23 Декември, 2021 10:25 12 050 83

Електромобили през зимата: с колко им намалява пробегът?

  • електромобили-
  • пробег-
  • зима-
  • -20 градуса

Средно в студа капацитетът на батериите намалява с 40 - 60%

Електромобили през зимата: с колко им намалява пробегът? - 1

В Китай беше проведено мащабно тестово проучване на електрически превозни средства и по-конкретно на това, как се чувстват те при минусови температури. Не е тайна, че при студено време батерията на електрическа кола бързо губи заряда си, а изданието MyDrivers проверява с колко точно намалява пробегът.

Тестовете са проведени в китайския регион Вътрешна Монголия, който е известен със силните си студове. По време на мащабното проучване присъстват наведнъж 40 електрически автомобила и plug-in хибриди. Те са напълно заредени и оставени навън за една нощ при температура на въздуха от -20 градуса по Целзий.

След това на сутринта електрическите автомобили потеглят по един и същ маршрут в града и по магистралата. В салона на всяка кола има шофьор и пътник, а климатикът е настроен на температура от +24 градуса по Целзий.

Оказва се, че средната загуба на автономен пробег е в диапазона 40 - 60 %. Колкото и да е странно, китайските електрически автомобили се оказват най-добрите за студено време. Електрически превозни средства с най-дълъг пробег с едно зареждане в студено време са:

NIO EC6 - пробег 336.9 от 615 паспортни км (45.22% загуба)
Xiaopeng P7 - пробег 316.2 от 670 км (-52.81%)
Zeekr 001 - пробег 298.4 от 606 км (-50.76%)
Нежа U - пробег 294.9 от 610 км (-51.66%)
HiPhi X - пробег 291.2 от 550 км (-47.05%)

Електромобили през зимата: с колко им намалява пробегът?

Прави впечатление, че бюджетният електрически автомобил Wuling Hongguang Mini EV губи най-малък процент. Миниатюрната кола измина 103.2 км при паспортни данни от 170 км, тоест губи само 39.3% от запаса на енергия. Трябва да се отбележи, че добре познатите световни модели се представят значително по-зле от китайските електрически автомобили:

Tesla Model Y - пробег 279.6 от 594 км (-52.93%)
Audi e-tron - пробег 272.3 от 465 км (-41.44%)
Volkswagen ID.4 - пробег 269 от 520 км (-48.27%)
Polestar 2 - пробег 246.6 от 512 км (-51.84%)
Porsche Taycan - пробег 226.2 от 414 км (-45.36%)
Tesla Model 3 - пробег 200.2 от 468 км (-57.2%)
Volkswagen ID.3 - пробег 167.3 от 430 км (-61.09%)

Електромобили през зимата: с колко им намалява пробегът?


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МнениЕ

    3 29 Отговор
    Много зависи това как са изолирани батериите...

    Коментиран от #9

  • 2 Ивчо

    58 9 Отговор
    Екологични трошляци, за който скоро няма да има Ел енергия, хем и скъпа. После нормалните автомобили замърсявали, а на тези батерията как се произвежда?
  • 3 гошо

    58 3 Отговор
    зависимостта от температурата на околната среда винаги е била проблем за литиевите батерии. а що се отнася до това, че западните електрички са се представили по-зле - западният свят отдавна живее в някакъв въображаем свят, плод на безспирна пропаганда и реклама. в който свят той е най-по-най. истината лъсва когато тръгнат танковете. но тогава е късно.
  • 4 Boxer EZ 3.0

    53 4 Отговор
    Тия електрички имат характеристики също както при ваксините. Тръгваш с надеждата за поне 95% от обявеният пробег, а по средата на пътя разбираш, че вече си "пристигнал"... Може би идеолозите зад тези нововъведения, са едни и същи хора? Поне електричките, за сега, не са задължителни, а и не ни лъжат, че са безплатни!
  • 5 Пенчо

    27 4 Отговор
    Една бензинова печка от запорожец да подгрява батерията и си в джаза.
  • 6 Както сменяме зимни летни гуми

    8 29 Отговор
    Така ще се сменят кори и изолация на батериите за лято и зима...просветените, знаят, другите злобеят.

    Коментиран от #12

  • 7 Пешо

    41 4 Отговор
    Не знам дали някои си е направил труда да изчисли колко електричество ще трябва за всички бъдещи електрически коли и откъде ще дойде то като закриват въгледобива.Сигурно ще правят атомни централи и колко ли ще струва тока тогава.

    Коментиран от #80

  • 8 Гост

    51 2 Отговор
    Евала на Радослав за тази статия. Давам ти заслужено макс оценка.
    Къде си многоников троле, да ти покажа това, ако не си го видял:
    Tesla Model 3 - пробег 200.2 от 468 км (-57.2%)
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гост

    58 5 Отговор
    И какво излезе то? Зареждаш батерия 80 квт часа, при кпд на зареждане и конвертиране 80% ще използваш 100 квт часа ток от мрежата и ще платиш 22 лв при дневна цена 22 ст за киловат час. С него ще изминеш едва 200 км зимата, което прави по 11 лв на 100 км разход в пари. Че то аз с дизела горя по толкова, а не съм дал 100 000 лв за електричка.

    Коментиран от #70

  • 11 Пилот на Ферари

    41 3 Отговор
    Това го дъвчем тука от две години , ама според "Тесларите" не било вярно , че не било вярно . Даже някои били "карали" Тесларки през зимата !

    Коментиран от #13

  • 12 Пилот на Ферари

    36 2 Отговор

    До коментар #6 от "Както сменяме зимни летни гуми":

    А подгряване на изолацията зимно време ще има ли ? Или тока няма да стига за това ? Защото каквато изолация да и сложиш , при престой на ниска температура - нищо няма да я стопли тая батерия.
  • 13 Така е

    8 33 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Много Теслари карат зимата в северните страни зимата, без да те питат теб! Само в Норвегия са над 400 хиляди електрички и ги карат зимата! Ама тяхната зима е по-мека от нашата! Ти такава зима като нашата, не са виждали! 😂😂

    Коментиран от #19, #21, #61

  • 14 DrivingPleasure

    40 4 Отговор
    Освен да се изсмея злобно. 200 км пробег и то ако си достатъчно смел да изцедиш батерията до последния ват. После ако си късметлия въобще да намериш зарядна, тя да работи и да не е заета следва един час кибичене в студа. Утопията ви потъва все по-дълбоко драги електрофили (както беше казал един колега, да го цитирам) ТесЛончета :D
  • 15 ккк

    20 2 Отговор
    абсолютна схема са тия коли
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Пилот на Ферари

    27 2 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Браво пич , те Китайците и останалите дето правиха тестовете са прости и нищо не разбират !! Ти си капацитет и трябва тебе да слушаме .

    Коментиран от #24

  • 20 АC\DC

    4 26 Отговор
    Ами, да ги тестват на -50 заедно с дизеляци и бензини, дето няма да завъртят даже. Кога беше -20 в София и за колко, че не си спомням?

    Коментиран от #22, #36

  • 21 Пилот на Ферари

    22 2 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Собственици на Model 3 се оплакаха от колата при ниски температури . В Канада и САЩ най-студеният сезон едва започва, но много собственици на най-новия модел на Tesla – Model 3, вече се оплакаха от проблеми заради ниските температури.Вратите на Model 3 се отварят с натискането на ръчката на една страна. След това тя се вдига, като леко се открехва и прозорецът. Тук веднага възниква въпрос – защо е нужно това в студеното време? В случая отговорът е без значение, защото се оказва, че шофьорът няма как да влезе в колата и рискува да измръзне на студа, докато се опитва.

    Коментиран от #25

  • 22 Пилот на Ферари

    19 1 Отговор

    До коментар #20 от "АC\DC":

    Проблемите на електромобила бяха обяснени във видео, публикувано в интернет-блока electrek, който по принцип е сред най-сериозните поддръжници на Tesla. Не помага дори предварително дистанционно загряване на машината, което продължава 10 минути. При това температурата навън е -7 градуса, а в колата е -1 градус, като не би трябвало да е проблем.
  • 23 Ал Тъпоне

    34 2 Отговор
    А бре аланкоолу знаете ли колко струва пътна помощ? С тези електромобили много често ще ви се налага да ползвате пътна помощ с ДВГ за да ви натовари електрокарчето и да ви прибере, след като батерията е изфъштяла и цялата уж икономия от гориво в пъти няма да ви стигне за да си поемете този разход. затова предлагам в електромобилите да се монтират педали и като свърши батерията върти в аварийната лента , докато се добереш до някой контакт!
  • 24 Хахахаха

    3 15 Отговор

    До коментар #19 от "Пилот на Ферари":

    Аха ясно! Ми тогава що китайците започнаха да купуват толкова много електрички? Знаеш ли с колко скочиха продажбите на електрички там?
  • 25 Офффф

    5 13 Отговор

    До коментар #21 от "Пилот на Ферари":

    С тия тъпотии ли сега започна! Ми виж безрамковите врати на Ауди А5 и на много други марки и модели! И те имат същите проблеми! А излизащите дръжки, също са на много модели! С това ли тръгна да изнасяш?
  • 26 Аха

    4 16 Отговор
    Ето ви едно видео от зимен тест. 468 километра Модел 3

    Коментиран от #44

  • 27 Turbo

    20 1 Отговор
    Къде е тесльо да каже защо пробега на Тесла пада с над 50%.Тесльо твърдеше за 1000 км пробег на Тесла Плейд,а то ще е наполовина хахахаха.

    Коментиран от #39

  • 28 Представете си само

    32 2 Отговор
    Представете си само, че вече масово са налезли в употреба тези автомобили. След това си представете едно зимно задръстване от 3-4 часа при минус 10-15 градуса. Ха сега си отговорете колко жт автомобилите ще имат заряд след това и как може да се разчисти пътя и те да се доберат до крайните си точки?
    Само питам. Защото едно е да искаш масово навлизане на нещо и съвсем друго е да направиш нормално и евтино неговото ползване !!!

    Коментиран от #29, #30

  • 29 Аха

    5 20 Отговор

    До коментар #28 от "Представете си само":

    Ми за 3-4 часа ти трябва 3-4 кВч енергия! При 80 кВч на Модел 3 има за доста часове чакане! Даже и спят вътре по-цяла вечер на топло! Виж видеата на Бьорн Ниланд! Има как си спи в Модел Х цяла вечер на минус 38! Приятно гледане!
  • 30 Аха

    5 13 Отговор

    До коментар #28 от "Представете си само":

    И да допълня, че при Модел Х е печка където разхода е по-висок, а при новите модели на Тесла всички вече са с термо-помпа която изразходва много по-малко!
  • 31 Антон

    25 5 Отговор
    Сега добавете и хипотезата за престой по пътя в рамките на до 60 мин, със включен отопление, подгряване на седалките и волана, престой причинен поради ПТП или почистване на пътя. АХАХХААХ, и по-добре си останете в къщи. С такова ел. извращение не бих посмял дори до Боровец да отида за ски за един ден. Карайте си ги ел. извращенията. Тези коли с тази технология нямат бъдеще.
  • 32 Дизела

    25 1 Отговор
    През зимата пробега на Кадито също пада с малко,но пак минавам 1000 км с един резервоар.Карайте си електрокарите и приятно висене по зарядните.

    Коментиран от #40

  • 33 Антиелектрика

    28 4 Отговор
    Многониковия трол тръгнал да оборва фактите пак с разводняване на темата.
    Ама в София не ставало -20 градуса, пък днес е само -10, но пък при -50 градуса миксерите щели да се предствят по-добре. После пък в Норвегия много ги карали, нищо че батериите им се скапват и един си беше взривил Теслата, защото му искат 20 000€ за нова батерия.
    Изобщо опашатите лъжи започват да излизат наяве, както от години се опитваме да изобличим електрофилчетата.
  • 34 Дизела

    17 2 Отговор
    В Канада и Сибир температурата пада до - 40 градуса.Там електричка не може да се кара,пробега с едно зареждане ще падне повече от 50%.

    Коментиран от #35

  • 35 Що тъй

    2 13 Отговор

    До коментар #34 от "Дизела":

    Що тъй да не може? Да не си пробвал?

  • 36 mauser

    14 2 Отговор

    До коментар #20 от "АC\DC":

    Интересно в Сибир как въртят и палят дизелаци и бензини а при теб не искат :)

    Коментиран от #38

  • 37 Фен

    24 0 Отговор
    На магистрала с 140 км/ч пробега на електрически автомобил също пада наполовина.Тогава колко ще е пробега на електрически автомобил при - 20°С на магистрала с 140 км/ч ?

    Коментиран от #41

  • 38 Как ли

    7 1 Отговор

    До коментар #36 от "mauser":

    Ми като им палят огън отдолу!
  • 39 Тук съм, ама отново лъжеш нагло

    0 10 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    Покажи ми къде съм твърдял, че Tesla плейд ще има 1000 километра пробег и то през зимата?

    А аз ще покажа на всички, как на няколко места твърдиш, че с 15 литра дизел, което е еквивалент на 150 киловатчаса, можеш да се движиш 3 часа и 20 минути с 60 киловата мощност на изхода на двигателя. Тоест от 150 киловатчаса енергия от горивото да свършиш 200 киловатчаса механична работа плюс още толкова топлинни загуби.

    Ще покажа и как твърдиш, че от литър гориво не може да се извлече повече от 10 киловата мощност и всъщност литър гориво имал точно 10 киловата мощност, а твърдението че литър дизел има 10 киловатчаса енергия било грешно, в някаква таблица на сайт на непрофесионалисти от Ремикс - фирмата на Любо Ганев, пишело така.

    Щом на сайта на Любо Ганев пише така, м им на физичните закони.

    Коментиран от #43, #45, #62, #82

  • 40 1000 километра?

    0 8 Отговор

    До коментар #32 от "Дизела":

    Колко литра ти е резервоара? И ти ли караш като турбо с 90 километра в час по магистралата, за да не скапеш двигателя?
  • 41 Имаме участник познал верния резултат

    5 13 Отговор

    До коментар #37 от "Фен":

    Точно там е заровено кучето. На магистрала електромобилите харчат повече отколкото градско. Всички автомобили са карали по един и същ маршрут, градско и магистрала. Хайде сега да се сетиш, дали ако се карали по един и същ маршрут, са карали еднакъв процент градско и магистрала, след като има автомобили които са минали само 100 километра и вероятно повече от тях са били градско, а останалите автомобили са до навъртяли своите километри на магистралата. А дали се карали с една и съща скорост по магистралата, защото Тесла вдига 260 километра в час, а някои електромобили са ограничени до 140. Много ясно, че който е платил "проучването" той е съставил условията, за да са най-подходящи за "правилния" краен резултат.

    Коментиран от #42, #64

  • 42 Антиелектрика

    21 1 Отговор

    До коментар #41 от "Имаме участник познал верния резултат":

    Не бе, те в Китай са карали с 250 км/ч с Теслата, нищо че с тази скорост няма да мине и 50 км.
    Продължаваш да ме увидляваш с уникалната си демагогия!
  • 43 Turbo

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    Аууууу,направо се притесних,изпаднах в стрес и няма да мога да мигна цяла нощ хахахаха пиши,пиши нека се повеселят малко хората с теб.

    Коментиран от #46

  • 44 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #26 от "Аха":

    Аз на видео мога да ти я докарам до милион километра с едно зареждане хахахахаха.

    Коментиран от #49

  • 45 Антиелектрик

    12 0 Отговор

    До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    Някой вярва ли на многониковия трол.Тока щеше да поевтинее като излезе на борсата,а се вдигна пет пъти.Пробега на електромобилите не е колко казваш.Гига Берлин щеше да заработи за една година,стават вече две.Да изреждам ли още прогнози.

    Коментиран от #47, #51, #66

  • 46 И аз не се притеснявам

    0 7 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    За разлика от мене, ти не можеш да подкрепиш изказването си с мои цитати, защото не съм говорил такива глупости. За сметка на това аз мога да те зарина с цитати с глупостите които си изписал по какви ли не теми. Все нещо не разбрал, все нещо не допрочел. Бъркащ texas с Берлин, мощност с енергия, ерата на двд-тата с ерата на видеокасетите, бъркащ 30-километровия проход Шипка с 300-метров наклон на върха му и какво ли още не.

    Коментиран от #54, #56

  • 47 Не ми изреждай

    0 5 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрик":

    Дай цитат къде и кога съм го казал, че пак нещо не си разбрал. Като стана за смях с Ник Радев, стана турбо сега на антиелектрик ли ще минеш?

    Коментиран от #48, #52

  • 48 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #47 от "Не ми изреждай":

    Крадеца вика, дръжте крадеца. Само да те светна, че човека пише с малко по-различен ник от моя, а ти никога не си имал топки да пишеш само с един ник, защото няма кой друг да ти покрепи смешните тези.
    И никой няма да тръгне да рови какво си разправял преди години тук, но всички помним какви простотии разправяше, че токът ще поевтинее.
    Аз лично помня как разправяше, че Тесла щяла да бие рекорда на БМВ на Ринга до края на 2019 г. и ако това не станело, няма да пише повече, ама после се отметна, защото си продажник и ти се плаща да тролиш.
    Аз както казах не съм писал 2 години тук, но сега след като всичко, което предрекох и познах, реших да видя как ще се оправдаеш. Обаче отново падаш много ниско, вместо да си признаеш, че си сгрешил!
  • 49 Аха

    2 8 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Това са тестове! А аз на видео, ще повярвам повече от колкото на тази статия, не мислиш ли? Че те тук първо не пишат кой Модел 3 тестват? Стария е с печка, новия е с термо-помпа! Не виждаш ли, че Модел У е изминал повече от Модел 3? Как е възможно това, като Модел 3 харчи по-малко от Модел У? Освен ако не е статия с печка! Или SR+? Ма нищо, ти вярваш на тези щот ти пасва! Но хората гледат тестовете на живо, на видео!

    Коментиран от #50

  • 50 Антиелектрика

    10 1 Отговор

    До коментар #49 от "Аха":

    Я кажи къде видя на това смешно видео -20 градуса? То през повечето време валеше дъжд.
    Големия тест, няма що - всеизвестния скандинавски теслолюб изобщо не ме вълнува какви тестове прави на дъжд.

    Коментиран от #55

  • 51 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрик":

    Никой вече не му се връзва,аз си го ползвам за гаргара.
  • 52 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #47 от "Не ми изреждай":

    Пак ли тролиш многониковия.Падат ли поне стинки в джобчето.Коя точно прогноза ти се сбъдна че нещо не помня да има такава.Прочети първо статията за пробега на електричките.

    Коментиран от #53

  • 53 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Нищо няма да прочете, защото той се вписва най-добре на неговото определение за функционално неграмотен.
    Явно е чул диагнозата си и се опитваше да я поставя тук, ни в клин, ни в ръкав.

    Коментиран от #58

  • 54 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "И аз не се притеснявам":

    Всеки може да прочете коментарите ми и да ги оцени хахахаха аз не се притеснявам.Как мога да те цитирам,като пишеш с много никове,веднага ще отречеш,че си писал ти тесльо.Давай нови бисери да се посмеем.Отдавна ти говоря, реалният пробег на електромобилите е наполовина от данните на производителя.
  • 55 Аха

    1 7 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    А тук какво ще кажеш? Виж на 10 минута какво показва на екрана! 301 километра 7 процента има още! Температурата е под минус 20!

    Коментиран от #57, #69

  • 56 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "И аз не се притеснявам":

    Виж в темата за фабриката в Берлин нещо не му се получават плановете на гуруто ти Мъск.
  • 57 Антиелектрика

    9 0 Отговор

    До коментар #55 от "Аха":

    Имам да кажа, че какъвто ти е сайта, такъв ти е клипа. Сам се издаде с корекцията на мненията си, че си част от екипа.
    След фиаското на всиките ти предсказания, сега се затвърди мнението ми, че сайтът е подлога на електрофилните НПО-та.
    Сбогом смешници!

    Коментиран от #60

  • 58 Знаеш ли какво е функционално неграмотен

    0 5 Отговор

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    Това е когато някой под статия за гигафабриката на Тексас, ти говори за фабриката в Тексас, но ти му говориш кога била построена фабриката в Берлин. Той ти обяснява че бъркаш времето и мястото, но ти си държиш на твоето и продължаваш да му говориш за Берлин, той ти дава факти и ти посочва GPS координати, но ти не схващаш че не ти говори за същата фабрика и продължаваш да му говориш за Берлин. Той ти дава един клип, на който с огромни букви пише Остин Тексас още преди да го отвориш но ти продължаваш да му говориш за Берлин и така две денонощия и 10 клипа от Тексас и 1000 намика че е объркан континентите дори и функционално неграмотния продължава да не се усеща.

    Хайде да видим дали ще си признае кой е той?

    Ама и ти много удобно се появи точно в деня в който разбих на пух и прах теорията му от три години и няколко Ника, че литър дизел има точно 10 киловата мощност, нито повече нито по-малко, защото така пишело в учебниците и в таблицата на Ремикс, която му беше единственото доказателство. И изведнъж когато започнах да му се подигравам се появяваш ти да го защитаваш. Съвсем случайно разбира се. Въобще нищо не съм си помислил, откъде толкова акъл! Давай сега и с останалите никове!

    Коментиран от #59

  • 59 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #58 от "Знаеш ли какво е функционално неграмотен":

    Описваш себе си многониковия.Спорихте с Димов за разход на магистрала и планински път,ти се измъкна и обърна спора за мощност.Спора за фабриката в Берлин с Турбо изведнъж стана Тексас.Видеокасетите станаха дискове.Фурнаджииска лопата си ти.

    Коментиран от #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Норвегия

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Ама ти ходил ли си в Норвегия? Осло-Берген 450 км, Осло-Ставангер 550 км. По голямата част на населението живее на територия колкото България. И там карат електрички щото другите коли са тероризирани и супер скъпи а не по-желание.
  • 62 Роадстер

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    Не знам за Плейд, но за Роадстера Мъск твърдеше, че ще изминава 1000 км помниш ли? И то за 2020 година!!! Та къде го този Роадстер нали технологиите се развиват лавинообразно дай да го видим???

    Коментиран от #65, #74

  • 63 Аха, ясно

    0 4 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Трудно ви е да говорите по две теми едновременно и да правите сравнение! Разбрах.
  • 64 Прокопи

    8 0 Отговор

    До коментар #41 от "Имаме участник познал верния резултат":

    Хахаха Сульо това че кола може да вдигне 260 не означава че ще я караш с толкова. Освен Германия няма друга страна където да караш с повече от 140 кмч каквато скорост може да вдигне дори стара лада. За градско/магистрала има едно нещо наречено процентно съотношение Сульо, ти ще учиш хората как да правят тестове. От хиляда кладенеца вода а извода е толкова прост и се доказва от резултатите. При минус 20 разхода пада на 50 процента плюс минус някой процент. Ама няма Тесла, ФВ, КИА всички са приблизително еднакви.

    Коментиран от #67

  • 65 Роадстер няма

    0 5 Отговор

    До коментар #62 от "Роадстер":

    Ама технологията е тук, нали?
  • 66 Отр цена

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрик":

    Такива като него бяха силни милни искаме на борсата цената отрицателна. Сега реват и омоляват държавата да ги върне на регулираният пазар или да им изплаща помощи. Що що нали искате пазар ето ви пазар купувайте от Германия енергия на отрицателна цена кой ви спира?
  • 67 Така е!

    0 6 Отговор

    До коментар #64 от "Прокопи":

    Много ясно че знаят как да правят тестове за да получат "правилния" краен резултат. Нали точно такива тестове изкараха дизелите с по-малък въглероден отпечатък от електромобилите.

    Тесла продава чисто нови автомобили с батерии от 2017 година с 12% по-малък пробег, отколкото когато батериите са били нови. Колко ли ще падне реалният пробег ако в теста са използвали чисто нови китайски автомобили и Тесла модел 3 на половин милион километра от 2017?

    Коментиран от #68

  • 68 Прокопи

    8 0 Отговор

    До коментар #67 от "Така е!":

    Сульо не виждаш ли че са тествани и Тесла 3 и У и много други резултата е един и същ при-20 батерията пада с около 50%. Това е положението ама космоса бил крив, ама ако това ако онова а ако баба ти беше мъжка?

    Коментиран от #72

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Извинявай, ама къде е тази дневна

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    В нас е 45 стотинки?!?

    Коментиран от #71, #73

  • 71 Мораториум

    2 3 Отговор

    До коментар #70 от "Извинявай, ама къде е тази дневна":

    Да си чувал нещо за регулиран пазар? А за мораториум? А за това че БГ е поела ангажимент всички домакинства да излязат на свободния пазар. Ти докато си купиш електричка вече ще си на свободният пазар. Та колко е средната цената там?
  • 72 Виждам де

    0 7 Отговор

    До коментар #68 от "Прокопи":

    Виждат се само моделите, но виждаш ли дали автомобилите са били нови? Защото и тук бяха публикували как еди-кой-си автомобил бие Тесла модел S на ускорение, ама това в заглавието, после се оказа че теслата била модел 2014 година, а не plaid

    Коментиран от #75, #76

  • 73 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #70 от "Извинявай, ама къде е тази дневна":

    А в нас е 22 с ДДС и таксите.
  • 74 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "Роадстер":

    Роадстера го спряха от производство хахахаха.
  • 75 Turbo

    7 0 Отговор

    До коментар #72 от "Виждам де":

    Сигурно са много стари Теслите хахахаха.Модел 3 го пускат в производство 2017 г,а модел Y - 2019 г.
  • 76 Turbo

    8 0 Отговор

    До коментар #72 от "Виждам де":

    А с гаранцията от 8 години на батерията?И тази опорка май падна след пробега хахахаха

    Коментиран от #77, #78

  • 77 Гаранция

    4 3 Отговор

    До коментар #76 от "Turbo":

    Гаранцията е следната: 8 години или 150 000 мили което дойде първо. Нооооо има и още една уловка гаранцията важи само ако капацитета падне под 70 процента тоест 30 процента деградация е допустима. Всеки може да си прецени дали 30 % е допустимо или не?

    Коментиран от #79

  • 78 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #76 от "Turbo":

    Гаранция от 8 години и норвежеца си взривил Теслата, че му искали пари като за нова кола.
  • 79 Фен

    5 1 Отговор

    До коментар #77 от "Гаранция":

    Гаранцията е 150 000 км не е в мили.
  • 80 Емил

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Пешо":

    Отговорът само отчасти е във атомната енергия вероятно и в термоядрения синтез, но най-вече следва почти всяко домакинство да има поне минимум 5kW ВЕИ и да си произвежда голяма част от необходимата енергия само, а централите да захранват най-вече промишлеността и то едрата такава - неща като леярни и т.н. Най-хубавото на електрическите автомобили е че са на гориво, което сам можеш да си произведеш защото рафинерия няма как да си построиш дори за био горива, какво остава за нефтени продукти. Докато производството на електроенергия не е толкова голяма философия и ще става все по достъпно. Вече има висококачествени батерии на цени, за каквито преди три години никой не би си и мечтал.
  • 81 Дизелджия

    0 1 Отговор
    Аз като зарядя моята с дизел до горе, минавам от 950 км с климатик и на топло, ако карам със 110-130 км/ч. То не е лесно да карам толкоз бавно, ама ако се постарая...
  • 82 Taka si e

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    1 литър дисел има около 40 kW , а не 10. КПД на дизеловия мотор е над 40%.
  • 83 Hhhh

    0 1 Отговор
    Света върви напред осъзнайте се, дядовците и те са искали да си останат с воловете, магарета та и който е бил по заможен с конете, звучите като тях.. Моето магаре пасе и пари за бейзин не давам като свърши бейзина на колата как ще върви.. Типични наследници отричат новото за сметка на старото. Но като видят келепира първи ще се за въртят на 180градуса