24 Декември, 2022 11:00 36 690 27

Сменяемите батерии на смартфоните се завръщат

  • смартфони-
  • батерии-
  • ес

Европейският съюз (ЕС) вече се споразумя за нови закони и разпоредби, целящи да направят батериите по-устойчиви и многократно използвани

Сменяемите батерии на смартфоните се завръщат - 1

След като направи USB Type-C портовете за зареждане задължителни на всички смартфони, таблети и лаптопи, Европейският съюз (ЕС) вече се споразумя за нови закони и разпоредби, целящи да направят батериите по-устойчиви и многократно използвани. Този нов регламент ще представи нов набор от предизвикателства пред потребителските технологични фирми и производителите на батерии, тъй като новите закони обхващат целия жизнен цикъл на батерията. Целият жизнен цикъл на една батерия включва извличане на материал, промишлено производство и изхвърляне.

Новият закон на ЕС ще бъде приложим за всички видове батерии, продавани в ЕС, което включва батерии, използвани в електронни устройства, индустриални батерии, автомобилни батерии и батерии, използвани в двуколесни и електрически превозни средства (EV). От началото на 2024 г. производителите на батерии в ЕС ще трябва да отчитат общия въглероден отпечатък на продукта, още от извличането до процеса на рециклиране.

След това тези данни ще бъдат използвани за определяне на максимално ограничение на CO2 за батерии, което ще влезе в сила още през юли 2027 г. Те ще трябва да използват определен процент рециклирани материали, т.е. 16% кобалт, 85% олово, 6% литий и 6% никел.

Сменяемите батерии на смартфоните се завръщат

Новият регламент също така изисква марките за потребителски технологии да проектират устройствата си по такъв начин, че батериите им да могат лесно да се сменят, или чрез премахване на капака на батерията, или чрез премахване на винтовете, които са лесно достъпни. Може ли това да означава връщане на сменяемите батерии в смартфоните? Е, това поне ще направи електронните устройства по-устойчиви и ще подобри живота им. Това също ще намали маржовете на печалбата на компаниите по време на ремонта и поддръжката на устройствата.

Ако бъдат приети, новите разпоредби ще гарантират, че батериите, продавани в региона на ЕС, са по-устойчиви в световен мащаб, като в крайна сметка определят стандарт за останалата част от света. Правилата не само оценяват въглеродния отпечатък, но компаниите, участващи в процеса на производство на батерии в ЕС, също ще трябва да идентифицират, предотвратяват и адресират проблеми с правата на човека и труда във веригите си за доставки.

Сменяемите батерии на смартфоните се завръщат

ЕС приложи този нов закон само за ключови суровини като литий, никел, кобалт и графит. Освен това ЕС си постави и амбициозни цели за събиране. Тя има за цел да събере 45% от рециклируемите материали на електронните устройства до 2023 г. и 73% до 2030 г. Освен това, в случая на електромобилите, тя цели да събере 100% рециклирани материали.

Е, новият регламент на ЕС за батериите очаква окончателно одобрение от Парламента и Съвета и със сигурност ще постави трудни предизвикателства пред фирми за потребителска електроника като Apple, Google, Samsung и други, тъй като те трябва да преосмислят дизайна на своите устройства. Дори производители на батерии като Panasonic и Samsung SDI .

Всички фирми, които се занимават с батерии, ще трябва да започнат да се подготвят за новите закони, да преразгледат своите вериги за доставки и операции, а също така да влязат в решения за сътрудничество с рециклиращите фирми.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аззаззз

    40 7 Отговор
    Чудесно. Остава да принудят и производителите на електрички да ги направят с лесно сменяеми батерии ..

    Коментиран от #3, #5

  • 2 градинар

    38 11 Отговор
    а кривите краставици изправиха ли ги?
  • 3 Не ти ли омръзна

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Аззаззз":

    ... да повтаряш това като папагал и нито веднъж да не можеш да отговориш какво точно имаш предвид?

    Например като ти паднат батериите да идеш до първия супермаркет и да си купиш нови батерии за електромобил и да си ги смениш, а не заредените да хвърлиш в багажника да си ги заредиш когато имаш време и възможност?


    Или пък да си поръчаш от aliexpress батерия за електромобила и да си я смениш сам, като се скапе и дойде време за смяна?

    Обясни веднъж поне как си представяш, че сам ще си смениш батерията на електромобила?

    Коментиран от #19

  • 4 Ново 20

    18 2 Отговор
    "От началото на 2024 г. производителите на батерии в ЕС ще трябва да отчитат общия въглероден отпечатък на продукта, още от извличането до процеса на рециклиране.

    След това тези данни ще бъдат използвани за определяне на максимално ограничение на CO2 за батерии, което ще влезе в сила още през юли 2027 г."


    Значи освен Евро 7 за превозните средства, през 2027 трябва да очакваме и Евро 1 за батериите и рестрикциите и за тях ще се увеличават с годините. Ами честито!
  • 5 Ти четеш ли нещо по-дълго от два реда?

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Аззаззз":

    В статията са ти писали ясно и конкретно и за електромобилите, но чукча не читател, а писател.

    Задава един и същ глупав въпрос под всички статии.
  • 6 ДА ИЗМЭТЭМ крадливата пасмина ГЭРБ

    12 7 Отговор
    ЦРУ не е съгласно с това решение...
  • 7 Иван

    8 31 Отговор
    Комунизъм, маскиран като “демократични регулации”. Чудно.
  • 8 ганю

    1 9 Отговор
    ако тука беше чичо сам досега да бяхте на електрическия стол
    а откога чакам да натисна копчето
  • 9 Миро

    12 6 Отговор
    Това са глупости.
    Когато израсне телефона,остават още 20% капацитет от напрежение с цел:подслушване,проследяване при нужда...
    Ако извадиш батерията,ко праем?
  • 10 ядрен торент

    37 0 Отговор
    Ново старо се завръща. Смартфона ми е със сменяема батерия както и лаптопа ми. Не може след като устройството ти е изправно заради края на живота на батерията му да го хвърлиш.

    Коментиран от #11, #15

  • 11 Ами то това бе целта

    35 0 Отговор

    До коментар #10 от "ядрен торент":

    Още с въвеждането на тая схема и то не от кой да е! Пак може да има IP68, пак може да си е със здрав корпус дори със сменяема батерия, а не както твърдят някои тук, че това няма как да стане. Всичко е с цел - печалба.
  • 12 Инженера

    11 0 Отговор
    Стандартизацията може да доведе до нов бум в икономиката и рязко поевтиняване на машини и изобщо на техниката във всичките и видове.
  • 13 Желяз каменоff

    7 0 Отговор
    Това чакам и го искам много
  • 14 Румпел Щилтсхем

    12 1 Отговор
    Требеше да си остане сменяеми батерийките вечно.
  • 15 Те всички са със сменяеми батерии

    16 1 Отговор

    До коментар #10 от "ядрен торент":

    Идеята е да можеш да си я смениш сам.
  • 16 охтопипед

    8 0 Отговор
    сменяеми батерии означава, че батериите а консуматив. Несменяеми - че са неделима част от устройството. Това второто е в момента. Когатос а неделима част от устройството, то смяната на батерии започва да е ремонт, а ремонт се извършва в сервизи. От тук алчните производители могат да искат лицензи - демек в сервиза да има служител, сертифициран да сменя батерии (както е за червивата ябълка в момента). И ако си смените батерията при несертифициран сервиз (или самостоятелно) - губите гаранция и т.н. Съвсем не е шега работа сегашното положение. Така че, в този случай монопола на ес го играят добрички - щото няма европейски производители нито на батерии нито на телефони. Ако имаше, щеше да е мноооого друга хавата.
  • 17 Тези

    4 16 Отговор
    USB - C, се оказаха страшни боклуци! Прецакват се, а тези с които ти ги сменят в сервизите, карат по два три месеца! Старите бяха по неудобни, но пък по издържливи!

    Коментиран от #18

  • 18 Тези онези

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "Тези":

    Говориш пълни глупости! Голееееееми глупости..
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Миро

    9 1 Отговор
    Чакам да видя айфон и айпад със сменяема батерия...
  • 21 Иванов

    6 0 Отговор
    Ами да за какво беше тази простотия да бъдат несменяеми за да хвърлиш телефона след година две ли ,обаче нека ЕС напра и на другата крачка да задължи софтуерните компании ъпдейтите да бъдат поне 5 години а не както сега две години

    Коментиран от #22

  • 22 АйТи

    1 7 Отговор

    До коментар #21 от "Иванов":

    Беше за да имаш по-тънки телефони, с безжично зареждане и по-добър IP рейтинг

    Коментиран от #23

  • 23 Жмуц

    11 1 Отговор

    До коментар #22 от "АйТи":

    Пак може да са си така - тънки, с ip68 и с безжично зареждане. Да подсказвам ли въобще как е възможно или ще се досетиш сам? Всичко това беше направено с други цели и всички го знаем.

    Коментиран от #24

  • 24 АйТи

    0 7 Отговор

    До коментар #23 от "Жмуц":

    Късмет тогава, аз ще продължавам да си поръчвам от САЩ/Канада, където все още няма комунизъм маскиран като регулации

    Коментиран от #25

  • 25 Попов

    12 0 Отговор

    До коментар #24 от "АйТи":

    Кое му е лошото да има стандарти в полза на потребителя?
    Говорим в частност за батериите и usb-c, тук не се говори за ограничаване на иновативността, която може да бъде съчетана с тези регулации.
    Ти обичаш да се играе против теб като потребител ли?
    Естествено монополистите ще реват, защото им се бъркат в нещата.
    Трябва да има контрол съчетан със свободата на творчеството в полза на крайния потребител.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 иво

    4 0 Отговор
    Евро........вете за всичко ще изискват сертификация за СО2 както вървят нещата не е чудно и за кравите да имат специални филтри защото преди известно време, казаха , че кравите отделяли много СО2 и да се въведе специален данък за замърсяване на околната среда.Всичките превозни средства които ги има в момента в целият свят замърсяват около 10-15 % от общото замърсяване като най- големият процент е на вулканите. иво