Инцидентите, свързани с електрически автомобили Tesla, са причинили смъртта на почти 400 души. Това съобщава Business Insider, който се позовава на данни от Tesla Deaths.
Регистрирани са общо 393 смъртни случая. Повечето от тях обаче се дължат на шофиране в нетрезво състояние, проблем, който не се ограничава само до автомобилите Tesla .
Смъртта на 95 от 393 души обаче е свързана със запалване на електрическите автомобили или неправилна работа на системата за подпомагане на водача. По-конкретно, 35 смъртни случая са настъпили при използване на автопилота на Tesla, което е около 1/11 от общия брой.
През 2016 г. стана първата фатална катастрофа, когато Model S се сблъска с камион с ремарке. Три години по-късно електрическа кола се сблъсква с автомобил на пожарната, а година по-късно блъска човек, стоящ до камион.
Важно е да се отбележи, че броят на произшествията с автопилота на Tesla се е увеличил значително през последните години. По-специално, от началото на 2022 г. 18 от 35 души са загинали при такива произшествия.
Това се дължи на разширяването на наличността на функцията Full Self-Drive. През 2021 г. около 12 000 собственици на автомобили са го използвали, а до края на 2022 г. броят им се е увеличил над 30 пъти.
През последното тримесечие на 2022 г. електрическите автомобили на Tesla с включен автопилот катастрофират средно три пъти по-често, отколкото без автопилот, което доказва, че все още автономното шофиране не е на достатъчно добро ниво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тогава Карайте
12:13 21.07.2023
2 Тесла не е свтомобил
12:14 21.07.2023
3 омъскаряване
12:20 21.07.2023
4 Субар
Но, при Тесла , понеже става въпрос "само" за загинали хора, такива глоби няма!
Демокрация, сър!
Коментиран от #8
12:22 21.07.2023
5 Гост
12:30 21.07.2023
6 ДрайвингПлежър
12:55 21.07.2023
7 Живков
Коментиран от #9
14:04 21.07.2023
8 гост
До коментар #4 от "Субар":
"когато си тъп е добре да си мълчиш, за да не те разберат" - народна мъдростГМ бяха спестили от контактни ключове за под 1 долар и в резултат на това имаше над 80 загинали при катастрофи човека, които губят контрол при внезапно заключване на волана. Това се нарича техническа небрежност.
При Тесла използват круз-контрол, изрично се казва, че това не е автономна система и изисква вниманието на шофьора, забележи как намаляват числата като извадят случаите, при които не е виновна колата. Имат 22млрд. мили изминати с автопилот и от тях 35 инцидента, ако приверите другите автопилоти я са изнинали няколко десетки милиона взети заедно общо, я не. Това е поредната лековата и глуповата статия, която както Байдън, пропуска да признае очевидното, а се фокусира върху една неточна цифра и залага на нвдостоверно заглавие.
Коментиран от #12
17:28 21.07.2023
9 гост
До коментар #7 от "Живков":
Кажи го на над 100х.души работещи само за Тесла. Ами доставчиците, ами обслужването на заводите, ами хилядите строители, ами архитектите, ами сервизите - всички за високо квалифицирани с минимални заплати от 50х.долара. И това е само Тесла, ами Солар Сити, ами Боринг, ами Неуралинк? А какво ще кажете за Спейс Х, 10х.души с висока квалификация, строят, градят и моделират в пъти по-бързо от който и да е друг производител? Те какво са? Неумятни шимпанзета, които не могат да завият два болта ли? Не гледай тукашната младеж, която мързелува и виси в тикток, те си решават.17:37 21.07.2023
10 Иван от Троян
18:41 21.07.2023
11 Турбо
18:55 21.07.2023
12 Субар
До коментар #8 от "гост":
Да, мъдростта е хубаво нещо, но явно това е нещо чуждо за тебе.Има много случаи на загуба на контрол, въпреки опитите на водача да управлява автомобила!
Няма как да не си запознат!
20:20 21.07.2023