Луд

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Съдията Дред":

    Там им е проблема.Като минеш 5 км до работа и стой цял ден на слънце ,защо пък да няма панел който ,ако възстанови 2 киловата на ден пак е нещо.Нали се борят за екология ,защо тези 2 киловата да дойдат от изгаряне на въглища.Сега си го представи в глобален мащаб,примерно 2 млн. автомобила за 1 година.Купуваш кола за 150 бона в най-добрия случай и спестили 1000 лева точно от най-важното част.За автобусите пък да не говорим с тоя огромен покрив.Или целта е те да ти продадат енергията