Audi обмисля да закупи платформа за електромобил от един от китайските си конкуренти, споделят запознати с плановете на компанията пред Automobilsoche. Предполагаемата причина за това е фактът, че платформата Scalable Systems Platform (SSP) на Volkswagen Group се забавя, а Audi не може да си позволи да чака.
Позовавайки се на "фирмени кръгове", германското издание съобщава, че Audi иска да бъде по-бърза в разработването на електрически превозни средства, поради което сега обмисля да закупи платформа от китайски конкурент. Въпросът може да бъде обсъден на извънредно заседание на надзорния съвет на Audi тази седмица, вероятно на 11 юли, като се твърди, че главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме вече е одобрил проекта.
Според неназовани от Automobilwoche източници, Audi вече води преговори с няколко производители. Германската премиум марка се нуждае силно от платформа за електрически автомобили, за да пусне нови модели в Китай, тъй като платформата SSP се бави.
Новият електрически флагман на Volkswagen Project Trinity, който ще бъде първият модел, базиран на SSP, се очаква да бъде пуснат на пазара едва през 2029 г. или дори 2030 г. - което означава, че първият модел на Audi, базиран на SSP ще бъде представен малко по-късно. Според първоначалния график на Volkswagen Group Project Trinity трябваше да дебютира през 2026 г.
Тъй като Audi трябва да продължи да представя нови електрически автомобили, за да остане актуална на силно конкурентния китайски пазар, се съобщава, че е взето решение за закупуване на външна платформа за електрически автомобили.
Понастоящем Audi предлага два модела в Китай, базирани на MEB - Q4 e-tron и Q5 e-tron, като последният е ребрандиран Volkswagen ID.6 X. И двата модела се произвеждат в завода в Антинг. Audi и техният партньор в съвместното предприятие FAW изграждат завод за електрически превозни средства в Китай в който от края на 2024 г. ще се произвеждат модели, базирани на електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE). Моделите, базирани на тази платформа, включват Audi A6 e-tron и Q6 e-tron.
Въпреки че PPE носи допълнителни новости в сравнение с MEB, като например 800-волтова архитектура, Audi се нуждае от платформата SSP, за да направи следващия голям скок свързан с автономното шофиране, нов софтуер и други. В доклада не се споменава с кои китайски производители на автомобили Audi води преговори в момента, но има няколко силни кандидати, включително Geely и Foxconn.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 долу САЩ
Коментиран от #6
19:49 10.07.2023
2 Тоалетна хартия
20:47 10.07.2023
3 Разбрах !
21:30 10.07.2023
4 Котаа
Коментиран от #5
21:51 10.07.2023
5 в момента
До коментар #4 от "Котаа":
китайците са най добри или ти живееш в някакъв паралелен свят ?Коментиран от #7
22:18 10.07.2023
6 сектант
До коментар #1 от "долу САЩ":
а румънската сега започва!16:39 11.07.2023
7 Бум бам
До коментар #5 от "в момента":
Най - добри в кое?В правенето на бюджетни автомобили с прилично качество , ДА.
Ауди според теб в тази ниша ли цели да се позиционира ?!
22:46 11.07.2023
8 Разум
23:31 11.07.2023