Група от 3 882 търговци на автомобили са изпратили официално писмо до президента на САЩ Джо Байдън с молба да забави темпото на популяризиране и продажби на електрически автомобили в бъдеще. Те цитират редица опасения, които неговата администрация може да реши.
В писмо от 28 ноември 2023 г. дилърите казват, че макар електромобилите да са идеални за много хора, то „търсенето им към днешна дата не е в крак с големия поток от електромобили, навлизащи в нашите представителства“. Писмото също така казва, че правилата за продажби са нереалистични въз основа на текущото и прогнозираното клиентско търсене.
В очите на търговците основният проблем на навлизането масово на електрическите автомобили е слабото развитие на инфраструктурата за зареждане. Отбелязва се още, че клиентите, които нямат възможност да зареждат вкъщи, са принудени да разчитат на обществената мрежа, но тя не е достатъчна.
Освен това търговците отбелязват, че някои клиенти трябва да се справят и с лошото време, което значително намалява пробега, други се сблъскват с липса на зарядни станции по магистралите, а им се налага да карат на дълги разстояния, а трети трябва да теглят ремаркета, което също значително намалява пробега.
Но си струва да отбележим, че дилърите не се грижат само за своите клиенти. Те инвестират десетки милиони долари годишно в лобиране, за да повлияят на различни разпоредби, защото те наистина не обичат конкуренцията и са готови да харчат, за да избегнат загуби в бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кирил Георгиев
Коментиран от #2, #13
16:18 01.12.2023
2 Възможно е да те изтрият
До коментар #1 от "Кирил Георгиев":
Този автор трие такива постове.16:46 01.12.2023
3 С едно съм съгласен
Имам много колеги, роднини и познати които желаят следващия им автомобил да е електричка /не хобрид/.
Това което ги възпира е инфраструктурата. Особено в големите градове без достатъчно парко места. От тези които вече имат електрички никои не иска и да си помисли за автомобил с ДВГ. И да ви успокоя - не се майтапя и не съм дилър на електрички. Следващата ми кола обаче ще е такава.
18:52 01.12.2023
4 мани беги
18:55 01.12.2023
5 Бай май
19:09 01.12.2023
6 Койчо
Защо трябва да има лобизъм, рушвети и прочие.
Да премахнат субсидиите за всичко , вк!ючително за петролните компании и да оставят всичко на принципите на свободата и пазарната икономика всичко ще се нареди .
И по добрата технология накрая ще победи! Убеден съм
Коментиран от #11
19:15 01.12.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Виж по темата
Проблема идва от начина на работа на представителствата в Америка. Така наречените дилъри, представители или търговци на автомобили. Тези близо 4 хиляди наречени в статията "търговци" не са просто никакви лица - хора, а са огромни мултимилионни фирми, със стотици служители, продавачи, приемници, монтьори и т.н. Те държат представителствата , така да се каже. Много от тези търговци имат не един , а десетки понякога стотици шоуруми в повече от един щат.
Всеки от тези фирми-търговци имат договори с големите производители като ФОРД и Дженерали Моторс в които договори се казва че търговеца получава еди какви си цени на едро при еди какви си количества, условия на плащане и още хиляди клаузи , като някои от клаузите са че дилъра трябва да предлага цялата гама предлагана от производителя. Отделно тези дилъри (търговци) имат 60 - 90 - 120 дни да платят доставената продукция. Зависи от конкретния договор.
Когато кризата с доставките и чиповете свърши (това стана тази година) , производителите напълниха шоурумите на търговците с електрички, но понеже продукцията им все още е скъпа и относително некачествена се продават бавно и шоурумите се задръстиха. В същото време обаче идва и време за изплащане на продукцията от търговеца към производителя на автомобила и търговеца трябва да вкара свеж капитал за да плати залежала стока която изобщо не знае кога и как ще продаде.
Та затова всички изпищяха на умря
19:39 01.12.2023
9 Виж по темата още
Проблема идва от модела на работа наложен последните сто години , който вече бива разклатен от по модерни начини на работа , като например продажби онлайн , каквито ползват много китайски марки и Тесла.
Нали никой не е чувай дилър на китайски производител да се оплаква.
Преди 20 години работих 8 месеца в представителство на Шевролет, та затова имам някаква представа.
Желая хубава вечер на всички любители на хубавите автомобили. 🫠😙🙃
19:47 01.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 А дано ама надали
09:08 02.12.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Бай Дън
Коментиран от #18
10:18 03.12.2023
16 Крал Джулиан
До тогава, колкото балами уловят, това ще им е.
19:22 03.12.2023
17 Крал Джулиан
До тогава, колкото балами уловят, това ще им е.
19:22 03.12.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.