6 Октомври, 2015 08:21 24 397 18

Първи тест на новото Subaru Levorg

  • subaru-
  • levorg-
  • тест
Първи тест на новото Subaru Levorg - 1

Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.

От много години насам името Subaru за мнозина се асоциира с "екзотика". Японската марка има армия от верни почитатели, но пък от друга страна никога не е инкасирала кой знае какви продажби (дори след триумфа си в рали шампионата в края на 90-те). Това е така, защото автомобилното поделение на Fuji Heavy Indusrties открай време залага на специфични технологични рецепти. В последните години компанията започна да се адаптира и към по-различния европейски вкус, но наред с това продължи да държи на своето ноу-хау, известно най-вече с комбинацията от постоянно задвижване на четирите колела и опозитен двигател.

Сега на ход е един нов за Европа модел, чиято концепцията беше показана още през 2011-а, а от миналата година е на пазара в Япония. Тази година серийният вариант беше представен и на Стария континент. Названието му е Levorg, а самото име се образува от отделните срички на три думи - Legacy, Revolution и Touring. Моделът е своеобразен наследник на Legacy, но в същото време съчетава в себе си идеята за спортен и функционален автомобил. Това е 4х4 комби със спортна визия, което се явява алтернатива на популярните кросоувъри. Първите европейски тестове на Levorg се проведоха в италианския град Милано, където наш екип се запозна детайлно с новия модел.

Екстериор

Спортният универсал е доста сходен по габарити с модела Outback. Размерите му са 4 690 x 1 780 x 1 465 мм, а междуосието - 2 650 мм. Въпреки това Levorg се позиционира под Outback, а преките му конкуренти са трудни за определяне. Според нас моделът ще си съперничи с автомобили от сорта на Volkswagen Golf Alltrack. Визията на Levorg е подчертано агресивна, особено отпред, като фирмената идентичност е осезаема. На очи се набиват релефният капак с голям въздухозаборник в средата, а отзад - ефектният дифузьор и двата ауспухни накрайника. Сребристите странични огледала, солидната и агресивна предна маска, спойлерът в горната задна част на петата врата и ефектните лети джанти завършват спортната осанка на Levorg. Новото Subaru изглежда спортно, но погледнато от друг ъгъл, може да се определи и като типичен многофункционален автомобил.

Интериор

Вътрешната част на функционалния "спортист" има доста близки родствени връзки с други модели на марката. Акцентите отпред са свързани с компактен многофункционален волан, леко "срязан" в долната част, класическо арматурно табло и двуетажна централна конзола. Уредите са информативни, липсва единствено навигационна система в мултимедийния комплекс. Драйвърският нрав на Subaru е подчертан от предните кресла, които се характеризират със солидна странична поддръжка. Седалките са твърди, но ергономични, а мястото за краката на водача и пътника до него е повече от достатъчно. Задният диван е комфортен с удобен профил и достатъчно запас от пространство по всички фронтове.

Въпреки всички спортни и в същото време комфортни качества, Levorg представлява пълноценно комби с вместително багажно пространство от 522 литра. Заради 4х4 системата багажникът е по-плитък, но обемът му е предостатъчен за автомобил от този сегмент. При сгънат втори ред седалки товарното пространство може да нарасне до 1 446 литра. Единственият по-сериозен недостатък е свързан с шумоизолацията на салона, която е предпоставка за по-силен шум от пътната настилка. Иначе качеството на материалите и това на самата сглобка са на върхово ниво. Като цяло салонът е комфортен, функционален и в същото време подчертано спортен.

Двигател и ходови характеристики

За Levorg са предвидени два бензинови двигателя, но за Европа и респективно за българския пазар ще е наличен само 1.6-литровият DIT опозитен мотор. Този агрегат е снабден с турбокомпресор, инжекционната му система е нова, а центърът на тежестта - снижен. Двигателят тип боксер е максимално олекотен и разполага с мощност от 170 конски сили, които са налични в диапазона 4 800 - 5 600 об/мин. Моторът работи съвместно с фирмената безстепенна скоростна кутия Lineatronik, която е с монтирани пера зад волана за ръчно превключване. Трансмисията симулира шест предавки и за подобен род скоростни кутии е доста отзивчива. Всичко това, наред с директното кормилно управление с ел. усилител, спортното предно окачване и изключително ниския център на тежестта, прави колата динамична и много стабилна в завои.

Що се касае до разхода на гориво, той зависи от избрания режим. В Levorg те са два - i-mode и s-mode. Първият е предназначен за всекидневието, а вторият - за по-екстремно шофиране. Режимите се превключват с бутон от волана. При интензивно каране основно в s-mode средният разход, който отчете борд компютърът на тестовия автомобил, беше 8 литра на 100 км пробег. Заводските данни сочат 6.9, но това както знаем се постига само в идеални условия и само в i-mode. Предвид динамиката, която предлага Levorg, а тя въобще не е за подценяване, и 4х4 предаването, разходът на бензин може да се определи като отличен. Ако се кара спокойно и в икономичен режим, той може да падне почти до заводските стойности.

4х4 системата е оптимална. Стандартно въртящият момент се предава към предния и задния мост в съотношение 60:40, но в зависимост от сцеплението се променя. Off-road възможностите ѝ са ограничени единствено от по-ниския клиренс (сравнен с този на повечето кросоувъри). С други думи и тук колата има две лица - спортно и всекидневно. Levorg може да се кара както за удоволствие, така и като стандартно семейно комби, при това с доста добра проходимост.

Цена

Продажбите на Levorg в Япония започнаха още през миналата година, но в Европа и у нас това все още предстои. В България новото Subaru ще бъде демонстрирано по време на предстоящото от 17 до 25 октомври автомобилно изложение в столицата, а продажбите му ще стартират още с началото на родния автосалон. Предвидените нива на оборудване са две - Free и Sportstyle, като и при двете екипировката е доста богата. Като опция може да бъде поръчан и оптичен STI пакет. Двете разновидности на Levorg ще се продават у нас за 54 888 лв и 62 888 лв. с ДДС. За тези пари получавате спортно и семейно возило в едно, при това с прецизно качество на изработка. Като добавим към това и повишената проходимост, както и голямото количество съвременни технологии за активна и пасивна безопасност, новото Subaru определено заслужава внимание.

Пълни технически характеристики на Subaru Levorg - ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    1 1 Отговор
    Ми кво да кажа. Колата ми харесва, а това, че няма дизел е още по-хубаво. Само тази безстепенна кутия малко ме притеснява, иначе всичко друго изглежда много добре. Нямам търпение да я видя на живо.

    Коментиран от #18

  • 2 Мартин

    2 1 Отговор
    От прочетеното си правя изводи за един отличен автомобил, който е оптимален вариант за мен и семейството ми.
  • 3 некойси

    2 1 Отговор
    Subaru не правели красиви коли май ас!
    Красавец е, бих казал с по-добър дизайн от повечето европейци.
  • 4 Владо

    1 0 Отговор
    ех защо няма да го пуснат и с другия двигател - 2000 турбо 300 коня....
  • 5 Симеон

    0 3 Отговор
    Прилича на Пежо 508 фейслифт. Само направете сравнение и ще се убедите!
  • 6 Иван Радев

    1 0 Отговор
    всъщност доста наподобява Volvo V60. както страничната линия, така и предницата.
    лично на мен много ми харесва това субару

    Коментиран от #13

  • 7 гост

    1 0 Отговор
    Както казва автора субару си е екзотика, но си има и немалко фенове. Аз не съм от тях, но това субару определено ми харесва много и не само на външен вид, а и от прочетеното. Задължително трябва да се види на живо на салона в София.
  • 8 Гост

    0 1 Отговор
    Не знам какво му се прехласвате толкова. Тотална липса на идентичност. Прилича на един куп други автомобили. Може и да е добро технически, ама дизайнът му е посредствен.

    Коментиран от #11

  • 9 Ivayloba

    0 0 Отговор
    Браво, много се радвам че я пуснаха и за Европа, може следващата да е този модел.
  • 10 Киро

    1 0 Отговор
    Според мен - оценка 7/10.

    Добре изглежда, нещо като умален Аутбек.
    И вътре не е зле.

    Ама само с едно двигателче и то 1.6...

    Разбира се - много за предпочитане пред някой Шкодилак Октавия комби, в чийто клас май се цели Леворга!
  • 11 ralliart

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    +1 Каква "екзотика", като Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback е на пазара от 2010? Май само бохера под капака е Субару
  • 12 Гост

    3 0 Отговор
    Субару са железни коли! Уникално съотношение качество и цена! Не са като прехвалените ВАГ,БМВ или Мерцедес! Държави като Швейцария,Норвегия и Швеция са пазарът за такива коли! Богати хора с мозък в главата и без излишна показност! Това за нашите ширини е непонятно!
  • 13 Пеци Бекинажа

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Иван Радев":

    Хахаха верно мяза на Волвото! Като си я купя ще сложа една лайсна отпред по диагонал на решетката - така ще карам двете си любими марки: "най-безопасната" и "най-практичната". Може и знак на БГ пощи да лепна под заборника, за да си крада усмивки докато карам. Къде му е багажника на тавана? Аз искам да ходя на рафтинг с тва симетрично 4х4...
  • 14 Lexus RX300

    0 1 Отговор
    Много е малка снимката на задните седалки - но като чели не се виждат въздуховоди за климатика и парното на задния ред?
    Това е недупустимо за автомобил с премиера 2016 година и базова цена 36 000 евро за ЕС! Много по-евтини и 5 г. по-стари коли имат въздуховоди за втория ред!!!
    Да не пиша че вече някои висок клас джипове и за третия ред имат въздуховоди за климатик и парно!!!

    За сравнение Октавия Скаут 2014г. има въздуховоди за втория ред.

    Много важна екстра за юли и август когато се пусне климатика пътниците се охлаждат доста по-бързо когато имат отделна вентилация при тях същото е и зимата доста по-бързо се стоплят хората отзад като си имат за тях отелни въздуховоди от парното!

    Коментиран от #15

  • 15 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Lexus RX300":

    При субару има обдухване назад под предните седалки още от древни времена..... Сигурно и на този модел е така.
  • 16 Шиничи Ясуко

    0 0 Отговор
    Субаруто си СУПЕР.
  • 17 драко

    0 0 Отговор
    ръчна или автоматична е
  • 18 Джуган

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Преди няколко години взех кола за една седмица под наем в САЩ, падна се Субару със CVT. Колата е добра, но тази ск. кутия е много зле, а в някои случаи дори опасна. Дано новите версии са подобрени, защото това беше единственият кусур (всъщност има още един, харчи повече от Хонда или Тойота от същия клас)