28 Април, 2022 12:36 28 842 25

Някой трябва да каже на автопроизводителите, че няма нужда да вкарват беззумни опции в инфоразвлекателните си системи

  • автомобилни производители-
  • информационно-развлекателна система-
  • смартфон

Автомобилната индустрия харчи милиарди за разработване на софтуер и това е истински срам, тъй като е видно, че смартфоните на пазара с в пъти по-добри алтернативи

Някой трябва да каже на автопроизводителите, че няма нужда да вкарват беззумни опции в инфоразвлекателните си системи - 1

Производителите на автомобили се опитват да натъпчат все повече и повече функции в своите информационно-развлекателни системи. Повечето от тях са просто трикове и никой не ги използва след първата среща с тях, докато други могат да бъдат полезни, но са толкова лошо проектирани и внедрени, че повечето предпочитат да ги избягват и да използват мобилните си телефони. Въпреки това автомобилната индустрия харчи милиарди за разработване на софтуер и това е истински срам, тъй като е видно, че смартфоните на пазара с в пъти по-добри алтернативи.

Един от основните примери е навигационната система. Почти всяко превозно средство на пазара днес, дори в по-ниските класове, разполага с навигационна система в таблото. Това беше желана функция в дните, когато смартфоните не съществуваха. Само най-ексклузивните модели идваха с навигация и това предизвика повишаване на цените на тези и без това доста скъпи автомобили.

През последните пет години обаче приложенията за смартфони станаха много по-добри. Трудно е да си представим някой да се откаже от Google Maps или Waze и да използва навигацията на колата, на която често липсват най-основните функции като отчетиза трафик в реално време, например. Освен това все по-големите екрани на смартфоните станаха и по-ярки от повечето дисплеи на автомобили.

Последният пирон в ковчега беше, когато интерфейсите на Apple CarPlay и Android Auto станаха норма в превозните средства. В началото не беше лесно, тъй като производителите на автомобили не бяха склонни да позволят на Google и Apple да диктуват играта на техен терен. Но след като хората свикнаха с тях, нямаше връщане назад и скоро малцина искаха да си купят кола без този вид интеграция на смартфона. Въпреки това автомобилните производители продължават да предлагат навигационни системи и все още искат да харчат милиарди за разработване на нов софтуер.

Някой трябва да каже на автопроизводителите, че няма нужда да вкарват беззумни опции в инфоразвлекателните си системи
A-Klasse с MBUX

Спомняме си, когато за първи път карахме Mercedes-Benz A-Klasse с новия интерфейс MBUX, който между другото е разработен в България още през 2018 г. Огромните екрани и красивият интерфейс бяха почти безполезни. По принцип беше невъзможно да накараме колата да се придвижи до хотела, в който бяхме отседнали, с помощта на гласови команди.

Още тогава бяхме озадачени защо Mercedes-Benz искат да разработят собствената си система за гласови команди, вместо да използват тази на Google или Apple. На въпрос представителите на компанията се похвалиха, че тяхната система е много по-добра и достъпна на повече езици. Практиката обаче показа, че още тогава от Mercedes не са били прави. Google прекара последните десетилетия в усъвършенстване на своята система за гласови команди и компания с доста по-малък опит в софтуера не може да се пребори това.

И все пак производителите на автомобили продължават да не разбират това. Тяхната борба не е да дадат на хората по-добър избор, а да запазят контрола. Използването на автомобил генерира много данни, които могат да бъдат събрани за печалба, а предоставянето на тези данни на Google или Apple не е това, което искат производителите на автомобили. Това е и основната причина, поради която Toyota отказваше да предложи Android Auto и Apple CarPlay до съвсем скоро, през 2018 г. BMW дори искаше хората да плащат за използването на Apple CarPlay , въпреки че този ход им се отрази негативно.

Някой трябва да каже на автопроизводителите, че няма нужда да вкарват беззумни опции в инфоразвлекателните си системи
Гениалното решение на Dacia

Сега, румънската марка Dacia направи един гениален ход. Тя представи новото Sandero с една на пръв поглед незначителна характеристика, която веднага ни се стори гениален ход. Базовата версия на колата няма никакъв екран на таблото, а само ефектен държач за смартфон. Просто трябва да поставите смартфона си там, да инсталирате интелигентното приложение и вуала, имате екран на таблото с достъп до всички функции на колата, радиото и всичко останало. Дори и премиум марките не могат да направят по-добър софтуер от този на смартфоните, а Dacia спести много пари от това си гениално решение.

Така постепенно нещата започват да се завъртат и виждаме, че големите производители на автомобили вече се обръщат към софтуерни компании за помощ. GMC Hummer EV ще използва Android Automotive OS за захранване на информационно-развлекателната си система, с всички екстри, които идват с нея. Volvo също използва операционната система на Google в своята гама от превозни средства Recharge, а Ford обяви същото за своите коли, които ще бъдат пуснати на пазара през следващата година.

Това е почти задължително решение и за електрическите превозни средства, тъй като навигационната система се нуждае от достъп до данните за превозното средство, за да оцени обхвата и да програмира следващото спиране на зареждане в навигацията. Да се ​​надяваме, че производителите на автомобили ще се разберат това и ще оставят тази работа на софтуерните компании, като по този начин това ще е в полза на техните клиенти. Защото днес никой не се интересува от навигационната система в автомобила, то била тя и с размерите на телевизор.

Някой трябва да каже на автопроизводителите, че няма нужда да вкарват беззумни опции в инфоразвлекателните си системи
Хиперекранът на EQS


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дфен

    45 24 Отговор
    От мерцедес нищо не става

    Коментиран от #24

  • 2 Айфон

    3 9 Отговор
    Това спрковете го имат отдавна - дърбач за телефон
  • 3 SHISHO

    60 9 Отговор
    Освен климатик и навигация, нищо друго не ми е важно.

    Коментиран от #9

  • 4 гост

    64 3 Отговор
    има вече някои от бюджетните производители, които монтират само държач за смартфон, реално само това е важно. защо да се разработват апове, системи, поддръжка и всичко друго, щом всеки има смартфон и всеки има навигация и музика на смартфона? излишно е, и за това на всичкото отгоре се доплаща, отнема огромен ресурс, координация и мениджмънт и след 2г. вече е старо , да не се забравя и това.
  • 5 ИВАН

    51 5 Отговор
    Че то вече няма мъже за да направят мъжка кола, даже и жените се държат по мъжки, но те за съжаление нямат достатъчно акъл, поне повечето
  • 6 Румен Първанов

    58 1 Отговор
    Целта е да се продадат повече неща , а не дали са нужни !
  • 7 ХАХА

    36 8 Отговор
    и снобия ,чесане на егото Простотия - елате ни вижте ...ел стъкла ,централно - колко човека го имат по къщите си и къде е по- добре да го имате ..ел . стол и нагласяне и памет и жан клод ван дам - в къщи нямаме ко да ядем , ама у колата фул екстри - намерили са автоджамбазите къде да гъделичкат
  • 8 О Бява

    19 7 Отговор
    Заменям турбо гига ултра навигация 32" за реглаж на пасажерската седалка във височина!
  • 9 Бакшишо

    38 3 Отговор

    До коментар #3 от "SHISHO":

    Абсолютно вярно! Предпочитам автомобила да има повече сигурност и добро окачване.
    Едно радио, климатик, казвам климатик щото и т.н. климатроник 5-10 зонов :))) си е чиста глупост и една навигация
    си е напълно достатъчно.
  • 10 Пропуснали сте

    12 16 Отговор
    Има и добри примери. Например навигацията и въобще софтуера на Тесла. Точно както при телефоните всичко се обновява по интернет и е актуално. Да не говорим, че още първите навигации на Тесла можеха да запомнят на кой е легнал полицай вдигаш автомобила, а после това вдигане на въздушното окачване ставаше автоматично когато доближиш този спящ полицай. Това трудно би станало през навигацията на телефона.

    Освен това като зададеш маршрут, автоматично изчислява с колко батерия ще стигнеш до всяка от зарядните станции по маршрута и изчислява предварително къде да спреш и до колко процента да заредиш за да не си губиш времето, но в същото време да стигнеш спокойно.

    Но при Тесла всичко е компютър на колела, докато при останалите е автомобил с десетина-двайсет компютъра, които нямат връзка помежду си. Най-фрапиращият случай беше с Volkswagen id3, на който една година не успяха да накарат 36е компютърни модула, всеки проектиран от различен доставчик да комуникират помежду си и автомобилна да прави каквото му зададеш, ако въобще можеш да му го зададеш.

    Коментиран от #18

  • 11 onq s konq

    47 4 Отговор
    Всички казваме на автопроизводителите че освен един атмосферен 6-так или 8-мак друго не трябва да вкарват в колата, но .... кой ли те слуша. Но не беше екология, не беше автономност, не беше чудо ...
  • 12 Qwerty

    14 6 Отговор
    ‘Някой трябва да каже на производителите….’, мммм, добре! Ама производителите правят това което се търси от юзърите, нали? А, ‘гениалното’ решение на Дачия, е просто бюджетно за да спестиш едни 1000 лева! Бюджетна е и колата! Кажи на един купувач на Даймлер, че не може навигацията да има еди какво си, и ще се изнесе с 200!
  • 13 селянин

    15 2 Отговор
    Съгласен съм напълно, просто функциите които се дублират с телефоните правят безсмилено имането и в колата, още повече че остаряват със скоростта на светлината. Така че напълно достатъчно е монитора на тая навигация да е просто дистанционен монитор на телефона. Както и копчетата по волана да са вързани дирекно за управление на телефона. А аз не ползвам навигацията на колата, просто няма смисъл, нито е достатъчно адекватна като карти и функции.
  • 14 Ех,че тъпи

    8 11 Отговор
    производители на автомобили,а вие какво произвеждате,че нещо не се сещам.От къде ви идва самочувствието да давате акъл,ааа може би сте голям пазар с който те трябва да се съобразяват.
  • 15 qwfertgfds

    25 1 Отговор
    Потребителите трябва да го кажат с портфейлите си. Но, за съжаление в повечето случаи като искаш някое по-високо оборудване и ти пляскат автоматично и тези екранни боклуци. Няма не искам, няма недей!

    И т.нар. журналисти също сте едни снобари, не е истина. Преди седмица-две тук в същия този сайт, имаше статия за някаква електричка, в която нищо съществено не се казваше за колата като кола, но се мъдреше великият израз "но е с най-добрата инфотейнмънт система". Като се обръща внимание и се приказва/пише за тия глезотии и народа започва да си мисли, че са важни. Като мегапикселите на фотоапаратите едно време. Или честотата на опресняване на монитора. Или цена за квадрат жилище. Примери за несъществени и непонятни "характеристики" да искаш.

    Коментиран от #16

  • 16 бай пешо

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "qwfertgfds":

    Много точно написано,...
  • 17 гост

    20 3 Отговор
    Човешката глупост е чудовищна!Печалба,печалба,печалба.Напълно излишни разходи-къде им отива "зеленясалата" политика?Един глупак даже играеше табла....Ами седи си дома и си играй табла....
  • 18 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пропуснали сте":

    Колко е годишната такса за обновяване на софтуера и къде се извършва?

    Коментиран от #22

  • 19 Джуган

    12 10 Отговор
    Най новият ми автомобил е модел 2019 година, с всички възможни екстри. Наскоро купих ретро автомобил, модел 1992 г. най-доброто за онова време. Има само две неща за които съжалявам че ретрото ги няма, камера за обратно виждане и команди изнесени на волана.
  • 20 Сеирджия

    24 3 Отговор
    Още не съм почувствал нужда от така наречената "инфотейнмънт" система в автомобила. Идеята за смартфон на колела е идиотска, но нали трябва да накараш тъпунгерите да купуват нещо "ново". Иначе защо ще се блъскат от сутрин до вечер да ходят на работа и да реват да им увеличават заплатите, за да си изплащат кредитите.
  • 21 абе...

    23 3 Отговор
    В момента, в който Уейз или гугле мапс ви засекат, че карате с по-висока скорост от разрешената и автоматично ви нашият една глоба, ще се сетите, че не е хубаво всичко да ви е андроид ауто....
  • 22 А ти?

    1 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Къде си плащаш за обновяването на Гугъл мапс и в кой сервиз си обновяваш софтуера?

    Същото и и със софтуера на Тесла. Всичко пристига по интернет и е безплатно.
  • 23 4ekugжия

    9 2 Отговор
    Много е уместно да има аудио-видео развлекателен център в автомобила! Лично аз го ползвам да влизам в nopH-Xъб и други интересни сайтове!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 хммм

    0 0 Отговор
    в най-новата БМВ 5ца бмв навигацията е по - добра от гугъл, уейз и т.н. Защо? Интегрирана е във колата.
    Когато си на автономен режим, колата получава допълнителна информация от навигацията, и в зависимост от маршрута взема по - добри решения (например не дава газ когато има остър завой, намаля/увеличава скоростта спрямо маршрута. При смартфон навигацията колата не получава информация къде отиваш, по кой път минаваш и съответно не може да предложи тези подобрения. Тука вече говорим за сигурност и въобще не ме интересува какво правел уейз или гугъл, и колко било удобно да си гледаш в телефона. Подобна интеграция с гугъл, уейз и т.н. за момента е немислима. Единствено, когато Ябълките излезнат с кола би била възможна.