Volkswagen Group ще преустанови производството тази седмица в заводите си в Италия, Португалия, Словакия и Испания, като се готви да закрие останалите си фабрики в цяла Европа поради разпространението на коронавируса.
Коронавирусната епидемия засегна автоиндустрията в Европа, принуждавайки концерните да затворят или да намалят производството във фабриките си.
Вижте този анализ на Automotive News Europe, който показва как заразата се отрази на отделните държави.
Германия
Ford е намалил производството си в завода в Заарлуис от две на една смяна, заяви говорителят на компанията пред Automobilwoche. Около 1000 служители във фабриката пътуват всеки ден от Франция, казаха от компанията. Заводът на автоконцерна в Кьолн за сега работи нормално.
PSA Group ще затвори европейските си фабрики от днес до 27 март. Това важи и за заводите на Opel в Айзенах и Рюселсхайм. Немският автоконцерн поиска от административния си персонал в Рюселсхайм да работи от вкъщи, след като служител в централата на компанията е дал положителен тест за коронавирус.
Volkswagen изпрати у дома петима работници от своята фабрика за компоненти в Касел, след като техен колега също се е оказал заразен. Двама служители от завода във Волфсбург пък са под домашна карантина, след като също са тествани положително след частни пътувания. Те все още не са се били върнали на работа и съответно не са били в контакт с колеги. Поради тази причина от Volkswagen казват, че не са необходими допълнителни действия.
Франция
Renault заяви, че ще закрие индустриалните си обекти във Франция от понеделник вечерта до по-нататъшно уведомление. Ситуацията в други заводи на автоконцерна в Европа ще зависи от условията във всяка страна, каза автопроизводителят.
Спирането на производството на PSA в цяла Европа означава, че работа ще преустановят фабриките в Мълхаус, Поаси, Рен, Сошо и Хорден.
Италия
Fiat Chrysler спира производството в италианските си заводи до 27 март.
Ferrari затвори двете си фабрики в страната също до 27 март, позовавайки се на възникващ недостиг на части.
Lamborghini пък спира производството си в близост до Болоня до 25 март.
Компанията за спирачки Brembo преустановява дейност в четирите си италиански завода.
Испания
Volkswagen спря производството си в понеделник за седмица в завода си в Памплона, където се изграждат VW Polo и T-Cross.
Ford затвори фабриката си във Валенсия до понеделник, 23 март, след като трима служители са дали положителни тестове за коронавирус.
Заводът на Seat в близост до Барселона пък може да бъде спрян за период до шест седмици поради проблеми с производството и логистиката.
Фабриките на Renault в Паленсия и Валядолид спряха производството си за два дни в понеделник поради липса на компоненти.
Двете централи на Nissan в Барселона преустановиха дейност в петък, след като доставчик на колела беше засегнат от блокирането на близкия град Одена заради силното разпространение на коронавируса. Затварянето на фабриките ще продължи поне до понеделник, заяви говорител на компанията.
Ще бъдат спрени заводите на PSA в Мадрид и Виго.
Словакия
Volkswagen Group преустановява производството си в Братислава. Там автоконцерна изгражда големите си SUV-та Porsche Cayenne, VW Touareg и Audi Q7, заедно с миникарите VW Up, Skoda Citigo и Seat Mii, както и компоненти за Bentley Bentayga.
PSA ще спре производството във фабриката си в Търнава.
Jaguar Land Rover заяви, че заводът на концерна в Словакия работи нормално.
Чехия
Профсъюзите в чешките фабрики на Skoda и Hyundai призоваха за 14-дневна карантина за служителите, което ще спре производството за този период.
Португалия
Заводът Autoeuropa на VW край Лисабон намали дневната си продукция с 16 процента заради недостиг на работници. Седем от всичките 5536 служители във фабриката са поставени в изолация.
PSA ще затвори своя завод в Мангуалде от сряда.
Полша
Fiat спира производството във фабриката си в Тичи до 27 март.
Заводът на PSA в Гливице също ще бъде временно затворен.
Швеция
Volvo заяви, че към този момент шведските производствени центрове на компанията не са засегнати от коронавируса.
Сърбия
Fiat затвори завода си в Крагуевац до 27 март.
Белгия
Volvo заяви, че за сега фабриката на компанията в Гент не е засегната от коронавируса.
Audi каза, че се бори да поддържа производството си в завода в Брюксел, тъй като някои служители са отказали да работят поради опасения, че се излагат на заразата.
Великобритания
PSA ще преустанови дейност във фабриката на Vauxhall в Лутън и Елсмер Порт.
Русия
Стана ясно, че АвтоВАЗ изпитва сериозни проблеми с доставката на резервни части и компоненти от Китай, поради пандемията на коронавирус. Междувременно се разбра, че един от сътрудниците в завода е дал положителен тест. Той е карантиниран, а контактувалите с него са под наблюдение. Това са само част от проблемите, поради които и руският гигант може да преустанови работата си съвсем скоро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:55 17.03.2020
2 Божинов
Коментиран от #4, #8, #13
12:56 17.03.2020
3 Random
Коментиран от #9, #10
13:01 17.03.2020
4 Мнение
До коментар #2 от "Божинов":
Гаранция ти давам,че заради задаващата се рецесия ще има модели чиято цена ще е по ниска отколкото тази на 10 годишни от същата марка преди истерията.Който има парички ще може да си купи много хубави неща евтино защото повечето хора са си планирали живота от днес за утре и не са пестили за черни дни.Коментиран от #5
13:04 17.03.2020
5 Божинов
До коментар #4 от "Мнение":
Дано да си прав. Да не стане, че да кажат: Сега няма производство и за това цените са високи.С други думи, да има дефицит. Да не го извъртят така.
Аз лично се надявам да спадне търсенето и цените да спаднат, въпреки липсата на производство.
13:11 17.03.2020
6 Психиатър от Курило
Коментиран от #7
13:14 17.03.2020
7 Мъск
До коментар #6 от "Психиатър от Курило":
Пий хаповете и лягайКоментиран от #11
13:21 17.03.2020
8 Дупедавец
До коментар #2 от "Божинов":
Да ти я дадат за 15000к,защото си готин ли искаш.Брат ми си купи Кона за 35000к евро и то с някакви бонуси и остъпки 5 листа.Искал да е еко.Здраве.13:38 17.03.2020
9 Random
До коментар #3 от "Random":
Сега я смениха13:55 17.03.2020
10 Borislav Popov
До коментар #3 от "Random":
Ти остави снимката, я виж каво пише тук :Публикувано във факти.бг: Стана ясно, че АвтоВАЗ изпитва сериозни проблеми с доставката на резервни части и компоненти от Китай, поради пандемията на коронавирус. Излиза така, че твоите любими Лади, дето ти не даваш косъм да падне от главата им и дето разправяш, че били изцяло руски, на половината са китайски, на половината френски и само сглобката е руска.Коментиран от #12
14:05 17.03.2020
11 Психиатър от Курило
До коментар #7 от "Мъск":
Точно вие имате нужда от хапчета драги, професионал ви го казва. Вижте тази новина с днешна дата.https://news.drom.ru/Tesla-Model-Y-77436.html
Коментиран от #25
14:13 17.03.2020
12 Random
До коментар #10 от "Borislav Popov":
Това че поддоставчиците(например Valeo) си правят компонентите в китай не е проблем на АвтоВАЗ.Коментиран от #14, #15
14:29 17.03.2020
13 Random
До коментар #2 от "Божинов":
Като материали да, обаче има и разходи за разработка и оборудване на фабриката. Това забравяте. Обучение на персонал, погасяване на заеми, сертификация, една кола не е само метал, пластмаса и електроника.14:32 17.03.2020
14 Borislav Popov
До коментар #12 от "Random":
То да беше само Валео, носачи, кардани, амортесьори, седалки, тапицерия, всичко идва от Китай..
Коментиран от #17
14:50 17.03.2020
15 Borislav Popov
До коментар #12 от "Random":
А чий проблем е, да не е моя ? Когато намаля производството и спират завода, винаги има проблем.14:58 17.03.2020
16 гост
15:00 17.03.2020
17 Random
До коментар #14 от "Borislav Popov":
Къде го пише това?Коментиран от #18
15:48 17.03.2020
18 Borislav Popov
До коментар #17 от "Random":
Информация бол, журнал Авто Мото Свят, брой 11. 2019 г. Между другото и другите руски автогиганти ГАЗ и Камаз, също така са страшно зависими от китайците. А се купува всичко от там, понеже китайсите резервни чвсти и компоненти, бият и по цена и по качество руските. Пазарна икономика, нищо лично.Коментиран от #20
16:26 17.03.2020
19 admin
16:32 17.03.2020
20 Random
До коментар #18 от "Borislav Popov":
Добре де, аз нямам достъп до тоя брой, хайде напиши какво точно идва от китай.Коментиран от #21
17:07 17.03.2020
21 Borislav Popov
До коментар #20 от "Random":
Това е руско спмсание, което не се разпостранява в България и какво искаш пак да ти пиша, в 14-ти коментар вече ти го казах, малко ли ти е !?Коментиран от #22
18:29 17.03.2020
22 Random
До коментар #21 от "Borislav Popov":
Марки кажиКоментиран от #23
20:35 17.03.2020
23 Borislav Popov
До коментар #22 от "Random":
Във всички руски марки преобладават китайски части и компоненти, пак повтарям за по тъпите, във всички. ВАЗ, УАЗ, ГАЗ, КАМАЗ.Коментиран от #26
20:52 17.03.2020
24 ЕЕЕ
20:56 17.03.2020
25 Психиатър от Курило
До коментар #11 от "Психиатър от Курило":
Опа, хванах ли те Норвежец, че и на компетентен се правиш и се маскираш на доктор. Ползваш намалението, че си пусках електрошок и айде веднага си написал куп глупости (НИКОМУ НЕНУЖНИ). Не така бе моето момче. Между другото, какво означава "разкупиха"?Коментиран от #28
21:28 17.03.2020
26 Random
До коментар #23 от "Borislav Popov":
КОЕ Е КИТАЙСКО И КОЙ ТОЧНО ГО ПРОИЗВЕЖДА?Коментиран от #27
21:49 17.03.2020
27 Borislav Popov
До коментар #26 от "Random":
Всичко им е китайско, китайците го произвеждат ! Носачи, кардани, амортесьори, седалки, тапицерия, фарове, стопове и т.н. всичко идва от Китай.Коментиран от #30
09:30 18.03.2020
28 Просто човек
До коментар #25 от "Психиатър от Курило":
Бе ти раздвоение на личността ли имаш? Няколко статии вече се караш със себе си.Коментиран от #29
10:14 18.03.2020
29 Ал Купоне
До коментар #28 от "Просто човек":
Остави го , не го ли виждаш , че не е с всичкия си ?11:54 18.03.2020
30 Random
До коментар #27 от "Borislav Popov":
КОИ СА ТЕЗИ КИТАЙСКИ МАРКИ КОИТО ГИ ПРОИЗВЕЖДАТ?Коментиран от #31
14:40 18.03.2020
31 Borislav Popov
До коментар #30 от "Random":
Всички китайски марки, всички.16:23 18.03.2020