Моделът 296 Speciale стана най-мощният сериен модел със задно задвижване и застана в една редица с култовите 430 Scuderia и 488 Pista. Решенията, използвани в 296 Speciale, са заимствани от моторните спортове. При 250 километра в час, колата е способна да генерира 435 килограма притискателна сила - с 20 процента повече от стандартното 296 GTB. Освен това, новодошлият е с 60 килограма по-лек и с 50 конски сили по-мощен.

Ferrari 296 Speciale Berlinetta е идеологически наследник на специалните модели Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale и 488 Pista. В сравнение с 296 GTB, новият суперавтомобил е с 60 килограма по-лек. Хибридната му конфигурация произвежда рекордните 880 конски сили за Ferrari със задно задвижване, което е с 50 конски сили повече от оригинала. Времето за ускорение от нула до сто за 296 Speciale е намалено от 2,9 секунди на 2,8, а до 200 – от 7,3 на точно седем секунди. Максималната скорост остава същата - 330 километра в час.
Трилитровият V6 двигател получава бутала и мотовилки от суперхибрида F80, както и система за предотвратяване на детонации, подобна на тази в автомобилите от Формула 1. Излишният метал върху блока и картера е отстранен чрез механична обработка, подобна на тази, използвана при състезателния двигател 499P.
За да се намали температурата в двигателния отсек, корпусите на турбокомпресорите са изолирани, както е направено също и в 296 Challenge и F80. И за по-емоционален звук, броят на специалните акустични канали е удвоен и местоположението им е променено.

Електродвигателят MGU-K, разположен между двигателя с вътрешно горене и осемстепенния DCT „робот“, произвежда 180 конски сили вместо 163. Самата скоростна кутия е снабдена с нова програма за управление, която управлява прехода към по-висока предавка и намалява времето за превключване. В същото време, Berlinette преработи аеродинамиката, прилагайки решения от света на моторните спортове. Например, концепцията за страничните крила отзад е заимствана от FXX-K и 296 Challenge.

В допълнение, 296 Speciale е с прекалибрирано окачването, като получава амортисьори Multimatic от 296 GT3, титаниеви пружини и добавя функцията за допълнително усилване от SF90 XX Stradale, която за кратко увеличава отдаването при излизане от завой. Дизайнът на Berlinetta е силно повлиян от 296 Challenge.

Външният вид е станал визуално по-лек, главно поради използването на т.нар. позитивно и негативно пространство. Но предната част с големия си отвор за всмукване на въздух, според компанията, е хвърлила символичен мост към дизайнерския език на други модели, като например 812 Competizione . Всички тези нововъведения естествено се отразяват и на цената на 296 Speciale, която започва от 407 000 евро.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 София Град
11:40 30.04.2025
2 123456
Коментиран от #3
11:44 30.04.2025
3 Пилот на Ферари
До коментар #2 от "123456":
В последно време ръчката се смята за екстра и струва над 30% по скъпо защото трябвало да се преработва купето .12:24 30.04.2025