Първият електрически автомобил на Aston Martin, който се очаква да бъде пуснат през следващата година, ще се захранва от иновационен батериен пакет, наречен Gaydon, който се характеризира с високоефективно охлаждане и изключително ниско тегло.
Aston Martin вече е подал патент в Световната организация за интелектуална собственост за иновативния дизайн на батерията за електрически или хибридни превозни средства и според данните този нов дизайн "осигурява подобрена производителност на батерията чрез подобрено управление на температурата на клетката, особено когато размерите на корпуса са ограничени."
С други думи, Aston Martin е разработил пакет батерии, който е по-добър в охлаждането, въпреки много ограничените пространства. В резултат на това батерията може да бъде по-лека. В патента се казва, че съществуващите високоволтови батерийни клетки са с течно охлаждане, което е добре, но в повечето случаи потокът и температурата „са неравномерни около определени батерийни клетки, което кара някои от тях да се охлаждат по-малко“, което очевидно води до по-високи температура.
Това е проблем за всички клетки, свързани последователно (или модули, които допълнително съдържат няколко клетки последователно или паралелно), защото когато една клетка трябва да намали тока, преминаващ през нея, за да се охлади, всички други клетки, свързани към нея, също трябва да намалят тока си. Дизайнът на Aston Martin има за цел да оптимизира потока и да намали необходимостта от компенсиране на разграждането на клетките.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ааааа
Коментиран от #2
14:23 14.02.2024
2 Русофил
До коментар #1 от "ааааа":
Цената е ниска за всеки зърнар и пътищар в БГ.14:34 14.02.2024
3 Гост
16:25 14.02.2024
4 Селянина с колелото
Коментиран от #5
16:37 14.02.2024
5 дрфтгъхуи
До коментар #4 от "Селянина с колелото":
И си прав, и не съвсем... Онуй Ват/кг е важно, но се отнася за самата батерия и НЕ включва в сметките нужните системи за охлаждането/затоплянето на батериите...Там имаш няколко помпи, корпус където да стоят батериите и да циркулира антифриза и разбира се самият антифриз който хич не е 2 литра... Ако намалиш да кажем с 20 кг. общото тегло на тея системи то резултата ще е същият като да намалиш теглото на самите батерии с 20кг., а да дават същата мощност...
17:43 14.02.2024