22 Ноември, 2022 12:58 21 514 22

Фалира фирмата, произвеждаща трилъчевите звезди на Mercedes

  • mercedes-benz-
  • емблема-
  • трилъчева звезда

Доставчиците на автомобилни производители не успяват да се справят с кризата

Фалира фирмата, произвеждаща трилъчевите звезди на Mercedes - 1

В Германия фалира компанията BIA Forst, която произвеждаше хромирани звездни лога за автомобили Mercedes-Benz. Заводът, който произвежда части и за други германски автомобилни производители, ще бъде затворен до края на годината, а 150 от служителите му ще бъдат съкратени. Монтираната през 2020 година нова скъпа линия за поцинковане пък ще бъде демонтирана.

Причината за затварянето на предприятието, според представители на компанията, е "липса на устойчиви перспективи". Оборотът на BIA Forst намалява през последните две години, заедно със световния спад в продажбите на автомобили. В същото време разходите растат, загубите се трупат, а рязкото поскъпване на енергията очевидно беше капката, която преля чашата.

Mercedes-Benz реагира доста спокойно на тази новина. Според изданието Echo24 автомобилният производител не очаква прекъсвания в доставките на звезди, тъй като други изпълнители също ги произвеждат. Въпреки това, BIA Forst далеч не е единственият доставчик на германската автомобилна индустрия, който е банкрутира напоследък.

Преди месец, след повече от век и половина от съществуването си, Borges, основен производител на пластмасови панели и изолационни материали за автомобили, подаде молба за банкрут. Месец по-рано основаната в началото на миналия век Dr. Schneider, която произвежда вентилационни системи и части за автомобилни интериори, също фалира. И това са само два от най-ярките примери.

Самите производители на автомобили, за разлика от доставчиците на резервни части, се справят доста добре. Миналата година те насочиха фокуса си към производството на скъпи модели, носещи добри печалби, така че спадът в продажбите на автомобили не се отрази по никакъв начин на приходите им - те дори нараснаха.

Напоследък обаче броят на продажбите също започна да расте, но според експерти това е само временен ефект, дължащ се на най-лошата за автомобилната индустрия година, когато пандемията и недостига на необходимите микрочипове за производство почти спря производството на автомобили.

Но за доставчиците на части финансовият успех на техните клиенти няма положителен ефект. За тях няма значение дали произведената част ще бъде монтирана на скъпа или евтина кола - накрая ще получават еднакви пари за нея. Докато производителите на автомобили изгодно намаляват производството на евтини модели, доставчиците губят печалби и препълват складовете си с готова продукция.

Освен това не е известно дали тези резервни части, произведени през последните две години, ще бъдат необходими на някого в бъдеще - гамата от автомобили се актуализира редовно и вече се задава масов преход към електрически автомобили, които използват и други резервни части, и дори други емблеми.

През пролетта на тази година се стигна почти до директен конфликт. Неспособни да издържат на последиците от продължителната криза в индустрията, която вече беше доста ясно насложена върху енергийната криза, изпълнителите поискаха автомобилните производители да преразгледат договорите и цените, фиксирани в тях.

В същото време някои очакваха да се споразумеят по приятелски начин, но например Mann + Hummel, заплаши с рязко спиране на доставките. Като посредник Асоциацията на германските производители на автомобили се опита да уреди спора, но очевидно не много успешно.

Концерните не бяха много склонни да правят отстъпки, а доставчиците, по-голямата част от които са малки компании, просто нямаха сила за съдебни спорове. Освен това цялата ситуация се оказа всъщност един голям форсмажор - за такова увеличение на цените на енергията, а с това и увеличението на разходите, никой в ​​бранша не бе подготвен. Само големи изпълнители като Bosch и Continental, но те са малка капка в морето.

Според списание Spiegel сега концерните, очевидно осъзнали сериозността на ситуацията, са започнали да търсят нови доставчици в чужбина. По-специално, португалската компания Soplast отбеляза увеличение на заявките от немски производители. Но както Маурисио Моралес, говорител на компанията за автомобилни гайки и болтове Würth Industrie Service, посочва, възстановяването на веригите за доставки може да отнеме половин година.

Доставчиците, поне тези от тях, които все още не са фалирали, възнамеряват да преместят производството си в чужбина - според Съюза на германските търговско-промишлени камари делът на компаниите с такива планове е най-висок в германската автомобилна индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Теле

    47 11 Отговор
    Русия ще поеме производството

    Коментиран от #5

  • 2 ...

    59 10 Отговор
    китайчетата идат, много поздрави от урсулка и зелето дето старателно закопават Европа по нареждане зад океана :)
  • 3 Путин

    45 11 Отговор
    Да преместят производството в Русия, нефт, газ, енергия има за всички!
  • 4 мани мани

    18 7 Отговор
    не е фалирала, а е пресметнала големите разходи и мерджана ще им налее едни свежи пари, за да могат тва дето са го монтирали през 2020 година - нова скъпа линия за поцинковане, да бъде монтирана някъде в азия, за да им буфкат евтинко ... не берете грижа за тях! те си брандират с помощта на азиатските оем още от 70-80те ... споко, ще има емблеми - азиатски или южноамерикански :)
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 3 Отговор

    До коментар #1 от "Теле":

    Даже може освен ТРИЛЪЧЕВИ звезди да им доставя
    ЧЕТИРИЛЪЧЕВИ - тип НАТО,
    ПЕТЛЪЧЕВИ - тип СССР,
    ШЕСТЛЪЧЕВИ - тип Израел ,
    СЕДЕМ... ОСЕМ - тип Шерифски
    😉😉😉
  • 6 мани мани

    44 7 Отговор
    то и без тва само двигателите се сглобяват в германия, всичко останало се прави навънка къде ли не ... а сега и емблемките ще са другаде ... самите части за двигателя и те се правят навънка ... но инак е мейд ин джърмани ... пф, смях! немците са ясни - за нищо не стават!

    Коментиран от #16

  • 7 Беше крайно време

    36 14 Отговор
    митът за германските таралясници да приключи!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Дали

    7 9 Отговор
    Номер 7 е таралясник
  • 12 Сусу Манарата

    28 2 Отговор
    Не разбирам защо снимката е от стар модел Бенц. Ще ви кажа, защото до "табакерата" - W 114 и 115 включително звездата се поставяше върху красива основа, разположена върху решетката, а сега нещо мижаво стърчи от капака. Така е,вече няма Даймлер - Бенц АД. Има боклуци.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Дфен

    22 0 Отговор
    То от цялата кола само емблемата беше оригинал какво остана...
  • 15 Господин

    9 8 Отговор
    Пълни глупости, както винаги. Тази звезда се произвежда от турската фирма “Шахин метал”от 30 години и фирмата не е фалирала.

    Коментиран от #20

  • 16 Минчо

    7 8 Отговор

    До коментар #6 от "мани мани":

    Много добре са те техническа нация сметкаджиите техниката им е на ниво и никой не ги минава за всяка работа имат техника мислят години напред дори и за неграмотните прииждашти аргати имат добре заплатена работа а тук при това положение се мре но това е друга тема
  • 17 Младен

    8 5 Отговор
    Гайропа потъва

    Коментиран от #18

  • 18 ГЛадЕн

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Младен":

    Ммм дааа Русия изгрява ,започва производството на новите супер мупер автомобили

    Коментиран от #21

  • 19 Рико

    1 0 Отговор
    Ужас !!! И какво ще правим сега ? Пак с глупости се занимаваме :)
  • 20 Рико

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Господин":

    Правилно. А всичко останало по ходова част шаси , джанти го правим тук. Аз работя в завода. Ауди , Бентли , Ролс Ролс , Ламборгини , БМВ , Мерцедес. Всичко абсолютно само не ги сглобяване. И други за други големи марки. Тапицерията не е при нас . Но всичко от алумин. Не е шега.
  • 21 А. НИЙЙ МУШМУРОЦИТЕ

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "ГЛадЕн":

    Даже ЖАПАНКИТЕ И ЦЪРВУЛИТЕ СА НИ ВНОС ЩОТ СМЕ АЙЛЯКЧИЯ ТАРИКАТРАЗБИРАЧИ НА КЛАВИАТУРИ ОТ КАТАЙ....
  • 22 Сун

    2 0 Отговор
    Никакъв проблем,да се обърнат към Китай.