10 Декември, 2020 13:16 3 828 12

Светослав Станулов: Възможно е да започнат фалити на български авиокомпании

  • самолет-
  • криза-
  • фалит-
  • коронавирус

Заради коронакризата приходите от редовни полети са се свили с 65%, през последните месеци чартърите са нула

Светослав Станулов: Възможно е да започнат фалити на български авиокомпании - 1
Снимка: БГНЕС

Финансови грантове за част от изгубените приходи сериозно биха подпомогнали българската авиоиндустрия. Авиационният сектор, авиокомпаниите бедстват и имат сериозна нужда от допълнителна подкрепа. Това обясни пред БНР Светослав Станулов, председател на УС на Асоциацията на българските авиационни компании. Тя обединява около 80% от българските компании и бази за техническо обслужване.
Приходите на европейските авиопревозвачи спрямо миналата година са намалели с около 73%, съобщи Станулов.

За българските авиокомпании приходите от редовни полети са намалели с около 65 на сто. „Чартърните превозвачи обаче са със съкрушително намалени приходи. На годишна база може би с 85-90%“, обясни Светослав Станулов. „Чартърните превозвачи в България нямат никакви полети в последните 4-5 месеца. Нула.“

Това не позволява на компаниите да покриват постоянните си разходи. Използвани са вече всички финансови резерви. Авиокомпаниите имат допълнителни специфични разходи, които няма как да бъдат спестени, подчерта Станулов.

В българските авиокомпании са заети около 4000 – 4500 души. Малко са съкратените, защото става дума за висококвалифициран персонал.

Големите разходи са свързани с поддържането на машините в летателна годност. Авиокомпаниите плащат за паркинг, за техническо обслужване, което макар и по-малко, когато самолетите са на земята, е задължително. Освен това плащат 40% от работната заплата по мярката 60/40 плюс разходи за тренировка на персонала, допълни Станулов. „На задължителна тренировка подлежат пилотите.“

„Много е възможно да започнат масови фалити“, предупреди Светослав Станулов. По думите му неслучайно в Европа и САЩ има финансови грантове.

„Като пример – от намалелите приходи 20-30% се субсидират от държавата. На повече не се и надяваме, но без такава помощ е изключително трудно на всички ни в момента“, коментира Станулов в предаването „Преди всички“. Според него подобни финансови грантове сериозно биха подпомогнали авиоиндустрията.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фен

    5 17 Отговор
    Бе той и Радев пролетта каза, че септември ще има гладни бунтове, ма не му се получи. Та айде стига манипулации! То и метеорит може да падне!
  • 2 ОпПала

    23 0 Отговор
    ТИМ ДА МУ МИСЛЯТ НИ ЛИ ДА ГИ МИСЛИМ
  • 3 Перо

    13 1 Отговор
    Има ли какво да фалира?
  • 4 ТИМ

    17 0 Отговор
    АШКОЛСУН БЪЛГАРИЯ АИР -Т.И.М УЖ БЕШЕ НА СРЕЩАТА НА ДАВОС УЖ МИЛИАРДЕРИТЕ УЧИХА МИЛИОНЕРИТЕ КАК ДА БАЧКАТ КАКВА СТАНА ТЯ!
  • 5 Мирослав

    21 2 Отговор
    То освен ТИМ и частните самолети на някои "бизнесмени" други авиопревозвачи в България има ли?

    Коментиран от #11

  • 6 ГЕРБ=БСП

    12 2 Отговор
    Аз знам, само една българска авиокомпания България еър. Не знам да има други. Това че някой си "бизнесмен" или олигарх е регистритрал фирма у нас. За да си купи 2-3 Чесни или хеликоптери на името на фирмата и да спести днъци/ДДС/. Не го прави собственик на авиокомпания. Крайно време е да разберем, че "фалита" е нещо нормално. Да болезнено е за собственика. Но изчиства икономиката от некадърните бизнесмени, които са неспособни да се нагодят към условията. И освобождава работници, които да се насочат към други по-полезни и нужни на хората бизнеси. Крайно време е управляващите да излезенат и да кажат, истината, че неминуемо в тази криза ще има фалирали хотели и кръчми и вероятно ще са много. Вероятно и строители ... Според мен трябва да е помага само на крайно нуждаещите се в тази криза. Тряба първо да се спасят хората/работниците/. Без работници не може да има бизнес. Ако управляващите успеят да отложат с 1-2 години фалита на някоя фирма, тя няма да оцелее, ако управляващите не са спасили работниците и. Коронавируса ще отмине до няколко години и какво ще правят тогава, ако няма да има работници, които да работи в "спасените" бинеси на олигарсите. Защото ще са умрели или от глад или ще са емигрирали в някоя друга държава.

    Коментиран от #12

  • 7 Аз40

    16 1 Отговор
    Не държеше ли мафията на ТИМ единствената авиокомпания?
  • 8 🚲 колелото

    8 1 Отговор
    Никой досега не е надхитрил времето
  • 9 Помпей..

    4 1 Отговор
    Дай боже!!!.И аз искам да си купя авиокомпания за 25 лв...
  • 10 Истински Българин

    9 3 Отговор
    А дано, ама надали. ТИМ ще глътнат вода, толкова, колкото някой богат и известен почине от Коронавирус
  • 11 бургия

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мирослав":

    Бългериан ер чартер,Хели ер,Бългериан Холидейс ер,Карго ер, и още няколко в които работят хора от старата школа в авиацията,наистина много квалифицирани кадри
  • 12 Експерт

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "ГЕРБ=БСП":

    Сталинчо, като не знаеш нещо това не значи че не съществува.