Когато става дума за хиперексклузивни машини за няколко милиона евро, предназначени единствено за покоряване на пистата, е ясно, че разходите за притежание ще бъдат астрономически. Мани Хошбин, един от едва 40-те души, имащи щастието да се сдобият с Bugatti Bolide на стойност 3,7-4,6 млн. евро, наскоро надникна зад кадифената завеса на поддръжката на хиперавтомобила, разкривайки главозамайващи подробности за поддържането на това оръжие на пистата в най-добрата му форма - като се започне от доста бързото изразходване на много скъпа гума.
Bugatti, в типичния си безкомпромисен стил, задължава собствениците на Bolide да сменят специално изработените гуми само след 60 километра на пистата. Тук не става въпрос за постепенно износване, а за поддържане на абсолютна върхова производителност и, което е изключително важно, за избягване на интимни срещи със стените на пистата. А ритуалът преди достигането на 60-те километра сам по себе си е спектакъл: гумите трябва да бъдат предварително загряти, след което да бъдат монтирани и демонтирани не веднъж, не два пъти, а три пъти, за да се постигне някаква мистична „равномерна картина на сцепление“.

Според Кьошбин нов комплект от тези обувки за Bolide, предназначени за писта, ще ви струва 8 000 долара, което по днешния валутен курс е приблизително 7 400 евро или около 14 хиляди лева. Макар че тази сума може да предизвика сърцебиене у средностатистическия автомобилист, тя всъщност е малко по-висока от исканите 6 600 евро за комплект гуми за Chiron, предназначени за движение по пътищата, и значително по-евтина от прословутия пакет гуми за Bugatti Veyron на стойност 39 000 евро.

Като се има предвид, че Bolide съществува стриктно само на писта, Bugatti предвидливо му предоставя отделен комплект тънки гуми, предназначени единствено за лесно транспортиране. Ако притежавате волята на светец и устоите на желанието да разгърнете яростта му на асфалта, като държите Bolide в климатизиран гараж, тези гуми за писта теоретично трябва да издържат около пет години, преди да се поддадат на опустошителните сили на времето.
Зад тези колосални колела са скрити най-големите спирачки от въглероден диоксид, монтирани някога на хиперавтомобил, предназначен само за писта. Въпреки че точната цена на поддръжката им остава неразкрита, може спокойно да се предположи, че подмяната на тези устройства за забавяне няма да е бюджетно начинание.
Към текущите разходи собствениците на Bolide трябва да се борят и с изтичането на срока на годност на няколко важни интериорни компонента. В този списък влизат предпазните колани, специфичните материали за тапицерия, горивният резервоар и, може би най-належащото, пожарогасителят, който изисква ежегодна подмяна на батерията. Пренебрегването на тези планирани замени е риск, който е най-добре да се избягва, когато се движите по писта със скорост над 320 км/ч.
Говорейки за ад, Bolide е оборудван както с превключвател за изключване на двигателя, така и със система за аварийно пожарогасене. И двете могат да се активират чрез специални бутони на централната конзола или чрез забележима червена дръжка, разположена на външната част на каросерията - ярко напомняне за екстремната среда, която тази машина е създадена да покорява, и за присъщите ѝ рискове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Корупцията
15:09 28.04.2025
2 Идиотите
15:10 28.04.2025
3 Кирил
15:31 28.04.2025
4 ИВАН
16:23 28.04.2025
5 Гумен Чеп за Обща употреба
17:47 28.04.2025
6 Лин Баба
17:51 28.04.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Фау-2
17:56 28.04.2025