Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.
От много години насам името Subaru за мнозина се асоциира с "екзотика". Японската марка има армия от верни почитатели, но пък от друга страна никога не е инкасирала кой знае какви продажби (дори след триумфа си в рали шампионата в края на 90-те). Това е така, защото автомобилното поделение на Fuji Heavy Indusrties открай време залага на специфични технологични рецепти. В последните години компанията започна да се адаптира и към по-различния европейски вкус, но наред с това продължи да държи на своето ноу-хау, известно най-вече с комбинацията от постоянно задвижване на четирите колела и опозитен двигател.
Сега на ход е един нов за Европа модел, чиято концепцията беше показана още през 2011-а, а от миналата година е на пазара в Япония. Тази година серийният вариант беше представен и на Стария континент. Названието му е Levorg, а самото име се образува от отделните срички на три думи - Legacy, Revolution и Touring. Моделът е своеобразен наследник на Legacy, но в същото време съчетава в себе си идеята за спортен и функционален автомобил. Това е 4х4 комби със спортна визия, което се явява алтернатива на популярните кросоувъри. Първите европейски тестове на Levorg се проведоха в италианския град Милано, където наш екип се запозна детайлно с новия модел.
Екстериор
Спортният универсал е доста сходен по габарити с модела Outback. Размерите му са 4 690 x 1 780 x 1 465 мм, а междуосието - 2 650 мм. Въпреки това Levorg се позиционира под Outback, а преките му конкуренти са трудни за определяне. Според нас моделът ще си съперничи с автомобили от сорта на Volkswagen Golf Alltrack. Визията на Levorg е подчертано агресивна, особено отпред, като фирмената идентичност е осезаема. На очи се набиват релефният капак с голям въздухозаборник в средата, а отзад - ефектният дифузьор и двата ауспухни накрайника. Сребристите странични огледала, солидната и агресивна предна маска, спойлерът в горната задна част на петата врата и ефектните лети джанти завършват спортната осанка на Levorg. Новото Subaru изглежда спортно, но погледнато от друг ъгъл, може да се определи и като типичен многофункционален автомобил.
Интериор
Вътрешната част на функционалния "спортист" има доста близки родствени връзки с други модели на марката. Акцентите отпред са свързани с компактен многофункционален волан, леко "срязан" в долната част, класическо арматурно табло и двуетажна централна конзола. Уредите са информативни, липсва единствено навигационна система в мултимедийния комплекс. Драйвърският нрав на Subaru е подчертан от предните кресла, които се характеризират със солидна странична поддръжка. Седалките са твърди, но ергономични, а мястото за краката на водача и пътника до него е повече от достатъчно. Задният диван е комфортен с удобен профил и достатъчно запас от пространство по всички фронтове.
Въпреки всички спортни и в същото време комфортни качества, Levorg представлява пълноценно комби с вместително багажно пространство от 522 литра. Заради 4х4 системата багажникът е по-плитък, но обемът му е предостатъчен за автомобил от този сегмент. При сгънат втори ред седалки товарното пространство може да нарасне до 1 446 литра. Единственият по-сериозен недостатък е свързан с шумоизолацията на салона, която е предпоставка за по-силен шум от пътната настилка. Иначе качеството на материалите и това на самата сглобка са на върхово ниво. Като цяло салонът е комфортен, функционален и в същото време подчертано спортен.
Двигател и ходови характеристики
За Levorg са предвидени два бензинови двигателя, но за Европа и респективно за българския пазар ще е наличен само 1.6-литровият DIT опозитен мотор. Този агрегат е снабден с турбокомпресор, инжекционната му система е нова, а центърът на тежестта - снижен. Двигателят тип боксер е максимално олекотен и разполага с мощност от 170 конски сили, които са налични в диапазона 4 800 - 5 600 об/мин. Моторът работи съвместно с фирмената безстепенна скоростна кутия Lineatronik, която е с монтирани пера зад волана за ръчно превключване. Трансмисията симулира шест предавки и за подобен род скоростни кутии е доста отзивчива. Всичко това, наред с директното кормилно управление с ел. усилител, спортното предно окачване и изключително ниския център на тежестта, прави колата динамична и много стабилна в завои.
Що се касае до разхода на гориво, той зависи от избрания режим. В Levorg те са два - i-mode и s-mode. Първият е предназначен за всекидневието, а вторият - за по-екстремно шофиране. Режимите се превключват с бутон от волана. При интензивно каране основно в s-mode средният разход, който отчете борд компютърът на тестовия автомобил, беше 8 литра на 100 км пробег. Заводските данни сочат 6.9, но това както знаем се постига само в идеални условия и само в i-mode. Предвид динамиката, която предлага Levorg, а тя въобще не е за подценяване, и 4х4 предаването, разходът на бензин може да се определи като отличен. Ако се кара спокойно и в икономичен режим, той може да падне почти до заводските стойности.
4х4 системата е оптимална. Стандартно въртящият момент се предава към предния и задния мост в съотношение 60:40, но в зависимост от сцеплението се променя. Off-road възможностите ѝ са ограничени единствено от по-ниския клиренс (сравнен с този на повечето кросоувъри). С други думи и тук колата има две лица - спортно и всекидневно. Levorg може да се кара както за удоволствие, така и като стандартно семейно комби, при това с доста добра проходимост.
Цена
Продажбите на Levorg в Япония започнаха още през миналата година, но в Европа и у нас това все още предстои. В България новото Subaru ще бъде демонстрирано по време на предстоящото от 17 до 25 октомври автомобилно изложение в столицата, а продажбите му ще стартират още с началото на родния автосалон. Предвидените нива на оборудване са две - Free и Sportstyle, като и при двете екипировката е доста богата. Като опция може да бъде поръчан и оптичен STI пакет. Двете разновидности на Levorg ще се продават у нас за 54 888 лв и 62 888 лв. с ДДС. За тези пари получавате спортно и семейно возило в едно, при това с прецизно качество на изработка. Като добавим към това и повишената проходимост, както и голямото количество съвременни технологии за активна и пасивна безопасност, новото Subaru определено заслужава внимание.
Пълни технически характеристики на Subaru Levorg - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #18
08:36 06.10.2015
2 Мартин
09:12 06.10.2015
3 некойси
Красавец е, бих казал с по-добър дизайн от повечето европейци.
09:47 06.10.2015
4 Владо
09:59 06.10.2015
5 Симеон
10:55 06.10.2015
6 Иван Радев
лично на мен много ми харесва това субару
Коментиран от #13
11:52 06.10.2015
7 гост
12:05 06.10.2015
8 Гост
Коментиран от #11
12:20 06.10.2015
9 Ivayloba
12:23 06.10.2015
10 Киро
Добре изглежда, нещо като умален Аутбек.
И вътре не е зле.
Ама само с едно двигателче и то 1.6...
Разбира се - много за предпочитане пред някой Шкодилак Октавия комби, в чийто клас май се цели Леворга!
13:22 06.10.2015
11 ralliart
До коментар #8 от "Гост":
+1 Каква "екзотика", като Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback е на пазара от 2010? Май само бохера под капака е Субару13:26 06.10.2015
12 Гост
14:04 06.10.2015
13 Пеци Бекинажа
До коментар #6 от "Иван Радев":
Хахаха верно мяза на Волвото! Като си я купя ще сложа една лайсна отпред по диагонал на решетката - така ще карам двете си любими марки: "най-безопасната" и "най-практичната". Може и знак на БГ пощи да лепна под заборника, за да си крада усмивки докато карам. Къде му е багажника на тавана? Аз искам да ходя на рафтинг с тва симетрично 4х4...14:26 06.10.2015
14 Lexus RX300
Това е недупустимо за автомобил с премиера 2016 година и базова цена 36 000 евро за ЕС! Много по-евтини и 5 г. по-стари коли имат въздуховоди за втория ред!!!
Да не пиша че вече някои висок клас джипове и за третия ред имат въздуховоди за климатик и парно!!!
За сравнение Октавия Скаут 2014г. има въздуховоди за втория ред.
Много важна екстра за юли и август когато се пусне климатика пътниците се охлаждат доста по-бързо когато имат отделна вентилация при тях същото е и зимата доста по-бързо се стоплят хората отзад като си имат за тях отелни въздуховоди от парното!
Коментиран от #15
16:31 06.10.2015
15 Име:
До коментар #14 от "Lexus RX300":
При субару има обдухване назад под предните седалки още от древни времена..... Сигурно и на този модел е така.18:49 07.10.2015
16 Шиничи Ясуко
11:37 09.10.2015
17 драко
11:01 16.10.2015
18 Джуган
До коментар #1 от "Караиванов":
Преди няколко години взех кола за една седмица под наем в САЩ, падна се Субару със CVT. Колата е добра, но тази ск. кутия е много зле, а в някои случаи дори опасна. Дано новите версии са подобрени, защото това беше единственият кусур (всъщност има още един, харчи повече от Хонда или Тойота от същия клас)11:49 04.08.2023