14 Февруари, 2024 14:12 10 385 5

Нови, уникално леки батерии за електромобили

  • батерии-
  • електромобили-
  • иновация-
  • aston matrin

Новата разработка е на Aston Martin

Нови, уникално леки батерии за електромобили - 1

Първият електрически автомобил на Aston Martin, който се очаква да бъде пуснат през следващата година, ще се захранва от иновационен батериен пакет, наречен Gaydon, който се характеризира с високоефективно охлаждане и изключително ниско тегло.

Aston Martin вече е подал патент в Световната организация за интелектуална собственост за иновативния дизайн на батерията за електрически или хибридни превозни средства и според данните този нов дизайн "осигурява подобрена производителност на батерията чрез подобрено управление на температурата на клетката, особено когато размерите на корпуса са ограничени."

Нови, уникално леки батерии за електромобили

С други думи, Aston Martin е разработил пакет батерии, който е по-добър в охлаждането, въпреки много ограничените пространства. В резултат на това батерията може да бъде по-лека. В патента се казва, че съществуващите високоволтови батерийни клетки са с течно охлаждане, което е добре, но в повечето случаи потокът и температурата „са неравномерни около определени батерийни клетки, което кара някои от тях да се охлаждат по-малко“, което очевидно води до по-високи температура.

Това е проблем за всички клетки, свързани последователно (или модули, които допълнително съдържат няколко клетки последователно или паралелно), защото когато една клетка трябва да намали тока, преминаващ през нея, за да се охлади, всички други клетки, свързани към нея, също трябва да намалят тока си. Дизайнът на Aston Martin има за цел да оптимизира потока и да намали необходимостта от компенсиране на разграждането на клетките.

Нови, уникално леки батерии за електромобили


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ааааа

    20 3 Отговор
    а нещо за цена спрямо досегашните батерии ?

    Коментиран от #2

  • 2 Русофил

    21 6 Отговор

    До коментар #1 от "ааааа":

    Цената е ниска за всеки зърнар и пътищар в БГ.
  • 3 Гост

    8 0 Отговор
    Сигурно са за смартфони щом са толкова леки ,като кремвирш леки :))))))
  • 4 Селянина с колелото

    15 0 Отговор
    Батериите имат един показател W/kg. За него нищо не е споменато. Така че това си остава за сега само теория. Когато ги пуснат ще видим на практика каъв е ефекта.

    Коментиран от #5

  • 5 дрфтгъхуи

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Селянина с колелото":

    И си прав, и не съвсем... Онуй Ват/кг е важно, но се отнася за самата батерия и НЕ включва в сметките нужните системи за охлаждането/затоплянето на батериите...
    Там имаш няколко помпи, корпус където да стоят батериите и да циркулира антифриза и разбира се самият антифриз който хич не е 2 литра... Ако намалиш да кажем с 20 кг. общото тегло на тея системи то резултата ще е същият като да намалиш теглото на самите батерии с 20кг., а да дават същата мощност...