Японци работят върху автомобил, задвижван само от вода

5 Декември, 2024 14:56 4 666 25

  • двигател-
  • вода-
  • водород

Работата продължава 15 години и ето какво е постигнато

Японски специалисти, които работят по автомобил, задвижван само от вода от вече 15 години, обявиха сериозен напредък върху първия в историята „зелен двигател“. И това не е познатата ни схема с водород под налягане.

Може да звучи прекалено хубаво, за да е истина, но японска компания твърди, че е разработила система за водно задвижвани автомобили. Компанията, която се нарича Genepax, е нарекла своята H2O енергийна система Water Energy System (WES).

И технологията вече функционира в мини-флота от модели Reva, произведени от Takeoka Mini Cars. Едно от основните предимства на новата водородна технология е премахването на проблема със съхранението за презареждане, което е от съществено значение.

Добре известен факт е, че едно от усложненията при използването на водорода като гориво е съхранението му, но Genepax са намерили начин да заобиколят това със система, която преобразува водата директно във водород.

Така резервоарът на колата трябва да се напълни само с вода, като тя може да бъде всякаква. WES работи върху мембранен електроден възел (MEA), който включва вещество, което е способно да разгражда водата на своите водородни и кислородни компоненти чрез химическа реакция.

Наскоро бяха показани две устройства: 120 W и система с горивни клетки от 300 W, които бяха използвани за захранване на микроавтомобил Reva. Genepax съобщи, че превозното средство е достигнало скорост от 80 километра в час и е пътувало приблизително 60 минути само с литър вода.

Компанията проведе тестове с дъждовна вода, морска вода и с речна вода и представянето на автомобила е едно и също и е постоянно. Ако тази система се окаже успешна, то тя има потенциала да реши три основни проблема.

Първият е съхранението на водород, което е сложно, защото за да се поддържа течно състояние, той трябва да се охлади доста, което изисква специализирани резервоари за съхранение, които могат да се справят както с ниската температура, така и с налягането, създадено, ако температурата започне да се повишава, нещо, което ги прави тежки.

Вторият недостатък, който трябва да се преодолее при водородните системи, е цената. Съображенията за съхранение по-горе също правят резервоарите скъпи, но ако всичко, което е необходимо, е стандартен резервоар за вода, цената на системата пада драстично. Също по темата за разходите, алтернативите, задвижвани с водород включват извличане на газ от други горива като метанол, процес, който изисква реформатор, а тези части са скъпи.

Третият проблем, който WES може да реши, се отнася до емисиите. Някои видове водородни системи все още произвеждат вредни емисии, но технологията на Genepax отделя само кислород като страничен продукт. Съществува риск от увреждане на озона, но това може да бъде смекчено с използването на катализатори. Морската вода, по-специално, е налична в такова изобилие, че ако WES наистина може да функционира с резервоар, пълен с нея, това ще бъде огромен скок напред в света на възобновяемите горива.

Прекалено добра ли е водната енергийна система, за да е истина?

WES има редица критици, които смятат, че системата не би могла да работи, защото противоречи на Първия закон на термодинамиката, който гласи:

„Увеличаването на вътрешната енергия на една система е равно на количеството енергия, добавено от нагряването на системата, минус количеството, загубено в резултат на работата, извършена от системата върху нейната среда.“

По-опростено казано, това означава, че енергията, необходима за разграждането на водните молекули, е по-голяма от тази, която системата може да генерира, за да задвижва превозното средство чрез електрически двигател, така че ще трябва да бъде получена от другаде, например от батерия.

Изглежда доста вероятно от Genepax да са направили грешка, да са изчислили погрешно или да са надценили възможностите на своята технология. Но ако това не е така, то тогава японските разработчици са постигнали един вид свръхреволюционен двигател.

Има и нещо друго. Ако превозното средство се задвижва с вода, а водата също е страничен продукт от извличането на водород, тогава този двигател може да работи безкрайно със същото количество вода. Но е малко вероятно Genepax да направи такъв пробив.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БОЗА

    34 3 Отговор
    Не пускайте такива статии, че ония от КЕВР и ВиК само това чакат-"През втората сряда на декември снежо-дъждовната вода се увеличава с 14%,водата от локви с 23%"... ;-)

    Коментиран от #23

  • 2 Деян Чавдаров

    6 17 Отговор
    Няма да им се получи. Скоро комунистите ще вземат властта в Япония и Южна Корея и там ще карат само китайски москвичи.
  • 3 а дано ама на дали

    27 5 Отговор
    ами айде де време беше от поне 50 години е измислена технологията но петролните магнати избиват всеки който се опита да в вкара в производство и експлоатация
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 2 Отговор
    🚘Когато в края на миналия век Тойота пусна хибрида Приус всички им се смееха. Днес всички правят хибриди и гледат към електромобилите.🚘
  • 5 Пурко

    21 1 Отговор
    Ма то и вода няма вече!
  • 6 Опорка

    6 13 Отговор
    Егати глупостите.
  • 7 НЦнцднпцднр

    13 5 Отговор
    Хм, ако нещо звучи прекалено хубаво, за да е истина, обикновено е така. Да разделиш водорода от кислорода чрез химическа реакция се счита за невъзможно, така че ако наистина са го направили значи "революция" би била слаба дума за постижението на тез младежи.

    А по-вероятно е новината, минавайки през една камара "онлайн вестници", така да се е изменила, че сега да е за компютри, но всъщност в началото да е ставало дума за компоти.

    Коментиран от #16

  • 8 Мдаааа

    11 2 Отговор
    Илия Вълков, познат като Юли Браун. През 1971 г. Юл Браун прави нещо нечувано от времето на Майкъл Фарадей (1791-1867). Чрез електролиза разлага вода на смес от водород и кислород, съединява ги и получава контролирана, мощна и екологична енергия. Реакцията не е взривоопасна, както плашат големите корпорации, пояснява ученият. При нея няма експлозия, а имплозия (избухване навътре).

    Нарича откритието си браунов газ – едноатомна форма на водорода и кислорода, изписва се 2H:O и е напълно различен от двуатомните смеси 2H2:O2. Състои се от 2 части водород и 1 част кислород в атомни форми (според някои източници 66,67% водород към кислород). Страничният продукт е вода.

    Коментиран от #11

  • 9 Механик

    11 13 Отговор
    Знаете ли? В тая статия няма абсолютно никаква истина.
    В същност има една и това е "първият закон на термодинамиката". От там нататък е пълна фантасмагория.
    Все една да затънеш в кал и да се хванеш с ръка за ухото и се измъкнеш.
  • 10 Електрошок

    9 9 Отговор
    Е това е дъното!Гавра със законите на физиката и тест за нормалност на читателя!
  • 11 Анджо

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "Мдаааа":

    Да, точно така и даже е карал тази кола.
    Но Австралийците са го продали на Японците, само една част, а другата е в България. Гледах дукоменталният филм за Браун, но сега забравих как му беше истинското име. Бяга от Българи през Турция и там ми помага Германец и успява да замине за Австралия. Кръщава се Браун, защо така се е казвал Германеца. А, лежал е в Беляне и после бяга. След 89 год.се завръща в България и е искал да разработи В БАН.това изобретение, но не се получава и се прибира пак Австралия и умира от инфаркт.

    Коментиран от #14

  • 12 Анджо

    0 0 Отговор
    Малко правописни пуснах и аз този път.
    Мисълта ми изпреварва писането.,,😜
  • 13 Стенли Майер в САЩ

    3 2 Отговор
    Го е направил 1995 година
    Тия японци гледат от къде изгрява слънцето и не разбират че изгрява от океана а не от петролните рафинерии
  • 14 Юли Браун

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Анджо":

    Илия Вълчев
    Има фирма във Варна правеща тези водородни клетки
    Виж нно-българия.ком
  • 15 Едни ловят маймуни

    3 3 Отговор
    с трици, други правят коли на вида, но ефектът в крайна сметка винаги е един и същ.
    Едно ГОЛЯМО НИЩО.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 12345

    11 7 Отговор
    "Да разделиш водорода от кислорода чрез химическа реакция се счита за невъзможно", пълни тъпотии, ДВЕ по Химия.

    Напълно е възможно и процеса, химическата реакция с което се прави се нарича ЕЛЕКТРОЛИЗА!

    Водородът отива на отрицателният електрод, а на положителният отива кислород.

    Има и други методи, но се ползват по-рядко!

    Само като чуя някой да ми твърди, че нещо е невъзможно и да абсолютно сигурен и вече знам, че насреща си имам твърдоглав специалист по всичкология.

    Коментиран от #18

  • 18 Хгнййб

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "12345":

    Не бързай с пенявенето. Електролизата не е чист химически процес. Води се физикохимичен.
  • 19 Реалност

    7 6 Отговор
    Японците са от друга планета, съвършенството е в тяхното ДНК.
  • 20 Жоро

    7 1 Отговор
    Японците са най-големите. Буквално извънземни.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Мисията е изпълнена

    5 1 Отговор
    Бяхте преброени с отчитане на IQ.
  • 23 Така е

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "БОЗА":

    И на мен не михаресва това изобретение. Ако навлезе масово ще има акциз на водата и до там. Даже дъжд няма да ни пускат :D :D :D :D :D :D :D :D :D
  • 24 Я па я !

    1 3 Отговор
    Залагам на руснаците че първи ще пуснат воден двигател. Много ги бива. Притежават извън земни технологии .Вижте им въздушните космически сили. Смях.
  • 25 Не че нещо... АМА...

    0 0 Отговор
    Пешо и Гошо спират в Германия на бензиностанция и казват:
    - Пълни догоре...с вода!
    Слагат едно хапче в резервоара, палят и тръгват.
    На другия ден пак същото.
    На третия към тях се приближил господин с костюм и се представя:
    - Здравейте, аз съм зам. изпълнителен директор на Ауди, упълномощен съм да ви предложа 1 000 000 евро за хапчетата!
    Пешо:
    - 3 милиона и са Ваши!
    Плаща господина и щастлив си заминава с кутийката с хапчета.
    Гошо:
    - А бе Пешо, как ще караме сега?
    - Ами на газ, както досега...