9 Септември, 2024 11:51 2 840 11

Toyota и Nissan искат да се опълчат на китайците

  • toyo-
  • nissan-
  • батерии

Компаниите правят огромни инвестиции в производството на батерии

Toyota и Nissan искат да се опълчат на китайците - 1

Toyota и Nissan са сред няколкото японски компании, които инвестират 7 милиарда долара, за да стимулират производството на батерии за електрически превозни средства в страната. Японското правителство планира да им помогне с това, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига за доставки далеч от Китай и Южна Корея, които в момента доминират на пазара.

Според Nikkei , Toyota и Nissan искат да увеличат производството на батерии с около 50%. Според представители на компаниите техният основен конкурент BYD може да произвеждат евтини електрически автомобили, тъй като контролира почти цялата верига на доставки. BYD е вторият в света производител на батерии за електрически превозни средства след CATL.

Финансирането ще увеличи производството на батерии от 80 GWh на 120 GWh, а до 2030 година се планира да достигне 150 GWh. Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония скоро ще обяви до 2.44 милиарда долара в подкрепа на усилията на японските автомобилни производители.

Очаква се Toyota да инвестира около 1.7 милиарда долара в планове за увеличаване на производството на батерии в две дъщерни компании. Toyota също открива нов завод за електрически превозни средства за доставка на бъдещи автомобили Lexus, който е планиран да отвори врати до 2029 година. Nissan пък инвестира около 1 милиард долара, като планира да започне да произвежда батерии в новия си завод през 2028 година.

Японската Panasonic също ще произвежда резервни части за батерии за електрически автомобили по поръчки на Subaru и Mazda, обединявайки се с тях, за да увеличи вътрешното производство.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдааа

    6 3 Отговор
    Само да не приличат на китайските. Като кледам тая от снимката, същински дялан китаец.
  • 2 Човек с очи

    2 4 Отговор
    С танка от картинката, забрави !

    Коментиран от #5

  • 3 Kaлпазанин

    3 5 Отговор
    И как ше стане ,като навсякъде където има литиий е вече на китайци и руснаци .като че ли малко сте закъснели

    Коментиран от #4, #6, #7

  • 4 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Kaлпазанин":

    Къде ги слагаш тия ушанки , бе сладък ,хахахаххахах !! Те за литий само са чували и най-много да са го виждали на снимка !! А японците вече имат поне две технологии за добива му от океанска вода , при това със цена ПО-НИСКА от вносния !! Тва да не ти е петрол и газ , то даже и там скоро Раша ще залезе като опикано мушкато , хахаха !!
  • 5 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Човек с очи":

    Той и Сайбъртрък беше танк , ама вече е най-продавания пикап в САЩ , от ВСИЧКИ модели , не от електрическите !
  • 6 гост

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "Kaлпазанин":

    Освен това съдържанието на литий в средна по размер батерия от 60 квтч е под 20 кг !!! При борсова цена от 52 000 долара на тон или 52 долара на кг , като се очаква спад в следващите години до 30 долара на кг !! Тоест дори от най-скъпия литий да си купят , ще им струва от 600 до 1000 долара на автомобил !! Дали баш лития ще им е проблема ?? Хахаха !!
  • 7 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Kaлпазанин":

    Находището в Сърбия , дето ще съборят Вучич заради него е по-голямо от ВСИЧКИ залежи на литий в Раша !! А е достатъчно да захрани цяла Европа !! А освен него в Европа има още три и още пет пъти по толкова в САЩ и Канада !! Естествено не са толкова като в Австралия , Чили и Боливия , но са предостатъчни за собственото производство и на Европа и на САЩ !! И тогава на кой ще продават любимите ти китайци !! Освен на себе си и на любимите ти руснаци ?? Хахахахах !!
  • 8 Къде отиваш

    4 3 Отговор
    Тойота и Нисан закъсняха. През 2028 г. ако не и по-рано завода на BYD в Унгария ще започне производството на електрички. Части внос от Китай, сглобени в EU страна, без да им се наляга да плащат митнически такси и сборове. Знаете, че BYD е подкрепяна ат китайското правителство, да? Ха сега, малко въображение трябва да си представите картинката. VW ще затваря заводи и още как. И не само VW. Идват интересни времена. Едно ще кажа: не бързайте да продавате старият си автомобил. Особено ако е категория т Евро 5 или Евро 6.

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Къде отиваш":

    Една дребна подробност да попитам ! ЕС има договор за БЕЗМИТЕН внос с Япония и Южна Корея ! Дори без него Нисан , Тойота , Хюндай и Киа от десетки години имат заводи в ЕС , отдавна изплатени и разработени ! Частите ти от Китай съвсем скоро ще са на същите цени като европейските и също се облагат с мита , както и всичко идващо от Китай , а труда и всичко останало е на европейски цени !! Фолксваген дали ще затвори или не заводи нищо не значи , защото просто може да увеличи производството в други като ги модернизира !! Тесла примерно във берлинския завод произвежда 4-5 автомобила за СЪЩОТО време и със същия персонал , с който Фолксваген произвежда 1 автомобил в сегашните си заводи , това подлежи на промяна ! И накрая , ако един среден европеец има избор между Фолксваген , Тойота и Нисан и един китаец със най-много 15-20 % по-ниска цена , кой мислиш ще избере ??? Жокер , китайчето няма НИКАКЪВ шанс , дори в Китай хората със среден доход избират ЧУЖДИ и най-вече японски и европейски марки !! Кво да праиш , всеки си има предразсъдъци , меко казано , хахахах !! Дори Дачия е със мноооого по-голям шанс !
  • 10 Субсидии

    1 0 Отговор
    Ако китайска компания вложи 10 милиарда в завод за батерии, а китайската държава им помогне с още един милиард, то това е държавно субсидиране което в Европа се глобява. Но ако Toyota вложи 1 милиард в завод за батерии, а държавата им даде 2 милиарда, Това е пренебрежимо малка помощ която дори няма нужда да се споменава.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Субсидии":

    Само дето е точно обратното , японците и европейците влагат по 10 милиарда с 1 милиард помощ от държавата и то при определени условия и най-вече за вътрешно производство ,а Китай влага 10 милиарда при 1 от производителите с една единствена цел , да направи дъмпинг на чуждите пазари !! Обаче не е познал !