28 Февруари, 2024 14:25 26 302 36

Пуснаха масов електромобил, който се зарежда за 10 минути и изминава 400 километра

  • chery-
  • xingtu xingyuan et-
  • catl shenxing

Chery започна производство на първата в света акумулаторна кола с батерии CATL Shenxing

Пуснаха масов електромобил, който се зарежда за 10 минути и изминава 400 километра - 1

Chery официално обяви, че неговият автомобил Xingtu Xingyuan ET за първи път в света ще бъде оборудван с батерията CATL Shenxing, с която според производителя автомобилът може да се зарежда за 10 минути и да изминава 400 километра.

Както стана известно, батерията може да има капацитет от 60 kWh, 82 kWh и 100 kWh. Автономният пробег, в зависимост от версията, е от 500 до 700 километра. Зареждането за 5 минути може да попълни батерията с енергия, достатъчна за изминаването на 150 километра, а за за 10 минути зареждане тази кола ще може да измине 400 километра.

Разработчиците казват още, че колата с тази иновационна батерия не се страхува от студ: зареждането от 20% до 80% при температура от -20°C отнема само 24 минути. Първата партида от електромобилите Chery Xingtu Xingyuan ET официално слезе от поточната линия, като се очаква продажбите да започнат още през март, тази година.

Повече подробности ще бъдат публикувани по-късно.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 65 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    28 12 Отговор
    Досещате ли се, какво значи това зарежда се за 10 мин? И къде става "зареждането"?

    Коментиран от #4

  • 2 БСП за България и Радев

    40 43 Отговор
    Край! Другарят Си окончателно и безвъзвратно погреба автомобилната индустрия на колективния нациски Запад. След денацификацията и освобождението на Европа, на Китай ще се дадат да ползват техните заводи

    Коментиран от #36

  • 3 Тъй

    14 6 Отговор
    Евентуално
  • 4 Това означава

    26 17 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    поне 250кВт АС зареждачка и най-малко 1,5лв/кВтч. 150км.= 20кВтч=30лв. = 10л бензин/дизел =200км пробег.

    Коментиран от #16

  • 5 Читател

    39 6 Отговор
    Да да вярваме,имам роднина на жената та тя си купи Ел.мерцедес да изминат с нейния приятел 550 км.са спирали 3 да зареждат батерия за по 1 час.
  • 6 Бринг йор дриймс

    27 0 Отговор
    Китайците слагат и некво латинско име (Чери)на компаниите си или моделите,щото туй ксинг-минг трудно се чете,камо ли помни!

    Коментиран от #12, #31

  • 7 Гост

    39 5 Отговор
    На практика пробега с едно зареждане се оказва наполовина,а времето за зареждане по дълго.
  • 8 Иван Дочев

    22 9 Отговор
    ареждането от 20% до 80% при температура от -20°C отнема само 24 минути.
    ========
    Ама то от 20 до 80 има голяма разлика. И как от 10 минути, стана на 25 минути?!

    Коментиран от #9

  • 9 Баварец

    19 25 Отговор

    До коментар #8 от "Иван Дочев":

    Остави, остави човече, не е за теб тая работа! Не мой мъчи електро мотора! Карай си дизелчето и не гледай в тая посока! Няма да го разбереш, а и ще ти е много трудно занапред 😉😉😉😉

    Коментиран от #14

  • 10 ККП?

    9 21 Отговор
    Китайски боклук
  • 11 Тити

    11 27 Отговор
    Няма нормален човек даде хване на тези Китайски тараляссници.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Тед

    4 7 Отговор

    До коментар #9 от "Баварец":

    Първо подобри граматиката като начало.

    Коментиран от #15

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Бурофф

    19 4 Отговор
    Да сметнем според написаното:
    Капацитет 60kwh - това са приблизително 120А на захр. станция. Да се натъпчат за 10 минути стават 720А. т.е зарядната станция е товарим с 360kw. Как ще се изгражда инфраструктура за зареждане не е ясно.
    Може европейските зелени в Брюксел да вземат решение мрежата за потребление да премине от стандарт 220/380 волта на 110 000 волта. Честито!

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Нищо

    1 6 Отговор

    До коментар #17 от "Бурофф":

    Не каза .
    Какви са тези 360 kW.
    При 100 kW батерия .

    Коментиран от #22

  • 20 незнайко

    5 0 Отговор
    Казаха и ги направиха тези твърдотелни батерии, но колко ще струват не се знае .Това е само началото .
  • 21 А бе,

    27 0 Отговор
    не съм фен на електричките ,но да говори Ганчо за китайците ,толкова надменно ,също не мога да го разбера. Вижте на какво прилича България и вижте Китай....

    Коментиран от #25

  • 22 незнайко

    13 1 Отговор

    До коментар #19 от "Нищо":

    Помисли малко. Тези 360 kW. са мощността за да се зареди 100 kW батерия за 15-20 минути !!! Ако зареждането е ЕДИН ЧАС тогава трябват 100 kW. и то ако няма никакви загуби .
  • 23 Джон

    15 0 Отговор
    Здравейте. Голям фен на електрическите автомобили бях. Карал съм само коли на Спарк от 6 години, като съм ги ползвал както се ползва лична кола - много. Накратко.. забелязах в последните седмици, че масово света си смени мнението за електричките, включително и аз. Не стават, не са практични. Тойода ще се окаже прав. Скъпи са, пробега е малък, чакането за зареждане е голямо, батерията пада всяка година, цената втора ръка пада много бързо, пробега в студа изчезва, а в топлия климат батерията деградира двойно. Поведението на пътя им е лошо - или набират бързо или спират, но не могат да се движат с трафика и са проблемни. Това не го осъзнавах доскоро, но ме светнаха, че колкото и да се стараем електричарите пречим на пътя и то не е само от липса на шофьорски умени. Аз съм за спасяване на климата (горските пожари всяка година ще се увеличават докато не се осъзнаем всички какво става, но няма какво да направим май).
    Аз съм може би един от най-големите спаркаджии в България (по потрошени пари), но сериозно обмислям да си взема дизел, след като изгледах това видео и наблюдавам какво се случва с пазара на електричките напоследък. Дилърите в САЩ първи сигнализираха накъде отиват нещата. Това ще последва навсякъде.

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Джо

    8 0 Отговор

    До коментар #21 от "А бе,":

    Просто Китай има голяма и евтина работна тъка, която американците преди десетилетия са си харесали.
  • 26 Байо

    10 2 Отговор
    Ха. Искам да седна в кола, да поставя телефона си в зарядно гнездо и с капацитета на заряда от телефона да карам 500 километра.... Ей тогава може би ще си купя електрически автомобил

    Коментиран от #28

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Хахохи

    2 5 Отговор

    До коментар #26 от "Байо":

    Мерцедес екюс или порше, но цената е около 200 000лв., Тесла 3 или У за 82 000лв. върши чудесна работа. Пробег 400км, бърза под 5сек. до 100, голям багажник, 5 човека возиш и евтино зареждане вкъщи.

    Коментиран от #29

  • 29 Джон

    9 1 Отговор

    До коментар #28 от "Хахохи":

    Мнението ми е като на човек, който не е притежавал електричка и е гледал само няколко видеа на Бьорн.
    "Бърза под 5 сек" - това не ти е нужно.
    Пробег 400 км, но ако караш със 112 км/ч. Зимата е по-малко.
    Евтино зареждаш, но батерията пада като на телефон - 4% на година. Ако живееш в топла страна процентите се увеличават.
    Електричките са за богати хора, които могат да си купуват нова електричка през 3 години.

    Пазарът си каза думата.

    Коментиран от #33

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 На китайците, батка,

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "Бринг йор дриймс":

    Им дреме за такива като нас! Те вече се държат като господари - който иска да си говори с тях, ще им учи езика!

    Коментиран от #32

  • 32 А би трябвало

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "На китайците, батка,":

    Ако искат да са на пазара, с дребната електроника еди -доди и да се скапе няма да се мре.
  • 33 Един

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Джон":

    Точно че не си притежавал. Там е разковничето. Половината ти констатации не са верни. Не ми се спори или налива акъл. В елкара не е бъдещето. Но на сегашния етап за градска кола е незаменим. Пробег от до 150 км се зарежда на обикновен контакт за през ноща Зареждам я винаги на 100%. Батерията не е мръднала на йота за 2 години. Ускорението е бонус като видиш кривата физиономия на колегата със суперкар за 200 бона на светофара.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Един

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Един":

    А българина най много го стяга чепика заради скъпия ток на обществените зарядни. Ако зареждаш вън ти излиза все едно че карах ДВГ. В къщи 3 ст на километър.
  • 35 Хахах

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Един":

    "Ускорението е бонус като видиш кривата физиономия на колегата със суперкар за 200 бона на светофара."
    Пич, да не мислиш, че някой с кола за 200 бона ще тръгне да се дърпа с теб на светофара и да си рискува возилото?
  • 36 факти

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "БСП за България и Радев":

    Нещо май си прекалил с медикаментите.Въобще не знам дали си вярваш на глупостите или просто ти плащат да ги пишеш.