Mercedes-Benz Truck подготвя най-големия тест на електрически камиони в историята на компанията – „eActros 600 European Testing Tour 2024“. В него ще участват два предсерийни влекача eActros 600, всеки от които ще измине най-малко 13 000 км по пътищата на 20 европейски страни като част от 40-тонен своеобразен влак. А конвоят ще тръгне на 1 юни от Франкфурт на Майн.
Основните цели на обиколката са да се тестват новите модели на реални маршрути с различна топография и климатични зони, както и да се демонстрират на потенциални клиенти разширените възможности на машините. В същото време се планира камионите да се зареждат по време на движение изключително на обществени станции.
Трябва да се отбележи, че производството на Mercedes-Benz eActros 600 ще започне още тази година. Моделът е оборудван с батерии с капацитет 600 kWh и електрическа ос собствена разработка, която осигурява пробег до 500 км за натоварен камион без междинно зареждане. Според статистиката около 60% от клиентите на Mercedes-Benz Truck пътуват на разстояние до 500 км.
В момента камионите поддържат зареждане с мощност от 400 kW, което позволява да се увеличи общия дневен пробег до 1000 км. Скоро трябва да се появят мегаватни станции (MCS), способни да зареждат батериите на камионите от 20 до 80% капацитет само за 30 минути.
Това не е първият подобен пробег на Mercedes-Benz Truck. През 2023 година компанията проведе подобен, само че беше по-кратък и в него участваха електрически камиони за регионален транспорт - eActros 300/400. Всеки от трите камиона измина около 5 000 км по пътищата на Германия, Австрия, Италия, Холандия и Белгия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Махленска клюкарка
16:34 07.05.2024
2 Ония с Фордо
Според производителя, Mercedes-Benz eActros 600, кръстен на своята 621 kWh (бруто) LFP батерия, трябва да издържи до около 500 км с едно зареждане и, със законово изискваните почивки за шофиране на ден, до „много над 1000 км".
При реално шофиране могат да възникнат отклонения в сравнение със сертифицираните стандартни стойности. Реалните стойности се влияят от различни индивидуални фактори, като индивидуален стил на шофиране, условия на околната среда и маршрута.
А такива камиони няма скоро да видим по нашите пътища поради липсваща инфраструктура от зарядни станции.
Коментиран от #8
17:58 07.05.2024
3 ТИР
18:14 07.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ТИР
18:17 07.05.2024
6 Гост
18:35 07.05.2024
7 1000 л за 7 дена
20:50 07.05.2024
8 Пак неразбрал
До коментар #2 от "Ония с Фордо":
Има още фактори - борсовата цена на ел.енергията "ден напред" и наличието на наистина мощни зарядни станции.21:17 07.05.2024
9 Знайко
Да не питам дали с една двигателна ос ще изкачи заледените проходи през зимата...опс две оси като се брои специалната електрическа ос.
Коментиран от #21
22:31 07.05.2024
10 Мдаааа
10:45 08.05.2024
11 Мечока
16:19 08.05.2024
12 АВЕ 60% ОТ КЛИЕНТИТЕ НА
19:07 08.05.2024
13 ТИР
07:25 09.05.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Хайл 14/88
09:09 09.05.2024
18 Хайл 14/88
10:05 09.05.2024
19 Тока
им трябват 800 kw/ h .
Значи трябва да имат трансформатор
1000 kVa .
Това ако са 50 камиона , им трябва под станция колкото на един среден град .
11:05 09.05.2024
20 Не се притесяваите за ел. енергията
11:08 09.05.2024
21 Не се кахари
До коментар #9 от "Знайко":
Влекача си има тегло. Електрониката сработва за части от секундата при приплъзване. Така е при всички електрички. Ще се справи с теста.11:15 09.05.2024
22 Да много е важно
08:37 10.05.2024
23 Бах мама му..
17:25 25.07.2024
24 Пенсионер
17:27 25.07.2024