Mercedes-AMG наелектризира своята високопроизводителна линия с електрически седан, първият за базираната в Афалтербах фабрика. Очаква се той да се появи през юни тази година. Преди официалното му представяне се появи тийзър изображение, което разпалва очакването за тази все още неозаглавена машина. Силуетът с наклонена линия на покрива, наподобяваща тази на Porsche Taycan, първоначално загатва за издължено купе, но финото очертание на задните врати подсказва за по-практична конфигурация с четири врати. Всъщност официалните изображения на прототип потвърждават по-конвенционален стил на каросерията седан, оставяйки открит въпроса дали AMG ще се придържа към формата лифтбек на своя отиващ си бензинов колега или ще възприеме изцяло традиционната форма на седан.

Този агресивно оформен електрически автомобил представлява значително отклонение от седана с двигател V8, който AMG отстояваше през последните седем години, като неговото дизайнерско ДНК е ясно повлияно от концепцията 2022 Vision AMG. Пропорциите - сравнително дълъг преден капак и щедра задна част - показват автомобил със значително присъствие на пътя. Ниската стойка на видяния по-рано прототип допълнително подчертава намеренията му, ориентирани към представянето, въпреки че според съобщенията AMG разработва и еквивалент на SUV с повдигнато окачване.

Както седанът, така и неговият високопроходим събрат ще бъдат построени върху специалната платформа AMG.EA на AMG - вътрешноразработена архитектура, специално разработена, за да вкара вълнуващо шофиране в сферата на електрическите автомобили. Задвижването на този флагмански електрически седан ще се осъществява от иновативните аксиално-флуксни електрически двигатели на YASA. Тези компактни, но мощни агрегати са способни да генерират забележителните 480 конски сили и 800 Нм въртящ момент, като същевременно се отличават със значително по-ниско тегло в сравнение с традиционните радиално-поточни двигатели.
Стратегическото поставяне на само по един двигател на YASA на всяка ос може да доведе до система за задвижване на всички колела с мощност близо 1000 конски сили и въртящ момент над 1350 Нм, което ще превърне този AMG EV в пряк съперник на Porsche Taycan Turbo и Audi RS E-Tron GT на арената на електрическите постижения с високи залози.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 1000 - 2000 - 3000к.с. топ тъпак
13:35 28.04.2025
3 истина ти казвам
14:23 28.04.2025