Toyota и Nissan са сред няколкото японски компании, които инвестират 7 милиарда долара, за да стимулират производството на батерии за електрически превозни средства в страната. Японското правителство планира да им помогне с това, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига за доставки далеч от Китай и Южна Корея, които в момента доминират на пазара.
Според Nikkei , Toyota и Nissan искат да увеличат производството на батерии с около 50%. Според представители на компаниите техният основен конкурент BYD може да произвеждат евтини електрически автомобили, тъй като контролира почти цялата верига на доставки. BYD е вторият в света производител на батерии за електрически превозни средства след CATL.
Финансирането ще увеличи производството на батерии от 80 GWh на 120 GWh, а до 2030 година се планира да достигне 150 GWh. Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония скоро ще обяви до 2.44 милиарда долара в подкрепа на усилията на японските автомобилни производители.
Очаква се Toyota да инвестира около 1.7 милиарда долара в планове за увеличаване на производството на батерии в две дъщерни компании. Toyota също открива нов завод за електрически превозни средства за доставка на бъдещи автомобили Lexus, който е планиран да отвори врати до 2029 година. Nissan пък инвестира около 1 милиард долара, като планира да започне да произвежда батерии в новия си завод през 2028 година.
Японската Panasonic също ще произвежда резервни части за батерии за електрически автомобили по поръчки на Subaru и Mazda, обединявайки се с тях, за да увеличи вътрешното производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдааа
12:02 09.09.2024
2 Човек с очи
Коментиран от #5
12:45 09.09.2024
3 Kaлпазанин
Коментиран от #4, #6, #7
15:52 09.09.2024
4 гост
До коментар #3 от "Kaлпазанин":
Къде ги слагаш тия ушанки , бе сладък ,хахахаххахах !! Те за литий само са чували и най-много да са го виждали на снимка !! А японците вече имат поне две технологии за добива му от океанска вода , при това със цена ПО-НИСКА от вносния !! Тва да не ти е петрол и газ , то даже и там скоро Раша ще залезе като опикано мушкато , хахаха !!17:05 09.09.2024
5 гост
До коментар #2 от "Човек с очи":
Той и Сайбъртрък беше танк , ама вече е най-продавания пикап в САЩ , от ВСИЧКИ модели , не от електрическите !17:07 09.09.2024
6 гост
До коментар #3 от "Kaлпазанин":
Освен това съдържанието на литий в средна по размер батерия от 60 квтч е под 20 кг !!! При борсова цена от 52 000 долара на тон или 52 долара на кг , като се очаква спад в следващите години до 30 долара на кг !! Тоест дори от най-скъпия литий да си купят , ще им струва от 600 до 1000 долара на автомобил !! Дали баш лития ще им е проблема ?? Хахаха !!17:17 09.09.2024
7 гост
До коментар #3 от "Kaлпазанин":
Находището в Сърбия , дето ще съборят Вучич заради него е по-голямо от ВСИЧКИ залежи на литий в Раша !! А е достатъчно да захрани цяла Европа !! А освен него в Европа има още три и още пет пъти по толкова в САЩ и Канада !! Естествено не са толкова като в Австралия , Чили и Боливия , но са предостатъчни за собственото производство и на Европа и на САЩ !! И тогава на кой ще продават любимите ти китайци !! Освен на себе си и на любимите ти руснаци ?? Хахахахах !!17:22 09.09.2024
8 Къде отиваш
Коментиран от #9
20:40 09.09.2024
9 гост
До коментар #8 от "Къде отиваш":
Една дребна подробност да попитам ! ЕС има договор за БЕЗМИТЕН внос с Япония и Южна Корея ! Дори без него Нисан , Тойота , Хюндай и Киа от десетки години имат заводи в ЕС , отдавна изплатени и разработени ! Частите ти от Китай съвсем скоро ще са на същите цени като европейските и също се облагат с мита , както и всичко идващо от Китай , а труда и всичко останало е на европейски цени !! Фолксваген дали ще затвори или не заводи нищо не значи , защото просто може да увеличи производството в други като ги модернизира !! Тесла примерно във берлинския завод произвежда 4-5 автомобила за СЪЩОТО време и със същия персонал , с който Фолксваген произвежда 1 автомобил в сегашните си заводи , това подлежи на промяна ! И накрая , ако един среден европеец има избор между Фолксваген , Тойота и Нисан и един китаец със най-много 15-20 % по-ниска цена , кой мислиш ще избере ??? Жокер , китайчето няма НИКАКЪВ шанс , дори в Китай хората със среден доход избират ЧУЖДИ и най-вече японски и европейски марки !! Кво да праиш , всеки си има предразсъдъци , меко казано , хахахах !! Дори Дачия е със мноооого по-голям шанс !22:44 09.09.2024
10 Субсидии
Коментиран от #11
11:27 10.09.2024
11 гост
До коментар #10 от "Субсидии":
Само дето е точно обратното , японците и европейците влагат по 10 милиарда с 1 милиард помощ от държавата и то при определени условия и най-вече за вътрешно производство ,а Китай влага 10 милиарда при 1 от производителите с една единствена цел , да направи дъмпинг на чуждите пазари !! Обаче не е познал !16:11 10.09.2024