24 Септември, 2024 10:37 10 200 18

LED крушки на обикновени фарове: Митове и истини

  • led фарове-
  • халогенни крушки-
  • съвети

С каква LED крушка можете да замените халогенната

LED крушки на обикновени фарове: Митове и истини - 1

Изглежда, че автомобилите остават последният бастион на класическите лампи с нажежаема жичка. Халогенните крушки все още се използват във фаровете на много автомобили, въпреки че светодиодите отдавна са навлезли във всички сфери на живота ни. Следователно е лесно да се разбере желанието на шофьорите да поставят модерни LED крушки в старите си фарове.

Много LED крушки за автомобилни фарове днес могат да бъдат намерени в свободна продажба в България. Но асортиментът във витрините и на щандовете на пазара не радва, а по-скоро плаши. Технически грамотен потребител може да бъде шокиран от появата на продукти, които неизвестни производители предлагат за инсталиране в автомобилните фарове.

Откъде идват нискокачествените LED лампи за автомобили?

Автомобилното LED осветление в очите на обикновения шофьор се разделя на две големи групи: монтирано в завода на автомобила и монтирано в автомобила от самия собственик. И честно казано, втората група лампи, въпреки тяхната наличност, има много съмнителна репутация. Всички се дразним от коли със светлини, които заслепяват насрещнодвижещите се.

А самите потребители, след като веднъж са опитали подобни LED технологии в стандартните си халогенни фарове, далеч не са ентусиазирани: „Няма нищо добро в диодите! Не осветяват добре пътя, след месец потъмняват, а след два започват да мигат. След три – напълно изгарят.“

С една дума, очертава се картина, известна преди десетина години с прословутия "ксенон-менте". Ситуацията се повтаря, с тази разлика, че днес от интернет можете да си купите некачествена диодна крушка за смешни пари. И за съжаление, повечето шофьори ги смятат за модерни LED технологии, оценяват ги и се опитват да ги сравнят с други опции за осветление. Но като цяло тези евтини продукти не могат да се считат за LED.

Но какви всъщност са предимствата на истинските LED крушки за фарове?
Осигуряват по-висока яркост на осветлението;
Имат няколко пъти по-дълъг експлоатационен живот;
Консумират 5-8 пъти по-малко електроенергия;
Променят външния вид на автомобила към по-модерен и по-стилен.

Като се имат предвид горепосочените предимства, е ясно защо производителите на автомобили все повече използват диодни крушки в серийните автомобили. Но не всички диоди са еднакви. Но защо фабрична LED лампа на кола може да бъде ефективна и безопасна, а евтин и непознат продукт - не? Отговорът е прост: автомобилните фарове, базирани на LED технологии, първо, са специално проектирани за този вид крушки, и второ, се използват висококачествени светодиоди. Възможно ли е да превърнете стар фар, предназначен за обикновена халогенна лампа, в нормално LED устройство? Можете и е съвсем просто. Но при следните условия:

LED лампата трябва да е с правилен дизайн. Това е най-важният момент - източникът на светлина, LED чипът, трябва да бъде възможно най-близо до размера и местоположението на спиралата на халогенната лампа по форма и местоположение. В противен случай крушката няма да формира правилния светлинен лъч. Крушката трябва да е с високо качество. Създаването на дълготраен LED чип и надежден дизайн на крушката като цяло не е лесно. Следователно евтините крушки "no name" се провалят бързо.

Крушката трябва да получи необходимото охлаждане. Ако се остави да прегрее, дори висококачествена LED крушка бързо ще се повреди. Но истински качествени LED крушки за вторично монтиране се предлагат от малко фирми, които отдавна са доказане в производството на автомобилно осветление. Избирайте такива, макар да са доста по-скъпи.

LED крушки на обикновени фарове: Митове и истини

Само тези LED крушки светят добре и са безопасни за насрещнодвижещите се. Те могат да се използват за къси и дълги светлини, във фарове за мъгла и в допълнителни фарове. Според прецизни измервания старите фарове с тези LED лампи осветяват пътя много по-добре, отколкото със стандартните халогенни лампи. Най-важното е, че в този случай фаровете, имащи висока светлинна мощност, запазват фабричните си характеристики - тоест имат стандартната форма на лъча и не заслепяват другите водачи. Струва си да платите повече за тях.

Автомобилният фар е оптична система, която образува лъч за осветяване на пътя от точков източник на светлина - спирала на лампата. И геометрията на този лъч е внимателно изчислена. Светлината от нажежаемата волфрамова нишка се разделя на няколко сегмента с помощта на рефлектор и разсейвател и се разпределя по пътя. Лъчът създава равномерно осветление пред автомобила с ясно изразена светлосенчеста граница, която предпазва насрещния поток от заслепяване.

Какво ще се случи, ако монтирате евтина LED крушка? Ще преместите, увеличите или завъртите източника на светлина? Така, всички изчисления ще бъдат променени, рефлекторът или регулираната леща със специални завеси ще спрат да работят. Фарът ще свети навсякъде, но не и на пътя. В резултат собственикът получава проблеми с осветлението на пътя, а насрещно преминаващите шофьори - заслепяване и заплаха от загуба на контрол над ситуацията.

Ако погледнете качествена LED крушка, можете да видите, че техният източник на светлина - LED чип - има миниатюрни размери, които повтарят геометрията на волфрамова спирала на стандартна халогенна лампа. Това е основната им тайна: производитеите на спиралата за халогенната лампа и LED чипа са едни и същи, разполагащи с необходимите технически данни за тези продукти. Производителите на евтините такива продукти не могат да ги повторят.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да бе !

    18 13 Отговор
    Ходете да цакате за " оригинал" ! Произведен в Китай за 2 лв., и продаден ви за 2000 !

    Коментиран от #3

  • 2 Бай Иван

    14 2 Отговор
    А нещо за проблем с компютъра на колата? Canbus дали ви говори нещо?

    Коментиран от #5, #16

  • 3 Да ама Не

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе !":

    Като искаш оригинал поръчваш от производителя или фирма пряко работеща с него. Не е евтино, но има смисъл.

    Коментиран от #8, #9

  • 4 Интересно...

    20 3 Отговор
    Автора се е постарал, статията е интересна и поучителна. Похвала.

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Абсурдистан

    17 0 Отговор
    У нас е пълно с примитиви, които си монтират лед боклуци, не виждат добре пътя, заслепявант насрещните коли и псуват тези, които са със същите крушки.

    Коментиран от #10

  • 8 Нищо

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама Не":

    Не разбираш ! Производителя поръчва от Китай , и удри само един печат ! Оригинално , а ?
  • 9 локийухъгтф

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама Не":

    Удобно ли ти бъде на 4-ти ноември да си в Пекин- тогава ще съм в Китай и лично ще те заведа в завода където произвеждат H4 Philips Ultinon Essential LED 6500K - обичайната цена на комплект от тея ламби е около €60-65... Заводът произвежда лампите и единствената разлика накрая е кутийката в която ги поставят- ако пише Филипс струват €60, ако пише друго струват €25...

    Ще те заведа и в завода където произвеждат фаровете за Рено Аустрал- ще си огромен късметлия ако намериш такъв фар за под €1300 дори и втора ръка... В същият завод се произвеждат и фарове за 3 модела китайски коли (доста по-сложни от базовите матрични фарове на Рено)- цената им на дребно в магазина е €7-800... Усещаш ли защо цената не е критерий за качество?

    Коментиран от #15

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Деций

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "рфтгъхуйикол":

    Да, обаче може да попаднеш някой и да изтеглиш късата клечка!Аз купих две H4 за джипката от известна фирма.Светят та светят,и понякога ми пресветват,въпреки ,че са настроени перфектно,и ги смъквам.Така светят ,че дълги ме ми трябват.Сега ще купя 4 бр H7 за другата кола.Не са евтини, но си струва.
  • 12 Гарантирам

    5 1 Отговор
    като шофиращ различни леки и тежки МПСта, че последните халогенни разработки на определени модели от някои марки, имат къси светлини, много по-ефективни от заводски led-ове! И най-гнусното е, че са по-добри от "сини", модерни (уж) фарове на премиум марки, струващи хиляди левове всеки.
  • 13 С теб се разминавам на дълги

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "рфтгъхуйикол":

    Да си знаеш.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Пламък

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "локийухъгтф":

    Добре го каза, чукнах минус само заради ламБите....инак си прав...
  • 16 Стига глупости

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Иван":

    А нещо за конструктивно изменение на светлините...По тая схема преди 10 години яко се бучеха ксенони на халогенни фарове.
  • 17 БОТЕВ

    1 1 Отговор
    Не е нужно да четете цялата ненужно дълга статия, а просто си вземете Осрам, но да пише "street legal" или нещо такова. На Колта бях с H4 и нищо не светиха, затова ща не ща се изръсих за Осрамките с 300 лв, но вече близо 2 години съм супер доволен, освен, че като старт-стоп системата изгаси колата, чувам вентилаторите от крушките. Естествено Ганьо ще даде 3000 лв за Айфоня, гъзария бате, но не и 300 лв за крушки, които могат да му спасят живота(който е карал при силен снеговалеж вечер по магистралата знае за какво говоря).

    Коментиран от #18

  • 18 вседрфтгъ

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "БОТЕВ":

    Точно пък тая серия "стрийт лигъл" е такова недоразумение, че няма накъде повече... За светеното- светят що-годе добре... Че няма 5 поредни лампи с еднакво разположени диоди- няма... И забрави за "стрийт лигъл" - в ЗДвП на всички държави у ивропътъ е ясно и точно записано, че Е ЗАБРАНЕНА МОДИФИКАЦИЯТА НА СВЕТЛИНИТЕ... Тоест ако си бил с халогени Е ЗАБРАНЕНО ДА СЛАГАШ ксенон или диоди... В някои държави наказанието е спиране на колата от движение...
    Записвайте си:

    - диоди се монтират САМО ВЪВ ФАРОВЕ С ЛУПА
    - може в рефлектор само ако дългите са ви в отделна секция от късите
    - и се регулират да светят с една идея по-ниско от стандартното
    - ако нямате лупи китайците продават едни такива малки лупи дето се побират във фара през дупката за лампата, не е каквото трябва ама пак е 5 пъти по-добре от халоген
    А идеалният вариант е монтирането на би-лед лупи - НЕ СЪЩЕСТВУВА вариант при който дори и най-скъпите лед лампи сложени на дъртите ви фарове да светят дори близо до това което дават свестни би-лед лупи които в най-скъпият си вариант струват под €200 за комплект... Но трябва да сваляте и отваряте фар което на доста коли хич не е лесно...
    А тези дето слагат диоди на рефлектор и онези дето не си регулират фаровете (каквито и да са) им пожелавам да ги гази валяк... 3 пъти...