Марката Alpine, която, както знаете е под шапката на концерна Renault, подобно на много други марки, инвестира в изцяло електрически превозни средства. Но за разлика от други, французите на късат връзки с двигателя с вътрешно горене. Според тях ДВГ все още може да играе важна роля. Двигателят с вътрешно горене може да бъде спасен, като се накара да работи с водород, а не с изкопаеми горива.
Шефът на дизайна на Alpine Антони Вилейн каза пред Autocar , че концепцията Alpenglow не е само шоукар, тъй като е разработен с мисълта за сериен автомобил. Докато концепцията включва 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, в компанията вече се разработва по-голям V6 мотор. Той ще има на разположение повече от 340 конски сили, като този по-голям двигател с вътрешно горене може да намери своето място в сериен модел.

На въпрос дали Alpenglow има шанс да стигне до серийно производство, Вилейн отговори: „Защо не? Защо да не го имаме по пътищата? Искаме да запазим и двата начина [водороден ДВГ и EV] възможни. Може би бихме могли да пуснем и серийно производство от тези коли за пътя." Alpenglow е еволюция на едноименна концепция от 2022 година и по-бързото подразделение на Renault вече планира трети вариант, който ще изглежда максимално близо до сериен автомобил.

Текущата итерация на спортната кола започва трудно, тъй като тя не успя да вземе участие по време на първия си тест в Белгия на пистата Spa-Francorchamps. Но не беше заради грешката в двигателя с вътрешно горене, а по-скоро електрически проблем. В сегашния си вид Alpenglow използва LMP3 шаси от Ligier, което заменя специалното шаси на оригиналната концепция. И шасито, и по-малкият двигател ще бъдат заменени по-късно тази година с новия V6 и със собствено шаси.
Говорейки по време на годишното общо събрание миналата седмица, главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео намекна за пускането на Alpenglow в серийно производство. Той каза, че A110 няма да се продава още дълго, но гамата ще бъде обновена и разширена до седем модела. Портфолиото ще бъде "100 процента електрически и може би потенциално автомобили с водородни двигатели".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варненец
Коментиран от #4
17:53 21.05.2024
2 2254
18:25 21.05.2024
3 редник
Дали има вероятност отново да започнем?...
Коментиран от #6
18:54 21.05.2024
4 Нее
До коментар #1 от "Варненец":
Бъдещето е на водата, ама ще стане когато изчерпят всички останали ресурси.Коментиран от #5
19:35 21.05.2024
5 Ноаояаоаож
До коментар #4 от "Нее":
Водата е бъдещето в смисъл, че пак ще гребем с гребла предполагам.08:18 22.05.2024
6 Ха ха
До коментар #3 от "редник":
Има! Чушкопек Алпин.17:21 24.05.2024
7 007
12:59 26.05.2024