4 Май, 2016 11:30 25 509 36

Тест на новото Subaru Forester

  • subaru-
  • forester-
  • тест
Тест на новото Subaru Forester - 1

Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.

Следващата година компанията Subaru ще отбележи 45 години от представянето на първия модел с постоянно задвижване на четирите колела. От тогава до сега японската марка се утвърди като производител на едни от най-сигурните и най-проходими автомобили в света. "Самураите" продължават да доказват тази своя максима с всеки нов модел, като в това за пореден път се убедихме при представянето на новата версия на един от бестселърите на марката Forester. Дебютът на рестайлинг версията за Европа се състоя в Милано, където беше и наш екип. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Тест на новото Subaru Forester

Основната промяна по външния вид след рестайлинга е свързана с предната част на автомобила. Той има различни фарове, нова радиаторна решетка и със силно видоизменена предна броня. Отзад също има промени, но те са по-малко, като са свързани основно със "стоповете", които вече са диодни. Като цяло конструкторите от Fuji Heavy Industries разработват новия Forester с идеята за по-привлекателен външен вид, но същевременно отново наблягат на обем и функционалност. Нови цветове, различни джанти и още дребни видоизменени детайли завършват новата визия на Forester. Промяната не е радикална, но прави автомобила да изглежда по-съвременен, и по-технологичен.

Интериор

Тест на новото Subaru Forester

Що се отнася до салона, и там промените не са големи, но корекциите са прецизни и точно на място. Материалите в купето са по-качествени, наличен е и нов вариант на кожения салон и според японците е подобрена шумоизолацията на купето. Според нас обаче именно това е един от малкото минуси на Forester. Шумоизолацията от двигателния отсек е отлична, но тази от пътната настилка не е. Шумът от колелата не е дразнещ, но е по-голям от този на основните конкуренти. Иначе салонът е комфортен - огромна остъклена площ, която създава още по-голямо усещане за простор, а широчината и височината в салона са осезаеми. Седалките са ергономични, с добре изразена странична поддръжка, а уредите са много информативни и са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Основните са разположени пред водача, а т.нар. спомагателни са обособени на две зони в горната вертикална част на централната конзола. В заключение ще кажем, че салонът е по-комфортен и също така просторен.

Двигатели

Тест на новото Subaru Forester

Моторната гама е без изменения. Бензиновите двигатели са два - двулитрови с мощност 150 и 241 к.с., а дизелът покрива евро 6 стандарта и разполага с мощност 148 коня и 350 Нм въртящ момент. Скоростните кутии са ръчна и т.нар. Lineartronic. Последната е CVT или известна още като безстепенната трансмисия, която е може би най-добрата от този род скоростни кутии. При нея няма забавяне, а усещането е за пълноценен автоматик. Що се отнася до двигателите, те са от типа боксер и разполагат с много нисък общ център на тежестта. Това позволява на автомобила да разполага с голям клиренс и в същото време да е стабилен в завои. На асфалт автомобилът се държи перфектно, но това, с което се отличава пред конкуренцията са неговите офроуд възможности. За да ги демонстрират организаторите бяха избрали писта за мотокрос с огромни наклони, където Forster не изпита никакви трудности.

Ходови характеристики

Тест на новото Subaru Forester
Задвижването на Forester е без аналог в сегмента. 40-градусовото чакълесто трасе не се оказа проблем за обновения Forester. X-Mode системата, която настройва работата на силовия агрегат и системата за стабилизация е в перфектна симбиоза с многодисковата муфа, която постоянно разпределя момента в съотношение 60:40 на предната и задната ос. При необходимост обаче системата може да прехвърли до 80% от момента към една от двете оси. След тежките изпитания на трасето за мотокрос със сигурност можем да кажем, че AWD системата на Forester е една от най-добрите в класа на компактните кросоувъри. Така че ако искате комфортен и динамичен компактен SUV с отлични офроуд възможности, то определено трябва да обърнете внимание на новата версия на Subaru Forester.Тест на новото Subaru Forester


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартин

    7 5 Отговор
    Най-проходимите са Субару, наистина. Японската сила в най-чист вид.

    Коментиран от #5

  • 2 Симеон Иванов

    5 2 Отговор
    Много ми допада форестерчето. Преди време четох тук тест и на модела XV, много ми хареса, ходив в субару да го видя на живо, но както пишеше в статията, се оказа малък. Сега ще разгледам на живо и този форестер, защото от написаното оставам с много добри впечатления от колата. Ако някой го е виждал на живо, също може да сподели мнение.
  • 3 маке

    5 5 Отговор
    Японското си е най-доброто в автомобилостроенето.
  • 4 бачкерина

    6 0 Отговор
    Двамата с жената работим до скъсване и пак не мога да си го купя, може би трябва да крада?
    Я пуснете статия за "новия внос" модел преди 15-20 години, да се почувстваме и ние работещите, като нормалните хора.

    Коментиран от #12

  • 5 gost

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Мартин":

    Ти чуваш ли се ? Субару били най- проходими!
    G - класата, роувърите, вранглера, ленд круизъра те градски колички ли са ?
  • 6 Богатов

    5 1 Отговор
    До бачкерина. Те жЮрналистите не се интересуват от бедните-само 80 процента от народа са. Дано другите забогатяват много, ще плащат големи данъци и ще има за всички. Ако не изнесат парите навън. И ако забогатяват със създаване, ане с преразпределяне.

    Коментиран от #9

  • 7 тони

    3 4 Отговор
    чак пък до скъсване.. щом висиш да пишеш коментари под новините едва ли се скъсваш от работа

    Коментиран от #8

  • 8 бачкерина

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "тони":

    Тони, много си злобна, нормално е хората да излизат в отпуск от време на време.
    Значи всеки, според теб, който е в отпуск е мързел. :)
  • 9 бачкерина

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Богатов":

    Дохода на семейството ми е 2 пъти над средния и пак не мога да си позволя без да се лишавам чисто нова кола, а пък за чисто ново субару мога само да мечтая.
    Дразнещо е, когато не пишат нищо за цената, която е около 80 бона.

    Коментиран от #10, #13

  • 10 Караиванов

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "бачкерина":

    И аз бачкам, не чак толкова много, но пък съм учил повечко и сега мога да си позволя подобна кола. Иначе по темата. Форестър е един от най-добрите и най-проходими СУВ автомобили. То си го пише в статията. Не говорим за тежки джипове, а за компактни кросоувъри.
  • 11 фори

    4 1 Отговор
    Карам Форестър на 15г. и го заменям само за по-нов такъв........
  • 12 фгхкйфтъй

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "бачкерина":

    затова вземаш старо БМВ за 4 000
    и пишеш по форумите да си вдигаш цената
    сега бавареца така мака
    немско качество не ми хвалете другите
    и си в играта
    японските са за тия които
    по акъла изпращат

    Коментиран от #14

  • 13 Умният

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "бачкерина":

    Явно си много проС, щом толкова бачкаш пък не можеш да си купиш Субару. Аз явно не съм, защото мога, а и пък харесвам Форестър. И какво излиза: Субару е кола за умни хора.
  • 14 Пешеходец

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "фгхкйфтъй":

    Явно теб само те посрещат без да те изпращат.Човека само е писал че Му харесва и неможе да Си го позволи.
    Но това вие с пропелерите на челата няма как да не намесите Баварските "премиум лимузини" за 4000лв.
    Явно не е фенство явно си е диагноза.
  • 15 БМВ са колите

    0 4 Отговор
    УМНИЯЯЯЯЯЯ- УМЕН СИ АМА НЕ ТИ ЛИЧИ. СУБАРУ Е КОЛА ЗА ХОРА КОИТО НЕ РАЗБИРАТ ОТ АВТОМОБИЛИ. ТЯ Е ПРОСТО КОМПРОМИС

    Коментиран от #26

  • 16 газо

    2 1 Отговор
    И я с Чинкуечентото че ги качим тея баири .аси!
  • 17 луйдьофинес

    1 1 Отговор
    Български злобари, злобата ще ви затрие, няма други като вашия манталитет.
  • 18 мда

    2 0 Отговор
    Най-доброто, ПОСТОЯННО включено 4х4, най-високата надеждност, тънки задни колони/добра странична и задна видимост/, дълъг ход на окачването, позволяващ висока скорост на лоша настилка, нисък център на тежестта и т.н.
  • 19 гост

    1 0 Отговор
    Субару - 1 000 000 км. до основен.
  • 20 гост

    3 0 Отговор
    субарото е перфектен автомобил-едиствения май останал да се сглобява в Япония. Изпипан не до последния детайл. Всеки, който познава марката знае, че те не експирементират - като набарат някаква правилна формула продължават да я усъвършенстват в следващите модели и подификации и не се впускат много насляпо в иновации. Лошото е, че като всек сравнително скъп нов автомобил и на събару поддръжката е солена, а понеже се води за много здрав автомобил (което е факт) собствениците не полагат особени грижи. Идва после тук 3-4-та рака, купувам го аз и почвам да тегля кредити за ремонт:)), но лоша дума за качесвтото на изработката и 4х4 не мога да кажа.
  • 21 WRX

    3 0 Отговор
    Страхотен е горският ! :)
  • 22 Десислав Попов

    0 6 Отговор
    Толкова противен и примитивно изглеждащ автомобил,че даже не ми се чете статията.Интериор-става,но като го погледнеш вътре-все едно че е автомобил от 1980г.

    Коментиран от #23

  • 23 Индера

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Десислав Попов":

    Деска, явно не си на ТИ с автомобилите, така че моля те чети статията и не се изказвай. Интериор и вътре са едно и също нещо, така че става или не става? Според мен колата е идеална и отвън и вътре и под капака.

    Коментиран от #32

  • 24 Младен

    2 1 Отговор
    Мислех си за новата рав4, но май ще се ходи до шоурума на субару. Много е добро или поне така пише и снимките показват.
  • 25 jambazina

    1 1 Отговор
    Яко е форестера, само не мога да ги разбера японците какво толкова са се лепнали за тия безстепенни кутии.
  • 26 Summon

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "БМВ са колите":

    Виж сега, Субару са хубави коли. Особено 4х4 са найстина много добри. И аз харесвам БМВ, но не само те правят коли, Единствения минус е че, поддръжката на едно такова Субару в България е доста скъпа.
  • 27 субару екс употребител

    1 1 Отговор
    А за разходът нещо няма ли така да споменете? А разходите за поддръжка? При разход 12-16 на сто и 4 пъти по-скъпа поддръжка сполай им на самураите за новият автомобил, да си го ползуват със здраве :)
  • 28 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Какъвто и тест да и направят, все тая.
    Кой нормално рабояещ Българин с заплата от 500-800 лв.(а това са 80-85 % от работещите) може да си я позволи?
  • 29 Жоро

    1 2 Отговор
    След като прочетох във форума на Субару какви проблеми имат колите от тази марка, мога да кажа само едно
    Субару НЕ МЕРСИ !

    Поздрави за рекламните агенти тука

    Коментиран от #36

  • 30 Хикса

    0 0 Отговор
    Idealnata kola e tozi nov forester.
  • 31 BGman

    0 0 Отговор
    Поредният Форестер с малък багажник...
  • 32 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Индера":

    Е,добре де обърках думите.Техническа грешка.Екстериорно е прилична,но интериорно е пълна скука.От Субару единствено ми допада Аутбека.За всички останали модели се чудя как хората дават толкова много пари за тях.Явно просто трябва да си Субару-маниак.Ама аз не съм.Sorry!
  • 33 дфгдф

    0 1 Отговор
    Абе субару е хубав автомобил, само да не плащаш ти поддръжката, имах аутбек, почти нов го взех, много върви, много хубаво вози ама годишно като вадиш 3-5 хилки за ремонти возията и вървежа почват да не ти харесват много...
  • 34 Нагазаки

    1 0 Отговор
    Гладна кокошка просо сънува!Другари това е екзотика с железни традиции този двигател/боксера/ и това задвижване и само доусъвършенстване цели 45 години практиката е доказала че колкото по дълго правиш едно и също нещо толкова повече се усъвършенстваш.Пък България и ние не сме критерий за здравината на която ида е марка защото има хиляди фактори които го доказват като почнеш от манталитета ни и стигнеш до фалшивите горива авточасти и масла.Аз лично не знам какво значи поддръжка на автомобил в България с изобилие на гнусни долнопробни ментета които са опасни дори за живота ни
  • 35 Мучо

    2 0 Отговор
    А бе хора, къде я видяхте тази скъпа поддръжка бе? Я сравнете с швабите - Мерцедес, БМВ и особено Ауди са такива цифроманиаци, че ум да ти зайде! Субару е надежден автомобил - като старите мерцедеси от преди 2000г. За обслужване - масло, филтри, антифриз - не повече от 400 лева. Само Опел от немците е с толкова евтино облужване. За харченето - харчи, но това е постоянно 4х4 - не като на БМВ, Фолксваген и Мерцедес да ти се включи след като си се подхлъзнал и вече е късно! Единственото друго добро 4х4 е куатрото на Ауди (изключвам чисто офроуд автомобилите). Аз избирам безопасността на пътя. Тя струва пари. За вас - не знам.
  • 36 Martin Kovachev

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Жоро":

    Здравей,

    Не знам какво и къде си чел но от личен опит мога да препоръчам да не четеш врели некипели в интернет.

    И аз бях така като теб няколко месеца - четох, търсих, пак и пак .. и в автосалона ми казаха, че няма проблеми (основно проблеми с маслото и разхода ме интересуваха) и рискувах..

    Еми ... 7 месеца вече го карам чисто ново, бяло, красиво, бързо когато искаш, меко когато ти е кеф... и да чукна на дърво - ами никакви проблеми няма!

    Редовно гледам и маслото - нищо не е изгорил.

    Единственото, което мога да кажа като супер малък минус е, че е мааалко шумно от гумите отпред.

    2017-модела (този, който тестват тук, аз съм с 2016) може и да са го отстранили това.

    Но .. ако наистина мислиш да взимаш мой съвет е.. скочи до салона направи два три безплатни теста и ще видиш, че си заслужава :)

    Успех!